Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Személygépkocsik elektronikus vezérlésű, mechanikus kilométerórái
Témaindító: Hurka, idő: Máj 12, 2013
Témakörök:
Tisztelt Kollégák!
Arról szeretnék érdeklődni, hogy a személygépkocsik elektronikus vezérlésű, mechanikus kilométeróráinak a vezérlése és maga a megjelenítő szerv hogyan működik? Valamilyen deprez-szerű megoldás, vagy szervomotor, esetleg valamilyen léptetőmotoros csoda? Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv.: Hurka
Amiket ismerek azokban áttételezett bipoláris léptetőmotor van aminek a tekercspárját a kontroller kimenete hajtja közvetlenül.
Üdv!
Én is léptetőmotorosakat láttam eddig. Üdv!Kaszi A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
Üdv!
Én egy ilyet vettem egy piacon szóval hogy milyen autóban lehett azt nem tudom,de annak a vezérlése elég egyszerű volt mert a hátoldalára fel voltak szerelve egyessével a vezérlő elektronikák szóval ide csak egy táp és egy frekvencia kellet 12v-os felszültség szinten.Mikrovezérlővel PWM jellet csináltam ami egy tranzisztort vezérelt és az kapcsolta a 12v-t.Szépen lehetett vele tekergetni a furdulatszám mérőt és a kilóméter órát is. De ha nincs hozzá tartózó elektronika akkor viszont neked kell a tekercsekkel olyan mágneses teret csinálnod ami a mérőórát a kívánt pozícióba tekergeti.Ezt a tekercsekre esőáram erősségel illetve a földhöz képest negatív vagy pozitív feszültségek tudod befolyásolni. Ehez szükséges van a tekercs számától függően H-hidakra amit pwm jelelt hajtasz így megoldotta feszültség szabályzás ami elméletben működhetne is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |