Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Kicsit pontosítani kellene, hogy mit is jelent az alja és milyenek a buborékok. Általánosságban a töltés során keletkező buborékok teljesen normálisak.
Alja: a műanyag ház alsó fele, az ólomlemezek alatt. Az akksi legalsó része, ahol sav található.
Buborék: nem töltés során keletkező, hanem valami beszorult levegőnek tűnik.
Hát oda nemigen tud levegő szorulni. Savas ólomakkumulátor? Felitatott esetleg géltöltésű? Nehezen bírom elképzelni. Annak ki kellene jönnie.
Igen, savas ólomakksi. Ugyanilyen, de Baner Bike Bull márkájú.
A linken található képen az akksi alján van egy Yuasa Corporation felirat. Na az alatt található minden cellában némi buborék (gondolom levegő). Ahogy mozgatom/döntöghetem az akksit, vándorol a buborék, de nem bír feljönni.
Érdekes. Ha meg lesz a megoldás, kérlek írd meg....
De jó lenne, ha már ott tartanék...
Egyébként ennek mi lehet a hátránya, ha így használom tovább? Utóbbi időkben mintha azt venném észre, hogy csökken a kapacitása, és nem is töltődik rendesen. Lehet, hogy emiatt van, de lehet, hogy a megnövekedett fogyasztás miatt: LED-es világítás helyett izzó van.
Nah, jó pár percnyi rázás, és ütögetés meghozta az eredményét. Eltűnt az összes lentrekedt buborék.
Ez a gyengeség meg valószínűleg a városi lassú közlekedésnek tudható be, mikor is kevés a töltés, viszont sok a fogyasztás a sok fékezés és indexelés miatt.
Sziasztok!
Remci csatolt egy dokumentumot. Én a 12V/6A-es töltőberendezést szeretném megépíteni, kapcsolási rajz a 3.3-as ábrán van. Négy kérdésem van az áramkörrel kapcsolatban, ebben szeretném kérni a segíségeteket, biztos van köztetek olyan, akinek nagyobb tapasztalata van ebben, mint nekem. 1. Megépítette már valaki? 2. Milyen szekunder feszültségű trafó alakalmas hozzá? 3. A P3-as potméternek mi lehet a pontos értéke? 4. A BD646 tarnzisztorok bázisaihoz kapcsolódó hőelem, az egy termikus ellenállás? Köszönöm a válaszokat előre is.
Ezt a töltőkapcsolást érdemes kipróbálni,
nekem bevált.
Az ilyen töltőknél, mint ahogy már szóbakerült, elsődleges kérdés, hogy üzemszerűen ezzel kell tölteni az akksit, vagy csak néha kell rátölteni vele. Mert az utóbbi esetben teljesen felesleges a töltőáramot lesni, melegedő tranzisztoros kapcsolásokat építeni, stb. Kell egy trafó több szekunder kivezetéssel, 1V-os beosztással, arra egy többállású kapcsoló és graetz. Rövidzárvédelemre egy olvadóbiztosító bőven elég. A töltés kezdetén beállítani egy értelmes áramot a kapcsolóval és otthagyni. Néhány óra múlva mehet a járműbe. Ha az beindul, akkor töltse az tovább, ha meg nem, akkor vissza a töltőre.
Sziasztok!
Nekem egy nagy segitség kellene.A melékletbe lévö alsó automata töltöt épitettem meg.Csak az a gáz hogy nem megy.Amikor bekapcsolom a kimeneten 23,3-23,5 V van.Ha rárakok pl. egy 21 W izzót akkor 17 V körül.Rákötöttem az aksira ami felvolt töltve és elméletileg ilyenkor csepp töltésre kellene álni a.De nem az történik hanem ugy elheztd bugni a trafó mindha 20 A venne fel.Aztzán jött egy kiss füst és a 6 ohmos ellenálás elfüstölt.Valoszinü ott ment át a kakao.De persze a tirisztor is game over.Az lenne a kérdés h mi lehet a gáz.Vagy a kapcsolás jo e.Mert azért annyira nem értek hozzá h rájöjjek.Elöre is köszönök minden segitséget.
nézd meg a 7912-s ic-t!
A pontos gyártóját és a pontos bekötését! sztem, csak ez lehet a baj. üdv
Az elméletileg jollett bekötve.Más gyártó máskép rakja a láb kiosztást?Mert én 1-grund, 2 in, 3 out.De ugye a rajzon nem igy van.Szoval lehet h ez a gáz? :no:
Ja és bárhol nézem mindenhol ugyan ez a láb kiosztás.Bár pontos gyártora nem kerestem rá.
Még egy kérdésem lenne.
Megtudja valaki mondani nekem hogy mit takarhat az 5WR05J nevü valami?Ez egy akksi töltöbe van a nyákon R-es részen.Szoval valami ellenálás lehet.Porcelán és ugy is néz ki mint egy ellenálás.
Talán az 5W az 5 wattot jelenti...
az R05 elvileg 0,05 ohmot, legalábbis az R a tizedespontot helyettesíti általában ( ohmos értéknél ). A 7912 bekötés jó, de próbáld ki az IC-t beépítés előtt, tápról , áramkorláttal és közbenső méréssel. A rajzon is jó, csak te másként nevezted .
Ahogy nézem a szöveget, 20-25 amper csúcsáramot írnak, TIC 106 ????
Ha megnyekkenik, akkor a 6 ohmon keresztül megy töltés és füstöl, persze. Biztonságosabb lenne 10 ohm és levenni a trafóból (megcsapolni) 1-2 voltot.
Hogy is kellene azt a IC mérést? Nem igazán vagyok vele tisztába.Megköszönném a segitséget.
És a trafobol hogy tudnák áramot elvenni?
Finoman adni neki a tápot egy pár wattos izzón keresztül és mérni a kimenőt... ha felette vagy a 12-nek és nem virít az izzó, akkor lassan tekered a tápot tovább és a kimenő megáll 12-nél, akkor oké a bekötés. Terhelés közben 10 mA.
Trafó: a külső ( szekunder ) meneteket "megszúrod" és közben ellenőrzöd, hány voltnál tartasz - először 1 voltot elveszel és JÓ alkatrészekkel gyors kontroll, mennyivel tölt a cucc (ampermérő).
Oké köszi majd megnézem.De ha jo és a tirisztorbol is veszek egy másikat és azzal is azt csinálja ellenálás átalakitás után akkor mivan? De remélem nem lesszgáz mert a végén már egy ipari töltöt is vehetek az alkatrész árakbol.
Az inre adjam a tápot izzostul?
Az IN-re, igen...
Azért kellene áramot mérni, hogy ne legyen balhé... persze az lenne az igazi, ha a graetzről lejövő ágba be tudnál rakni 1-2 méteres drótot ( pár tized ohm ), akkor nehezebben ér meglepetés - ha a mért áram 4-5 amperre beáll közepes akkunál, úgy már okés. A TIC hűtve van, UGYE?
Helló!
A keresztapám hordozható lámpásában az ólomakku, hogyismondjam besz.rt. Itt van 2 kép. Az akkun levő feliratok: SF Stardust Rechargable Sealed Leaq-Acid Battery LC-R064R2CH (6V 2Ah/20HR) Constant Voltage Charge Voltage regulation Cycle use 7.25 ((nem tudom elolvasni )) Initial current: less than 1.68 A Standby use: 6.8-6.9V(25oC) NONSPILLABLE ......megint lekopott ... BATTERY MUST BE RECYCLED CAUTION! Do not charge in a gas tight container Do not short the battery terminals Do not incirnerate Flush with water at once if contact is made with electrolyte(Acid) Ennyi. Mikor feltettem tölteni az ekkuban nem volt semmilyen folyadék. A 24 h-t töltöttem(gyári töltő!) jó is volt. Másnap már csak "pislákolt" a lámpa. Gondolom nagy volt az önkisülése. Édesapám 1 órája öntött bele desztillált vizet. Nem tudom jó-e, rárakjam így tölteni újra???
Hali.
Igen a Tic hütve van.Bár amilyen gyorsan behalt még melegednie se volt ideje. Már megvettem az ujat csak még nem volt idöm foglalkozni vele.Viszont amit irtál a drotos buli.Azt meglehet egy huzalellenállásal csinálni?Mert amit kérdeztem még az elején 5WR05j.Az egy huzal ellenálás.Mint kiderült a segitségeddel.Na ez ugy van megcsinálva egy gyári töltöbe mint ahogy te akarod a drottal.Csak az akérdés hogy hány wattos és hány ohmos kell.Milyen adatok kellenek ehez?Ez egyépként olyan mintha egy izzot raknák be?Mert ha ez jo akkor azt is betudok rakni a cucos elé.
ma ujra össze raktam a szerkezetet.Simán csak egy 5w-os izzoval terheltemugy jonak tünt.Viszont 21wra már nem igazán.Aztán elkeztem nézegetni h nem e kötöttem el valami.És igen. A tirisztornak a gateét.Most azt kéne megtudnom h jo e még.Itt van egy leirás hogy hogyan is kellene. http://skory.gylcomp.hu/alkatreszteszt/alkatreszteszt.html Ebböl csak az ohmos müködik.A másiknál nem marad égve az izzó.Akko vazeg kuka?Mert nekem ugy tünik hogy nem igazán gyujt be a tirisztor és ezért melegszik a mostmár 10 ohmos ellenálás.pedig elméletileg bekellene mert a led felgyullad.A is jo lenne ha tudnám hogy hol kb mennyi fesznek kellene lenni.Pl:ic lábainál,tirisztor gatenál.Ha ebbe tud valaki segiteni azt megköszönném.
Mennyi a fesz az R3-as ellenálláson, ha melegszik a R2? Arról gyújtana a tirisztor.
Mennyi az R2-n? Nincs-e fordítva a D2 a paneleden? A LED addig világít, ameddig az R2-n folyik elég áram (vagy megszakad...). A tirisztort könnyű kipróbálni - test (-), anódba izzó, DC-ről, aztán a gate-re 10-20 mA és tök fénnyel kell égvemaradni gyújtás nélkül, ezt többször ismételni pl. Másik: szűretlen 100 Hz (graetz után, elkó nélkül) gyújtás alatt világít az izzó , anélkül nem .
Hát csak holnap tudom megnézni a feszeket.De a D2 az biztos nincs forditva.A tirisztornál a katodra a minusz az anodra izzó meg a plussz?Ahogy ott a leirásba is van?Mert én azt csináltam és csak akkor ég az izzó ha a gétis kap áramot az izzon keresztül.Utána elalszik.Szoval akkor valoszinülek kuka a tirisztor?
Azt hiszem , nem jól fogalmaztam...
Talán így már egyértelmű. Nem válaszoltál a kérdésekre ( mérések ).
oké megnézem igy.De addigis mondom a feszkokat.A tirisztor most tök uj.Erhelés nélkül:táp hid elött 18V,hid után 22,6, gate az 1k ellenálás és a dioda között 22,6, anodnál vagyis a + nál most tök jo 13,1-13,8.Na most az a vicces hogy ezt most ithon nézem.Bent a meloba már szét ba..ot az ideg mert nem volt jo.Erre most meg megjavul magátol.Már ez a tirisztor elött is ma probáltam egy vadi ujjal és akkor sz.r volt.Nemértem mitöl lett az egész jo.Az eddigi összes tirisztor rossz volt?Érdekes lenne.Na mindegy holnap majd teszt nagyobb izzoval meg egy aksival.Most már nem melegszik az ellenállás és érezhetöen kinyit a tirisztor mert az melegszik.Addig is köszi.Holnam mondom mire jutottam.
Ja és még egy kérdés.Amit már kérdeztem ellenálás aza 5W 0,05 ohmos huzall ellenállás.Az jo ha berakok a dioda hid után és anyák közé?Korlátozásnak.Pontosabban 0,1 ohmost?
Rakd be, persze. Ha nagyon meleg lenne, akkor 2 darabból kell összerakni.
Ezt nem értem: gate az 1k ellenálás és a dioda között 22,6... ha ez az R3-on lenne, az furcsa. ( melyik dióda, anód v. katód ) Mérj akkor, amikor jól üzemel ( és ha nem, akkor is ): - az R2 ellenállás sarkain, - az R3 ellenállás sarkain és ezt írd le. |
Bejelentkezés
Hirdetés |