Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 24 v-os NPN induktív kapcsolóm, ami alaphelyzetben nyitott. A problémám az, hogy alaphelyzetben zárt kellene. Tehát valami olyasmi 24V-os kapcsolásra lenne szükségem, aminek a bemenetére földet kapcsolok, akkor a kimenetén szakadás van, ha pedig a bemenetre nem kapcsolok semmit, akkor a kimenet földel van egy potenciálon. (remélem érthető). Állítólag egy tranzisztorral és 2db ellenállással meg lehet oldani a dolgot, de nekem nem sikerült. Előre is kössz Árpi
Szerintem ez a megoldás. Csatoltam. Leteszteltem, elméletben működőképes. Kis okoskodással az 5V-os fesz.stab. is elhagyható.
Bocs félreértettelek. :lookaround: Az előbb feltett kapcsolás nem jó neked.
Köszi Fureszk
az a gondom, hogy az indukciós cucc negatív odalt kapcsol, nem pedig pozitivat, azonkívül pedig tényleg el kellene hagyni az 5V-os részt.
A javaslattevő erre gondolhatott... Nem kell két ellenállás, egy is elég. A kapcsoló kimenet open kollektoros, ez zárja talajra a külső tranyó bázisát. Az ellenállást a kapcsolni kívánt fogyasztó és a tranyók ismeretében kell méretezni.
Szempontok: a belső tranyó max. kapcsolható árama (meghatározza az R legkisebb értékét, amit azonban a külső tranyó max bázisáramának ismeretében választunkmeg) a kapcsolni kívánt fogyasztó árama (meghatározza a választandó külső tranzisztort) a választott tranyó áramerősítése (meghatározza az ellenállás max. értékét) Az ellenállás értéke e két határadat között lesz, ha megmondod mit tud a közelítéskapcsoló kimenete és mit akarsz kapcsolni, akkor értékek kerülnek a rajzra...
Egy NPN bip. tranzisztor és egy ellenállás kell hozzá:
A tranzisztor emitterét a földre kötöd, a bázisát (ez a bemenet) az ellenálláson(~10k) keresztül a +24V-ra kötöd, a kollektor pedig a kimenet. Ennyi. Ha a bemenet földön van, nem tud bázisáram folyni, mert ahhoz min. 0,6V kell (szilíciumalapú tranzisztor esetén), és ebben az esetben 0V van. Ha a bemenet szakadás akkor az ellenálláson keresztül folyik folyik a bázisáram, és a tranzisztor vezet. Relét ne köss a kimenetére, mert az tönkreteszi a tranzisztort! Ha relét működtetsz akkor kell még egy dióda is a kimenet és a +24V közé záróirányban.
Szia. Bocs a hibáért. Csatolom a jót. Minimum 1V szükséges az én megoldásomnál (hogy a tranyó kapcsolhasson). Persze ilyenkor át kell méretezni a bázis ellenállást. 24V-al is mehet, akkor ~10k-s ellenállás kell!
Üdv! 24V-os relé kell a kimenetre és annak az éritkezőit használod a kapcsolásra. Az Omronnak vannak alapban zárt és nyitott induktiv kapcsolói is.
INFO
de neki már van kapcsolója, és nem tervezi, hogy újjat vesz!
Kössz mindenkinek
A kapcsolás működik, de csak mechanikusan. mármint úgy , ha rövidrezárom a bázist a földel, de az induktív kapcsolóval nem megy. nem a szenzorral van baj, ha külön bekötöm akkor szépen működik. Van tippetek, hogy mi lehet a baj? Az van még ráírva hogy 200mA.
Relét nem szeretnék, annyi erővel mikrokapcsolót is beépíthetnék. Új indukcióskapcsoló pedig 7-8eFt+ÁFA, és kell belőle 6 db. Ezeket kellene átalakítani, az lenne a legjobb megoldás.
Valószínűleg a szenzorkimenet nem 0V, hanem kicsit több, és valószínüleg meghaladja 0,6V-ot.
Köss 2 diódát sorba a báziskörbe, a bemenet és a bázis közé, a felhúzóellenállás továbbra is a bemenetre legyen kötve! Ha a szenzorkimenet 1,8V-nál kisebb, akkor működnie kell! Ha nem megy, akkor mérd meg a szenzorkimenet alacsony szintjét.
Hálás köszönet mindenkinek a segítségért, és további szép napot kívánok.
Javaslom még: elgondolkozni azon,hogy nyitott kollektoros-e,avagy van neki a kimeneten felhúzóellenállása?
Ez okozhatja esetleg,hogy a tranzisztoros inverter nem működik együtt az érzékelővel....
N0-NC-s relé a kimenetre nem jó? Van belőle mindenféle feszültségre és áramra, így szárazérintkezőkhöz jutnál, amire azt kötsz amit akarsz.
Ha az van ráírva, hogy 200 mA-t kapcsolhat max, akkor egyértelmű, hogy nyitott kollektoros. Ebben az esetben pl. egy 4k7-es kollektorellenálláson meg lehetne mérni a "0" szintet, csak műszer kérdése.
Ezután célszerű golyózni, hogy mennyire kell leosztani ezt a feszt az invertáló tranyó bázisa részére.
Bocsi nem tudom megoldottátok-e? Volt ilyen problémám már. Ha egy optocsatolóval váltod a szintet
nem lesz ilyen problémád. - Az optót előszö próbáld leddel helyettesíteni, ha ezt kapcsolja az érzékelő, utána tedd rá az optóra.
Elvileg ez már meg van oldva, csak egy mérés hiányzik...
Optó meg felesleges - ha a diódáját nyitod, nyit a tranyója, a fázis ugyanaz, tehát megint kell egy tranyó, ami a működést megfordítja.
Az optocsatolót galvanikus leválasztáskor alkalmazzuk, és az pedig nem volt követelmény. Valószínű, hogy optóval is szinteltolást kellene alkalmazni, mert az optocsatoló LED-jének nyitófeszültsége is csak 1V körüli. A tranzisztora pedig csak 10-50mA-t bír ki, ami az automatikában elég kevés, mert ennyivel szinte csak PLC bemenetet lehet meghajtani, reléhez, izzóhoz vagy elektromos szelephez kevés.
Jó megoldás lehetne még N csatornás MOSFET alkalmazása is, mert többnyire 3-4V-os gate feszültségnél kezd vezetni, és elég lenne nagy felhúzóellenállás is, viszonylag nagyobb áramot bírna, kevésbé disszipálna...
Jé, most látom, hogy nem került fel a rajzom...
Hogy eggyel több legyen ( )...
Tranyónál a mért fesz alapján be lehetne állítani a max. 0,4 voltot a bázison. Az NFET tényleg jó lenne, persze Ugs zenerrel korlátozva a 24 volt miatt... A rajzon az induktív érzékelő kimenete "0" (?) állapotú.
Sziasztok!
Volna egy feladat, és fogalmam nincs, merre kellene elindulnom. Autót kellene érzékelni. Valahogy úgy, ahogy a közlekedési lámpák esetében. Földbe elásva induktivitás, (mérete lényegtelen, bármi megoldható.) és ha az autó fölötte áll, relét kell meghúzni. Az egész arra kell, ha az autó egy pozícióban áll, az öntözőrendszer ne induljon el. Azért nem jó a fénysorompó erre a célra, mert a kutyák rájöttek, hogy jó játék előtte ugrálni, a szivattyú meg ki-be kapcsolgat. Jön a tavasz, amúgy is ásom a kertet, egy füstre ezt is megoldanám, ha lehet. Tehát a feladat egy induktív érzékelő építése, ami 50cm távolról is stabilan működik. Merre induljak el? Köszönöm!
Használj két (vagy három) érzékelőt, az autó két sarkán. A két érzékelővel on delay-ben késleltesd a kapcsolást.
Szia!
Én is gondoltam a fémkeresőre, de ott bizonytalanodtam el, hogy egyrészt az autó nem egyfajta fém, másrészt ahogy nézegettem a "kincskereső" fémkeresőket, azok nagyon nem automatikusak. Sok mindent kell állítgatni, nem mindegy a talaj nedvesség, meg a tárgy távolság sem. több autónk van, és egy B corsa, vagy egy Merci busz nem azonosan viselkedik. Próbáltam egy kölcsön keresővel. A fémkeresőknél van mindenféle földmágnesesség figyelembevétel, meg vasak, nem nemes fémek elnyomása, itt meg lényegesen egyszerűbb a feladat. Van felette 1t vas, vagy nincs Joy: úgy érted, több optokaput? Gondoltam rá, de van hogy 3-4 autó is van egyszerre az udvarban, van, hogy egy se. Az nagyon sok pénz lenne.
Úgy értettem (vagy egyéb érzékelőt).
Ha mindakettőnek On-ba kell lenni, és ezek jelei meg vannak késleltetve, a kutyáknak kicsi az esélyük. Hacsak nem anyira rafináltak, hogy az egyik az egyik érzékelő elé, a másik a másik elé ül le, és elidőznek .
Még az is kitellik tőlük. Golden Retrieverek értelmesek. Néha túlon túl is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |