Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
14000Ft egy liter és kék. 1 liter festékkel hány m2-et lehet lefesteni? Ha 2 négyzetmétert vagy többet akkor sokkal olcsóbb.
A fóliából 1m2 10400Ft. És lesznek ugyebár maradékok. Lesz még rendelés abból a lötstoppból? Vagy még nem osztottátok szét?
Megvannak rá az emberek de nem lett még szétosztva, de leperkálod a 14000Ft-ot a lenstarnak és adnak 0.66 kék festéket és 0.33 térhálósítót. a kettő keveréke az 1l de csak annyit kell bekeverni amit elhasználsz 3 nap alatt.
Én a kékből két ml-ert a térhálósítóbol 1-et kevertem össze, és vittem fel 60mm*50mm-es nyákra. Csak túl magas hőfokon szárítottam Majdnem sikerült előhívni, de így hogy nem volt azért az előírt 160 fokon beégetve a rézről le lehetett kaparni de 1 napos áztatás után a nyák üvegszálas részéről nem jött le. A fólia meg pont ott jön fel. Végül is a panelt fel tudtam használni nem zavart hogy szigetelőréteg zöld egy kicsit, de most csinálok egy másikat ez 35*40-es majd egymás mellé teszek 4-et, és ezen is kipróbálom. Most készítem a fóliákat a nyomdának.
És külön-külön nem szárad meg? Ha fecskendővel kimérem szintén külön-külön, akkor beleragad vagy ki tudom mosni? Mivel hordod fel a bekevert anyagot a panelra? Nagyon érzékeny a szárításra? Nem lehet szobahőmérsékleten szárítani?
Tudomásom szerint az ML1660 az egyik legolcsóbb samsung nyomtató. Át kell állítani nyomtatáskor a paramétereit és semmi gond vele.
Nem tudom. Sötét légkeveréses sütőben kéne. Nálam sárga fény volt, de 100 fok lehetett. Lehet megszárad szobahőmérsékleten is de az nem járható, mert lassú.
Pici szivacshengerrel vittem fel, nátrium hidroxidos oldat kivitte a festéket a szivacsból, de egy egy ilyen kis szivacs henger 50ft körül lehet. szerintem radiátorcsövet lehet festeni vele, mert olyan kicsi hogy simán befér a cső mögé, és van korrekt kis keverőtálkája legörgetővel.Pont olyan mint az lpkf videón, annyi különbséggel, hogy ott azt hiszem kék a festéktartó az enyém meg piros. Kompletten egy szivaccsal volt 350 forint, lpkf-nél meg saccolj és borzadj.
Arra azért kíváncsi vagyok hogy a végeredmény van-e olyan minőségű mint a fóliával készülteknél.
Video! Jó a végeredmény, de mintha matt lenne és érdes. A fólia fényes és sima.
Gulasoft: neked is matt lett?
Hi
Péntek délután, vagy inkább estefelé otthon leszel? Át ugranék a löttért.
Sziasztok.
Nyomtatási problémáim vannak, a nyomtató egy HP Laserjet1005 teljesen új kb 5 oldalt nyomtattam vele, rég megvan de ma bontottam ki, laser fóliára nagyon csúnyán nyomtat. A fólia Artter (nem ismerem még nem használtam eddig de csak ezt sikerült beszerezni, erre is kb 3 hetet vártam). Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond, a fólia vagy a nyomtató. csatoltam 2 képet mind a kettő foliára van nyomtatva az egyiknél fóliát a másiknál papirt állitottam be, de mind a két esetben fóliára nyomtattam. Papirra szépen nyomtat. Mielőtt valaki elküldene egy nyomtatós topikba valami más fórumra, megkérem, hogy ne tegye, itt sokkal többen vagytok akik nyomtattok fóliára mint máshol. Ha valakinek csak tippje van az is jó, de ha ilyen esettel találkozott már valaki légyszi árulja el mi volt a gond, én fóliára tippelek, de a közelembe a papir-irószer boltokban csak bámulnak ha lézernyomtatóhoz kérek fóliát. papir beállitás irásvetitőfólia beállitás a folia csomagolása
Lézernyomtatóhoz való, legalábbis ezt irja a csomagolásán.
Az érdesített felületű nem tintasugarashoz van? ez teljesen sima, nem érdesitett egyik oldala sem.
Ennek a fóliának egyforma mindkét oldala.
Az egyik oldalt érdesített fólia a tintasugarashoz való.
Én is így jártam annak idején. A papír beállításokkal kellett játszanom, és a végén jó lett. Olyan nálad is, és nálam is, mint ha túl forró lenne a henger, és szét terül itt ott a cucc.
Arra is rájöttem már, hogy amikor bekapcsolom a nyomtatót, és felfűti a hengerét, akkor nem olyan szép a nyomtatás, mintha várok vele 1-2 percet, és csak akkor nyomom meg a kinyomtatást. Akkor az ilyen halvány szétfolyásszerű hibák nincsenek. Különben amióta toner utántöltőt használok, sokkal szebbeket tudok nyomtatni, mint a gyári toner porral. A nyomtatóm különben Samsung
Na végigpróbáltam egy kivételével minden papírtípust, de a helyzet szinte változatlan.
Megpróbáltam még egyszer papirra és ott tökéletes, holnap megyek és megpróbálok valahonnan kérni olyan fóliát amit ott használnak (iratmásoló iroda stb...), csak ugy érzem nem járok majd sikerrel. Ahogy simpi irta ez ténleg nem egy olcsó nyomtató, de pont azért mert egy jól bevált darab tettem félre még 2008-ban és csak most bontottam ki. Teljesen új, most húztam ki a tonerből is szigetelő fóliát. Persze ettől még lehet rossz. De új. Itt van két kép a papira nyomtatásról. A scanner nem a legjobb ezért is lefotóztam, nem 100% a szélek az ivek kicsit kockásak, de ugy tudom az olcsó samsung-ok még kockásabb képet csinálnak. Nekem jó lenne mert szinte soha nem csinálok smd-nyákot. papirra nyomtatva, fotózva papirra nyomtatva, scan-elve
Nem leszek itthon, egyébként is este akarod szétmérni a lötöt? Szombaton itthon vagyok.
Az egyetemen ezt használják, ugyan ez a cég viszi nekik ugyan ezt a lötöt, csak a zöldet. Az két literes, az egyetemen elfogy, egy literesben csak a kék volt.
Ha nem sikerül ugyan olyan minőséget produkálni ugyan azzal az anyaggal, akkor a hiba bennünk keresendő.
Nem égettem be. Megpróbáltam leszedni ami nem volt könnyű. Na pont olyan hengert és kis edényként vettem 320 forintért mint ami a videóban van.
Idézet: „de ugy tudom az olcsó samsung-ok még kockásabb képet csinálnak.” Nem igaz. Semmi összefüggés az árral. A bátyám színes lézerével is teszteltem. Az 650000Ft-os gép. Profi fotónyomtató és semmivel se jobb a helyzet, mint az én kis samsungomnál.
Sziasztok!
Nem dillemázva túl sokat, inkább kicsit hozzáolvasva vettem én is egy laminálót, egy GMP-17LSI. Sok jó tapasztalatot írtak róla, így befektettem. Csináltam néhány próbalaminálást: nyákot megtisztít, rajz kinyomtat műnyomóra, kb. méretre vág, pozícionál, és laminálóba ereszt. 160°-on, leglassabb sebességen. Konkrétan 5-ször engedtem át. A papírt lemosva egy-két helyen lejött a festék is, de sebaj, van még ötlet. Ezek után kiszereltem a hátsó lemezt, ami elvileg arra van, hogy a laminált dolgokat kicsit lehűtse. Így már egy fokkal jobb eredményt értem el. De ez sem volt 100%-os, viszont meggyőzött, hogy élesben használjam. Nos ezúttal többször engedtem át, mindenféle szögben, az eredményt pedig a képek mutatják. Néhol filctollal javítottam. Igyekeztem úgy fotózni, hogy szemléletes legyen. Amúgy az elkészült eszköz itt található: Bővebben: Link
Ha nyákot nyomtattok nem mindegy miből nyomtatod , és milyen az alap anyag nem is a papírra gondolok itt inkább , hanem a nyák rajzolatra , ugye a ferde vonalak ne legyenek szőrösek kockásak stb.A nyomtatónál pedig nem is igazán az ár, ami a meghatározó inkább hanem , hogy milyen minőséget tud produkálni a gép , illetve mit lehet belőle kihozni, itt ha kinyomtattok egy nyák rajzot , és nagyítóval , vagy olyan eszközzel amivel akár PC n is mondjuk egy Web kamerával kinagyítjátok , és a rajzolat tiszta szép egyenletes , sehol nincsenek pici kihagyások lyukak , és a vonalak is szépek , akkor a végeredmény is egyértelműen 100% lesz.Na akkor az a nyomtató megfelel nyák készítésre , és tényleg van sok olyan nyomtató ami nem biztos , hogy jó , illetve első látásra papíron szépnek tűnik , még lehet áztatás után is elfogadható , de viszont maratás után előjönnek a hibák , és ez visszavezethető a nyomtatás hibájára , vagy gép , vagy esetleg toner gyenge minőségére , ezt mindenki próbálgatással ki tudja deríteni.
Ezért mondtam mindig, hogy a "vasalásos" módszer nem feltétlenül olcsóbb mint a levilágításos, mert mindenki lazán kihagyja a számításból a nyomtató árát.
Szia Gulasoft !
Én tegnap az ágyban azon törtem az agyam, hogy mi a technikai folyamata a te furat galvanizálásodnak. A technikai részre vagyok kíváncsi, nem a vegyszer összetételére, stb.. Tehát valami beledugsz a lyukba, amin rajta van az anyag, és megszárítod?
Hihetetlen, hogy megint előbb kérdezel mielőtt gondolkodnál. Az hol lenne furatgalván? Az a mezei kétoldalas alkatrészlábas megoldás, annak seemi köze a furatgalvánhoz.
Beírtam a keresőbe hogy furatgalván és kis keresgéléssel megtaláltam oxygen leírását, a teljes folyamattal. Bővebben: Link Ez az utolsó, hogy helyetted keresek!
Ezt már olvastam, és nem tudtam meg amit akartam, de ha kérdezni se szabad, akkor vedd úgy, hogy nem szóltam!!!
Olvastál te ebben bárhol beledugom megszárítom részt?
Így készül a furatgalván. A furatok falán ahol nincs vezetőréteg vezetőréteget képeznek. Ezt galvanizálással megerősítik, így a két oldalon a padek össze lesznek kötve, és még alkatrészt is lehet dugni a lukba.
Nem olvastam sehol, ezért kérdeztem, mert nem volt világos.
Kifúrod, kicsit megmarod, ezüstnitrátba lötyögteted (ezüst, tudod fém, ami vezet) kémiai rezezőben lötyögteted. (réz, tudod fém, ami vezet)
Ezek után a furatfalon van egy vezető réteged, ezt galvanizálással megerősíted, (olvass utána ha nem világos mi az a galvanizálás) és kész a furatgalván. Ezek után fóliázol, vigyázva hogy a lukak is fóliázva maradjanak az előhívás után is. majd maratsz.
A lemart részeken, hogy, hogy nem képez vezető fémet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |