Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   296 / 507
(#) Barret válasza lehar hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Ez szerintem egy 3 fázisú szénkefe nélküli direct drive motor
Elviselnék egy ilyet! Jocó kolléga tudna érdemben hozzászólni,neki volt ilyen a gépen felszerelve.
(#) lehar válasza erbe hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Igy már sokkal könnyebb,ebben az esetben ajánlom a minnél több fázisú kialakitást,igy csökkenhető a generátor belső ellenállása,ami jóval nagyobb levehető áramot(ampert) jelent.Persze,elöször jó lenne,ha igy ahogy van,megforgatnád,olyan 300ford/perc.-el, és bemérnéd mit tud Leadni egy háromfázisu egyenirányitó után.E mérések fügvényében már sokkal könnyebb lessz tervezgetni,számolgatni,voltra,amperre,bárkinek.
(#) erbe válasza lehar hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
"-Figyelni, figyelni, figyelni!"
Mondta Lenin bácsi egykor. Vagy nem is ezt mondta?
(#) lehar válasza erbe hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Hogy mit mondott Lenin bácsi egykoron,az rég volt,tán igaz se volt.De amilyen a kérdés,olyan a válasz.Na most,ha valaki bedob egy kérdést,feltételezem,hogy arra választ is vár.Ha neked jobb válaszod van,nagyon szivesen elolvasom,söt,meg is jegyzem magamnak.(netán még tanulhatok is belöle).Na meg ami szerintem a legfontosabb,és erröl már irtam a forumban,a legjobb elméletnek is az alapja, a gyakorlati mérés(ek).
(#) laklaci2 válasza Romulus hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
A tekercsekkel szemben azok a kis lapkák a mágnesek?
Hány tekercshely és hány mágnes van összesen?
(#) Romulus válasza laklaci2 hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Igen azok mágnesek.
40db mágnes és 54db tekercs van.
(#) gulyi88 válasza lehar hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Nem figyeltek? 4-6 oldallal visszább pont a fázisszám kérdésével foglalkoztunk. Ha egyenirányatva lesz, akkor 3 fázisnál többre nem érdemes csinálni!
(#) laklaci2 hozzászólása Jan 17, 2011 /
 
Van valakinek ötlete hogy jön ki az54/40 ből a 3 fázis??
(#) Romulus válasza laklaci2 hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Hát eddig nem is figyeltem, de most hogy kérded megnéztem.
Eléggé érdekes az elrendezés.1 fázis:1,4,7,8,11,14,18,21,24,28,31,34,38,41,44,48,51,54
2.f:2,5,9,12,15,19,22,25,29,32,35,36,39,42,45,46,49,52
3.f:3,6,10,13,16,17,20,23,26,27,30,33,37,40,43,47,50,53
A mágnesek és a tekercsek is lemezelt vasmagon vannak.
(#) Romulus válasza lehar hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
100ford/perc 2fázison AC mérve fesz. és áram.:4,5Volt és 5A. Holnap megpróbálom háromfázisú egyenirányítás után.
(#) Barret válasza Romulus hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Az nem is rossz
(#) sziriusz válasza Romulus hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
A tekercsek vasmagja bontható, szerelhető valamilyen módon? Egy átkötéssel 12 voltos rendszerhez jó lesz.
(#) erbe hozzászólása Jan 19, 2011 /
 
Kedvenc MÉH telepem változtatott a szokásain. Ezentúl csak vesz és nem ad el semmit (magánszemélynek).
Erre mit találok a telepen? Egy konténer jókinézetű lúgos akkumulátort. Méret alapján olyan 20-100 Ah közötti cellákból álló csoportok.
A másik MÉH csak vasat ad el, ott meg hatalmas targonca akkucellák, legalább 200 Ah vagy nagyobb.
(#) lehar válasza erbe hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Nem hinném,csak valszeg valaki már ,,,leelölegezhette,,, ezeket a darabokat.Külömben nekem is szokásom,hogy csekély,elözetes honoráriumért,van egy ott dolgozó emberkém,adja a drotot,most hoztak valami neked valót,gyere nézd meg,addig a kérdéses darab,senkinek se eladó.Igy aztán nem kell mindig a méhtelepet bujni.....
(#) erbe válasza lehar hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Off
Tavaly év végén meghalt az öreg tulajdonos. Idén kitették a táblát:
"A telepen csak áruleadás címén tartózkodhat idegen személy."
"A területen egyszerre csak 2 idegen jármű tartózkodhat."
Gondolom, így könnyebb teljesíteni a szigorodó törvényi előírásokat.
(#) lehar válasza erbe hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Lehetséges,más ország,más szokás.Magyarán,ahány ház,annyi szokás.
(#) athor77 válasza erbe hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Én is voltam mind a két nevezett telepen.
Megváltoztak a dolgok jan.1-töl.
És nem elönyükre.
(#) Romulus válasza sziriusz hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
A vasmag nem bontható.Milyen átkötésre gondolsz a 12V hoz?
(#) sziriusz válasza Romulus hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Úgy látom, két párhuzamosan tekert huzalból van a tekercs. Ez igaz? Induló 12 volt egyen áram megfelelő lenne Neked? Van már szélgéped, amire rá akarod tenni?
A két párhuzamos ágat sorba lehet kötni.
(#) Romulus válasza sziriusz hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Igen jól látod két párhuzamos tekercs. 12volt az tökéletesen megfelel. Igen már van egy meglévő szélgép, de egy másikat szeretnék ebből. Ezt a világításra terveztem, a lakásom már félig átépítve 12v Led vil.ra. Ez a 3. generáció lenne. A sorba kötés egy jó ötlet! Ezt kipróbálom, Köszönöm!
(#) sziriusz válasza Romulus hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Ha van időd, nézd már meg az induló nyomatékát a generátornak.
Kb. 130 ford/perc-nél már le tud adni 12 volt fölötti egyen áramot, és 400 ford/perc-nél meg 600 wattot. Ez azért érdekes, mert van aki áttételezve használ hasonló motort.
Remélhetőleg az egymás mellé tekert huzalok egymással nem zárlatosak, ezt feltétlen nézd meg legelőször.
(#) Romulus válasza sziriusz hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Hát a soros kötés szuperül bevált!
25Km/h szélben 13-15V közt játszik 100- 150Watt teljesítményen, igaz az elektromos fék be be kapcsolgat, mert nincs rendes terhelés. Nagyon elégedett vagyok vele. Most az esti gyengébb szélben is dolgozik. Ebbe az az igazi, hogy nem kell áttételezni.
(#) Romulus hozzászólása Jan 23, 2011 /
 
Azért engem még mindig egy más megoldás foglalkoztat.
Csatolom az elképzelésem, kíváncsi vagyok mit szóltok hozzá. Az első szélkerekem autógenerátoros volt. Relékkel oldottam meg a gerjesztést, csak a kellő fordulatnál kapcsolt be. Sajnos a tavalyi viharok kifogtak rajtam. Miután nem biztosítottam a spannolókat, az egyik, kipörgött és megszűnt létezni. Ezután a szélkerék már paprikaszedőként funkcionált. Sajnos a lapátok bánták az egészet.
(#) sziriusz válasza Romulus hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Örülök hogy összejött a generátor.
Mekkora szélkerék van rajta, és kb. milyen fordulaton ad 12 volt fölötti feszültséget? Már bánom, hogy nem kérdeztem meg a mágnes és a tekercs magjának méreteit, mert hasonló dolgon gondolkodom.
Na meg az is kérdés, minek volt a motorja. Mert érdemes lesz rá vadászni a szélgépeseknek.
(#) Romulus válasza sziriusz hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
2m az átmérő, fordulatot még nem mértem.
Nagyon megvagyok fázva, de nem hagyott nyugodni, azért muszáj volt beüzemelni. Méreteket tudok majd mondani, mert én begyűjtöttem több ilyen motort.
Egyébként elektromos golfkocsi kereke volt.
Eredetileg még a gumi is rajta van. 230mm az átmérője. Lehet egyet áttekerek, mert szerintem még több menet is elfér rajta. Majd meglátom a teszt után, mert ha nagyon jól muzsikál, nem bántom.
(#) gulyi88 válasza Romulus hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Írnál egy kicsit bőebben az elképzelésedről, mit, miért, mi a cél...
(#) Romulus válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
24v autógenerátor egyenirányító ki iktatva, akár nagyobb fesz. is elérhető. A váltóáram transzformálva 400V ra, vagy 240V. A 400voltos(240) részről leveszem a fesszabályzónak a kívánt egyenáramot. Ezzel stabilizálom a kijövő feszt.
Csökken a fordulat, nő a gerjesztés ,és fordítva. Persze csak bizonyos fordulattól működik, de az már megoldva.
A frekvencia váltóra csak érzékeny dolgokhoz van szükség. A trafó nem 3x24/ 3x400 hanem 3x24/ 240Volt lenne. így csak 1fázisu frekvencia váltóra lenne szükség.
A frekvencia váltónak a működtető áramkörét az EON hálózatról menetném. 3fázisu rendszernél a frekiváltó után muszáj lenne még egy trafó, az egyenletes terheléshez. az meg már kicsit sok lenne. Nagy teljesítménynél viszont hasznos.
(#) Romulus válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Az autógen. tengelyéről hajtottam egy kis DC motort, ez adta a vezérléshez a szükséges feszt. 1 lépcsőben egy előtét ells.(poti) val beállítottam az első relé behúzási értékét. Csak a megfelelő fordulatnál adta rá az aksiról a gerjesztő feszt. Miután beindul a generátor, meghúz a második relé, mely bontja az első áramkörét, így védi a leégés ellen, itt már szabályzott 12v a vezérlő. A 3. relé, biztonsági, nagy fordulatnál fékezés( terhelő ellenállás)+ akár elektromechanikus fék. Amint írtam ez működött míg a rögzítés meg nem adta magát.
(#) gulyi88 válasza Romulus hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Ez így elég nyakatekert. Ha a frekiváltót is tervezni, építeni kell, akkor az összes többi elhagyahtó.
Mellesleg 3F-ú trafót sem találni léptennyomon, (meg a tömege, ára, mérete sem..).
Hálózatot meg szerintem kár belekeverni, mert ha az kimarad, akkor borul az egész, pedig leginkább ekkor jönne jól (világítani, keringetőt hajtani..).
Amit én még javasolnék mindenképpen az egy akkupakk, a szél összevissza jön, lökésekkel tarkítva, jó az, ha van pár Ah tárkapacitás, ami a lökések között tud valamennyi energiát szolgáltatni. (Ami kell az az akkumlátor, töltővezérlő, meg az inverter). Ezek bonyolultsága a támasztott igényektől függ (ezeket kell tisztázni). Persze ez nem az egyszerűbb megoldás, de gyakorlatilag jobb.
(#) Romulus válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Hát igen a hálózat elhagyható az biztos, de hogyan oldod meg közvetlenül generátorról a frekiváltót?
Nekem van például egy asszinkron dalander motorom.
Ez gyönyörűen beindul már kis fordulatnál is.
Csak a feszültség és a frekvencia messze nem az igazi.Ezt hogy adod be a frekvenciaváltónak?Frekvencia váltókat meg olcsón vettem egy párat, mindegyiknél a működtető fesz. tápja van tönkre. Megadtam külön kapcs. üzemű tápról a működtetést és hurrá 4ből 3 működik. Jelenleg én is akku pakkal akarok dolgozni, a világításom már átalakulóban 12V rendszerre. Ettől függetlenül azért kísérletezek a másik két megoldással is. Nekem szerencsém van mert trafóból jól állok. Az átalakítás meg nem okoz különösebb gondot.
Következő: »»   296 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem