Fórum témák
» Több friss téma |
Elöszeretetel használják jobb cucokban hogy a kicsatolo kondival párhuzamosan kötnek egy kisebb kapacu kondit.
Az a 2000µF-os kondi azert van azon a bizonyos TDA2030 alapkapcsolason a vegfok kimenete es a hangszoro kozott, mert az a szimpla tapos verzio es a kimeneti ponton (4-es IC lab) fel tapfeszultseg van amit nem lenne elonyos a hangszorokra ereszteni
TDA7294 eseteben (es barmely kettos tapos kapcsolas eseteben) nem ajanlom a kimeno kondit, azaz pontosabban az elektrolit kondit, mert azon csak ugy illik valtakozo feszultseget "atvezetni" (hu de ronda megfogalmazas), hogy polaritashelyesen elo van feszitve. Szoval ha tuti biztosra akarsz menni hasznalj inkabb egy jol megepitett, biztos reles vedelmet....jobban jarsz vele.
értem.lebeszéltél erről az "ötletről", csak szeretem tudni, hogy amit olvasok, hova alkalmazható.És Tomi20 oldalán található egy nagyon jó kis koppanásgátló hangszóróvédő lapcsolás (!!!) clip-ing (vagy peak) jelzéssel! Nagyon durva.meg fogom építeni!Ilyen kapcsolást kerestem már mióta...Köszi a válaszokat!
na megépítetem ujbol az erosítőt, úgytűnik már működik.
de ha úgy bekapcsolom, hogy nemkötök rá se hagszorot se bemenetre semmit. akkor alig kéne melegednie nem? Mert nekem ahogy bekapcsolom tűz forró. Egyáltaln mekkora hűtőborda kell rá? mert nekem egy eleg kis darab van rajta. Alig merem rákötni a subwoferemre nehogy valmai baja legyen pedi az 250W.
Nekem is ugyanezt csinálta, méghozá azért mert a nyákot egy helyen nemjól martam ki és valahol rövidrezárt(hogy hol azt már nemtom pontosan) De ekkor nekem hang se jelent meg csak egy kis zúgás.
Ja és egyébként ha nincs be és kimenet úgy nemmelegszik.
nekem is potn ez a problemam csak zug, de csak egy egyszeru kis par Wos hangszorora kotottem rá, mert azért nem kár, és csak pár s-ra mert íghy nem ég el.
Akkor nézd át valszeg rövidzár lessz ott is.
Nézd meg az IC lábait is felül hogy esetleg nem érhetnek össze valahol.
megoldottam a problémát tényleg rövidzár volt.
De a Subwooferem még mindig nemmerem rákötni. Az előbb említett hangszóró egy picit füstölni kezdett ezért lekötöttem, és a hangerő potméterét a lejebb csavartam és így próbáltam meg rákötni a hangszórót, erre az IC közelében az egyik 100nFos kodniból nagy csattanás melett elröpült a sarkából egy darab. Azóta nemkapcsoltam be, sztem nement rajta tönkre semmi sem. Sztem ez azért lehette mert amikro elkezdett fustölni a hangaszóró ott rövidzár lett, és aztán amikor újjból rákötöttem, ezért durranhatot. most a hangszórón végtelen ellenáálást mérek. De ez amugy is egy értektelen öreg TVbő kioperált darab. igazából egy megerősítés kéne h ráköthetem e a subwooferem 250W.
Ne kosd ra a hangszorodat! Addig ne amig ezeket az ellenorzeseket meg nem csinaltad:
1. tegyel egy 10 ohm koruli muterhelest (teljesitmeny ellenallast) a kimenetre 2. koss a bemenetre szinten egy 10 ohmos ellenallast vagy ha nincs meg 1, zard rovidre a bemenetet. 3. merd meg multival, hogy mekkora egyenfeszultseg van a kimeneten (terhelesen). Ha nehany x 10mV-nal nagyobb egyenfeszt mersz akkor ott vmi nem jo. 4. a bemenetet rovidre zarva nem szabadna melegednie az ICnek ... persze az IC legyen megfelelo nagysagu hutobordan! Ha nem melegszik az IC es a kimeneten sincs jelentos egyenfesz, akkor koss a bemenetre egy potit majd a kimenetre mehet a hangszoro, de lehetoleg egy gyors kioldasu biztositekot, mondjuk nehany 100mA-est koss a kimenet es a hangszoro koze, ha vmi gebasz lenne, akkor az szalljon el. Ha igy is minden OK koss a bemeneti potmeterre vmi zenet es lassan kezd emelni a hangerot a 0-rol ... ha minden jonak tunik, akkor kiveheted a biztositekot es hallgathatod a cuccot. De azert a tapagakban lennie kellene 1-1 biztinek!
Inkább egy izzót. 24V 10-100W vagy 2x12V 10-100W ha működik, látod a izzón ( fényorgona ).
Kis hangerőn próbáld mert a izzó is elszállhat, de az olcsóbb. Kondi valamiért tönkre ment. Ha minden rendbe jöhet a hangszóró. üdv.
oks okvetlenul mehgcsinállom ezekt. a kimeneten levő ellenásnak elég 5W?
Persze, eleg csak arra kell hogy legyen ott vmi es ha tonkremegy, akkor az olcsobb mint a 250W-os woofer.
hello!egy tipp: amíg nem szól a kis gagyi hangszóró érthetően,addig ne köss rá nagyobbat.
Én úgy szoktam ellenőrizni,h jól van-e összerakva az erősítő, hogy biztosíték, bemenetre semmi, rá egy hangszóró a kimenetre. bedugom a konnektroba, először csak némítva (tda-knál van ilyen funkció...).ha vmi füstöl,vagy egyenfesz jön ki, egyből kihúzom a konnektorból, egyébként ilyenkor semmit sem szabad hallanod (ha ciripel ,meg se próbáld a némítást levenni,mert szétdurran az ic (tapasztalat )). Ha mindez működik,és semmi gáz (kb.10mp-ig tesztelve) ,akkor kihúzom a konnektroból ,és körbeszagolgatom,hogy nincs-e égett szag . majd jöhet némítás nélkül. konnektor be, ha nem robban ,akkor jó.megfogdosom egy picit a bemeneti kábelt (pl.jack dugót), ezáltal jelet kap az erősítő és halk sistergést kell hallanod a tapizás ütemében.ha ez nincs, vmi baj lehet az oka...esetleg megmérem, nem ad-e le tápfeszt ,vagy hasonlót a bementen, mert az tönkrevágja a szerett mp3-4-5 lejátszót. Ezek után tesztzene-hallgatássok szerencsét!
Élesztés:
Soros izzó a tápfesz ágakba , bemenet földel, kimenetre műterhelés. Bekapcsol, ha egyik lámpa sem ég akkor jó. Izzó kiszed, bekapcsol. Műterhelésen feszültséget mér, ha 0 akkor jó. (igazából szkóppal is meg kéne nézni) Bemenetiföldelést felszed, kimeneten feszültséget mér, ha 0 akkor jó (megfelelő árnyékolás eseten. Persze szkóppal is illendő megnézni. ) Ha mind ezek összejöttek akkor a hangszórót lehet rárakni és meghajtani. .... (aztán jelgenerátor, szkóp, átvitel viztsgálata) Valahogy így célszerű feléleszteni egy végfokot...
természetese. szkóp nélkül sajna csak enniyre telik izzót még nem használtam,mert akkro még nem volt ez az infó a birtokomban, de ha építek erősítőt, biztos be fogom kötni. Kössz
kifolyt a TDAm
10ohmos 2Wos műterhelés, bemenet üresenhagyva konnektor bedug, műterhelés füst, konnektor rogton kihúz. műterhelés kivesz, bemenet üres, konnektor bedug, elkezdetm mérni a kimenetet és 40V egyenfeszt mértem rajta , aztán hirtelenelkezdett füstölni a TDA és ki is csurgott, a hűtőbordának mégcsak felmelegednie se volt ideje. Azt a kondit amelyik sarka egy kicsit szétdurrant azt kikelett volna cserélni? különben ezt csináltam meg, szal a bemeneten ott az a szűrő, de arra se volt kötve semmi. http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/sublada.html
Szóval
Idézet: „Soros izzó a tápfesz ágakba...” Elkerülhető lett volna...
...áramkorlátos labortáp erre is jó. Szóval először lehet, hogy inkább azt kéne építeni, mert az később is felhasználható.
Norbert! A hiba a "te készülékedben" van. A kapcsolásból több is készült és a mai napig müködnek. Szerintem IC csere után mielőtt bekapcsolod azért nézd át!
Heló
Ha Sprint Layoutban tervezed a panelokat, akkor tudok küldeni paneltervet a koppanásgátló áramkörről. Egyébként én nem használom a Clip ledet, és így nem kell az áramkörnek negatív tápfesz sem. Egyébként nagyon megbízhatóan működik.
tudom hogy az én készülékem a hibás, azért írtam ezt oda h tudjátok h mi van a bemenetre kötve
Az a helyzet,hogy most még nem folytam bele a nyákkészítés fortélyaiba, drótmodellként szoktam összerakni a dolgokat, de ez kicsit nagy falat lenne ahhoz, úgyhogy szívesen fogadom a nyáktervet! Köszönöm!
Még az érdekelne (más is válaszolhat), hogy a clip milyen esetekben jelez? Ha a tápból kifogy a szufla, és nem tud elég áramot szolgáltatni az ic-nek? vagy ha a hangszóró kisebb teljesítméényű, mint az erősítő ,és torzít? (ekkor le tudja adni a szép szinuszhullámot az erősítő, csak a hangszóró fog torzítani).Köszönöm a válaszokat!
Nos, akkor én így képzelem el az élesztést javítsatok ki ha nemjó:
1. Kicserélem A TDAt, és a kondit(sztem azért száált el a TDAm) 2. atnézem a panelt és kijavítom a hibákat 3. sorbakötök a fesz. ágakkal 2izzót 4. ha nem világítt akkor jó, és kiprobálom izzó nélkul úgy hogy az izzókat a kimenetre kötöm. 1izzó oda elég nem? 5. megmérem az izzón az egyenáramat max. pár 10mv a megegedett 6.elkezdem csavargatni a hang potmétert az izzónak joban illetve rosszabul kell világítania. 7.mehet rá a woofer egy 24V 100mA es gyorskioldású biztin keresztül. 8. ja és még megmérem h nincs-e a bemeneten egynefesz. Azoknak az izzóknak jó lessz egy mondjuk egy 24V 200mA es darab?
Szia!
Itt van egy tökéletes panelterv, szabi kollegától! Én is azt építettem meg! És szerintem nagyon praktikus rajta a hangerő trimmer! Bővebben: Link Peti.
"Azoknak az izzóknak jó lessz egy mondjuk egy 24V 200mA es darab?"
Ha csak 200mA akarsz korlátozni, igen. de ne tedd. Ha csak bekapcsolod a szerkezetet a kondik töltődése kiégeti a izzókat. Javaslom 24V/100W és itt is kérdés, nem -e ég ki. +/-40V a táp. Ha gond van a izzó 40V kap, ha nagyobb gond van akár 80V. A 24V –os izzó, rövid ideig 30V visel el. 5 pont. Ott az lenne a legjobb, ha 0mV lenne. Ha valamit mérsz akkor gerjedhet, rossz a ofszet, nem biztos hogy teljesen 0 lesz de arra kellene törekedni. Itt megnézheted a 8pontot is ha rákapcsolod a bemenetet és nem indítod el a lejátszást 0 környékén kell lenni a kimenetnek. Az más kérdés, hogy a bemeneti eszköznek, mennyi a zaja. Mert ez, megjelenik, az erősítő kimenetén. üdv.
Hello!a mélyládát csak akkor kösd a kimenetre, ha már a tv hangszóróval(működőképessel) kipróbáltad, hogy szól-e! ne kockáztass!
Köszi a nyáktervet! tényleg jól néznek ki. Az egyik tda7294-em drótmodellként szuperál, mellette pedig egy haverom által készített nyákon melegszik a párja. Szépen szól mindkettő.
Melegedős gerjed. Nem elégé maradtad le, a nyákot. Vagy rossz a elrendezés.
Vigyázz a melegedős megszaladhat. üdv.
Sziasztok !
Tetszik ez a tema, nem reg en is akartam nyitani ilyen jellegu topicot,.. Meg nem volt idom atolvasni az egesz topicot, .. Ilyen tipusu vegfokok vannak regebbi zenegepekbe, TDA 1524A elofokkal. Nekem tetszik ahogy szol, es egyszeru is .. En is szeretnek epiteni ilyen cuccot. Remelem hamarosan sikerul beszereznem kapcsolasi es beultetes rajzot, ha mar meglesz felteszem ide. Udv.
A topikban van kapcsi rajz és beültetés is, ráadásul nemis egy nemis egyszer
Hali
Látom több kevesebb sikerrel készülnek a tds-s ic-kel végerősítők,én a hidalt verziót építettem meg (7294v),1-2 kísérleti panel készült mire a végleges meglett,a disszipációval volt probléma,vesszettül melegedtek,de egy méretesebb borda,meg két 80*80 -as ventillátor megoldotta a dolgot.Már több bulit "levezényelt" teljes hangerőn,két éve használom,panasz nem lehet rá,teljeskörü védelemmel van ellátva (alapba az ic is).Teszek fel képet,arról is amit hajt. Az erősitö,szinusz 2*170W 8ohm 0.08%-os torzítással, +,-35V-s táppal. A hangfal, 375/200W,audiofil (saját terv + építés) |
Bejelentkezés
Hirdetés |