Fórum témák
» Több friss téma |
Szobabiciklinknek elpusztul a vezerloje, miutan sikerult 6V helyett 12V-ot kapnia A csere sajnos nem mukodik, viszont mar amugy is regota terveztem, hogy jo lenne, ha nem ott ken potyogni, hanem lehetne vezerelni mondjuk telefonrol vagy PC-rol. A sw reszehez jobban ertek, viszont az elektronikaihoz nagyon keveset. Szetszedve a vezerlot talaltam olyan kimeneteket, hogy M+ es M-. Lehet, hogy igy megy a vezerles? Van valakinek ezzel tapasztalata?
En ugy gondolnam, hogy ez egy altalanos vezerlo, de egyebkent XFact E40 a pontos típus. Koszi a segitseget!
Szia
Ezek szerint 4 db ceruza elem van benne, megnézném hátha van valami zeneres védelem a táp bemeneten ami zárlatba vágta magát, lehet ezt kéne csak cserélni, bár nem valószínű, hogy a sárga ilynekkel foglalkozott volna, nem erről híres. Ha a vezérlő ic elszállt (valószínű) akkor nem hiszem, hogy esélyes életet lehelni belé. Ezt a mobilos dolgot nem értem, trendi manapság mindent mobillal irányítgatni, de ezt aki megcsinálja annek én előrre köszönök Üdv
Az ember rajta ul a biciklin. A kezelogombok karnyujtasnyi tavolsagban. Nagyjabol felorankent egyszer allitod. Ezt valoban ERDEMES telefonrol kezelni...szerintem netrol meg trendibb lenne
De hogy konstruktiv is legyek: Valami van, ami a terhelest vezerli. Ez lehet pl egy elektromagnes vagy egy pici motor, ami a nagy permanens magnest kozeliti-tavolitja az orvenyaram tanyerjatol. Ha ezt megtalalod, akkor onnantol kezdve mar suti az egesz. Szoval szet kellene szedni az elso kerek boritasat es megnezni, hogy mi vezerli a terhelest. Ez az egyetlen szabalyozas, meg gondolom egy fordulatszammero valahol erzekel. Talan van rajta pulzusmero vagy EKG (ha van ket fem a fogantyuknal). Egy PIC, egy fet meg kis programozas. Aztan szamolgatas a tobbi. A PC kapcsolatot ugy tudom elkepzelni esetleg, hogy a gep neked vetit egy tajat, melle letarolod a domborzatot es ehhez igazitja a terhelest. Sima soros vonalon elkuldi. Persze, sokkal trendibb lenne a blutooth vagy Wifi.
Igazából tápról megy és sajnos rossz tápegység lett hozzá csatlakoztatva. Szerintem majdnem biztos, hogy a vezérlő szát el, ami egyetlen "fekete massza" a nyák közepén. Nem is hiszem, hogy ezt hoznám vissa. De mintha úgy működne ez a dolog, hogy van egy vezérlő a kormányon és van egy másik egység valahol a belsejében, amit a vezérlő vezérel. Ugyan csak remélem, de remélem ez a második egység nem szállt el. Ez állítja a nehézséget. (mágnesfékes)
Ha meg tudná valaki mondani, hogy hogyan lehet állítani a mágnesféket, akkor a bemenetek köré szeresztenék valami egyszerűbb bluetooth interfészt és akkor mehetne a programozása kívülről is. A digitális technika egy kicsit jobban megy, a sw fejlesztésben meg otthon volnék.
Én azzal kezdeném, hogy szétszedném a mágnesfék részt, mert a tiednél nem mechanikusan engedi rá az állandó mágnest a lendkerékre, hanem valószínőleg van 1 tekercs, illetve 2, az egyik szolgáltatja az áramot (nyilván nem a ceruzaelem fékezi) a másik örvényáramokat kelt a lendkerékbe.
Nem bonyolítanám túl, csinálnék egy pic-es áramkört ami indítja és méri az időt kiírja egy LCD-re + 2 gombal állítható a terhelés, a kalória számláló meg a pulzusmérő amúgy is parasztvakítás, legalábbis szoba biciklin. üdv
Ha tápegységes ,akkor szerintem kellene lenni benne egy 78xxx tip háromlábú valaminek.Esetleg ennek a cseréje segíthet.
Hoztak javításra egy Kettler Ergometer EX1-et. Nem a most fellelhető változatot, hanem ~10 évvel idősebbet. Ez ~20 éves lehet. Nem megy a kijelzője. Pittyen, váltogatja a programokat, a fékmechanika szorgalmasan dünnyög. A vezérlőpanelen HD61602 vezérelné a külön LCD panelt. Feszültségek rendben vannak, szkóppal látni az LCD felé menő jeleket. Van 4 COM láb és a sok szegmens. Gyanítom, reménytelen egy ilyen LCD panel beszerzése, de hátha akad valakinél bontott. ?
Tegyél fel az LCD panelről képet, hátha valaki ráismer.
Az nincs, már visszavittem a gazdájának. A programok mennek, csak nem tudja, most éppen melyik üzemel.
Aki ismeri, tudja. ~5 cm széles, ~15 cm magas. Csupasz LCD, a meghajtó a panelon van.
Sziasztok!
Van egy Reebok B3.1 tipusu ergonomikus szoba biciklim aminek a kijelzoje nem mukszik megfeleloen. A tunet: bekapcsolaskor elindul a kepernyo, minden betu es szam kitunoen latszik, majd egy par masodperc utan elhalvanyul a kijelzo. A gep mukodik, gombnyomasra csipog csak epp nem latszik semmi a kepernyon. A taplalas egy 9V 700 mA es adapterrol van. (trafos) Kerlek benneteket amennyiben talalkoztatok ilyen tipusu hibaval vagy esetleg a fent leirtak alapjan van egy otletetek a hiba okara, akkor egy par sorban tudassatok. Elore is koszonom!
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, hátha tud valaki segíteni! Most vettünk egy használt szobakerékpárt, és volna egy olyan gond, hogy amikor felülök rá tekerni, akkor nagyon jól működik, pörög a pedál, majd 10-15 perc múlva olyan nehéz lesz, hogy szinte nem lehet tekerni vele! Ez miért lehet? Köszönöm a választ, előre is! Üdvözlettel: Tamás
Esetleg egy típust kaphatunk. nem vagyunk távolbalátó Jánosok.
Sziasztok .
Volna egy olyan gondom , hogy vettem egy Remond RB-TS 3008S típusú szobakerékpárt , minden frankón működik , az - az mégse mert a kijelző mutat mindent amire épp állítom / Time - Cal - Speed . . . / de a kijelző bal alsó sarkában a STOP felirat folyamatosan látható , és hiába tekerem a kijelző megy de semmilyen adatot nem számol . A vezetéket ki cseréltem és a Reed relét is . Mégsem történt változás . Valakinek van valami ötlete . Előre is köszönöm .
Sziasztok! Vásároltam egy használt cikkeket áruló boltban egy CardioBike TC2980E típusú mágnesfékes szobabiciklit, aminek a kormányon lévő egységére "triCiel Europa" típusjelzés van írva (csatoltam képeket). A bringa - két funkció kivételével - teljesen jól működik, 16 program van benne, amelyek alapján az éppen kiválasztott program szerint automatikusan váltogatja a nehézségi fokokat.
A két nem működő funkció közül az egyik, hogy nem méri a megtett távolságot, illetve az aktuális sebességet (elvileg tudja ezeket a funkciókat, de a számlálók 0-án állnak folyamatosan), a másik hibája, hogy bármelyik programot indítom, pontosan 4 perc után leállítja a programot, de a kijelző nem kapcsol ki, csak kiírja, hogy "Program STOP". Leírást sehol nem találtam ehhez a típushoz, ezért kérem a segítségeteket, hol keressem a hibák okait?
Szerintem a forgasjelzo nem megy belul, aminek a legvaloszinubb oka a kontakthiba, pontosabban vezetekszakadas. Azt a vezeteket nezd at elejetol a vegeig, ami az elektronikaba belemegy (gondolom, az elem a dobozon belul van).
A masikra nincs otletem, kinai fantazianevnek hangzik, szerintem a kep alapjan talalsz ugyanolyant, amit mashogy hivnak, annak az utasitas-leirasat talan sikerul megtalalnod.
Köszi a tippet, mindenképpen megnézem a vezetékeket. Elem nincs a kijelzőben, egy 12V-os hálózati adapterről megy az egész bringa (bár a boltban sem voltak benne biztosak, hogy 12V-os vagy 9V-os kell hozzá).
Sajnos nem találtam a neten sehol ilyen típust, így valahogyan nekem kellene rájönnöm, hogy miért áll le pontban a 4. perc elérésekor. Még a km számláló nélkül el is lennék, de ezzel a hibával nem lehet használni a biciklit (hacsak nem indítgatom újra a programot minden 4. pec után).
Üdv!
Szerintem bbalazs írja jól, valami forgásérzékelő lehet a keréknél. Talán reed cső+mágnes vagy Hall-jeladó? Innen nem mehet jel az elektronikához. Gondolom a kikapcsolás is ezzel függ össze, hisz bekapcsolod a programot, de úgy érzékeli, hogy nem tekered. Így egy idő után (itt 4 perc) lekapcsol. Valami jeladót keress hátul esetleg a pedálnál, ill egy 2-3 erű vezetéket fel a panelig.
Szétszedtem a masinát és a következőket tapasztaltam. A kijelzőt állítom, hogy én szedtem szét először, még a csavar feje le volt festve, így nem gondolom, hogy ott ment volna tönkre valami. A bicikli szétszedésekor is látszólag minden rendben volt, átmértem a vezetékeket, nem találtam szakadást, a csatlakozókat is befújtam kontakt spray-vel.
A forgásérzékelőt (csatolt képek) nem tudtam nagyon mérni, mert nincs szabadon lévő érintkezője. Esetleg ez lehet a rossz? Hol tudok ilyet beszerezni?
Ez elegge egyszeru reed reles valtozat.
dugj a csatiba egy-egy erintkezot valahonnan, multimeter Ohmmero allasban, aztan kozelits egy magnessel a fekete rud fele. Forgasd es tekerd a magnest, amig nem sipol vagy jelez 0 koruli ellenallast a multimeter. Ha semiikeppen nem sikerul rovidzarra birnod, akkor ez a hibas. De azert lehetne probalkozni azzal a masik oldallal, probald meg 3 percnel az ellenoldali darabon levo ket erintkezot joparszor osszezarni. ha megno az ido, akkor a forgast nem erzekelte a reed, akkor azt kell cserelni vagy javitani. Ha viszont igy sem csinal semmit, akkor jobban bele kell kukkantani a lelkivilagaba... Ja, a kijelzoben levo dolgok esetleges tonkremenetele nem fugg attol, hogy ki nyitotta ki eloszor. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
És ha mégis ez a reed relé a hibás, akkor ilyet hol tudok beszerzni? Még egy típusjelzés sincs rajta.
A másik oldal: Na igen, egyáltalán nem sikerült megtalálni, hogy konkrétan mi adja a jelet a reed relének. A pedáltengelyen van egy nagy, tömör tárcsa (ami nyilván forog a pedáltengellyel együtt), s ezen egy ékszíj. A tömör tárcsán pedig 4 db, egymáshoz képest 90 fokra lévő kb. 10 mm átmérőjű lyuk. Ezen a tárcsán semmilyen érintkező, vagy vezeték nincs nem megy sehová.
Akár itt is. Egy mágnest keress a tárcsán.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2015
Ez még véletlenül sem olyan, mint amilyen az enyémben van. Ennek a két végén van a kivezetése, így nem tudom ugyanoda rögzíteni.
Pont ugyanilyet nem fogsz talalni. Barkacsolni kell. Azert irtal ide, nem? Egyebkent a gyariban vissza van hajtva az egyik lab, igy lehet olyan alakja.
Keress a tarcsan esetleg egy ragasztasi helyet, hatha csak egyszeruen leesett a magnes. Ha nem volt rajta, akkor valamilyen trukkos modon magat a keletkezo orvenyaram altal keltett magneses teret tudtak erzekelni, de ezt nem hiszem. A furatokban nem lehettek magnesek? Ja, hol volt az eredeti fekete erzekelo? Annak a kornyeken keresgelj. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2015
Igen, barkácsolok, sőt bármit megtennék, csak működjön, mert így használhatatlan a bringa.
Lefotóztam beszerelt állapotban az érzékelőt. A tárcsán látni egy fekete valamit, az lenne a mágnes? "dugj a csatiba egy-egy erintkezot valahonnan, multimeter Ωmero allasban, aztan kozelits egy magnessel a fekete rud fele. Forgasd es tekerd a magnest, amig nem sipol vagy jelez 0 koruli ellenallast a multimeter. " Ez nem igazán tiszta nekem, hogy érted, hogy forgasd és tekerd a mágnest? Úgy mint pl. a tárcsán? Azaz körönként egyszer haladjon el a rúd előtt a mágnes?
Annak van jelentősége, hogy az érzékelő milyen közel vagy távol van a tárcsához? (ahogy a képeken is látható állítható a távolság).
De valószínűleg olyan, csak nincs rajta a műanyag tok. Egyébként egy mágnes segítségével ellenőrizheted, hogy egyáltalán rossz-e az eredeti.
Eszembe jutott még valami: ha pl. üzemelés közben az érzékelőhöz menő két vezetéket pl. 5-ször összezárom, akkor azt a kijelő úgy érzékelné, mintha 5-ször fordult volna a pedáltárcsa és a kijelző a megtett távolságot (5-ször a tárcsa kerülete) kiírná?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |