Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » JLT-02 analóg forrasztóállomás
Lapozás: OK   77 / 123
(#) Akashi válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Valószínű a páka rossz.
A leírásod alapján az elektronika helyesen működik. Fűt és nem jelez ha zárod a thermoelemet, és nem fűt és max jelzést mutat ha nyitod.
Kösd a páka fűtését egy labortápra, adj neki Látod hogy fűt-e, és közben multival a hőelemet tudod mérni ad-e ki feszültséget.
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 23, 2011 /
 
Hiába ellenőriztem a pákát, hiába annak vezetékét (ami valóban elég viseltes, több helyen ki van már törve a műanyag burkolata)hiába a tápot, hiába látszott minden jónak, mégse fűtött a páka. Megtaláltam a hibát. A csatlakozót tartó kis panel alján volt a folytonossági hiba. Javítottam, és minden hibátlan lett. Csak szegény pákát kell pótolnom, mert azt tovább trancsíroztam, de azért ezt is összerakom, jó lesz tartaléknak.
A fotóért bocsi, én is utálom a kacat minőségű képeket.

hiba.JPG
    
(#) Akashi válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 24, 2011 /
 
Jól elégett szegény nyák. Pont úgy néz ki mint amikor kiégett az orion erősítőm nyákja
Nem méretezték túl...
(#) Alkotó hozzászólása Máj 24, 2011 /
 
Valakinek van ötlete/bevált módszere a páka vezetékéhez. Tudom, van azon eredetileg is vezeték, lesz azon is amit most vettem, de a régin teljesen tönkre ment, ezért cserélnem kell. Viszont nem tudom mire lenne célszerű. Felmerült a feltekert telefonzsinór, ami nem ilyen ámra való, de már teszteltem 2A-en, és nem melegedett, illetve a szilikoncsőbe húzott 4 vezeték is.
Egyéb ötlet?
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 25, 2011 / 1
 
Egy régebbi szilikoncsőbe húztam be a saját vezetékének belső kábeleit. Minden várakozáson felült jó lett. Lágy és hajlékony lett a kábel, de mégse törik meg. Sőt ha véletlen hozzáért a páka, akkor sem olvad azonnal, csak szenesedik ha tartósan melegítem.
Ajánlom mindenkinek, sokkal jobb mint az eredeti kábele.
(#) vicsys válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 25, 2011 /
 
Most már csak azt kellene kinyomozni, hogy hol kapható megfelelő átmérőjű cső...
(#) petemazi válasza vicsys hozzászólására (») Máj 25, 2011 /
 
Állatos, vagy autós bolt, barkácsáruház.
(#) Akashi válasza petemazi hozzászólására (») Máj 25, 2011 /
 
Robogós webáruházban is árulnak. Olajcső/benzincső a neve. Létezik 2-3mm belső átmérővel is, szigetelésre tökéletes.Ha jól emlékszem a zöld színű a jó mert az nem keményedik meg az idő folyamán. Lágy marad.
(#) satlokk válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 25, 2011 /
 
Erededi kiváló őtlet!
(#) Akashi hozzászólása Máj 30, 2011 /
 
Sziasztok.

Mostanában a solomon pákám hegyén olyan vöröses barnás rozsdaszerű anyag képződik. Nehezen tudok forrasztani, mert nem ragad meg rajta az ón. Ha megtisztítom, 5-10 percre megint jó, de hamar újra koszolódik a hegy.
Mivel tisztíthatnám, vagy mit lehet ez ellen tenni?
Túl magas a hőfok?
(#) Zoli_bácsi válasza Akashi hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
Cseréld ki a hegyet. Szerintem valami oknál fogva lekopott a védőréteg róla.
(#) Akashi válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
Köszönöm. Valószínű ezt fogom tenni a legközelebbi bevásárláskor.
Egyébként ha rézkefével megpucolom előbújik a szép ónos felület.
A forrasztóvizem elfogyott, gyenge sósav használható helyette?
(#) Zoli_bácsi válasza Akashi hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
Ha elfogadsz egy tanácsot kedves fórumtársam!

Pákahegyet lehetőleg puha vászon ruhával tisztítsd. A forró pákahelyet bemártod a gyantába, utána azonnal - mielőtt ráégne - letörlöd a vászonruhával. Így gyakorlatilag egy hegy nagyon hosszú ideig sértetlen lesz. A puha ruha nem tesz kárt a hegy bevonatában, és remekül tisztítja is azt. A rézkefe szerintem drasztikusan csökkenti az élettartamát. A sósavas megoldásról sajnos nem tudok nyilatkozni, nem próbáltam. Én a fent említett eljárást követem évek óta. Nagyon fontos, hogy tiszta 100% vászon legyen, különben az esetleges más nylon összetevő ráég a páka hegyre

Üdv!
(#) Akashi válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
Köszönöm a tanácsot. Gyantát venni fogok, és láttam törlőszivacsot is. Azt nem kell valami folyadékkal átitatni?
(#) Zoli_bácsi válasza Akashi hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
Én a törlőszivacsról tértem át a sima vászon rongyra. Mérföldekkel jobb. Sima száraz vászon ruha...
(#) Alkotó válasza Akashi hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
Eredetileg van a páka hegyén egy bevonat, aminek az a dolga, hogy a forrasztás hőmérsékletén még ne tudjon oxidálódni a hegy. Ha mechanikailag dörgölöd/koptatod a hegyet, akkor ez a réteg elkopik, és utána már csak árnyéka lesz eredeti önmagának. (Azért sima/kopasz vörösrézzel is lehet forrasztani, csak sokat kell tisztogatni, és e miatt hamar elfogy. Régen külön árulták ezt a rudacskát, a 220-as pákákhoz.)
Egyébként bármivel is törölgeted, magától a forrasztástól is elkopik egyszer, és akkor illik cserélni.
(#) hotib hozzászólása Jún 1, 2011 /
 
Tisztelt Urak,
Köszönöm az eddigi segítséget, tegnap este volt időm rá, és megpróbáltam éleszteni a korábbi hozzászólásomban említett vzoole féle forrasztó állomást. Rendben működik is, viszont a legoptimálisabb beállítást ~200 - ~550 fok (min / max) között találtam meg. Ez ugye nem igazán jó, már csak azért sem, mert a hivatkozott kapcsolási rajzon P1 jelű trimmer - ami a hőelem erősítését hivatott beállítani, ha nem tévedek - gyakorlatilag rövidzárban van, hogy legalább ez az állapot beálljon. Ekkor P2 trimmer kb. abban a helyzetben van, ahogy vzoole is leírta (~1,6k)
Mivel csak egy 300 fokig mérő maghőmérőm van, ezért a hőelem által leadott feszültséget mértem és a mellékelt táblázat alapján állapítottam meg a hőmérsékletet. A környezeti hőmérséklet nincs kivonva, de úgy gondolom ettől jelen esetben eltekinthetünk.
Tudok olyan beállítást is produkálni, hogy ~180 foktól induljon - itt meg sem olvad az ón - de ekkor a teteje van az egekben, a hőelemen mért 24mV-nál lekapcsoltam. Nem akarom tönkre tenni.
A beépített alkatrészek a leírásnak megfelelőek, 1%-os ellenállásokkal.
A D1 dióda elé kötöttem be 100R 3W ellenállást sorba, ezzel védve a 7808-at, de ennek nem szabad befolyásolnia semmit: 8V van a kimenetén, és így 26V a bemenetén.
Az egyetlen változtatás, hogy az R9 ellenállás és az LM324 9-es láb közös pontja és a föld közé egy 1µF-os tantál kondit tettem, ahogy Attila86 digitális forrastóállomás I. esetében javasolták (ott ugye erősen hasonló a komparátor rész) Úgy gondolom, hogy a beállítást ez sem befolyásolja, hiszen ez csak egyenletesebbé teszi a kapcsolási periódusokat.
Kérdezzetek, mit mérjek, mit lenne célszerű más értékre cserélnem, milyen mérési metódust alkalmazzak, mit állítsak másként, hogy ~200 - ~470 fok tartományt tudjak "belőni" ?
Minden segítséget előre is köszönök.

type_k.txt
    
(#) szkrep hozzászólása Jún 8, 2011 /
 
Ehhez a pákához készülök saját pices állomást tervezni. Az analóg rész nem erősségem, így inkább rákérdezek: konkrétan milyen műveleti erősítő típust ajánlotok arra, hogy a hőelemről jövő maximális feszültséget kb 5V-ra erősítsem? Az itteni kapcsolások között van egy, a terveimhez hasonló pices állomás, de nekem nincs szükségem 4 erősítőre a tokban, és a hestoreban sincs az a típus.
(#) Ghoost válasza szkrep hozzászólására (») Jún 8, 2011 /
 
Szia!

Esetleg az LM324N [DIP14] "kisebb" testveret a LM358N [DIP8]
Műveleti erősítőt?

Az erositesi tenyezo pedig csak beallitas kerdese.
tud 1x de akkar 20x erositest is.

Szerintem...... Javitsatok ki ha tevedtem legyszives.
(#) szkrep válasza Ghoost hozzászólására (») Jún 8, 2011 /
 
Ha jól értem, itt arányait tekintve 10mV-ból kéne 3-4V. Tulajdonképpen az a kérdésem, hogy a hestore kínálatából melyik lesz jó nekem erre a célra. Egyszerűbb lenne, ha mindent onnan rendelhetnék. Ahogy olvasgattam, akármi ide nem jó, hiszen hatalmas erősítés kell, az is 2 lépcsőben, emiatt nagyon nem mindegy a kimeneti és bemeneti offset.
Az attila86-féle állomás is ezt az erősítőt használja, de az adatlapja 3mV input offsetet ígér, így csak egy bizonyos hőmérséklet fölött kezdhetek mérni (nem tudom mekkora ez a hőmérséklet, nyilván jó alacsony).
Ha azt mondjátok, hogy jó lesz nekem azzal, nekem megfelel
(#) hotib válasza hotib hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Sziasztok,
A hivatkozott hozzászólásomban jelzett problémát sikerült megoldani. Meglepően egyszerű a megoldás, bár némi időt igényelt, mire ez kiderült.
Megrajzoltam TINA-ban a kapcsolást, és elkezdtem "mérni." Az volt a kiindulási pont, hogy lehetőleg ne kelljen semmit sem változtatni fizikailag az összetevőkön, hiszen készen van az egész forrasztó állomás, csak a megfelelő beállítást nem sikerült elérnem.
A "mérés" során pontosan azt tapasztaltam, mint korábban a valóságban...
Ekkor P1 és P2 trimmereket középállásba állítottam, és elkezdtem változtatni az összetevőkön. Először R4-R8 ellenállásokon próbáltam változtatni, de nem igazán vezetett eredményre, ezért IC3A beállításait hagytam úgy, ahogy a rajzon is szerepel.
Ezután R10-R11 változtatásával sikerült a referenciát olyan szinten beállítani, hogy egész közel kerültem a megoldáshoz.
A végső beállításban pedig csak R10 értékét kellett 1k-ról 150 ohmra cserélni, és P2-t ~60/40 arányba (TINA szerint 57,4%) állítani. Ezzel pontosan a kívánt tartományt lehet beállítani (hőelemen mérve: ~8,1-19,35mV)
Ma a forrasztó állomáson is ki lett cserélve R10, és a gyakorlat visszaigazolta az elméletet.

Mellékelem a vzoole féle eredeti kapcsolási rajzot, valamint az alsó és felső kapcsolási értékek TINA fotóit, amelyeken a beállításhoz szükséges értékek is szerepelnek (VF2 és VF3 mérőpontok) Így könnyedén beállíthatja bárki, aki az itt leírt apró módosítással építi meg a forrasztóállomást.
Ja meg a K-típusú hőelem táblázatát is csatolom.
(#) hotib válasza hotib hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Lemaradt:
tina12.jpg az alsó kapcsolási pont, tina34.jpg a felső kapcsolási pont. Itt az 1,8V referencia pontosan 1,797V
LED2 mutatja (világít, ha ez látszik a fűtési állapotot.
(#) hotib válasza hotib hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Elkészült
(#) Ghoost válasza hotib hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Gratula, szep kivitelezes.
szep a dobozod, az OBIba vetted?
(#) hotib válasza Ghoost hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Köszi. A mechanikai megoldás és a külső fiam munkája, én az elektronikát képviseltem a dologban
A doboz és benne a megfelelő trafó eredetileg is páka trafó volt, valamilyen magyar gyártmány a régmúltból, az elején egy biztosítékkal és két banán hüvellyel, hátul fixen bekötött 220-as kábellel. Itt írtam pár szót róla.
A lyukak a hátulján már saját termékem a múltból, valamilyen stabil tápnak használhattam, mert hűtőborda is volt rajta, amit biztosan én szereltem rá, csak nem emléxem már, hogy minek
(#) Zoli_bácsi válasza hotib hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Ez szép. Így kell szépen, és igényesen dobozolni, előlapozni. Nincs rajta felesleges csicsa, meg felirat. Elismerésem, nagyon jó lett!
(#) Alkotó válasza hotib hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
És belülről milyen?
(#) hotib válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Mi tagadás, belülről kevésbé szép, pl. nem lett lefestve a belseje. De azért igyekeztünk igényesnek lenni.
Nem volt a műhelyben gép, ezért a lakásban fotóztuk le, de készen szerettük volna "bemutatni" a családnak, ezért a csak dobozolt fotó.
Persze készítünk majd képeket belülről is, de lehet, hogy egy-két nap, mire felkerülnek, kicsit zsúfolt lesz a hét vége.
(#) hotib válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 14, 2011 /
 
Ilyen lett belülről. A nyákra nem vagyok büszke, kicsit túl lett világítva, ezért kapirgálni kellett néhány helyen.
A forrasztások nem hidegek, de pisztoly pákával, nem éppen sasszemmel ilyenre futotta. Arról nem is beszélve, hogy több alkatrészt ki kellett venni, cserélni, újakat beépíteni nem tervezett helyre, ahogy korábban írtam.
(#) Alkotó válasza hotib hozzászólására (») Jún 14, 2011 /
 
Ez teljesen rendben van. Gratulálok.
Következő: »»   77 / 123
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem