Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   67 / 195
(#) sfx232 hozzászólása Márc 27, 2012 /
 
Sziasztok!
Egy Octavia II-vel kapcsolatban van az alábbi problémám:
Már kezdettől fogva feltűnt, hogy alapjáraton a feszültség ingadozik, látható volt a műszerfal világításán de még jobban a helyzetjelző lámpákon.
Az autó most 4 éves, garanciális időszakban is többször jeleztem a hibát, erre kicserélték a motorvezérlőt garanciában, de semmi változás.
Mellékesen többször lefagyott a kihangosító (parrot9200) is.
Vettem a fáradságot, megmértük oszcilloszkóppal, a mellékelt képeken látszik, ill. műszerrel mérve kb 0.3V-ot ingadozik a feszültség.
A szervizben tegnap volt un. vezetett hibakeresésen, de szerintük minden rendben van. (hibatárolóban nincs semmi)
Az én mérésemet megküldtem nekik is, amire azt a választ kaptam, hogy a gk. elektronika terhelése nem folyamatos, ez okozza..
Na itt tartok most,ha valami ötletetek volna, megköszönném!
(#) szabotom válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 27, 2012 / 1
 
Szia! Nekem is ez volt a próblémám, vibráló műszerfal villágítás és lámpák . A kedves fórum társák javaslatára fogóval összenyomtam az akku saruk vezeték befogó részét. A hiba azzonal megszünt, peddig látszólag nem volt semmi bajuk. Szerintem egy próbát neked is megérne.
(#) sfx232 válasza szabotom hozzászólására (») Márc 27, 2012 /
 
Köszönöm, megpróbálom és beszámolok róla!
(#) Krisz03 válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 27, 2012 /
 
Nekünk dízel Renault Kangoo-val volt hasonló hibánk. Ott a gyengélkedő akku és a generátor kopott szénkeféi okozták a jelenséget.
(#) sfx232 válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 27, 2012 /
 
Nos megpróbáltam...........
+ - sarukon vízpumpafogóval megnyomogtam, műszer közben rajta, alapjáraton 13,619-14.262 között ingadozik magasabb (2000) fordulaton is.
Szóval egyelőre nincs változás...........
de azért köszönöm!!!
Nem lehetséges, hogy a generátor csúszógyűrű excentrikus v. a kefék ill. a gyűrű oxidált lenne (35e km, főleg városi forgalom) ??
Szívem szerint megpróbálnám egy passat generátorral amit kölcsön kapok és ami biztos jó, csak nem tudom büntetlenül berakhatom-e egy próbára. Az enyém 4 éves 1,6 benzines a passat kissé öregebb (8-10év), diesel.
(#) hibbantpasi válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 27, 2012 / 1
 
Szia!

Az elektromos kormányszervó tud ilyet csinálni (ha az van benne).

üdv: hp
(#) sfx232 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 27, 2012 /
 
Nos, ezt nem tudom, de esélyes - holnap rákérdezek hogy elektromos-e a servo. És ha az okozza, akkor mi a megoldás?
(#) hibbantpasi válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 27, 2012 /
 
Ha van benne, akkor hosszabban elbeszélgetünk majd, hogy lehet behatárolni/kiszűrni a hibát.
A másik verzió:Vag-com-mal ellenőrizni a kormányművet, mivel pl. a szögsebességadó hibája okozhatja ezt a jelenséget, viszont nem jelentkezik a kiolvasáskor hibaként.(tipusbetegség)

üdv:hp
(#) sfx232 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Megkérdeztem, elektrohidraulikus a kormányszervó!
(most jut eszembe: régebben szerviz után, ha le volt véve az akksi saru, akkor a műszerfalon világított egy ideig egy szerviz lámpa, ami a kormány véghelyzetbe tekerés után kialudt) - Lehet összefüggés?
Akkor azt mondták "fel kell vennie a kormányszervónak az alaphelyzetét" -ezért kell kitekerni véghelyzetig +/-
(#) kzozo válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Igen, engem is ezzel riogatott a suck-szerviz, hogy nemtudják mi okozza, de ha kifizetem, szivesen kicserélik a kormányszög-jeladót, mert ha az rossz, a szervókormány hidraulikaszivattyújának fordulatszáma ingadozik, és az rángatja a tápot. VCDS-sel meglehet nézni a szögelfordulást, és az elfordulás szög-sebességét is. Én ezekből arra következtettem, hogy nálam jól működik, ezért természetesen nem kértem a cserét.
(#) hibbantpasi válasza kzozo hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Szia

Azért kérdeztem, mert sportoltam már egy napot ilyennel,mire rájöttem, hogy a jeladó a baja.
Idézet:
„VCDS-sel meglehet nézni a szögelfordulást, és az elfordulás szög-sebességét is.”

És meg is nézték? Vagy miből következtettél arra, hogy jó?(Tipusbetegsége a jeladó meghibásodása, be tud sajnos párásodni a helyén és az idővel megöli).

üdv: hp
(#) kzozo válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
A szervizben nem nézték meg, csak rávágták hogy csere lenne. Én otthon néztem az értékeket lassú kormányforgatásnál, gyorsnál, véghelyzetekben és szépen követték az elfordulást. Bárhol megállva az érték is megállt, nem ugrált. De a legegyszerűbb: az elektrohidraulikus szivattyúnak van egy jellegzetes hangja. Ha a szenzor rossz, akkor a szivattyú hangján hallatszik hogy gyorsan változik a fordulatszáma.
(#) hibbantpasi válasza kzozo hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Ez nem lep meg a magyar szervizviszonyokat ismerve.
Ha alaphelyzetben 0-át mutat a szögjeladó és a szervomotor által felvett áram sem ingadozik,akkor bizony tényleg nem ez lesz a bajod.
Esetleg kipróbálhatod lekötött generátorral,megmarad-e a feszültségingadozás (fogyasztó miatt van, vagy a generátor vacakol).

üdv:hp
(#) sfx232 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Megpróbáljam levenni a generátor csatlakozóját és úgy megnézni a kapocsfeszültséget?
Még beindítás előtt vegyem le vagy menet közben, illetve elég csak a felső kis csatit levenni vagy nagyobb beavatkozás kell?? (esetleg egy rajzot megköszönnék, amin jelölve van)
(#) hibbantpasi válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Járó motornál még véletlenül se jusson eszedbe ilyesmi.
A generátorról a laposszijat vedd le, aztán alapjáraton(!) mérni, van-e ingadozás.(Kérdés, hogy az autó rendszere mit engedélyez és mit nem, ha nincs töltés)
Ha nincs: jó esetben fesszabályzócsere.(Aztán hibatörlés )

üdv :hp
(#) sfx232 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Megpróbálom, de nem lenne egyszerűbb az elektromos szervót kiiktatni ideiglenesen? (csak kérdezem , nem ismerem a lehetőségeket)
A generátor esetében ha lehúzom a felső kis csatlakozót, attól nem áll le a gerjesztése, és akkor nem kellene levenni a szijat.?
(#) hibbantpasi válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
A biztositékát eltávolitva nem fog működnia a kormányszervó...de azt irtad, nem ugrálnak az értékei...akkor meg minek?

Ha a generátorról csak a kicsi csatlakozót húzod le, attól még a beépitett fesszabályzó benne marad, ha olyan kedve van, simán felgerjedhet és tölthet..és ki tudja még mi történhet vele.
Nem bántásképp mondom, de lehet, hogy jobban járnál, ha keresnél egy megbizható szerelőt.
(Én már szemrebbenés nélkül rádobtam volna próbára a másik generátort)


üdv: hp
(#) sfx232 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
A kormányszervót én még nem próbáltam kiiktatni, azt (#1197613)kzozo írta nemrég.
Ha egy biztosíték cserével kipróbálható a servo kiiktatás büntetlenül, akkor megtenném, ha megmondanátok, melyik biztit kell kivenni hozzá!
Üdv, és köszönet az eddigiekért is, bár a hiba még megvan, de több ötletet adtatok, mint..."márka szervizesek"............
Megbízható szerelőt keresnék szívesen,de a többség csak a VAG-COM-al akarja felderíteni, avval mag nem látszik.
Ha tud valaki ajánlani Nyíregyháza környékén, azt megköszönném!
(#) hibbantpasi válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 28, 2012 / 1
 
A motortérben az akku melletti biztositéktáblán az F2-es biztositék az övé (lemezből készült, 2db M6-os csavarral van rögzitve).

üdv: hp

ui: ha belemész Vag-com-mal a kormányműben a mérőcsoportokba, ott irja a szögelfordulástól kezdve a szervomotor fordulatát, áramfelvételét., stb..Ezeknek az értékeknek nem mozgatott kormánynál nem szabad változniuk. A jeladó meghibásodása többnyire úgy jelentkezik, hogy alaphelyzetben olyan jelet ad a kormányműnek, mintha rángatnád a kormányt= a szervómotor "lüktetve" dolgozik= rángatja a delejt= villognak a lámpák. Elnézést, összekevertelek hirtelen kzozoval
(#) sfx232 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Ok, köszönöm, akkor este megnézem milyen a jelalak nélküle.
A hibatárolóban ez egyébként benne marad?
(#) hibbantpasi válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 28, 2012 / 1
 
Ha az előbb leirt jeladó okozza a problémádat, nem fog hibaként jelentkezni.
(#) Tom-ee hozzászólása Márc 28, 2012 /
 
Sziasztok!

Ma reggel találkoztam egy új problémával, amit nem tudok hova tenni. Egy indexelésnél jött elő először és azóta is jelen van. A bajuszkapcsoló kanyarodás után automatikusan visszavált kiindulási pozícióba, de az irányjelzéskor hallható kattogó hang nem hallgat el, időről-időre újra előjön teljesen váratlanul (és kb. kétszer gyorsabban, mint normál indexelés közben) anélkül, hogy kapcsolnám az irányjelzőt. Visszajelzés nincs arról, hogy a lámpák is villognának. Amint hazaértem, erről meggyőződtem kívülről is, tehát irányjelzőt nem kapcsol, csak kattog (valami) Találkozott már valaki ilyennel? A relém haldoklik? (ha valami "beragad" benne, miért nem kapcsol fogyasztót?)
(#) sfx232 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Bocs, de a félreértés elkerülése miatt:
Az F2 olvadó biztosító balról a 2. ( 80A-es ) a biztosító doboz front oldalán, mert ott csak 8-as kulccsal szerelhető biztik vannak M5-ös csavarokkal?
(#) hibbantpasi válasza sfx232 hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Ő az (a csavar méretét kevertem a kábelsarut rögzitő csavaréval, bocs)
(#) Csupi74 hozzászólása Márc 28, 2012 /
 
Sziasztok!

Egy ?98-as 1,8 benzines Oktáviáról lenne néhány kérdésem. A probléma leírása: azzal kezdődött, hogy egyszer csak a hőfokmérő nem mutatott semmit. Kb. 20-25 perc kocsikázás után éppen hogy kimozdult a helyéről, előtte viszont a mínusz 20 fokban is 5 perc járatás után elérte az üzemi hőfokot. A motor pörgött, és mintha folyamatosan ment volna a szívató. Laikusként kicseréltem a termosztátot, de most további problémák adottak. A hőfokmérő jó, de közel sem olyan, mint előtte volt. Viszont fenn állnak azok a problémák, hogy reggel az autó alig akar beindulni, ha nagy nehezen beindul, nagyon pörög, és ez nagyon soká szűnik meg. Hosszabb utak során is a fordulatszám folyamatosan ingadozik, 900-1200 között. Melegen könnyebben indul, de a fordulatszám akkor is magas. Hírtelen ennyi, nagyon megköszönném, ha tudnátok segíteni.
(#) kerygsxr hozzászólása Márc 29, 2012 /
 
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni hogy a fordulatszámmérő jeladót hol találom.Octavia 1.6 benzin 8 szelep AEE motorkód.2001-es.
Köszönöm szépen.
(#) zolika60 válasza kerygsxr hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Az nem a gyújtótrafóról kapja a jelet?
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
generátor w kivezetésről nem lehet?
(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Az is lehet, de az inkább dízelnél szokásos. Nem ismerem annyira a gépet, csak találgatok én is.
(#) hibbantpasi válasza kerygsxr hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Szia!

A motorkomputertől megy a jel a műszerfalnak, nincs külön jeladója.

üdv: hp
Következő: »»   67 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem