Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TN 180- Azaz védőlakk
Hol lehet olyan lakkokat venni? Lehetőleg valamilyen ellenállót mondjatok, ha tudtok.
Ha pl a fotolakkot nem mosod le a kész áramkörröől akkor az tényleg eléggé ellenálló.... a forrsztásnak A fotolakkot nem vagy csak nagyon rosszul lehet forrasztani...
Én Akrilllan lakkot használok általában, de néha azt csinálom hogy lemaratom a nyákot, készre összeszerelem, és után adok neki csak akrillan lakkot, ekkor még a nedvesség ellen is véd
Én +20-at használok és soha nem mosom le a nyákról. Nagyon jól forrasztható marad a nyák, a lakk nem ég rá hanem szétfut az ón elöl.
Nekem többféle tapasztalatom van...
Volt, hogy simán bírtam forrasztani a fotolakkot, és volt amikor egyáltalán nem. Ezek a nyákok különböző levilágítási idővel lettek fotózva, szerintem ez nagyban befolyásolhatja a forraszthatóságot!
Én úgy tapasztaltam, hogy ha tovább van világítva, akkor nehezebben forrasztható! Ez gyárilag érzékenyített nyákkal volt így!
Szerintem a fotolakkot egyszerűen körömlakk-lemosóval le kell mosni forrasztás előtt. Sokal tisztább megoldás!
Természetesen én is lemosom, csak kipróbáltam, hogy lehet-e forrasztani és hát...nem 100%-os a dolog!
Tekintve, hogy nem arra a célra készült, ne is várj tőle mást... Ha forrasztólakknak hívnák, és nem lehetne forrasztani, akkor megérteném, hogy nem tetszik a dolog, de nem annak hívják. Miért várod tőle, hogy erre is lehessen használni?
Azt hiszem kicsit félreértettél!
Én nem várom el a fotolakktól, hogy forrasztható legyen! dr. uhu (#65644): "Én +20-at használok és soha nem mosom le a nyákról. Nagyon jól forrasztható marad a nyák, a lakk nem ég rá hanem szétfut az ón elöl." A fenti hozzászólásra reagáltam, hogy nekem vegyes tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatban és a lemosás mellett döntöttem!
OK, bocs! Tényleg 1/2-re értettem... Sorry!
Sziasztok!
Olyan problémával találtam szembe magamat, hogy gondoltam egy nagyot és át akartam forrasztani az erősítőm trafójának primer és szekunder oldali kapocsléc helyetti nyákon a réz fóliákat, hogy legalább ott legyen valami keresztmetszet, de egyszerűen semmivel nem tudom leszedni azt a zöld ráégetett lakkot. próbáltam: - szintetikus hígító - lakkbenzin - nitrohígító - 95ös benzin - tiszta aceton - folyasztószer - izopropil alkohol - kromofág még a kés is alig vitte, kemény izomerőt kívánt, de az meg elég hosszadalmas és barbár megoldás, ráadásul a réz fóliát is meggyilkolhatja esetleg van valami hivatalos oldószere vagy csak a kuka? köszi előre is üdv: Marci
Cak mechanikusan jön le róla mert rá van égetve csiszolópapír leviszi szerintem
Helosztok!
Lenne egy hatalmas problémám. Lefújtam kb 15nyákot Prisma Color Acryl lakkal és mikor az egyiket összeraktam kiderült hogy kismértékben vezet a lakk! 0.5V-t lehet mérni a lakkon. Azt írja hogy nem tartalmaz ólmot, amit tartalmaz: Propan butan,Aceton,Butyl acetate. Mivel lehetne leoldani róluk? Csiszolni nem szeretném mert így is nehéz volt felrakni az SMD-et. Köszönöm!
Próbáld meg lakkbenzinnel, szintetikus higítóval, aromás higítóval, esetleg nitrohigítóval, denaturált szesszel.
Mindegyik használatánál légy óvatos, mert egyrészt mérgező/kábító lehet a gőzük, másrész iszonyatosan gyúlékonyak, ergo dohányzás, nyílt láng a közelükben tilos, sőt, jó, ha a páka se meleg! Természetesen csak jól szellőző helyen! (Megj.: A forrasztáskor előkerülő gyantát én úgy szoktam eltávolítani, hogy denaturált szeszbe beleáztatom a kész NYÁK-ot, majd megszárítom. A módszert mindenki csak saját felelősségére alkalmazza! Tekercsek esetében nem ajánlott!)
Denaturáltszesz meg sem kottyant neki
Közben sikerült rájönnöm hogy nem is lakk vezet, hanem forrasztó vízet használtam, és valahogy fent maradhatott a felületen, hiába mostam le den.szesszel. Nagyon remélem hogy nem szivárgott be az epoxyba. Volt már valakinek hasonló problémája? Denszesz. után mitől fehéredik ki a forrasztás körüli terület? Meg az ón is mattabb lesz.
Hi!
A PB a hajtógáz, az aceton a lakk oldószere (mivel gyárilag ebben oldották fel, ezért le is tudod vele szedni), a butil-acetát pedig egyáltalán nem vezet, ez maga a lakkréteg.
"valahogy fent maradhatott a felületen, hiába mostam le den.szesszel. Nagyon remélem hogy nem szivárgott be az epoxyba.
Volt már valakinek hasonló problémája?" Kezdőként (1988) én is sok nyákot tönkretettem vele mire rájöttem hogy vezetővé tette a nyákot. Az összes folyasztószerre érvényes ez kivéve a forrasztógyantát és az smd-hez használt fluxot. Oldjál fel forrasztógyantát (a fenyőgyanta jobb) denaturált szeszben, vidd fel a felületre és úgy fél óra után már forraszthatod is. Én fent szoktam hagyni utána felület korrózió védőnek. Bár újabban pákával nagyon vékonyan végig ónozom a vezetőcsíkokat.
Ez sajnos nem így van.
Szitázzák de nem az egészet. Először a szitán elkészítik a maszkot, a maradék helyre szitázzák fel a festéket, ami egész addig nokedli marad amíg uv nem éri. Innentől kezdve gáz a dolog, mert a nokedlire ha rárakod a fóliát akkor az beleragad, tehát ezzel csak szitázni lehet sajnos, egyébként nem lenne gond ha olyan lenne mint a p20, de ez nem oldószerese megszáradós, hanem nyúlós nokedlimaradós uv nélkül.
Igen az szitázva van, és a festék igen erősen ellenáll mindennek. Direkt így készül. Csak kaparni lehet.
Szia!
Én is hasonlóképpen jártam, de szerintem nem a forrasztóvíz okozta. Én Wolfos olajat használtam, amit később tisztítóspray-vel lemostam. Ez beszivároghatott a panelbe mert másnap vettem észre hogy "izzad" a panel. Természetesen nem működött az áramkör, mivel pár helyen kismértékben átvezetett. Alapos sikálás tiszta vízzel majd hajszárítóval közelről szárítottam. Ezt 2-3-szor megcsináltam, és végül jó lett...
Gondolom azóta te se használod. Maradok a gyanta + denaturált szesz párosításnál. Mostanában meg a flux-ra kezdek rászokni, az smd alkatrészek hozzák magukkal.
Lehet, hogy buta kérdés, de ha nem szeretném birizgálni a panelt később, csak védeni akarom akkor akár sima akril lakkal is lefújhatom a forrasztási oldalt?
Igen, de ha mégis "birizgálni kell" később, akkor bajban leszel. :yes:
Hát igen...
Lehet veszek inkább valami forrasztható lakkot ha találok nem túl drágán. Vagy befuttatom cinnel az egészet
A legolcsóbb jó megoldás, porrá tört fenyőgyantát alkoholban, vagy acetonban feloldani, és ecseteléssel felvinni a panelra. Véd, és első osztályú folyatószer.
Nekem ilyen lett a panel Wolf's TN 180-al. Aki szépre szereté csinálni annak semmiképpen nem ajánlom!
Én is tettem egy próbát ezzel a termékkel. Szerintem nem rossz lakk, elfogadható védőréteget képez a nyákon, gyorsan szárad, otthoni nyák készítéshez megfelelő. Profi gyári nyákok bevonórétegeitől persze messze van. Oda kell figyelni, hogy viszi fel az ember, tiszta legyen a felület az nagyon fontos, és kb 20cm ről kell vékonyan rászórni mint ahogy írják is a flakonon. Aki már használt festékszórót, annak nem lesz gondja vele.
üdv.
Az az egyetlen baj vele, hogy nem állandó a minőség. Van, amikor egészen jó (ld. a Te esetedet), máskor meg szörnyű rossz. Ha nem jó szériát fogsz ki, akkor kidobhatod a teli flakont...
Én sajátos módszert alkalmazok a forrasztás gátlásra!
Eagle az én tervező programom és megcsinálom vele ugye a nyák rajzolatát + csak az alkatrészek lábainak a helyét így elkészítem az áramkört és rávasalom az alkatrészek lábainak a helyére a sablont így lakkozáskor csak közvetlenül ott fogja érni a lakk ahol azt akarom hogy ne legyen forrasztható! Bricostore-ban veszek hőálló spray festéket és két rétegben száradás után mégegyszer átfújom a nyákot, majd bedobom a legkisebb fokozaton a sütőbe! kb- 40-50 percig az ott sül, és rákeményedik a festék. miután kész a sütés kiveszem gyorsan a forró nyákot és átpolírozom és csak ott jön le a festék ahol alatta volt toner, ugye az alkatrészek lábainál! a nyák így 600 fok ig a lakk miatt forrasztásgátló! utána átkenet forrasztópasztával hogy az alaktrészeket könyebb legyen forrasztani és kész a tökéletes nyák! Következő projectemnél teszek majd fel képet is ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |