Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözletem!
Aki engem idéz arra kérem hogy legalább tényszerűségtől ne mondjon le! Most van 2db 1nF/15Kv/gyertya az autóban mint tudjuk a kapacitás a sorba kötés után nem feleződik. Nálam a 4db 1nF-os gyertyánként volt a sok! A 2db 1nF-os kondival már teljesen üzembiztosan indul és megy! A másik hogy nincs nekem sem 0 Ohm-os gyertyám normál három pólusú NGK van benne ezeket nem is lehet szétbuherálni (próbáltam) 1200Ft-bánta. Amúgy mindenki a saját tapasztalatait írja le és ne a mások által leírtakkal indokoljon. KÖSZÖNÖM!
Idézet: Szevasz! Kérlek a tényszerűség kedvéért: az 1.3-as benzines Skoda autód motorja 30kV feszültségű gyújtáselosztós rendszerű 0.8mm gyertyahézaggal van gyárilag szerelve. A 2db 1nF/15kV/gyertya kapacitás a sorba kötés után F E L E Z Ő D I K, így csak 500pF 30kV gyertyakapacitásod van, amit jól is írtam Bővebben: itt Link igen tisztelt kolléga Úr!„Aki engem idéz arra kérem hogy legalább tényszerűségtől ne mondjon le! Most van 2db 1nF/15Kv/gyertya az autóban mint tudjuk a kapacitás a sorba kötés után nem feleződik” Idézet: Létezik Brisk 3 pólusú 0 ohm -os gyújtógyertya is, igen "tájékozott" és "nagy" tudású barátom.„A másik hogy nincs nekem sem 0 ?-os gyertyám normál három pólusú NGK van benne ezeket nem is lehet szétbuherálni (próbáltam) 1200Ft-bánta.” Idézet: Drága barátom, vizsgáltam járművillamossági próbapadon a CPI 1280 elektronikus gyújtás termelte 80mJ energiájú gyújtószikrája működését 0 ohm -os gyújtógyertyán 2mm elektróda hézagon, légköri nyomáson, és mellette ilyen körülmények között 500pF - 1000pF = 1nF - 1500pF = 1.5nF gyertya kapacitásokkal 30kV feszültségen, + volt működő 2T 49cm3 motoron is 500pF 30kV gyertya kapacitás is! Ez látod saját tapasztalat, de tudok olvasni a néha - néha ritkán értelmes dolgokat is megemlítő hozzászólásaidban is.„Amúgy mindenki a saját tapasztalatait írja le és ne a mások által leírtakkal indokoljon.” Idézet: Szívesen, de néha bocsi igen vad technikai dolgokat - törvényszerűségeket adsz elő. „KÖSZÖNÖM!”
Most jut eszembe. Már régebben elmentettem ezt a linket a Robert Kruppa féle gyertyáról. Leirja, hogyan lehet otthon megcsinálni. Ha megnyitjátok az oldalt egy kicsit várni kell, mig betölt. Bővebben: Link
Tisztelettel köszönöm az aktuális moderátornak, hogy kitörölte Bővebben: itt Link a szakmai hozzászólásom egy részét, amiben Bővebben: itt Link svgyula hozzászólónak bizonyára része volt, aki nem ismeri a sorba kapcsolt azonos kapacitású és azonos feszültségű kondenzátorok eredő kapacitása feleződik, a feszültségük pedig összeadódik. A kitörölt rész Bővebben: innen Link
Idézet: „Láttam a másik "testvér" fórumon a gázelemzés értékeit normál gyári gyertyával, és láttam Pulstar BE1 plazma gyertya beszerelés után az értékek javultak. Tisztában vagyok az akciós USA gyári Pustar BE1 plazma gyertya jótékony hatásával, ezt nem is firtatom. Viszont Vakegér ohm mérője sem lehet hibás, és elhiszem a magas 8 k ohm -os gyertya igen magas ellenállás értékét. Gondolj bele, ha gyárilag kihoznának a piacra egy 0 ohm -os ellenállású Pulstar XXL 500pF 30kV-os plazmagyertyát, a gyártója már :gumicsirke: lenne. Én láttam próbapadon, légköri nyomáson 2mm gyertya hézagon mit művel egy 0 ohm -os gy.gyertyán a normál 80mJ-os szikra, és az 500pF - 1000pF - 1500pF 30kV gyertya kapacitás, sőt működő 2T motorra is beszereltem a gyári gyújtásra, gyári 0 ohm -os gyertyára 500pF 30kV gyertya kapacitást. Elég volt a gázon csupán mm-eket mozdítanom, és irdatlan erővel meglódult a 49cm3 2T pici motor! 2T motor 25-ös keverékkel és semmit nem füstölt a kipufogója, de úgy éreztem, mintha egy bazi nagy villanymotor került volna hirtelen a 49cm3 2T belsőégésű motor helyére! Ez tudod mit jelent? Egy 1.0L-es, 4T benzines, 3 hengeres motor, ha pl. 6.8 X 500pF = 3400pF 30kV gyertya kapacitással rendelkezne gy.gyertyánként, ugyan erre a nem mindennapi bravúrra képes lehetne! Sajnos 3400pF 30kV gyertya kapacitás már rengeteg energiát igényelne a gyújtásrendszertől! Sok szikragyújtású motor már 1000pF 30kV alatt is nagyokat nyögne, és a motor el sem indul. Bővebben: bizonyíték: svgyula 2 x 1nF 15kV = 500pF 30kV x 2 = 1000p...s Link Lásd pl. svgyula 1.3-as Skoda motorja sem indult be 1000pF 30kV gyertya kapacitással, mert igen levitte a szekunder feszültséget az utólagosan beszerelt gyertya kapacitás, ami légköri nyomáson nem is lenne probléma, de kompressziós nyomás alatt már komoly problémát jelent a gy.gyertya elektródák között! Bővebben: bizonyíték 2. Link” Idézet: „Tudod, hogy ezzel én nem értek egyet. Sőt... Egy ceglédi ismerős 2003-as Saabjában csak gyertya lett cserélve és tökéletes a hatás. Az egrieknek is bejött a gyári gyertya gázos kocsinál, 6 hengeres Honda." Semmi kétkedésem nincs az ellen, hogy a nagyobb cm3 motoroknál a Pulstar BE1 plazmagyertya hoz javulást. Az USA útjain is elég nagy melák benzines autók & kamionok furikáznak kb. 160HUF/L árú olcsó benzinnel igen nagy cm3 több literes Otto motorokkal! Lala Mercedes 3000cm3 benzines motorja is bevadult minimális gőz* bevezetés után. El hiszem, mert én is tapasztaltam 3 különféle motoron is. "Na tegnap este vagy inkább éjjel beszereltem a rendszert az autómba, ami egy Mercedes 300e. Ez a 3000 cm3 benzines motor amúgy is erős, de most egy kövérebb gáznál, majdnem kiment alólam. Este már nem volt nagyon időm próbálgatni, hogy mennyi gőz menjen a motorba, csak úgy kb. álitottam a "kerti" csapot/mint ampervadásznál/, hogy minimális bubi legyen." "sokkal stabilabb lett az alapjáratom. Még hidegen is. Még nincs vele sok tapasztalatom, de az elsők rendkivül pozitivak." Bővebben: Lala 1. tapasztalata Link :kalap:”
Tisztelt Ampervadász kolléga!
Jó lenne az elektronikával tisztába lenni. A kondenzátor sorba kötve NEM feleződik a kapacitás hanem nő és a terhelhetősége (volt). Sorba kötve megmarad a kapacitás és a teljesítmény is. Kérdés mitől lenne kisebb két felület a sorba kötés után ugyanis a kondenzátornál a "fegyverzet" más néven felület nagysága adja a kapacitás értékét ami a sorba kötés után sem változik. Ez nem vonatkozik az ellenállásra mivel azon keresztülhalad az áram és ez miatt az másképpen viselkedik sorba kötve az megnő az ellenállás hiszen mindegyiken keresztül kell haladni az áramnak. Párhuzamosan kötve pedig az ellenállások eredőjével kell számolni az pedig kevesebb lesz azonos értékeknél feleződik eltérőnél pedig számolni kell .
Igazad van összekevertem az ellenállást és a kondit!
Még egyszer bocs!
Csakhogy egyértelműen látható legyen...:
A soros kapcsolás eredője mindig kisebb, mint a kapcsolást alkotó legkisebb kapacitás. Számításnál nem érdemes az értékeket faradra átszámítani. Két kondenzátor esetén matematikailag sokkal egyszerűbben kezelhető összefüggést kapunk: C = (C1 * C2) / (C1 + C2). Azonos kondenzátoroknál: C = C1 / n. Üdv, Robi.
Hali
Azt mondjátok meg nekem, hogy van-e valami jótékony hatása is a motorban. Erősebb? Kisebb fogyasztás, jobb minőségű kipuff gáz? Eddig amiket láttam, semmit nem hoztak teljesítmény padon mérve. Ezért kérdezem, hogy azóta van valami használható, elkészíthető, jól működő dolog is? Leírás, a készítésről. Akkor én is kipróbálnám.
Szia,
Először: Igen, van! 2.szor: Nem, nincs! 3.szor: Csakakkor van ha... HHO vízbontóból+vízpárabefúvatás(vákuumos beszívás)+magasfeszültségű ívsorozattal való szikráztatás (gyújtás) a gyertyán+elektronika az ECU becsapására = benzin elvétel elektromosan, majd fizikálisan egy küszöbön túl. Az eredmény mellé még társul egy nagyfokú teljesítménynövekedés, mert az égéstérben gyorségésű(lobbanású) gázokat működtetünk. Lehet még fokozni a motor hatásfokát speciális forgattyústengelykivitellel(bütykös főtengelycsapok), amellyel a dugattyú felső holtpontjánál gyújtott gázkeverék robbanási nyomása a dugattyún keresztül már nem a főtengelyre irányul, hanem a forgatókaron keresztül a forgattyúscsap elfordulási átmérőjére közelítő érintő irányban. Egyéb apróságok... Üdv, Robi. :yes:
Nem az autók tuningolására kihegyezve gondoltam.
Azok már régen ismert eljárások része. Égéstér csökkentése, Vezérműtengely módosítása, szivó kipuff váratok átalakítása, szelepek növelése, sorkarburátorok használata minél több égetni való anyag jusson be. Szóval újat ezzel nem tudnak mondani. ECU nem érdekel, mert az nekem nincs. Ezekkel csak az a probléma, hogy növelik a fogyasztást. Minél több erő, annál több fogyasztás. Ezen változtatni nem lehet. Max azon, hogy miből egyen többet, Hidrogén, vagy LPG, E85 vagy 98/100. Engem azért érdekelne ez a plazma gyújtás, hogy jobb hatásfokkal égjen az anyag, mert akkor szegényíthetek az üzemanyagon. Csak eddig senki nem tudott olyat mutatni ami ezt hozta. Co nem változott, és erősebb se lett. Akkor meg minek. Igaz ez 2002ben volt, azóta változott-e valamit a dolog vagy nem.... Ezért érdekelne.
Igen.
Sok társunk kísérletezett már mindenféle jóval. A Biovízbontás nevű fórumtopikot javaslom, hogy olvasd át és a Durranógáz fejlesztés nevűt. Ezekben részletesen le vannak írva a tapasztalatok. Ez a plazmagyújtás ezeknekegy tökéletesebbé tevő segéderejük. Üdv, Robi.
Ok.
Köszi.
Szia én amit ehhez tudnék hozzátenni az eladók is irják
hogy minél fiatalabb az auto annál kevésbé hatásos az egész. Inkább régebbi 2000 elötti autónál lehet komoly eredményeket elérni.
Szia!
A Te autód karburátoros vagy injektoros? Mennyit csökkent a fogyasztásod a plazma gyújtástól és a gőztől?
Szia,
Nos, A korábbi gépek még nem voltak telerakodva méregdrága kütyükkel azért, hogy a gyárjában beállított 14,7:1 arányban állíttassák elő a keverék minőséget és hogy az elektronikus gyújtással úgy manipuláljanak, hogy a különböző igénybevételekkor mindíg kb. u.a. a hatásfok legyen mondható. Szóval, ha egy mai motort szeretnél eredményesen fogyasztáscsökkentésre bírni, akkor a meglévő elektromos jelrendszert igenis meg kell bojgatni, vagy legalábbis át kell verni. Ugyanis bármihez nyúlsz hozzá, az érzékelt jelek alapján érzékeli a változás miben létét és korrigál... eredmény: nem veszel észre semmi változást, pedig Idézet: .„...mennyit dolgoztam vele!...” Ígyhát előnyben a régi karburátoros versenyzők, ahol igen egyszerűen beállíthatók amit szeretnénk és a visszajelzés is azonnal megjön, ha például Idézet: a motor, vagy mocsokul pörög... stb. Üdv, Robi. „dohog”
Szia már régebben írtam, hogy én is azt hittem az elektronikus gyújtások már tökéletesen jó szikrát adnak kár ezzel foglalkozni... hát tévedtem, vannak gyatra konstrukciók, és vannak tiszteségesen méretezettek is, de ezekből egyre kevesebb. Az elektronikák miatt hogy ne zavarjon be a gyújtás limitálják az energiáját, és ha egy kicsit kormosabb a gyertya, párásabb a levegő, vagy E85--t is tankolsz stb. a bizonytalanabb gyújtás miatt már csak a túlfogyasztást veszed észre.
Én egy Nissan Almera 1,6 -on a plazmásítást a 0 ohmos kábel árnyékolásával oldottam meg-35cm- ami kb. 50pF , és 0 ohmos gyertyát használok, a zavarszűrésre az elosztópipa 1Kohm az maradt.A kábelen kb, 3-3 cm az árnyékolatlan rész, mert ha hosszabb bezavarhat. A hatására azonnal nőtt a nyomaték alacsony fordulaton (1000...2000), könnyebben indul, és kb. 1literrel kevesebb a fogyasztása mind oszágúton mind városban. Nem módosítottam sem a lambda sem a MAP jelét sem. Be van téve a hypnow is a pillangó elé, csak a hidegben még nem az igazi ( alig fogy a víz, talán fe kellene melegíteni, szóval még folyamatban van a fejlesztése.) Igy az eddigi legjobb országúti fogyasztásom 5,6l volt nyáron a 90Km/h-t betartva plusz friss olaj a váltóban és a motorban (75W90 illetve5W30 mobile), most 6.5...7.1l ha 100...120Km/h-t tartom. Tisztán E95-t használok mert 30% ig szereti csak az E85-t tehát nem sok értelme van.( A gyári érték 8.1l országúton(90-nél), tehát ez jó érték egy 12éves kocsitól, 190Ekm futásteljesítmény után)
Igazából én egy 22 éves skodába akarom be tenni.
Faros, 1.3as, 85LE, közepes vezérmű tengely, 2 torkú karburátor. Nekem könnyebb az e85 használat, mert csak 2 apróságot kell a karbiban cserélnem és akár tisztán is tudom használni. De semmi értelme, mert annyival többet eszik amennyit spórolok. 60% e85 - 40%e95-nél vagyok ugyan akkora fogyasztásban mint benzinnel, de már gyengébb az autó. Olyan mintha széria motor lenne benne. Igaz ilyen benzin árak mellett pedig inkább vissza veszem az autó teljesítményét, de fel kis ráfordítással teszem a fábia 8-szelepes injektor rendszerét, ami hoz némi fogyasztás csökkenést a mostani 8L városiból -1L biztos a tapasztalatok szerint, de a gyújtás illetve szikra, égés hatásfokán jó lenne növelni, hogy még egy kicsit ki lehessen hozni belőle. Amit eddig (régen volt már) láttam működni, nem győzött meg. Legalábbis a teljesítmény padon semmit nem mutatott. Pedig egy jobb minőségű gyertya is már látható a mérési eredményen. Ezért érdekel, hogy vannak-e újabb technikák, mint anno mikor ez kezdődött. Jó lenne 1-2 link vagy leírás, hogyan kell ilyen gyertyát akár építeni, ami jó is, kivitelezhető, stb...
Szia ha vissza olvasod a fórumot találsz egy tucat linket, neked ez a legjobb:Bővebben: Link
Javaslom a gyujtótrafót is jobbra cserélni ha 500pf kondit használsz, és a gyújtáselosztót is érdemes megerősíteni, hogy kevesebb legyen ott is a veszteség. Ezekután a hypnow segitségével csodát érhetsz el. De A téli túlfogyasztást az üzemanyag felmelegítése is csökkenti. Persze a feljavítások előtt szükség szerint én is rendbe tettem a motort.
Erről az oldalról megépített gyertyát láttam működés közben. Ez az amit mondtam.
Szia! Az én autóm motorja nagyon hasonló mint a tied igaz ez felicia de ha érdekel teszek fel képet. Hengerenként 2db 500Pf/15Kv kondi van felszerelve a gyertyára a rotor rövidre van zárva sima hárompólusú NGK gyertya van benne teljesen jól indul és nagyon nyomatékos.
Karbis vagy befecskendezős a motor az autódban?
Szia! Már a gyújtás elosztó is igen gyatra konstrukciónak számít kb. 20 éve! Az általad mért adatok /fogyasztási/
megfelelő műszaki állapot mellett minden hókusz-pókusz nélkül is elérhetőek!DIS vagy hasonló megoldással kiváltani az elosztós gyújtást. Persze nem a RTh -nál alkalmazottra, mert ott ez az egyik leggyakoribb hiba!A márkát csak rövidítettem. Azért nyáron a mi éghajlati viszonyunk alatt kicsit hígnak találom a motorolajat. Üdv!
Jó lenne, 1-2 kép mivel Favorit - Felicia blokk ugyan az(nekem az van bent), csak nekem a lendkeréken nincs jeladó, le van könnyítve. Amúgy sem használnám.
Befecsis az övé.
Volt központi és hengerenkénti. Előbbi "elosztós" és 1 trafós utóbbi sor trafós, közvetlen a gyertyára téve a trafót. Feltételezem központis lehet az övé, mivel a sor trafósnál nem hiszem, hogy a gyertyára bármit rá tudna még tenni a trafón kívül.(kis alakítással azért megoldható.
Pár kép a kondenzátorok berakásáról először 4db-ot terveztem de később kiderült hogy ez már sok úgy hogy a végleges a hengerenként 2db 1Nf/15Kv. a gyertya állapota is itt van kb~500km után
Köszi a képeket.
1 próbát megér, csak kell valahonnan szereznem olyan hosszú gumi pipát. Nekem réz vezeték van, és műanyag pipa ami rövidebb. Így a pipákban egyenlő ellenállás van, vezeték hossztól függetlenül. Zsugor csövem van. Amúgy mintha a saját blokkomat látnám. 1 kérdésem még lenne. Nekem a gyújtás kábelek közt jön fel a benzincső. mint minden farosban. (A kép005-ön látszik) Nem okoz ez gondot a kondenzátorok miatt? (nem szeretnék felrobbanni.)
Valóban a további fogyasztás csökkenést csak az elektronika átprogramozásával, vagy becsapásával lehet elérnyi természetesen a teljesítmény csökkenés árán.
Ha nem egy húszéves konstrukció lenne akkor már eleve jobb sw lenne benne. Én gazemberségnek tartom, hogy a bemelegítés alatt egyszerre dolgozok a négy injektor, és csak úgy bűzlik a kipufogó, és bizony az is minimun csibészség hogy a max gáznál és teljesítménynél a benzin szándékos túl adagolásával hütik a kipufogó szelepeket- ahelyett hogy kerámia bevonatosat használnának. De még számtalan spórolási lehetőség van amit aztán ECO modellként min. egy millával drágábban adnak, holott a tizedébe került csak a modding. Ha van jobb megoldási ötleted hogy 5...600EFt-ből ennél tutibb kocsit vehetek valahol szívesen veszem az ötleteidet. Kössz. V L U.I: Vagy ha tudsz jobb fogyi csökkentő megoldásokat szívessen olvassuk.
Mennyit csökkent a fogyasztásod a plazmagyújtástól és a gőztől?
Mennyi most a fogyasztásod és mennyi volt az átalakítás előtt? |
Bejelentkezés
Hirdetés |