Fórum témák
» Több friss téma |
Ha "meg akarod küldeni" használj 6V-os gy.trafót.
Amúgy meg menetszámnöveléssel megoldhatod, ha ráfér a vasmagra még huzal. Vagy letekered, megszámolod a meneteket, meghatározod a voltonkénti menetszámot, felszorzod a 13 V-ra, és vékonyabb huzalból ujratekerd, impregnálod lakkal,és kész.
hogy kell kiszámolni hogy a primer és a szekunder milyen hoszu és kb mekkora a keresztmetszete ha 13v van szó
Itt nincs szekunder tekercs, mert ez nem transzformátor.
Ez csak egy tekercs, vasmagon. Megszámolod a letekert menetszámot, Pl.legyen ez 120menet és ha ez mint mondtad 8V-ot ad le akkor 120menet/8V=15menet/V. Neked kell 13V akkor 13VX15menet=195menet kell tekerned. A keresztmetszetet pedig a csévetestre feltekerhető max. huzalmennyiség érdemes tekerned. Ehez megméred a cséve hosszát, magasságát, és (szorosan egymásmellé tekercselve) a csévehosz/huzalátmérő=1sor, majd a cséve magasság/ huzalátmérő= sorok száma . Így megtudod adott huzalkeresztmetszetből, mennyi menet megy fel rá.
kösz a segitséget de ez nekem kevés mert nincs meg a gyujtótekercs közepe a jót meg nem barmolom szét és ezért nekem rendes válasz kell nem csak pl
semmi értelmét nem látom az átalakításnak..
mi lenne a cél? gyanítom, hogy nemigazán vágod hogyan működik egy simson gyújtás, vagy akármelyik dimanós megszakítós
Barátom! Te ne is akarj alakítani semmit.
1. Nem értel hozzá 2.Én nem látom értelmét az átalakításnak, de te választ akartál. 3 Az hogy nem értetted meg amit leírtam, nem az én hibám. 4 A gyujtó tekercs, és a gyujtó trafó nem ugyanaz, A trafó keresett közös kivezetése ( ahogy te hívod "közepe") az 1-es bekötési pontal jelzett csavar, ami testre van kötve. A 15-ös bekötési pontal jelzett csavar a primer tekercs, ( ide jön a gyújtótekercs felől a fesz. A szekunder pedig a nagyfesz gyújtókábelen keresztül megy a gyújtógyertyához. 5 Ne haragudj hogy most nem tekercseltem le egy gy.tekercset, hogy pontos adatokat adjak meg, Ugy gondoltam ha a metodikáját elmondom, abból megérted. 6. Ne fáradj a válaszal, tudom, "az enyémet"......... Idézet: „nekem rendes válasz kell nem csak pl” Viszont akkor sajnos rossz helyen jársz. A Fórumszabályzat átolvasását pedig erősen ajánlom, mivel nagyon úgy tűnik, ezt június 20 óta nem sikerült megtenned. Betűről-betűre. Szó szerint! Elképesztő, hogy egyesek mekkora arccal jönnek ide az oldalra... biztos a nyári kánikula az agyukra megy...
Üdv!
Ha ez kevés, akkor add fel! Nem fog sikerülni. Mert ez igenis RENDES válasz volt, talán még túl szájbarágós is.
Sziasztok!
Hasonló problémám van nekem is az elektronikus gyujtású Simsonommal. Néha van szikra néha nincs. A jeladó lehet a bűnös mert amikor rámértem az ellenállás érték 35-40 Ohm között volt. De mihelyt az alaplapot a csavarhúzóval óvatosan megkocogtattam, a műszer szakadást mutatott?! Még nem volt módomban jeladót szétszedni de gondolom hogy egy tekercs van benne. Mivel az egész gyantába van kiöntve vennem kell egy új alaplapot. Ha esetleg ebben a témában van valakinek több tapasztalata, szivesen vennék egy két jó tanácsot. Üdv Mindenkinek B.János
A jeladót ne vastartalmú dologgal kopogtasd! a műszer nem szakadást akar kijelezni,hanem ilyenkor a fém mozgatása miatt indukálódott feszültség csapja be.Egyébként ez arra utal,hogy a jeladó jó. Próbáld műanyagdarabbal kocogtatni,ha erre is nagymértékben változik az ellenállása akkor már joggal gyanakodhatsz a jeladóra.
Hali!
Olvasd át ezt: A tirisztoros gyújtás impulzustekercsének javítása. Lehet ezzel megoldódik a probléma, és megismered a belső felépítését.
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a valóban korrekt és szakszerű válaszokat. Kedves Krisz03! A link amit megadtál valóban fantasztikus. A Horváth Úrnak is gratulálok. Még egyszer kösz. Kedves Mex! Műanyagdarabbal is kocogtattam de akkor is előfordul hogy szakadást jelez a műszer. Most éppen nem mérek ellenállást rajta. Megpróbálom a Horváth Úr leírása alapján a jeladót ellenőrizni, mielőtt vennék egyet. Köszönöm János
Hali!
Tegnap már nem volt erőm leírni: Nekem is gondok akadtak 1-1.5 hónapja a jeladóval. Hidegen tökéletesen ment a moci, de bemelegedve durrant egyet, majd leállt, nem lehetett beindítani, szikra elvétve volt csak. Ha lehűlt, újra beindult. MIKI (mi csak így hívjuk a cikk szerzőjét) leírása alapján próbáltam javítani, de a féltekercsek ellenállása "nem állt helyre". Az egyik több, mint 1 Ohm-mal nagyobb volt, mint a másik. Valószínűleg menetzárlatos lett. Szóval újat kellett vennem, amiben már van 500km. Úgy látom, a Te jeladód névlegesen 32 Ohm-os lenne. Ne lepődj meg, ha veszel újat, és az csak 16 Ohm-os lesz. A lényeg, hogy a féltekercsek ellenállása megegyezzen. Ha épp nem indul majd a moci, nem kell elkeseredni, csak a potin kell állítani. De csakis akkor, ha jó helyen van a szikra (megfelelő előgyújtás), karburátorral is minden rendben, és megsem indul. A gyújtáselektronika kapcsolási rajzán látszik, hogy miről beszélek. Az értékek nem szentírások, de én ezt építettem meg, és használom már jó ideje. Krisz
Hallo!
Köszönöm a kiegészítést. Ha jól értem te a gyujtásvezérlést magad építetted meg a kapcsolási rajz alapján. Ez a gyári vezérlésnek a rajza? János
Igen, én építettem, mert nem volt gyári gyújtó elektronikám, és venni sem akartam.
Ez a gyári elektronika rajza, de mint mondtam, nem biztos, hogy ezekkel az értékekkel szerelték. Bár erre elég nagy a valószínűség, mert ezekkel megépítve tökéletesen üzemel. Ja igen, a tirisztor lehet TIC106, TIC126, BT151, vagy valami ezekhez hasonló. Én BT-t használtam.
Hallo Krisz!
A jeladónál a kis panelon a fólia szakadt volt, ezért nem volt szikra. A forrasztópáka megoldotta a problémát. Egy rúgásra indult , talán ilyen még sosem volt. A leszerelésnél az alaplapot összejelöltem a blokkal. Ettől függetlenül kiváncsi lennék Pl.az előgyujtás nagyságára, vagy egyáltalán hogy néz ki a gyujtásbeállítás a tirisztoros változatnál. Tudnál ehhez instrukciókat adni? Ha esetleg ez műszereket igényel nem probléma valahogy megoldom. Az eddigi segítséget is köszönöm. János
Szevasztok. Nekem egy olyan hülyeség jutott eszembe, hogy: a simson alaplapján (20071129152750_psp.jpg) van 3 tekercs, és egy jeladó. Egyik tekercs a lámpa, a másik a töltés, és a harmadik a gyújtás. Erre az egészre megy egy mágnes, ami a főtengelyhez van kapcsolva, ami menet közbe forog, tehát termeli az áramot. De mi lenne, ha ezt az egészet megfordítanánk? A tekercsekbe áramot vezetünk pontos időzítéssel, és megforgatni a mágnest. Így az megforgatja a főtengelyt, és gombnyomásra menne.
Ellentétek: 1: A gujtótekercs nem ad semmi áramot a gyujtótekercsnek, de azt kaphatva az aksiból. a lámpa és a töltés ilyen kis időre hanyagolható. 2: a kompresszió erejével is számolni kell... Tehát lesz-e olyan ereje, hogy a kompresszió ,,visszarántásával,, elbírjon,, és meg bírja forgatni. 3: lesz-e olyan gyors a forgása, hogy be tudjon indulni a motor.
szerintem esélytelen,
amúgy meg hülyeségnek és fölöslegesnek tartom simsonra önindítót tenni! (szivató rá, felső HP elött tornáztatod a dugattyút 5-6szor, és pöccre indul. kell ennél jobb? )
kell! ráülök, szivató, gombnyomás, és már megyen is. Azért tuningosabb, mint rugdosni
akkor vegyél robogót, azt nyomkodhatod...
simsont rugdosni illik, szerintem ennek van feelingje. tiszta égő, megnyomod nyekereg egyet pfff ...
Gondoltam, hogy valami értelmes válasz is kapok...
Hali!
Erre sajnos nem lehet értelmesebb választ adni, mert ez kivitelezhetetlen. Ezek a kis tekercsek inkább leégnének, minthogy mozdítsanak egy picit is a lendkeréken. Viszont ha mindenképpen önindítót akarsz, akkor rendelhetsz külföldről hozzá mindenféle alkatrészt (blokkfelek, mert valahova fel kell fogatni, dekli, szabadonfutó, stb), mindezt jó drágán, kb egy Simson áráért. Megéri? Nem. Esetleg egy robogó önindítót rágányolni. Megérne gányolni? Nem. Jó az a berúgókar. :yes:
Na erre voltam kíváncsi, hogy miért nem lehet, nempedig az okoskodásra Ennyi bőven elég, hogy a tekercsek nem bírnák
Az csak egy dolog,hogy a tekercsek nem birnák...
A nagyobb kihivás a vezérlése lenne,mivel léptetőmotornak kellene kialakitani,mégpedig nem is kicsi teljesitményűnek. Szóval tényleg halott az ötlet.
Meg próbálom össze szedetten és konkrétan megfogalmazni mit is akarok valójában. Az lenne a lényeg hogy van nekem 2 darab tilisztoros motorom , Etz 125 és Simson Sr 50. Ezekhez szeretnék egy ilyesfajta CDI gyújtós dobozt (ami a képen található) ami mindkettőbe nagyobb átalakitás nélkül beépíthető és az előgyújtás mértékét és a gyújtás erősségét szabályozná, egyszóval a gyújtás sok paraméterét amit mi előre be tudunk programozni soros perton keresztül. Konkrétan arra lennék kiváncsi hogy mi kell hozzá. (További képek http://kep.tar.hu/sub-ee19 azonbelül versenygyújtások és ott lessz a Programozható CDI gyujtás) Segítségeteket előre is köszönöm!
Hali!
Először is nevezzük nevén azt a bizonyos részegységet/alkatrészt. Tehát helyesen: tirisztor. Másodsorban pedig úgy tudom, hogy a srác, aki ezt készíti, ezt a PIC-es gyújtást használta fel alapul. Többet viszont nem tudok róla, bár terveztem az elkészítését, de nem lett belőle semmi sem.
Köszönöm szépen a segítsged! Már csak meg kell csinálni a NYÁKot és kibogarászni hogy mi kell hozzá az oldal alapján.
És a legfontosabb: kiokoskodni egy megfelelő gyújtásgörbét.
Sok sikert az elkészítéséhez! Majd számolj be a fejleményekről!
Megtaláltam az elkészitéséet egy gyújtásnak csak nem ennek... http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=291
Hátha valakinek segítség ...
Ezt Simsonon nem tudod használni, mert gyorsan lemeríti az akksit. Nincs annyi töltés, ami pótolná ennek az áramfelvételét.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |