Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!
Egy Octavia II-vel kapcsolatban van az alábbi problémám: Már kezdettől fogva feltűnt, hogy alapjáraton a feszültség ingadozik, látható volt a műszerfal világításán de még jobban a helyzetjelző lámpákon. Az autó most 4 éves, garanciális időszakban is többször jeleztem a hibát, erre kicserélték a motorvezérlőt garanciában, de semmi változás. Mellékesen többször lefagyott a kihangosító (parrot9200) is. Vettem a fáradságot, megmértük oszcilloszkóppal, a mellékelt képeken látszik, ill. műszerrel mérve kb 0.3V-ot ingadozik a feszültség. A szervizben tegnap volt un. vezetett hibakeresésen, de szerintük minden rendben van. (hibatárolóban nincs semmi) Az én mérésemet megküldtem nekik is, amire azt a választ kaptam, hogy a gk. elektronika terhelése nem folyamatos, ez okozza.. Na itt tartok most,ha valami ötletetek volna, megköszönném!
Szia! Nekem is ez volt a próblémám, vibráló műszerfal villágítás és lámpák . A kedves fórum társák javaslatára fogóval összenyomtam az akku saruk vezeték befogó részét. A hiba azzonal megszünt, peddig látszólag nem volt semmi bajuk. Szerintem egy próbát neked is megérne.
Köszönöm, megpróbálom és beszámolok róla!
Nekünk dízel Renault Kangoo-val volt hasonló hibánk. Ott a gyengélkedő akku és a generátor kopott szénkeféi okozták a jelenséget.
Nos megpróbáltam...........
+ - sarukon vízpumpafogóval megnyomogtam, műszer közben rajta, alapjáraton 13,619-14.262 között ingadozik magasabb (2000) fordulaton is. Szóval egyelőre nincs változás........... de azért köszönöm!!! Nem lehetséges, hogy a generátor csúszógyűrű excentrikus v. a kefék ill. a gyűrű oxidált lenne (35e km, főleg városi forgalom) ?? Szívem szerint megpróbálnám egy passat generátorral amit kölcsön kapok és ami biztos jó, csak nem tudom büntetlenül berakhatom-e egy próbára. Az enyém 4 éves 1,6 benzines a passat kissé öregebb (8-10év), diesel.
Szia!
Az elektromos kormányszervó tud ilyet csinálni (ha az van benne). üdv: hp
Nos, ezt nem tudom, de esélyes - holnap rákérdezek hogy elektromos-e a servo. És ha az okozza, akkor mi a megoldás?
Ha van benne, akkor hosszabban elbeszélgetünk majd, hogy lehet behatárolni/kiszűrni a hibát.
A másik verzió:Vag-com-mal ellenőrizni a kormányművet, mivel pl. a szögsebességadó hibája okozhatja ezt a jelenséget, viszont nem jelentkezik a kiolvasáskor hibaként.(tipusbetegség) üdv:hp
Megkérdeztem, elektrohidraulikus a kormányszervó!
(most jut eszembe: régebben szerviz után, ha le volt véve az akksi saru, akkor a műszerfalon világított egy ideig egy szerviz lámpa, ami a kormány véghelyzetbe tekerés után kialudt) - Lehet összefüggés? Akkor azt mondták "fel kell vennie a kormányszervónak az alaphelyzetét" -ezért kell kitekerni véghelyzetig +/-
Igen, engem is ezzel riogatott a suck-szerviz, hogy nemtudják mi okozza, de ha kifizetem, szivesen kicserélik a kormányszög-jeladót, mert ha az rossz, a szervókormány hidraulikaszivattyújának fordulatszáma ingadozik, és az rángatja a tápot. VCDS-sel meglehet nézni a szögelfordulást, és az elfordulás szög-sebességét is. Én ezekből arra következtettem, hogy nálam jól működik, ezért természetesen nem kértem a cserét.
Szia
Azért kérdeztem, mert sportoltam már egy napot ilyennel,mire rájöttem, hogy a jeladó a baja. Idézet: „VCDS-sel meglehet nézni a szögelfordulást, és az elfordulás szög-sebességét is.” És meg is nézték? Vagy miből következtettél arra, hogy jó?(Tipusbetegsége a jeladó meghibásodása, be tud sajnos párásodni a helyén és az idővel megöli). üdv: hp
A szervizben nem nézték meg, csak rávágták hogy csere lenne. Én otthon néztem az értékeket lassú kormányforgatásnál, gyorsnál, véghelyzetekben és szépen követték az elfordulást. Bárhol megállva az érték is megállt, nem ugrált. De a legegyszerűbb: az elektrohidraulikus szivattyúnak van egy jellegzetes hangja. Ha a szenzor rossz, akkor a szivattyú hangján hallatszik hogy gyorsan változik a fordulatszáma.
Ez nem lep meg a magyar szervizviszonyokat ismerve.
Ha alaphelyzetben 0-át mutat a szögjeladó és a szervomotor által felvett áram sem ingadozik,akkor bizony tényleg nem ez lesz a bajod. Esetleg kipróbálhatod lekötött generátorral,megmarad-e a feszültségingadozás (fogyasztó miatt van, vagy a generátor vacakol). üdv:hp
Megpróbáljam levenni a generátor csatlakozóját és úgy megnézni a kapocsfeszültséget?
Még beindítás előtt vegyem le vagy menet közben, illetve elég csak a felső kis csatit levenni vagy nagyobb beavatkozás kell?? (esetleg egy rajzot megköszönnék, amin jelölve van)
Járó motornál még véletlenül se jusson eszedbe ilyesmi.
A generátorról a laposszijat vedd le, aztán alapjáraton(!) mérni, van-e ingadozás.(Kérdés, hogy az autó rendszere mit engedélyez és mit nem, ha nincs töltés) Ha nincs: jó esetben fesszabályzócsere.(Aztán hibatörlés ) üdv :hp
Megpróbálom, de nem lenne egyszerűbb az elektromos szervót kiiktatni ideiglenesen? (csak kérdezem , nem ismerem a lehetőségeket)
A generátor esetében ha lehúzom a felső kis csatlakozót, attól nem áll le a gerjesztése, és akkor nem kellene levenni a szijat.?
A biztositékát eltávolitva nem fog működnia a kormányszervó...de azt irtad, nem ugrálnak az értékei...akkor meg minek?
Ha a generátorról csak a kicsi csatlakozót húzod le, attól még a beépitett fesszabályzó benne marad, ha olyan kedve van, simán felgerjedhet és tölthet..és ki tudja még mi történhet vele. Nem bántásképp mondom, de lehet, hogy jobban járnál, ha keresnél egy megbizható szerelőt. (Én már szemrebbenés nélkül rádobtam volna próbára a másik generátort) üdv: hp
A kormányszervót én még nem próbáltam kiiktatni, azt (#1197613)kzozo írta nemrég.
Ha egy biztosíték cserével kipróbálható a servo kiiktatás büntetlenül, akkor megtenném, ha megmondanátok, melyik biztit kell kivenni hozzá! Üdv, és köszönet az eddigiekért is, bár a hiba még megvan, de több ötletet adtatok, mint..."márka szervizesek"............ Megbízható szerelőt keresnék szívesen,de a többség csak a VAG-COM-al akarja felderíteni, avval mag nem látszik. Ha tud valaki ajánlani Nyíregyháza környékén, azt megköszönném!
A motortérben az akku melletti biztositéktáblán az F2-es biztositék az övé (lemezből készült, 2db M6-os csavarral van rögzitve).
üdv: hp ui: ha belemész Vag-com-mal a kormányműben a mérőcsoportokba, ott irja a szögelfordulástól kezdve a szervomotor fordulatát, áramfelvételét., stb..Ezeknek az értékeknek nem mozgatott kormánynál nem szabad változniuk. A jeladó meghibásodása többnyire úgy jelentkezik, hogy alaphelyzetben olyan jelet ad a kormányműnek, mintha rángatnád a kormányt= a szervómotor "lüktetve" dolgozik= rángatja a delejt= villognak a lámpák. Elnézést, összekevertelek hirtelen kzozoval
Ok, köszönöm, akkor este megnézem milyen a jelalak nélküle.
A hibatárolóban ez egyébként benne marad?
Ha az előbb leirt jeladó okozza a problémádat, nem fog hibaként jelentkezni.
Sziasztok!
Ma reggel találkoztam egy új problémával, amit nem tudok hova tenni. Egy indexelésnél jött elő először és azóta is jelen van. A bajuszkapcsoló kanyarodás után automatikusan visszavált kiindulási pozícióba, de az irányjelzéskor hallható kattogó hang nem hallgat el, időről-időre újra előjön teljesen váratlanul (és kb. kétszer gyorsabban, mint normál indexelés közben) anélkül, hogy kapcsolnám az irányjelzőt. Visszajelzés nincs arról, hogy a lámpák is villognának. Amint hazaértem, erről meggyőződtem kívülről is, tehát irányjelzőt nem kapcsol, csak kattog (valami) Találkozott már valaki ilyennel? A relém haldoklik? (ha valami "beragad" benne, miért nem kapcsol fogyasztót?)
Bocs, de a félreértés elkerülése miatt:
Az F2 olvadó biztosító balról a 2. ( 80A-es ) a biztosító doboz front oldalán, mert ott csak 8-as kulccsal szerelhető biztik vannak M5-ös csavarokkal?
Ő az (a csavar méretét kevertem a kábelsarut rögzitő csavaréval, bocs)
Sziasztok!
Egy ?98-as 1,8 benzines Oktáviáról lenne néhány kérdésem. A probléma leírása: azzal kezdődött, hogy egyszer csak a hőfokmérő nem mutatott semmit. Kb. 20-25 perc kocsikázás után éppen hogy kimozdult a helyéről, előtte viszont a mínusz 20 fokban is 5 perc járatás után elérte az üzemi hőfokot. A motor pörgött, és mintha folyamatosan ment volna a szívató. Laikusként kicseréltem a termosztátot, de most további problémák adottak. A hőfokmérő jó, de közel sem olyan, mint előtte volt. Viszont fenn állnak azok a problémák, hogy reggel az autó alig akar beindulni, ha nagy nehezen beindul, nagyon pörög, és ez nagyon soká szűnik meg. Hosszabb utak során is a fordulatszám folyamatosan ingadozik, 900-1200 között. Melegen könnyebben indul, de a fordulatszám akkor is magas. Hírtelen ennyi, nagyon megköszönném, ha tudnátok segíteni.
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni hogy a fordulatszámmérő jeladót hol találom.Octavia 1.6 benzin 8 szelep AEE motorkód.2001-es. Köszönöm szépen.
Az nem a gyújtótrafóról kapja a jelet?
generátor w kivezetésről nem lehet?
Az is lehet, de az inkább dízelnél szokásos. Nem ismerem annyira a gépet, csak találgatok én is.
Szia!
A motorkomputertől megy a jel a műszerfalnak, nincs külön jeladója. üdv: hp |
Bejelentkezés
Hirdetés |