Fórum témák
» Több friss téma |
szemre 1,5-2mm körül szoktam előgyújtást állítani (beledugom a gyertyakulcsom 6os hajtószárát , azzal mérem ), aztán kipróbálom, hogy mikor, hogy húz a motor, ha nemteccik, akkor módosítom, de álltalában elsőre jó szokott lenni (alapjárat normális (karbikipucolás/kb re beállítás után) és a feléső tartományban érezhetően jól/jobban húz)...
régen volt, hogy tolómérővel állítottam gyújtást, de akkor is néha utána kellett babrálni, hogy úgy menjen ahogy akarom. (karburátor beállítása még egy pepecselős meló a régieknél (16N1 1 hét ), az újabbaknál (16N3 10 perc)). Aztán a beállítások folyamatosan szétcsúsznak, és lehet korrigálgatni, szóval ezek nem olyan motorok, hogy félredobom ha nemkell. "törödést igényelnek"
én is a tolómérős beáíítást használom,
először lendkerék le filctollal bejelölöm a bütyök legmagasabb pontját, asztán vissza csavar meghúz. mexa beállít 0,4 re (gyári adat), utána tolómérővel megállípítom a holtpontot, utén bejelölöm a deknin+lendkereken hogy ne keljen mindig méregetni, utána holtpontol vissza 1,8mm (gyári adat s51, |1,5 s50) azt is bejelölöm a deknin. asztán addig forgatom az alaplapot ammedig a jelölésnél nem nyit a mexa, mármint az 1,8 nál.. nekem eddig rugásra mindig könyen indul néha elkel egy új gyertya... a karbi elé nem árt egy papirbetétes szűrő...(valami kisebb darab autóé)
Üdv ez nagy baj a jawa motornál
de a 8v-os tekercset/kondenzátor elbírja bele rakhatod. Ha ezzel a blokkal kapcsolatban van kérdésed nyugodtan írj nekem is ilyen motorom van és már kívül belül ismerem
halli mindenkinek van 1 .50-es simóm, segitsetek már nem tudom mi a baja lehet ha a gyujtáson álitok beindul és ha megyek vele félgázon gyorsul de ha lecsutkázom fuladni kezd és beköpi a gyertyát ha meg kipörög félgázon idő után akkor is beköpi meg alcsony fordulaton fullad meg kell kuplungolni hogy kipörögjön rendesenadjatok és üresbe is ha lecsutkázod leffulad adjatok már 1 pár jó tanácsot előreis köx
Először gyújtásbeállítás kb gyári előgyújtásra és karbibeállítás!!!
Benzinszintel kezdd, utána a súbetűt addig kell pakolgatni, amíg magas fordulaton tűrhetően nem megy, utána az alapjárati csavarokkal alapjáratot varázsolni rá, utána menni pár KM-t megnézni a gyertyát, hogy milyen a színe.
Ahogy gulyi írja. Előgyújtás 1,8mm-re a felső holtponttól, majd a megszakítóhézag 0,4mm, és végül a karbi benzinszintje, megfelelő fúvókák használata, alapjárat beállítás. Ha ezek ellenére sem megy, kondicsere.
Előbb megszakítóhézag, aztán gyújtásállítás. Ha nem így csinálod, sokat fogsz vele szenvedni.
Ez akkor igaz ha próbálgatja hézagmérő, és indikátoróra hiányában.
Sajnos nem. Ha előbb beállítod az előgyújtást, majd utána a megszakítóhézagot, akkor az előgyújtás értéke bizony el fog mászni a működési elvből adódóan. Viszont, ha előbb a hézagot állítod be a legnagyobb nyitásnál (hézagmérő lapkák hiányában egy tapétavágó kés pengéjének segítségével, mert az pontosan 0.4mm vastag), akkor utána az előgyújtást már be tudod állítani, de ez már nincs hatással a másik összetevőre, a megszakítóhézagra.
Idézet: „(hézagmérő lapkák hiányában egy tapétavágó kés pengéjének segítségével, mert az pontosan 0.4mm vastag)” Nem biztos, speciel azt a pengefajtát amit évek óta használok, a mikrométer 0.5 mm-nek méri. A többi szinigaz.
sziasztok, én már egy jópár szimót szervizeltem, meg mindenféle szocimotort, és van egy pár dolog (tapasztalat) amit szeretnék megosztani. Simsonoknál az a tény hogy megszakítóhézag 0,4 mm az csak akkor igaz tökéletesen, ha zsír új szimód van és egyáltalán semmi nem kopott. Az a lényeg hogy a megszakító annyira nyisson, hogy kb 50%-ig legyen zárva, ill. 50%-ig nyitva(amikor tekered a lendkereket 180fok =fél). Amikor beállítottad a megszakítóhézagot, majd utána az előgyújtást (50cm3-nél 1,6mm 70cm3-nél 1,8mm) akkor utána csavarok meghúz, és ismét megszakítóhézag ellenőrzés. Nagyon sok szimónak már ki van kopva a gyújtásrésze, és elmozdul (fel-le-balra-jobbra) ezért elállítódhat. Van nagyon sok tapasztalatom, amiről írtam egy pár oldalas cikket (gyújtús ill. karbi beáll.) ha kell talán előkereshetem.
Ha megengedsz pár helyreigazítást...
A zárásszöget nem tudod befolyásolni/állítani. Azt, hogy meddig van nyitva/zárva a megszakító, azt csakis a lendkerék agyrészén kiképzett bütyök határozza meg. Az előgyújtás értékeid sem helyénvalóak. Nagyobb hengerűrtartalomhoz kisebb előgyújtás érték dukál. Ez 50-esnél 1.8mm, 60-asnál 1.6mm, 70-esnél 1.4mm környékén alakul. Az értékek azért nem szentírások, mert sok tényező befolyásolja, hogy milyen értéket kíván a motor.
a zárásszöget lehet befolyásolni, pont ebből adódik, de nem szeretek vitázni, egyébként lehet keverem az előgyújtás értékeket, majd utánanézek. (Ha belegondolsz ha nagyobb a megszakítóhézag, akkor több ideig van nyitva nem?, ha meg kisebb akkor kevesebb ideig )
de aki nem hiszi az nyugodtan tesztelje le régi kopott gyújtással, állítsa be 0,4mm-re, majd utána állítsa be úgy ahogy mondtam, és majd elválik
quote]A zárásszöget nem tudod befolyásolni/állítani. Azt, hogy meddig van nyitva/zárva a megszakító, azt csakis a lendkerék agyrészén kiképzett bütyök határozza meg.
[/quote] Ezért fontos a rendes hézagbeállitás, mert egyúttal a zárásszöget is állitod. Kopott megszakitónál már hiába jó a hézag, a zárásszög értéke teljesen más lesz, ez pedig közvetlenül befolyásolja a trafóban kialakuló áramerősséget-végső soron a szikra minőségét.
Érdekesség az egyik szimóm a sok közül, ez most készül (vagyis elkezdtem vagy 2 éve csak idő hiány miatt úgymaradt) 150cm3 könnyen lehet vele csövet hajlítani (első teleszkóp) A kupival ne törődjetek, én így szeretem
Ezeknél a dinamós gyújtásoknál nem számít a zárásszög.
Úgy értem, ha a gyújtás elötti nullátmenetnél (gyújtótekercsben indukált fesz nullátmenete) már zárva van a megszakító, akkor tökmindegy, hogy ez elött mikor záródott. A lényeg, hogy a fluxux csúcsértékénél nyisson ki. Az megszakítóhézag erre van hatással (nagyobbrateszed, akkor más fluxussűrűségnél nyit a megszakító, arányos a szikra energiájával)! szóval ezeknél így nincs értelme zárásszöget nézni (amenyniben a gyújtás elötti nullátmenetnél már zárt a megsza).. Idézet: „A lényeg, hogy a fluxux csúcsértékénél nyisson ki. Az megszakítóhézag erre van hatással” Másképp látom. A legnagyobb fluxus nem biztos, hogy egybeesik az optimális előgyújtással (lásd a hengerűrtartamtól függő értékeket). Egy kopott pogácsájú megszakitónál, ha beállitod az előirt hézagot, biztosan nem a gerjesztőtekercs nullátmeneténél fog zárni, és nem a maximális fluxusnál nyit. De ez csak elmélkedés, a gyakorlat biztosan eltér ettől. Amúgy meg nem kéne már elfelejteni a megszakitót? Idézet: „meg nem kéne már elfelejteni a megszakitót?” No jó-jó, de nem túl olcsó átszerelni E.sre egy simót.
halli bagyábol beálitotam ahogy montátok azárt csak nagyábol mert nincs műszerem amivel a megszakitóhoz ezért csak nagyábol álitotam be és beindult mentem vele csak alacsony fordulaton fulladt és ki is pörgött rendesen de kb 12km után beköpte a gyertyát álitotam és már alacsony fordulaton nem is fulladt szép hangja is volt csak ha lecsutkáztam mentem vele pár métert és elkezdett szagatni és beköpte a gyertyát (az előző tanácsik sokat segitetek) köx
üdv mindenkinek
MI lehet a baj? Csak akkor van baj amikor meleg. Vadi új gyertya a gyujtás be van állítva simson S51N -röl van szó
Milyen hőértékű gyertya van benn?
Ha kiveszed a gyertyát akkor van szikra?
én már javítottam ilyen problémát, azt hiszem kondi, vagy trafócsere megoldotta, a problémát, cserélgettem, ezért már nem tudom melyik (persze ahhoz jó gyújtásbeáll., és karbibeáll. is kell)
nekem volt olyan problémám hogy a motor ha bemelegedett akor egyszerüen elmet a szikra, már mindent megnéztem, egyszerüen nem tudtam mi lehet a baja.
aztán egy idő után kiderült hogy a gyújtótekercs alsó szálának kivezetése tört el, a belsejében az a vég ami a maghoz van forrasztva. elgvégső esetben bár ritka hiba. de ha lehült a motor akkor volt szikra és met a motor rendesen. sámsonnak: ha magas fordulaton szaggat a motor akkor próbáld meg a megyszkítóhézagot kicsit összéb nyomni. hátha megjavul. feltéve hogy jó a gyújtásidőzítés..
Másik bejelentésem:
hogy, konzultáltam Gulyi88 -al és megépítattem az ő általa tevezett CDI gyújtást, örömmel jelentem be hogy a gyújtás működik, és másoknak is ajánlom! (Jelenleg a tervezőn kívül No1. tulajdonosa vagyok! )
A probléma megoldódott, miután kaptam egy kis segitséget egy szerelőtöl. Most nagyon mmegy, bár adtunk egy kis előgyujtást.
megtaláltam a gépemen a régebben írt doksimat, feltöltöm ide, hátha szüksége lesz rá valakinek
most elolvastam én is, hát azért most még ki tudnám egy pár dologgal egészíteni, pontosítani, de azt hiszem a lényeget taglaltam benne. A karbibeállítási tippeket, meg ha lesz kedvem lehet megírom. Majd elválik
Ejnye no! szamóca
Sziasztok egy kicsi segitség kellene egy simson gyári elektromos gyujtásában! A jelenség az hogy olyan a motor mintha állandóan beköpné a gyertyát induláskor,mintha gyenge lenne a szikra pedig a szine kék! A leladót és a tekercset kimértem és rendben van! kontaktok, gyertya,trafó jó! Karbi rendben!
Kérdésem :tudna valaki tuti mérést a nagyfreki dobozra? A potiját már tekergetem de semmi változás! Elöre is köszi!!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |