Fórum témák
» Több friss téma |
A generátor huzalja (zománzozott rézhuzal) kb 0.1-mm legyen. Menteszáma sokkal nagyobb az eredetitől (menetszámmal változtatod a feszültséget)
az erdeti menetszámot megszorzod 30al. Ilyen huzalt nagyobb relékből 20-30 wattos hálózali trafóból lehet kinyerni. Szigetelve , szépen , vezetékkel kivezetve szabályosan kell tekerni. Sok sikert.
A jeladó tekercs : ez ad impulzust a tirisztornak ami gyorsan bekapcsol - ekkor szikrát ad .
Ennek a vasmagja egy vékony csavar a fejét el kell vékonyítani köszörűvel. Szigetelő szalaggal elszigetelni. kb 10 méter 0.16mm es huzalt kel menet menet mellé tekerni. A mérete 10mm átmérő 12mm hosszu. Szigeleve kivezetések szigetelt vezetékekkkel. Erős mágnest hangszóróból vagy számítógép winchesterből szerezhetsz. A mágnes és a tekercs távolsága "légrés" 1.5mm legyen. A jeladót a ledkeréken kívűl is el lehet helyezni. Idézet: „A jeladót a ledkeréken kívűl is el lehet helyezni.” Milyen nehéz az a mágnes, ami jó ide? Ugyanis olvastam valahol (kiszámolta valaki), hogy egy Simson lendkerekének külső peremére ragasztott 1g tömeg 6000-es percenkénti fordulaton több kg-mal terheli a főtengelyt, ill ezen keresztül a csapágyat. Ezt esetleg lehet korrigálni, hogy az ellentétes oldalra is ugyanolyan nehéz valamit (nem mágnest) kell helyezni. Ezt a jeladótekercset hogy kell elhelyezni? A vasmag sugárirányban, vagy érintőlegesen álljon? Méretre kb mekkora legyen a mágnes? Milyen átmérőjű legyen a vasmag? (Mostmár engem is érdekel a téma, mert nekem is elegem van a megszakítóból.)
Találtam winyó mágnest, de miként lehet leszedni a helyéről?
Jó-e az a megoldás, ha a mágnest a lendkeréknek a belső felületére ragasztom? Oda, ahol eredetileg a megszakító futott? Hogy érted, hogy el kell vékonyítani a csavar fejét? Maradjon belőle valamennyi, vagy vágjam le, és csak a menetes szárra tekerjek rézhuzalt? Mekkora átmérőjű legyen a csavar?
Szevasz. Ha jeladótekercset akarsz késziteni akkor a mágnest ne a lendkerékre ragaszd fel, hanem a jeladótekercs vasmagja mögé tedd. A lendkerékbe pedig fúrjál M4-es menetet ahová egy hengeresfejű csavart hajtassz be amit még be is ragaszthatsz menetrögzitővel. Igy már biztonságos. Visszatérve a jeladóra, az általam javitott példányok mind tartalmaztak mágnest. Aprilián volt mágnesnélküli jeladó,ezt viszont a lendkerék mágnesei működtették.
Hmm, ezt nem teljesen értem.
Én úgy képzelem ez a dolgot, hogy a jeladótekercset befogatom valahogy a megszakító helyére, a lendkerékre (ahol eddig a megszakító futott, azon a bütykön) pedig ragasztok egy mágnest. Valahogy így, de nem HALL-lal. Nem szeretném tönkretenni a lendkereket, így inkább nem fúrkálom.
Azt gondoltam,hogy kivülre akarod tenni a jeladótekercset. Miután én ilyenekkel találkoztam (kivéve az apriliát). Egyébként miért is nem jó a hallos megoldás?
Nem. Épp ellenkezőleg. Lendkeréken belülre, mert ott kényelmesen elférne. Kívül nincs hely.
A Hall-os azért nem volt jó, mert sorra mentek tönkre a Hall-ok. Már lett közvetlen a lábára is téve kondi, de 2km-nél többet nem bírt, szóval hagytam a fenébe. Optokapuson is gondolkodtam, de a jeladótekercses egyszerűbbnek tűnik.
És a hall vezérlését hogyan oldotta meg a bütykös tengely?
Végülis az a lényeg hogy egy mágnes haladjon el a jeladó tekercs előtt , ez indukál egy gyors feszültség impulzust a tekercsben ami hatására gyujt a tirisztor. Az impulzus 2-3voltos legyen: a feszültség függ a mágnes erejétől ,a menetszámtól, a sebességtől. Rakhatog belülre, kívülre (szerintem a külső jobb, népszerűbb) Vigyázz hogy elneszáljon erős legyen. Az egész lendkerék egy mágnes tehát úgy kell méretezni hogy ne zavarjon be(kis hézag, erős mágnes). Ugyanakkor nem kell nagy méretűre 10mm*10mm a lapos-winyómágnesból elég. A külső megoldásnál figyelembe kell venni az állíthatóságot. Vagyis fogod a tekrcset és azt egy hajlítot alu lemezre rögzíted "belecsavarod" A lemezt ellátod nagyobb furatttal teszel alá nagyobb alátétet és tudod állítani utólag.
Jobb lesz belül, ott van hely legalább.
Jaa, hogy a fej alatti mágnesre gondolsz? Én azt hittem, hogy ami a motorjában van. Az nekem jobban megfelelne mert ugyanakkora a görbülete, mint a megszakító futófelületének. Várjunk! Én vagyok vak, vagy nem láttam az én winyómban a fej alatt mágnest?! Már nem megyek ki megnézni...
A linkelt képtárban van olyan kép is, amin a mágnes van felragasztva a bütykös részre. :yes: Ugyanide szeretém rakni a jeladótekercs mágnesét is.
A lényeg pontositva: Fluxusváltozás előidézése a tekercs vasmagjában. Minél határozottabb annál jobb. Az esetleges nagyobb feszültséget egyszerűen zenerrel kell korlátozni. Egy mágnes törékeny jobb ha védett helyen van,a jeladót pedig ki lehet és ki kell önteni műgyantával a hosszú élettartam miatt. Az általad bemutatott képen sem mágnes van felragasztva,az a bütyök a lendkerék házából van kipréselve. A mágnes a jeladóban tartózkodik...
Volna még egy érvem a külső jeladó mellett: alacsony fordulatszámon(inditás) a belső jeladó valószinűleg nem tud elegendő feszültséget adni-kicsi a bütyök kerületi sebessége-kicsi az időegység alatti fluxusváltozás,amit csak menetszámnöveléssel lehet egyensúlyozni. Számold ki ,mennyivel nagyobb a külső kerületi sebesség....
Igen arra gondoltam ami a winchesterben mozgatja a kart, az nagyon erős és nem is törik hajlítani is lehetne .
Hmm, ez érdekes, mert én szedtem szét a winyót régebben, egy helyre pakoltam minden alkatrészét, és mégsem találom azt a mágnest. De biztos, hogy volt, mert ott van a fejen a tekercs.
Nem lenne jó ide a winyó motorjában lévő mágnes egy darabja? Mert kb akkora ívben kellene meghajlítani azt a másikat, mint amilyen már eredetileg ez a mágnes. Meg nem is tudom, hogy a motorban lévőt miként lehetne kíméletesen leszedni?!
erős mágnes olcsóbban egy CD rom ból termelhető ki az optikánál van... (álltalában kicsi téglatest alakúak..)
vinyóban nagyobb van.. amit vágni esélytelen most cumiztam 2 napot egy makacs simsonnal, (szétszedtem ..csapágy szimeringcsere,, karbikippucc...) összeraktam pöccre berffent, de ha ráhúztam a gázt akkor lehörgött, mintha akarbiból nem kapna benyát, néha meg szépen felpörgött , utána megin hörög (16N1.. azis egy nagy rakás --- cucc) gondoltam, hogy a gyuszival nincs valami rendbe.. elkeztem babrálni először a kondit kimértem az jó volt műszerrel, de mondom kicserélem hátha átüt aa 300V tól.. semi ugyan az.. tovább babráltam mexakító+smirgli .. semmmi utána előtúrtam az én simóm régi alapját és elkeztem méregetni (mexába beledugtam egy papírt) lemértem a gyújtótekercset 1,2-1,3 ohm az én régi alapomon, a alany motoron meg 3,4 ohm és változó... kicseréltem a gy. tekercset és tökéletesen prüszköl.. az egészbe az a szép, hogy az alany motoron az alap cakom-pak zsír újnak nézett ki... a régi alapom meg hát .. enyyit az utángyártott szemetekről szánalmas.... bocs a regényért . csá
ittvan pár (4*2 db) CD ből termelt mágnes ..
matekfüzeten lett fényképezve a méretek érzékelhetősíége miatt... (5*5 mm) a 2 nagyobb lapos az DVD ből van jaah és ez legalább olyan erős, mint a vinyómágnes , alig bírtam szétszedni
Próbálkoztam ezzel a jeladótekercs készítéssel, de nem működik. 4-es csavarra tekertem 0.1mm-es rézhuzalt. A tekercs 14mm átmérőjű és 13mm hosszú lett, ellenállása 34 Ohm.
Mozgathatok előtte (a csavar feje előtt) akármilyen mágnest, egy tized V-ot sem ad. Mit rontottam el? Mit csináljak másként?
Valószínüleg nagyon gyenge a mágnes, (winyóból van ?) Fontos a mágnes tér erőssége és a mágnesestér sebessége.
Ha a bütyköstengelyre rakod a kerületi sebesség alacsony lesz. Ezért szokták kívűlre rakni - vagy esetleg az ablakába a lendkeréknek. Az erős mágnes és a tekercs közötti légrés kb 1mm.
Hogy működik a CDI 1.1 gyujtásod?
A piros tédlalap és a piros dióda formájú izé az mi? Érték? D2 az egy led? vagy mi és értéke?
CD olvasóból szedtem ki az optika alól.
Keresek akkor még erősebb mágnest, hátha azzal jobb lesz. Motorba még nem tudom beszerelni, mert enlékül is van elég baja. Addig is majd az akkus csavarozóval bírom nagyobb sebességre a mágnest.
Új fejlemények:
DVD olvasó optikából mágnes, akkus csavarozóval imitálva a forgó lendkereket, pici 12V-os reléből 250 Ohm-os tekercs (10mm átmérő, 15mm hossz), ill Benzol által feltett rajz, ahol az alkatrészek képei is láthatóak. Működik! Eredmény: kb 150-200 RPM fordulattól (10mm-es fúróra tapasztva a mágnest) már működik. Bár a hézagot a mágnes és a tekercs között nem tudtam fixálni, mert kézben tartottam mindkettőt. Na most én valahogy úgy képzelem el az alaplapra történő felfogatását, mint ahogy az ITT látszik (ahol a HALL van, ott eredetileg a megszakító volt). Az egyetlen dolog, amitől félek, hogy a lendkerékben lévő mágnesek is beleszólhatnak a jeladótekercsbe. Jelenleg nem éppen működőképes a motor, de ha az lesz kipróbálom. De mégis, ha zavarni fognak a mágnesek, akkor mit tehetek?
Nekem is ez a gyujtás van ben és mexáról megy.
Megyjegyzem amikor a mexa kezd használhatatlan lenni az 10.000 rpm nél van de ott a lendkerék sem érzi jól magát! Amugy széria motornak jó a mexás gyujtás evvel az elektronikával nem kopik ugy se!
!! ájj hawer !!
hogyan mérted?? sztem az acucc tökéletes..!!!! ha csak rádobtad a multimétert, akkor még szép, hogy alig mért valamit... nem szinuszos, rövid impulzusidejú tehát nem mérhető simán csak multival... csúcsértke sztem tippre legalább 4 volt lehetettt eccerú kókány csúcsértékmérő "előtét" csatolva.. ezen keresztül mérd és ha van legalább 5 voltos akkor tökély.. de a tiri elött kell egy vágóáramkör is magyarul zenner+R mer különben nem lesz hosszúéletű a tiri.. csáá
Nekem a gyújtásom is egyedi. A megszakító meg alapjáraton is megbízhatatlan nálam, szóval valami más jeladóforrás kell nekem. Eddig optokapuban gondolkodtam, de ezt a jeladótekercseset sokkal egyszerűbb megoldani, csak remélem a lendkerék mágnesei nem fogják zavarni.
Ezen a tekercsen már továbbléptem, van helyette jobb is. Olvass tovább. :yes:
Ez a vágóáramkör érdekelne. Lerajzolnád? Gyújtásom kapcsolását előbb linkeltem. Úgy gondoltam, hogy csak egyszerűen a Gate-re kötöm, de inkább mondd, hogy gondoltad.
Szerintem nem kell vágóáramkör ennyitől csak nem megy tönkre egy tirisztor, de egy ellenálást lehet párkuzamosan kötni a jeladóval .
bocs csak most küszködik a net/HE és nem küldte a hsz--> újraírtam....
hát gondolj bele pl, ha a simókán 8000 RPM el karikázol, akkor milyen rövid idő alatt, mekkora fluxus változik a jeladóba? ... "sok"fluxus kis!! idő alatt... ennek értelmében egy bazinagy tüske jön ki a jeladóból... kis imp.idejű de jó nagy csúcsafeszű főleg ha az a relétekercset használod.. aztán szépen kinyírja a tirit...tehát tedd csak vissza azt a 30 ohmosat és mérd meg.. 5volt kell legyen csúcsba.. én úgy métem be a sajátomat, hogy a 30ohm körüli jeladómra rátettem a kókány csúcsártékmérőt. és rádobtam a mágnest a jeladóra..(rövid idő nagy fluxus vált. ..)... zeneres stabilizátor alapkapcsolással tisztában vagy?? mert a tiri védemére ez tök megfelel ügyes melléméretezéssel... a gyuszidat ismerem én ebből indultam a CDI fejlesztésén most az 5,5 van ugye XD tehát ennnyit mindenképp de kicsit összetetteb védelmet megérdemelne...
hy ez a rajz má olyan régi hogy nem is emléxem rá
legelső próbálkozások eggyike.. sztem felejtsd el XD most az CDI5,5 megy a gépemben és eddig hibátlan, tehát ez a végleges.. nem kispályázunk egyedi gyuszit mindenhova ha beavatsz a terveidbe akkor gyorsan összedoghatunk egy pöpec CDI gyuszit.. (miylen a géped, milyen tápok állnak rendelkezésre, mennyire tucc blebuzerálni a fémmel ? jeladó milyen/milyen lehet) CDI5,5lényegében egy DC/DC konverter a 320 Volthoz tiris, kondis rész, és egy monostabil, ami a DC/DC-t kikapcsolja amikor kell és a tirinek is adja a jelet egy differenciáló és egy vágó áramkörön keresztül induktív jeladós de illeszthető bármihez... csá |
Bejelentkezés
Hirdetés |