Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem csak a LED-eket kell a dobozba tenni. Az elektronikákat lehelyezheted máshol.
Ki kell vezetni a fordulatszám mérő előlapjába a ledeket vezetékkel. ÉS a fordulatszám mérő mögé tenni a panelt. Egyszerű mint az 1x1. Csak kis türelemre van szükség....
És talán egy kis SMD technikával még meg is oldható
Nekem is van egy mutatós fordulatszám mérőm. Azt hiszem Lada és bele mennek a ledek, csak eddig lusta voltam kifúrogatni a számlapot.
Egyébként Trabant 1.1-be a fekete dobozok között van egy fehér vezeték, az ad fordulatszám jelet, bármilyen komoly műszernek. A benzinszint mérést is meg lehet oldani egy komolyabb műszerrel. Most próbálgatok egy mutatósat. Ha sikerül leírom mit és hogyan csináltam.
No azt megköszönném és sok sikert hozzá.
Én komplett sebesség,fordulat,hő (motor-kinti) mérőt készítettem, ami el volt látva órával, és a visszajelző kontrolkákkal, ami egy 4x20as kijelzőn van.
Szevasztok egy német fórumon találtam egy elég mutatós fordulatszám mérőt és nagyjából úgy néz ki mit amit én elképzeltem. Írtam a német kollégának egy levelet remélem megosztja velem, hogy hogyan csinálta. Addig is egy kép róla.
Helló
GPS nyomkövetőt építettem be egy Opel Astra F-be de még hátravan az üzemanyag szint mérése. A GPS analóg bemenetén keresztül kellene mérni a szintet. A bekötési rajz megtalálható a kézikönyv, 14. oldalán. Odáig eljutottam a bekötési rajz alapján, hogy amíg nem jár a motor működik a dolog viszont amint elindítom az autót már nem. Kérdésem, hogy tudok-e készíteni olyan áramkört és hogy néz ki, ami úgy álló mint járó motorral megfelelően visszajelzi az üzemanyagszintet (az autó eredeti szondájával) és természetesen a műszerfali óra is működjön. Előre is köszönöm.
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem.... Milyen elven működtet az az üzemanyagszint visszajelző készülék, amelyik a gyújtás levétele után nem megy vissza alap helyzetbe, vagy is 0-ra? Miért nem megy vissza?
Mondjuk mert a gyújtás leválasztása után, a mérőről nem kapcsolja le az áramot?...
Ugyan olyan elven mint ami lemegy. A tankban van egy szonda. Aminek a benzin szinttől függően változik az ellenállása és ezt tulajdonképpen csak mutatja a műszer, annyi hogy nincs rákötve a gyújtás kapcsolóra, hanem állandóan áram alatt van.
Szia!
Nem írtad, hogy miben van, de lehet például egy léptetőmotoros megoldás, amit a levételkor nem léptetnek vissza a kiinduló helyzetbe... Steve
Tényleg nem írtam.
Ha maga a műszeregységet kiszerelem, akkor nem kap feszültséget, és és akkor sem esik vissza 0-ra a mutató. Ez egyébként a régi swift üzemanyag visszajelzője. Valami ötlet?
Sziasztok, lenne nekem egy kerdesem, hogyan tudnam en bekotni egy GPS nyomkoveto analog bemenetet a kocsiban mar meglevo uzemanyag szondara, hogy jo legyen. Adatok: a GPS analog bemenete 0-6 v kozott van, ertelemszeruen 6-os a tele. Megmertem a kocsiban az uzemanyag szondan a feszultseget a benzines autonal ami ures allapotban 4 volt koruli tele allapotban 0.7-1 volt. hogyan tudnam ezt a feszultseget atforgatni 0-6 volt kozze. A diesel uzemu autoknal majdnem jo tele allapotban 4-4.5 volt ures kozel 1 volt.
Varom segitsegeteket Udv, ecsike88soft
Sziasztok.
Van nekem egy digitális óracsoportom, saját tervezés, amiben a benzin szint mérést próbáltam most, hogy időm is van bekalibrálni, de még sem sikerült pedig elvileg kellett volna. Fesz osztóval van a PIC AD bemenetére kötve és voltot tudom méretni vele. Sima úszós. El is kezdtem kiméregetni fél literenként de a gyári úszó teljesen fals értékeket ad ki. Pl 1.5L nél több voltot mutat mint 2L nél. Aztán 2.5nél többet, és 3.5nél kevesebbet mint 2Lnél. Valahol 12L környékén kezd normálisan egymás után emelkedni a Volt értéke. Itt olvasgattam és sokat agyaltam mi lehetne a megoldás, mert ahogy kinéz, a gyári úszós megoldással, több úszóval és úszó belső ellenálláshuzalával is próbálva ez nem működhet jól. Láttam valaki próbálkozott a légnyomás mérésű módszerrel. Az a kérdésem hogy a HEStore-on kapható nyomásmérők, kibírják a benzin illetve benzingőzt? Az a kis nyomást ami pl egy 45 fokban belógatott csőben keletkezik, tudhatják mérni pl 1 L es pontossággal. Majdnem kocka alakú a tank, csak az alja lejt. A program elve a 0.5, 1.5, 2.5...... L-ek értékeit figyelné és amelyik közé esik annyi litert ír ki. Ezt kellene tudni bejuttatni a pic-be.
Szerintem 10 liter alatt nem hogy pontos, de megismételhető eredményt is igen nehéz produkálni. A nyomásmérő ABS házban van, nem hinném, hogy a benzint ne bírná. Azonban 45 fokban belógatva a legérzékenyebb típus működése is kétséges. Azon is el kell gondolkodni, hogy a differenciál, vagy az abszolút értéket mérőt alkalmazod...
Amit én (kamiontankhoz) készítettem, az egy "koaxiális kábel" csőből és belső merev vezetőből, amit műanyag távtartók rögzítenek. Benzinnél a belső vezető lehet lakkozott 3mm-es rézhuzalból, hogy szigetelt legyen (a belógó véget is lakkba kell mártani!) Bár a benzin majdnem szigetelőnek tekinthető, 0,1uS körüli értékével, de lehet vizes is... Ez így egy kondenzátort képez, amit egy oszcillátor (pl 555) frekvencia-meghatározó elemeként lehet használni. (a kondenzátor kapacitása alapvetően a felületektől és a dielektrikumtól függ. Tehát üresen a levegő, majd - a szinttől függően - a folyadék dielektrikuma határozza meg a kapacitást - így az oszcillátor frekvenciáját) Ha magad írtad a programot, az könnyen átírható - így közvetlenül is mérhető - de egy integrátorral analóg jellé is alakítható.
Köszi a választ.
Diferenciálba gondolkoztam, hogy az üres tér nyomását ne számolja bele, és /vagy lehessen kompenzálni a hideg-meleg esetnén változó térfogattal. Szóval 10L alatt annyira kicsi a nyomás, hogy nem méri jól az érzékelő? Mert akkor ez halott dolog. Amit mondasz "kondenzátor" megoldás már érdekes lehet. Meg olcsóbb is talán. Annak mindegy a szöge és akár 1 literenként is tudnék mérni. Valami skiccet tudnál adni? Azt értem, hogy koax cső és belül réz vezeték. De hol a másik pólus? Vagy az a tank/kocsi testje? Ha középen csak egy vezeték van és kívül semmi akkor mihez képest lesz kapacitása. Vagy a koax házban benne maradt az árnyékolás és annak a közepén fut a vezeték úgy, hogy nem ér hozzá? Azt értem, hogy a kondenzátor kapacitás változás alapján a frekvencia változik. Azt pedig lehet volt-á alakítani.(ebben az öregem talán tud segíteni, ő vágja az analóg elektronikát nagyon) A programot én írtam, és Volt bemenet kell, 0-5V ig lehet AD bemenet. Abból bármit tudok számoltatni. Most is azt mér és az alapján számolja az értéket ami most nagyon fals.
A frekvencia átalakítása sem bonyolult, digitális impulzus generátor kimenő jelének effektív értéke, egyenesen arányos a trigger-frekvenciával. Az impulzusszélességet a minimális periódusidőnél kisebbre kell választani.
Újra értelmeztem amit írtál.
Az a "koaxális cső" nem véletlenül egy fém cső amiben van egy réz huzal a közepén? Csak mert máshogy nem tudom elképzelni a pozitív negatív véget.
De igen! Ezt próbáltam leírni, bocs, ha nem volt elsőre érthető. A cső persze a gk házzal össze van kötve, negatív potenciálon van. Végülis készült neki egy menetes dugó, amivel belecsavartuk a tank felső lemezébe.
Akkor lényegében a kondi egyik lába a cső ami testen, a másik lába a középső vezeték, és az értékét a folyadék szintje határozza meg.
Nem értek az 555höz, de ha jól sejtem egy billegtető van készítve aminek a sebességét/frekvenciáját a kondi értéke határozza meg. Viszont azt nem tudom, hogy gondoltad PIC el közvetlen mérni. Ott egy AD bemenetem van csak egy lábon. Nincs több szabad láb. Ott pedig csak VOLTot tudok mérni, amiből INT(egész)éréket tudok kiíratni, de ez analóg bemenet ha jól tudom.
Nem írod melyik PIC-ről van szó, de az biztos, hogy az analóg lábat lehet digit ki és bemenetnek is használni. Viszont azt is tudom, hogy nem minden (port)láb alkalmas számlálásra/frekimérésre. (Azt hiszem interrupt kell, de nem vagyok annyira otthon benne...)
Amúgy nem lenne gond a frekit mérni vele és pontosabb is. Ha nem megy a dolog, integrátorral feszültséget kell generálni a frekivel, ahogy már említettük.
Sziasztok, mar az elobbiekben irtam, hogy hogyan lehetne atforditani egyszeruen egy auto uzemnyag szondjarol kapott feszultseg vagy annak ellenalasa, hogy jo legyen egy GPS helymeghatarozo keszulek 0-6V feszultsegmeresere.
Koszonom varom valaszotokat
18f4620as pic, de foglaltak a megszakítások így csak a voltmérés marad AD bemeneten.
Lenne pár kérdésem. Az egyik, hogy mekkora átmérőjű cső lenne a jó. Gondolom nem mindegy hogy 30mm vagy 10mm. Az elképzelés az lenne, hogy a gyári úszó helyre egy bakelit lap lenne téve. Alatta tömítéssel. Arra lenne rögzítve egy 45 fokban döntött cső és benne a középső vezeték. Ezek a vezetékek jönnének ki csak a bakeliton keresztül. Az egész szerkezet a tankon belül lenne. Így a másik kérdés, hogy a cső felső része is lehet e nyitott? Így működhet-e a "kondenzátor"? Analóg elektronikában annyira nem vagyok jártas. Amire eddig nekem kellett azt hamar megtanultam, de amit még nem használtam, ezért inkább kérdezek. Vagyis, hogy nincs az elektronikáról rajzod... ? Találtam a neten egy olyan kapcsolást, amin van +5-15Vig bemenet és test, és egy négyszögjel kimenet... ez jó lehet? Bővebben: Link Ha igen akkor a "szintmérő"-t nekem a C (baloldali) kondi helyére kell tennem, jól értem a rajzot? A kijövő jelet milyen IC-vel lehet átalakítani, ha tudod, had ne keressek az adatlapok között.
Szeretnék egy üzemanyagszint mérőt, ami legalább 12 ledes, vagy 2db 7szegmenses kijelzője van.
A jeladó tele tanknál kb 22R tartaléknál pedig 230R ezt az intervallumot kellene lekövetnie valami kapcsolással. Kérlek segítsetek ebben. Előre is köszönöm az ötleteket! Csaba
Igen jó az 555-ös alapkapcsolás amit linkeltél. Átalakításhoz elég lehet egy soros ellenállás és egy paralel kondi Ami a PIC analóg bemenetével van tkp párhuzamosan. Vagy LM2907
Ok, értem.
És a cső kialakítása jó lehet úgy ahogy írtam. Mert akkor nekiugrok a hosszú hétvégén és megcsinálom a "műszert".
A cső átmérője 6...8mm, ha a teteje zárt, akkor oldalról - a bakelit spka közelében - kell egy furat radiálisan, hogy szabadon mozoghasson a folyadék, ne legyen kompresszió.
555 az oszcillátor, LM2907 az f/U átalakító. (vagy a soros R, paralel C.)
Ok, pont van 8as csövem.
Nem tudom számít-e de réz cső. Réz huzalom is van, tönkrement trafóból. 555 van itthon, azt még meg tudom építeni. Igen 2907 az f/U átalakító. Előző hsz-ben, elnéztem rendesen 2904nek ami U/f átalakító. Köszi, kereslek ha nem gond, ha elkészültem a "szerkezettel". |
Bejelentkezés
Hirdetés |