Fórum témák
» Több friss téma |
Az erősítő bekapcsolása az tiszta sor, én arra gondoltam, hogy lényeg teljesítményt csak akkor ad le, mikor már jelet is kapr RCA-n keresztül, nem? legalábbis ez a lakásban még működöt a rendes hifin... ha lakatfogóval ránéztem, úgy, hogy nem ment a cd csak be volt kapcsolva, és felhangosítva, akkor gyakorlatilag idle-ben van, és pár vattot fogyasztott, de ha elindítom az eslő számot, mári felugrik 80W-ra, bár gondolom a lakatfogó nem a legpontosabb mérőeszköz, de csak van köze hozzá? A párhuzamosságot felfogtam, csak azért akadékoskodom, mivel mindenhol azt olvasom, a kondi "csak az erősítőtől max 30 cm-re működik jól" ebből következtettem, hogy az az erősítő fogja felvenni belőle a delejt, amelyik közelebb van... Tehát párhuzamos ide-vagy oda a másk erősítőt a konditól kb 5 méter kábel egy akksi és másik 3 méter kábel választja el. Persze ettől még hülye vagyok, mert hát ki sem tudom magam fejezni :-S
Na jó. Pontosan tudom, hogy most este 8 óra van
Azért ez kicsit többet segített a dolgokban, mint mondtam nem vagyok szaki és ha kondi nélkül hajtaom, viszont nem tudom közel tenni az erősítőt az akksihoz, milyen vastag kábel lenne elegendő a balanszhoz?
A kábel keresztmetszetének megválasztásakor törekedni kell a legnagyobb terhelésnél fellépő nagyobb feszültségesések minimalizálására. Ha kellően vastag a tápkábeled, akkor ez nem lesz számottevő, tehát érdemes túlméretezni ésszerű határokon belül.
Épp emiatt kell minél közelebb rakni az erősítőhöz. De az, hogy egy 3-4m-es kábel végén az egyik erősítőtől 30, a másiktól meg 40cm-re van, nem jelent a 2 erősítőnél különbséget... Idézet: „a másk erősítőt a konditól kb 5 méter kábel egy akksi és másik 3 méter kábel választja el” Hogy is van a topológia ennél a rendszernél? Ez így elég furán hangzik... Üdv Inhouse
Sziasztok! Egy szónak is száz a vége, összeraktam, és köszönöm, hogy segítettetek! Jó vastag kábellel, szépen hátravittem a csomagtartóba egy + eret, testet kapott a karosszériáról az erősítőtől 20cm-re. A kondit egyenlőre kihagytam, mert rámértem működés közben, és gyakorlatilag a 4 digites multiméteren semmi változás nem látszik működés közben,
(feszültségből, mert azt mértem) még akkor is csak 1-2 tizedet esik, ha nem jár a generátor. Ráadásul ahhoz képest, hogy saját fabrik a mélynyomó, nagyon szépen szól, elégedett vagyok! Köszönöm mindenkinek a segítséget, és ha esetleg valaki a fórumon kérdezi ismét, hogy kell-e kondi, akkor 66Ah-s akksival, 80A generátorral kb 460W erősítő teljesítményig nem kell Reggel egy 40 percig jöttem melóba autóval kerülőúton, előtte 12,8V-ot tudott az akksi mire odaértem (odafelé 75% hangerő, 2x80W tompított) 12,8-at mutatott még mindig.
Örülök, hogy jó lett. Az akkut azért néha ellenőrzd, főleg majd télen.
Üdv Inhouse
Nagyon örülök neki én is, és persze, az akksit ellenőrzöm!
Nem szeretnék hoppon maradni, főleg nem télen
egyébként mi a különbség egy 7-8ezer ft-os kondi meg egy 30ezer ft-os között?? A márkát kell megfizetni? vagy vmi más az oka ennek a nagy árkülönbségnek? holott mind a kettő 1 F-os
Azon gondolkoztam a minap, hogy lehet nem is kell nekem kondi!!?
Azért akartam kondit mert ha kb 50%-ig felhagosítom a magnómat akkor kikapcsol a kissebbik erősítőm. megpróbálom röviden leírni a bekötést és a többit: Van egy 500 W-os erősítőm amin van 1 hozzá való láda is tápkábel hátramegy biztivel meg minden, ezzel semmi probléma nincs ez nem is kapcsol ki. A másik erősítőnél vannak a gondok ez egy 240W-os erölködő erre van kötve 4db csipogó, 2db 100W-os közép, 4db 60W-os közép/magas hátra. A kissebbik erősítőnek sok a hangszóró? Vagy esetleg vmelyik hangszóró bereccsen egy pillanatra és ezért? Ennek az erősítőnek a hangváltója csak magasra van beállítva a mélyhangkiemelés is ki van kapcsolva de viszont maximim és egy picit vissza a teljesítmény potméter esetleg ez a probléma? Előre is köszi, ha lehet orvosolni a problémát
Nem írtad a problémás erősítő táprészét...
Üdv Inhouse
ugyan az mint a másiknak akksitól kb 15cm-re bizti 40A-os utána be az erősítőbe
annyi a különbség a kettő között hogy a "nagy" erölködőhöz boltban vett rendes tápkábel ehhez pedig UGYANOLYAN VASTAG sodrott 220V hoz használt földelő kábel, de úgy voltam vele a vastagsága számít és nem volt még 6-7ezrem autóhifis kábelre Most próbáltam kb 20 perce hogyha a bassust leveszem -5 vagy -7re akkor vol20 helyett 28-30-ig is fel lehet tolni, akkor hangszóró??? Pedig a hangváltóval csak magasra van téve
Gondolom, akkor legalább 16mm2-es kábelről van szól.
Idézet: „ez egy 240W-os erölködő erre van kötve 4db csipogó, 2db 100W-os közép, 4db 60W-os közép/magas hátra” Hány csatornás az aerősítő? Lerajzolnád, hogyan kötötted rá ezt a rengeteg hangszórót? Hány ohmosak a hangszórók? Hány ohmot tud az adott bekötésben az erősítő? Ha 4 csatornás (hátmégha 2) akkor is érdekes a 10 hangszóró. Jó ebből 4 +4 magas (kötéstől függően az is lehet sok) , de így is van 6 mélyközép... Üdv Inhouse
Bocsi hogy csak most írom csak végre dolgozom és nem volt annyi időm mint eddig (nem is volt hangulatom)
2 csatornás az erősítő 4 Ohm-os de csak hídba kötve gondolom ha normál módban van bekötve akkor 2 vagy ??8?? a 4 hangszóró a kalaptartóban 4 Ohm-os gondolom az ajtóban lévő is csak most ez miatt nem vettem ki. Kötés: bal oldalra a bal oldali hangszórók jobb oldalra a jobb oldalon lévő hangszórók (a 4 csipogót az ajtóban lévő hangszóró kábeljeiről vettem le) De elvileg a mély-közép nem számít mert csak magasra van állítva az erősítő hangváltója (legalábbis én így gondolom ) ÜdV kisDohi
Sziasztok ha így kötöm be a kondit és a többit jó lesz?
köszi kisDohi
Jó lesz.
Biztosra szeretnék menni... ha így csinálom nem lesz semmi probléma? Jól gondolom a Feltöltés és a Bekötés menetét?
(a 2 pozitív szál azért megy mert eddig is külön táp volt a 2 erősítőnek és mivel a vezeték keresztmetszeten most nem tudok változtatni..... így jó?!) köszi kisDohi
Feltöltéshez mindenképpen kell az izzó vagy egy teljesítmény ellenállás. Ahogy a rajzon van azzal üzembe tudod helyezni. Azt nem értem, hogy a kondihoz miért teszel remote szálat. Elvileg a kondi állandóan feszültség alatt van. Lehet hogy a te kondenzátorodon van remote bekötési pont, én eddig nem találkoztam ilyennel.
Az enyémen van rem szál csati.... ha kikapcsolom a fejegységet akk nincs kijelző a kondin de ettől függetlenül tölti
azóta már minden működik sikerült bekötnöm
Sziasztok!
Tegnap bekötöttem tessék lássék (működik-e rendesen) módon ma meg felsaruznám az egészet ha leveszek mindent mennyi idő után merül ki a kondi? ha 30 perc alatt megcsinálom nem kell újra tölteni? ha mégis fel kellett volna akkor csak a biztit küldi ki más bajt nem csinál? Boldog Karácsonyt Mindenkinek!! kisDohi
Ha kikötöd a kondit izzóval célszerű kisütni, majd az újbóli feszültség ráadása előtt a soros izzóval feltölteni és akkor a biztosíték sem olvad ki feleslegesen.
kisütés: kondi + égő +ra kondi - égő - ra
jól gondolom?? bár már feltöltöttem újból mert annyira elhúzódott h nem volt benne csak 3V-t így hát újból feltöltöttem...
Sziasztok nekem van egy auna 4x1000w os erősitőm egy 1200w pyle szubcső és egy 2f-os kondi..Nekem az lenne a kérdésem hogy a kondenzátor mindig bekapcsol inditáskor vagy nagy áramhasználatkor ha pl futök a kocsiba és az aksit leszivja 2 nap után??? mi lehet a gond vele??
A kondenzátor önmagában nem fogyaszt áramot, max. azt pótolja, amit kivettél belőle. Nem a kondenzátor szívja le az akksidat. (már ha a kondenzátor kondenzátor)
Sziasztok!
1 kérdésem lenne: jelenleg van 1 500w-os meg 1 250w-os erösítöm 1db 1F-os kondival, vennék még ehhez +ba még 1 500wos erölködöt! A kérdésem az h vegyek még 1 kondit ami 1F-os vagy egy 2F-ost és az 1F-ost eladom vagy esetleg a 2db 500w-os erölködön lenne az 1F-os kondi és a "kis" erősitö meg külön (kondi mentesen) lenne... Elöre is köszi kisDohi
Hello!
Általános szabály hogy 1000W-ként 1F. Nem tudom hogy mennyi üzemóra van a már meglévő kondidban, de ha már régebbi akkor szerintem egy új 2F-os.
Azt tudom h 1000w/1F azért gondoltam h a 2x500w-hoz lenne a kondi... azt meg nem tudom h mennyi üzemóra van benne nekem karácsony óta van benne de használtan vettem! Ez is úgy el tud "használódni" mint egy AKKU?! Hmm ezt nem is tudtam... mik az elsö jelei h kezd vége lenni? ezen van 1 kék led ami nagyobb hangerönél villogni szokott és 13,4V-ról 12,2-12,3V között van és elvileg 750W van rajta, akkor ez a feszültségesés ezért van mert "elhasználódott"?! (de csak nagy hangerönél)
Mekkora akkud van az autóban ehhez a 4250W-hoz? A kondi nem minden...
Üdv Inhouse
Nyilván elgépelte... Viszont már 2000 W-hoz is a teljes elektromos rendszer átalakítása szükséges. Feltételezem, nincs a kocsidban gyárilag 200A-t szolgáltató generátor, - amit ráadásul a motornak is bírnia kell tekerni. Ugyanis a Wattok onnan származnak, nem a kondenzátorból.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |