Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm, hogy szolt, az email oké, bocs nem tudtam hogy egy fórumban ez tilos. Először is, az egy éves írás nem zárja ki a válasz lehetőségét, másodszor üzletnek azt hívom ha valamit valamiért áruba bocsátok, ami nálam nem áll fent hiszen nem utaltam értékre, és nem is kértem érte semmit, csak annyit írtam hogy megbeszéljük.
Harmadszor, az hogy az érintett kolléga nem volt 4 hónapja, csak az a válaszom mint az elsőre, hogy ez nem kizáró ok a fórumozásra. Az emailért elnézést, nem tudtam, biztos így van, de mivel a fórum is használja az emilemet, így nem gondoltam hogy nem írhatom ki. Telefont lehet, esetleg címet? Vagy semmit? Kapcsolat felvétel nulla?
Még annyit , ha valaki erre az oldalra nem jön fel 4 hónapig, és egy éves beírásokat dob ki a gép a frissek közt, hát nem biztos hogy jó reklám. Ez is moderálva lesz? Egyébként nem a hozzászólásoddal van a gond, hanem a hangsúllyal. Érdekes hogy a gondom megoldására egyáltalán nem volt ötleted. De moderálni ebben a stílusban az nagyon megy. Elgondolkodtató.
Szerintem próbálj a gyujtáson állítani. Egy kis előgyujtás hátha segít.
Üdv, mindenkinek!
Nekem volna egy olyan kérdésem hogy a simsonon a jeladó csak simán mind egy mágneskapcsoló működik, vagy van valami más szerepe is? Mert én kipróbáltam hogy vettem a multimétert és lemértem a jeladót rátettem a multit dióda állásba és össze volt kapcsolva testtel, és akkor a jeladó előtt elhúztam egy mágnest és akkor szétkapcsolta a testtől. Tehát akkor ezekszerint az csak egy sima kapcsoló nem? A segitséget előre is köszönöm! Üdv.: demcar
Tekercseket nem diódavizsgáló állásban kell mérni, hanem ellenállásméréssel vagy feszültségméréssel (bár digit multival nehéz megmérni ezeket a tűimpulzusokat). A diódavizsgáló azért fütyült, mert a jeladó ellenállása kb 16 Ohm, ilyen alacsony ellenállást már rövidzárnak tekintik a műszerek, ezért sípolnak.
Tehát ez nem egy kapcsoló, hanem egy induktív jeladó. A jelalakja ilyen: Bővebben: Link.
Tehát akkor ez most úgy van hogy a jeladó szolgál mint egy kb 16 ohm-os ellenállás ami állandóan rá van kötve a tirisztorra a váztól és ezt szakitja meg a mágnes és amikor lekapcsolja az ellenállást akkor adja szikrát?
Feszültség indukálódik benne, az indítja a gyújtást. Nem kapcsol semmi semmit. Vagyis nem olyan formában, ahogyan azt Te gondolod.
Helló!
elmagyaráznád hogy hogy állítsam be a gyujtst 1, 8 mm-re? mert nem nagyon értem.. :S Addig értem hogy a tolómérőt beleteszem a gyertya helyére... a lenkereket addig tekerem amíg meg nem érem el a felső holtpontot... és utánna hogy s mint??
Megnézed a mért értéket a tolómérőn a felső holtpontba, majd ezt 1.8mm-rel növeled a tolómérőn, és rögzíted a csavarral. Ezután a lendkereket visszafelé fordítod, majd óvatosan megint előre, amig nem érzed, hogy a dugattyú neki nem ütközik a tolómérő rúdjába. Itt megállsz, és ebben a helyzetben van a dugó a felső holtpon előtt 1.8mm-rel. Most a megszakitót kell úgy állítanod, hogy éppen kinyisson. Ezt egyszerűen egy lápával, leddel lehet ellenőrizni. Ha a megszakítóhézagod egyébként megfelelő, akkor kész is a procedúra.
Megszakítóhézag méréshez muszáj levenni a lenkereket?
A lendkerék agya mozgatja a megszakítót, ezért csak akkor mérhető a hézag, ha a lendkerék fentvan és a dugó felső holtponton van.
Azt kell megmérni, hogy mennyire távolodnak el a megszakító érintkezői (0,4 - 0,6 mm között jó)
azt értem hogy a lendkerék mozgatja... de nem férek hozá.. nem tudom lemérni hogy mekkora a hézag.. :S
lendkerék ablakain kell megoldani, úgy vannak elhelyezve az ablakok, hogy megoldható legyen a művelet.
Bocs hogy ennyit kérdezek, de a megszakító rossz helyen nyit... :S
a felső holtponttól 0,3 mm-re :S Hogy állítsam behelyesen? hogy 1,8 mm-re nyisson a holtpontól??? Várom segítségeteket...
Az alaplapot rögzíti három csavar, azt lazítsd meg és az alaplapot forgasd el úgy, hogy jó legyen. Előtte a megszakító hézagot ellenőrizd, mert ha túl kicsi az is látszólag eltolja az előgyújtást.
Az mitől van hogy hidegen jó az alapjárat, de melegen annyira nem, hogy még a levegőszűrő gumi levételével is alig akar kipörögni?? :O
Menet közbe pedig ha visszaengedem a gázt, nincs az a kis pöfögős hang... semmi... és ha nem húzom neki le is áll menet közbe.. :S mi lehet???
Azt még hozzáteszem hogy s51-es Simson
16N3-as karburátorral...
Tirisztoros gyújtásod van?
Mert ha igen szerintem azzal lesz baj. Hidegen a Jeladódba érintkeznek a forrasztások mikor bemelegszik a forrasztások úgy mond elengednek és rossz érintkezés miatt romlik a gyújtás. Szerintem ez a probléma de lehet más is
Kizárt, ne vezesd félre! Az átalad vázolt esetben teljesen leáll a motor melegen, és a gyertyát kivéve nincs is szikra (ezt Máténak ellenőriznie kellene).
Az viszont, amit Köbzoli ír, már helytálló, illetve kiegészíteném más egyéb karburátorral kapcsolatos dolgokra: nem zár a szívató, magas a benzinszint, nem megfelelőek a fúvókák, esetleg el van tömődve a kipufogó, talán még gyertyaprobléma is lehet.
a gyujtásom megszakítós...
A megszakító 0,3 mm-erel a felső holtpont előtt nyit... és azt mondják hogy 1,8 mm-ernek kell lenni.. lehet hogy csak ez a baj? De hogy állítsam be? Krisz 03 nak üzenem (kékes lilás) szikra van a gyertyába... csak egyszerűen ha meleg a motor nincs alapjárat... menet közbe is ha nem húzom a gázt, lefullad... vagy levegőt nem kap vagy benzint... vagy valamelyikből sokat kap? jó lenne tudni... a szimering cserét megpróbálom valamikor...
Jaj, nehogy hozzányúlj bármihez is MIELŐTT be nem állítottad a gyújtást! Már leírták hogyan kell.
Higgyél köbzolinak, először a szimeringet cseréld ki, addíg kár kínlódni, bármit is állítgatni. Ha kicserélted, állítsd be az előírt értékeket.
Kétütemű (résvezérléses) motoroknál, mivel nincsenek szelepek, a forgattyúsháznak is szerepe van a kompresszió kialakulásában, ennek elgfőbb letéteményese a főtengelyszimering, ami igen erős igénybevételnek van kitéve.
Rendben.. akkor inkább rábízom egy hozzáértőre, nehogy elrontsam...
Köszi a segítségeiteket..
Te is csak összezavarod. Még a gyújtás sincs rendesen beállítva, tehát felesleges volna bármit is kicseréltetni vele.
Helyesen döntesz. Ha elviszed egy megbízható szerelőhöz, akkor ő szakszerűen el fogja végezni a javítási munkálatokat, és hosszú ideig jól fog üzemelni a géped.
Tudom, hogy könnyebb a gyújtással, meg a karburátorral szórakozni, átéltem már egypárszor, ugyan csónakmotorral, meg fűnyíróval, a vége mindíg szimering csere lett, meg is javult. A tanulópénz jópárszor megégett kezem. Mindenképpen jobb ha szakemberhez viszi, ha a gyújtást se tudja rendesen beállítani.
Egyébként a szimering csere sohasem árt, iszonyú hamar el tud használódni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |