Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!!!
Hát megintcsak segítségül kell hívnom az elektornikát és benneteket! A kocsimban egyik pillanatról a másikra tönkrement a belső levegő keringetés állító motorja. Sajnos elég bacán lett legyártva, mert a végállásokban nem szűnik meg a villanymotor áramellátása, így vagy a motor hal be, vagy a műanyag fogaskeret darálja le a csiga! Nálam már volt ez is az is! A kapcsolóval a polaritást váltom, vele együtt a motor forgásirányát így fordítja a zsalut erre-arra! Szóval egy olyan kapcsolásra lenne szükségem, ami a kapcsoló polaritásvátlásaira reagálva adna mindig megfelelő polarítású áramot 4-5 másodpercig, utána pedig elvenné! Ja és 12 V! Megoldható ez?
Egy egyszerű ablakemelő kapcsolóra van szükséged. Ez 3 állású. 1 alaphelyzet-semerre sem vezet. 2-3 egyik-másik irányba fordít polaritást a kimenetén. Előnye még, hogy valóban csak addig kap a motor áramot amíg nyomod a gombot.
Megkérdezhetem, hogy milyen autó? Már volt találkoztam ilyennel egyik ismerősömnél.
Igen erre már gondoltam én is, de mindenképpen meg akarom tartani az eredeti nyomógombot, nem szeretném faragni és idegen elemekkel terhelni a műszerfalat. Egy kis kapcsolásra lenne szükségem amit a műszerfal alatt a vezérlő motorra menő kábelre köthetnék...
Talán 1-2 ne555 ic -vel megoldható lenne, de ehhez sajnos annyra nem értek. Ezért kérném a Ti segítségeteket! Köszönöm!!!
Természetesen megszűnik végállásban a motor áramellátása, csak ehhez szükség van a végállásra, vagyis arra, hogy a motor lefékeződjön, és a felvett áram átlépjen egy határt, ekkor leold az ezt vezérlő elektronika.
Az tény, hogy ezeknél gyengére csinálták a zsalu mechanikáját, hajlamos eltörni, és ha eltört, állandóan forog a motor, így aztán az is leég előbb-utóbb. A te terved semmit nem oldana meg, mert a gyári módszerrel kb. 1 mp után leáll a motor áramellátása (a végállás elérésekor) , a terved szerint meg bő időráhagyással üzemelne. Tehát inkább rontanál a helyzeten. A megoldást abban látom, hogy mechanikusan kell megerősíteni a zsalut, ha nem törik el, akkor az elektronika teszi a dolgát. (Feltéve, hogy működik, de azt könnyű leellenőrizni, ha a szabadon forgó motort hirtelen lefékezed, meg kell állnia.)
Köszi a választ, de akármennyire is hihetetlenül hangzik, nem szűnik meg az áramellátás.....kétszer is végignéztem a vezetékeket. Biztosítékról megy kettő vezeték a kapcsolóra és egyszerűen az fordítja a polaritást. Hidd el mondták a szakszervízben, hogy sajnos más típusokkal ellentétben (ahol úgy van ahogy írtad) itt ennél ez kimaradt. És sajnos általános hiba ez....
Merre induljak a kapcsolási rajz ügyében? NYÁK maratás, fúrás forrasztás nem okoz már utána gondot.... KÖSZÖNÖM!!!
Ja * meg tényleg, volt eddig egy fogaskerék ledarálás, meg kettő alkalommal motor meghalás. ez tuti a rajta maradó fesz miatt.
Nem tudom, milyen szakszervízben mondták ezt, de nem maradt ki. (Azért azt senki ne gondolja már komolyan, hogy pici motor állóra fékezve tartósan áram alatt maradhat.) Ha megfékezed a motort, meg kell állnia. Ha nem áll meg, akkor rossz a vezérlője, de ezen meglepődnék, mert nem ez a leggyengébb láncszem a rendszerben. Fogd le egy fogóval, add rá a gyújtást egyet ránt, és kész. Ha átváltod a kapcsolót, megint egyet ránt.
A te terveddel kapcsolatban is csak ismételni tudnám , amit már leírtam, hogy nem megoldás a problémára, sőt.
Sziasztok!
Valóban alkalmazzák a totipityu által említett vezérlést. A mozgató motort mindössze egy soros ellenállás védi a túláramtól. Általában a BEHR által gyártott fűtéseknél találkoztam ilyen megoldással (pl. Renault és Mercedes kamionokban).
Szia!
Építsd meg hozzá ezt: http://bsselektronika.hu/index.php?id=24 a kikapcsolási késleltetőt és megszűnik a gondod. Én is ilyet csináltam a WC ventilátor késleltetett kikapcsolásához,nagyon jól működik már vagy 5 éve.
Szia! Itt viszont nincs ellenállás, "telibe" kapja a 12 voltot, és fékezésre megszűnik az áramellátás.
Az időkapcsoló pedig csak a motor védelmére lenne alkalmas, amire nincs szükség az áramfigyelés miatt. A mechanikus részek védelmére kevés, a műanyag akkor törik, amikor koppan a végálláson, úgyhogy hiába kapcsolja le ezután akárhány másodperccel a motort, már késő. Ez sajnos konstrukciós baki. Esetleg azzal lehetne még segíteni, ha a motor forgását lassítanánk, így nem lökésszerűen érné el a lapát a végállásokat.
Szia!
Akkor viszont érdemes lenne egy végállás kapcsolót beépíteni, amolyan vészleállító gyanánt a törések elkerülése érdekében. Amikor katona voltam, az oroszok a szellőztető zsaluk nyitását egy 3 állású kapcsolóval oldották meg. Közép állásban volt kikapcsolva, a másik két állásban pedig nyitva és zárva, mind a két állás végén egy végállás kapcsolóval. Természetesen lehetett félig nyitott állásban is, ekkor a kapcsolót a megfelelő állásnál vissza kapcsoltuk közép állásba és ott maradt nyitva. Szinte tönkretehetetlen volt.
Üdvözöllek!
Sikerült az Opel Astra belső keringtető lamella mozgató szerkezet hibájára megoldást találnod? Sajnos nálam is haldoklik a motor.
Egyszerű megoldás: Olyan késleltető áramkört kell építeni ami a polaritás változására ad a kimenetre pár másodpercig feszt. Ezt az áramkört sorban bekötöd a szervó motor elé. Vannak ilyen kapcsolások a neten jószerivel. Amit én építettem, azt nem publikálnám, mert nem az én szellemi tulajdonom.
Sziasztok..97-es vw polómba nincs megfelelő fűtés.Alapjáraton 90 fok ig felmegy majd max 1 km után vissza esik a mutató 70-re és a hő is csökken.Ujj a termosztát
Szia! Szerintem nem lett jól vissza rakva a helyére. Nem fűtött patronos?
Sziasztok ! Hátha valaki tud segíteni ! Opel Astra 1.6-OS lépcsőshátú a levegő irányító körkapcsoló a legfelső ( amikor csak a szélvédőre fújja a levegőt ) állásnál elakad . Mi lehet a baja , és hogy lehet megjavítani ? KÖSZÖNÖM !
Nem megy az olyan gyorsan. Meg kell várnod, amíg valaki erre jár olyan aki ismeri a problémád. egyébként szerintem ez valami mechanikus baj lehet, az az autó talán még bovdenekkel mozgatja a zsalukat bár évjáratot nem írtál.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2016
Én betettem a szervoegység kismotorja elé /a fólia átvágása után/ egy soros 330 ohm-os ellenállást - s egyből megszűnt ez a "folytonmegyamotor" problémám!
A kocsi - Opel Astra G
Jaa - a már törött zsalu helyett lehet ám venni újat!
(bár nem kimondottan olcsó, hisz valójában 8 ezer forint, ámde mégiscsak olcsóbb, mint a Cromax szervíz erre az alkatrészre szóló csaknem hasonló /11 ezres/ ár-ajánlata!)
Üdv!
Látom, rajtam kívül is sokaknak volt problémája az Opelja zsalujával. Belinkelek egy kapcsolást (oroszok tették közzé), ami megoldást jelent a problémára és fillérekbe kerül elkészíteni! Két általam készített példány üzemel, eddig hibátlanul! Mellékelem a LAYOUT 5.0-ban készült NYÁK tervet is. A kapcsolás lelke egy "mezei" lm317 ami áramgenerátorként üzemel. Az ellenállás értéke és tűrése fontos, mert ezzel kell beállítani, a 150mA-os áramerősséget a végállásnál! A 150mA a működéshez bőven elég és a motor végállási nyomatékát kellően lekorlátozza, hogy ne tegyen kárt a mechanikai szerkezetekben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |