Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Ez azért kicsit összetettebb... MO.n a tehervonatoknál nem kötelező minden kocsinak fékeznie, szigorú ( ? ) táblázatok adják, meg adott szerelvényen adott súly mellett hány tengely kell fékezzen.
A videón látott amerikai vonatról tudni kell, ők használnak elektromos féket (mint kamionon a retarder). Illetve azért én megkérdezném 600 vagonon mennyi idő alatt megy végig a pneumatikus fékezőjel ? ( nálunk, valahogy úgy működik, ha csökkentem a rendszerben a légnyomást fognak a fékek.... egy több kilométeres csőben ? )
Ha végignézitek, akkor nem az az első két mozdony szolgáltatja a levegőt, hanem összesen 9 van benne ha jól emlékszem, de korábban írtam. 2 elején 2 a végén és még 5 elosztva a szerelvényben.
Ez nem ilyen egyszerű Én a vasútnál dolgozom és ezt pontosan tudom! Műszaki táblázat alapján kell kiszámítani a vonat "terhelését" mi abból áll,hogy milyen mozdony vagy mozdonyok továbbítják,mekkora a vonat súlya,mekkora a mozdonyok maximális terhelhetősége az adott útirányra kiszámított leg kedvezőtlenebb vonalszakasz figyelembevételével (mekkora emelkedő van),és mi a leg lényegesebb mekkora a vonatnál alkalmazható maximális sebesség!! A súly és a sebesség erősen összefügg! Ezek az adatok különböző táblázatok,segédkönyvek segítségével kiszámíthatóak! Egy a lényege,hogy a terhelést nem szabad túllépni,a vonat nem lehet hosszabb egy méterrel sem a mozdonynál megadott maximális hossznál mit képes feltölteni (ha jól emlékszem ez egy V43 mozdony esetén 800m)! Ha két mozdony van a vonat akkor sem lehet hosszabb!! Ez a lényeg! Az ilyen hosszú vonatok több különálló egységet alkotnak mi a videón van melyek fékezésére alkalmaznak levegős és elektromos rendszereket vegyesen használva a fékeket valószínűleg az első mozdonyról irányítják elektronikus módon! Szóval nincs több kilométer légvezeték hanem több egységből áll. Azon sem lepődnék meg ha több mozdonyvezető valósítaná meg a fékek kezelését egyszerűen az első mozdonyról szól a mozdonyvezető ha fékez és a többiek utána sorban meghúzzák a féket a közölt mértékben. Ez lehet nevetségesnek tűnik de nem az! Esetleg mozdonyfüttyel is utasíthat a mozdonyvezető fékezésre és fék feloldásra.. Ez nálunk is a MÁV F1 Jelzési utasításban szerepel, minden vasutasnak kell tudni még álmában is
Én is erre akartam kilyukadni, csak én leírtam 2 sorban. Azért van több mozdony, hogy ne legyen 6km-es légvezeték. Ezért is írtam, hogy a szerelvény közben el van osztva további 5db és a végén is 2.
Ledoszkóp. Ez működhet? Vajon milyen led kell bele?
Működik is, legalább 20 éves kapcsolás, demonstációs célra javasolták akkori ujságok, könyvek.
Nem is láttam még ezt a rajzot. Mondjuk gondoltam hogy nem haláli pontos. Köszi
Nem csak a fék miatt vannak középen is mozdonyok. A csatolókészülékeknek is van maximális terhelhetősége. Ez is határt szab, az egymás után köthető kocsiknak
Szia! Igen ezt ki is felejtettem de lényeges dolog a csavarkapocs terhelése is szerepel a műszaki segédkönyvekben.. Az általában nagyobb mint bármelyik mozdony vonóképessége de ha kettő van egymás után akkor hiába dupla az erő a csavarkapocs nem bírja.. Amerikában középütközős kapcsolókészülék van minek jóval nagyobb a szakítószilárdsága mint a hagyományos csavarkapocsnak.. Ebben a vonatban a mozdonyok melyek közben vannak húznak is és tolnak is erre megint csak van külön számítás.. A fékezést először az első részen kell elkezdeni majd fokozatosan a vége felé haladva késleltetve a többi egységben mert ha nem így tenne a vonat szétszakadna.. Ilyen vonat azért nagyon ritka még Amerikában is egyszerűbb és gazdaságosabb több részletben továbbítani a vonatot.
Aha. Akkor szóval így működik a dolog Köszönöm válaszotokat!
És van olyan is h pl van egy mozdony és utána kötve 20 vagon és nincs összekötve sehol se a légfék? Mert láttam már ilyet, üres vagonok voltak. Itt akkor lusta volt a mozdonyvezető,(ha egyáltalán neki kell összekötni ezeket) vagy megvan szabva hogy bizonyos vagonszám és súly alatt nem muszáj légfék? Hoppá na de ez esetben akkor mégsem úgy működik, hogy ha nincs nyomás akkor teljes fékezés van és ha van nyomás akkor nincs fék hanem pont fordítva?
A vég már rég eljött. Mégpedig akkor, amikor leszűkítették a csatornák sávszélességét, és a hazai adásokat is lecserélték sza.... minőségő digitálisra!
Tehát az kép felbontása lehet millió x millió, de hozzánk nem fog eljutni, hacsak nem állókép formájában.. Ez most is így van az mpeg-esített adásokban. Amíg állókép van, tű éles. Csak meg ne mozduljon valaki a képen...
Így van!
Analóg adás nekem tükör tiszta és ugyanaz DVB-t-vel mozgáskor pocsék Ez visszafejlődés!
Kicsit morbid, de ennyi vulkáni hamuból micsoda jó hőszigetelő, és könnyű betont lehetne csinálni....
No hogy milyen különbözőek az emberek gondolatai. Én csak a szép villámokat kultiváltam a felvételeken.
Mit mond a pesszimista? -Már megint nem állt fel! Az optimista? -Milyen szépen lóg!
Ki látta? Teljes holdfogyatkozás van, 23:03-ig!
Emellett az űrállomás 21:35-kor a sötétedő égbolton átszáguldott fölöttünk. Olyan volt, mint egy repülö, vagy mint egy meteor, kb 1 percig tartott. Az űrállomás még egyszer jön: 23:11-kor, érdemes megnézni! :yes:
Jó hogy szóltál, így láttam legalább a végét Battery man ezt akartam feltenni, de azóta bámulom az eget...
Gondoltam készítek egy pár gyors képet. Nálunk sajna szinte csak a végét lehetett látni a dombok miatt
Én viszont csak az elejét figyeltem meg, arról van pár fotóm
És még pár, csak a rend kedvéért:
Lego nyomtató (ne haragudjatok ha már volt)
Asztamindenit azok a hajszálvékony vezetékek!!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |