Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 18
(#) zolika60 válasza jdani hozzászólására (») Okt 31, 2011 /
 
Szerintem csak a LED-eket kell a dobozba tenni. Az elektronikákat lehelyezheted máshol.
(#) BenyóMan válasza jdani hozzászólására (») Okt 31, 2011 /
 
Ez se lehetetlen csak pénz kérdése
(#) MadAce hozzászólása Okt 31, 2011 /
 
Ki kell vezetni a fordulatszám mérő előlapjába a ledeket vezetékkel. ÉS a fordulatszám mérő mögé tenni a panelt. Egyszerű mint az 1x1. Csak kis türelemre van szükség....
(#) jdani válasza MadAce hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
És talán egy kis SMD technikával még meg is oldható
(#) MadAce válasza jdani hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Nekem is van egy mutatós fordulatszám mérőm. Azt hiszem Lada és bele mennek a ledek, csak eddig lusta voltam kifúrogatni a számlapot.

Egyébként Trabant 1.1-be a fekete dobozok között van egy fehér vezeték, az ad fordulatszám jelet, bármilyen komoly műszernek.

A benzinszint mérést is meg lehet oldani egy komolyabb műszerrel. Most próbálgatok egy mutatósat. Ha sikerül leírom mit és hogyan csináltam.
(#) BenyóMan válasza MadAce hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
No azt megköszönném és sok sikert hozzá.
(#) jdani válasza MadAce hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Én komplett sebesség,fordulat,hő (motor-kinti) mérőt készítettem, ami el volt látva órával, és a visszajelző kontrolkákkal, ami egy 4x20as kijelzőn van.
(#) BenyóMan hozzászólása Nov 2, 2011 / 1
 
Szevasztok egy német fórumon találtam egy elég mutatós fordulatszám mérőt és nagyjából úgy néz ki mit amit én elképzeltem. Írtam a német kollégának egy levelet remélem megosztja velem, hogy hogyan csinálta. Addig is egy kép róla.
(#) hzsolt2223 hozzászólása Nov 9, 2011 /
 
Helló
GPS nyomkövetőt építettem be egy Opel Astra F-be de még hátravan az üzemanyag szint mérése. A GPS analóg bemenetén keresztül kellene mérni a szintet. A bekötési rajz megtalálható a kézikönyv, 14. oldalán.
Odáig eljutottam a bekötési rajz alapján, hogy amíg nem jár a motor működik a dolog viszont amint elindítom az autót már nem. Kérdésem, hogy tudok-e készíteni olyan áramkört és hogy néz ki, ami úgy álló mint járó motorral megfelelően visszajelzi az üzemanyagszintet (az autó eredeti szondájával) és természetesen a műszerfali óra is működjön.
Előre is köszönöm.
(#) nick81 hozzászólása Nov 17, 2011 /
 
Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem....
Milyen elven működtet az az üzemanyagszint visszajelző készülék, amelyik a gyújtás levétele után nem megy vissza alap helyzetbe, vagy is 0-ra?
Miért nem megy vissza?
(#) jdani válasza nick81 hozzászólására (») Nov 17, 2011 /
 
Mondjuk mert a gyújtás leválasztása után, a mérőről nem kapcsolja le az áramot?...
(#) MadAce válasza nick81 hozzászólására (») Nov 17, 2011 /
 
Ugyan olyan elven mint ami lemegy. A tankban van egy szonda. Aminek a benzin szinttől függően változik az ellenállása és ezt tulajdonképpen csak mutatja a műszer, annyi hogy nincs rákötve a gyújtás kapcsolóra, hanem állandóan áram alatt van.
(#) kissi válasza nick81 hozzászólására (») Nov 17, 2011 /
 
Szia!

Nem írtad, hogy miben van, de lehet például egy léptetőmotoros megoldás, amit a levételkor nem léptetnek vissza a kiinduló helyzetbe...

Steve
(#) nick81 hozzászólása Nov 18, 2011 /
 
Tényleg nem írtam.
Ha maga a műszeregységet kiszerelem, akkor nem kap feszültséget, és és akkor sem esik vissza 0-ra a mutató.
Ez egyébként a régi swift üzemanyag visszajelzője.

Valami ötlet?
(#) ecsike88soft hozzászólása Feb 24, 2012 /
 
Sziasztok, lenne nekem egy kerdesem, hogyan tudnam en bekotni egy GPS nyomkoveto analog bemenetet a kocsiban mar meglevo uzemanyag szondara, hogy jo legyen. Adatok: a GPS analog bemenete 0-6 v kozott van, ertelemszeruen 6-os a tele. Megmertem a kocsiban az uzemanyag szondan a feszultseget a benzines autonal ami ures allapotban 4 volt koruli tele allapotban 0.7-1 volt. hogyan tudnam ezt a feszultseget atforgatni 0-6 volt kozze. A diesel uzemu autoknal majdnem jo tele allapotban 4-4.5 volt ures kozel 1 volt.
Varom segitsegeteket Udv, ecsike88soft
(#) kkrisz75 hozzászólása Ápr 20, 2012 /
 
Sziasztok.

Van nekem egy digitális óracsoportom, saját tervezés, amiben a benzin szint mérést próbáltam most, hogy időm is van bekalibrálni, de még sem sikerült pedig elvileg kellett volna.
Fesz osztóval van a PIC AD bemenetére kötve és voltot tudom méretni vele. Sima úszós.
El is kezdtem kiméregetni fél literenként de a gyári úszó teljesen fals értékeket ad ki.
Pl 1.5L nél több voltot mutat mint 2L nél. Aztán 2.5nél többet, és 3.5nél kevesebbet mint 2Lnél.
Valahol 12L környékén kezd normálisan egymás után emelkedni a Volt értéke.
Itt olvasgattam és sokat agyaltam mi lehetne a megoldás, mert ahogy kinéz, a gyári úszós megoldással, több úszóval és úszó belső ellenálláshuzalával is próbálva ez nem működhet jól.
Láttam valaki próbálkozott a légnyomás mérésű módszerrel.
Az a kérdésem hogy a HEStore-on kapható nyomásmérők, kibírják a benzin illetve benzingőzt?
Az a kis nyomást ami pl egy 45 fokban belógatott csőben keletkezik, tudhatják mérni pl 1 L es pontossággal. Majdnem kocka alakú a tank, csak az alja lejt.
A program elve a 0.5, 1.5, 2.5...... L-ek értékeit figyelné és amelyik közé esik annyi litert ír ki.
Ezt kellene tudni bejuttatni a pic-be.
(#) Sebi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 20, 2012 / 1
 
Szerintem 10 liter alatt nem hogy pontos, de megismételhető eredményt is igen nehéz produkálni. A nyomásmérő ABS házban van, nem hinném, hogy a benzint ne bírná. Azonban 45 fokban belógatva a legérzékenyebb típus működése is kétséges. Azon is el kell gondolkodni, hogy a differenciál, vagy az abszolút értéket mérőt alkalmazod...
Amit én (kamiontankhoz) készítettem, az egy "koaxiális kábel" csőből és belső merev vezetőből, amit műanyag távtartók rögzítenek. Benzinnél a belső vezető lehet lakkozott 3mm-es rézhuzalból, hogy szigetelt legyen (a belógó véget is lakkba kell mártani!)
Bár a benzin majdnem szigetelőnek tekinthető, 0,1uS körüli értékével, de lehet vizes is...

Ez így egy kondenzátort képez, amit egy oszcillátor (pl 555) frekvencia-meghatározó elemeként lehet használni. (a kondenzátor kapacitása alapvetően a felületektől és a dielektrikumtól függ. Tehát üresen a levegő, majd - a szinttől függően - a folyadék dielektrikuma határozza meg a kapacitást - így az oszcillátor frekvenciáját)

Ha magad írtad a programot, az könnyen átírható - így közvetlenül is mérhető - de egy integrátorral analóg jellé is alakítható.
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
Köszi a választ.

Diferenciálba gondolkoztam, hogy az üres tér nyomását ne számolja bele, és /vagy lehessen kompenzálni a hideg-meleg esetnén változó térfogattal.
Szóval 10L alatt annyira kicsi a nyomás, hogy nem méri jól az érzékelő? Mert akkor ez halott dolog.
Amit mondasz "kondenzátor" megoldás már érdekes lehet. Meg olcsóbb is talán. Annak mindegy a szöge és akár 1 literenként is tudnék mérni.

Valami skiccet tudnál adni?
Azt értem, hogy koax cső és belül réz vezeték. De hol a másik pólus? Vagy az a tank/kocsi testje?
Ha középen csak egy vezeték van és kívül semmi akkor mihez képest lesz kapacitása.
Vagy a koax házban benne maradt az árnyékolás és annak a közepén fut a vezeték úgy, hogy nem ér hozzá?
Azt értem, hogy a kondenzátor kapacitás változás alapján a frekvencia változik. Azt pedig lehet volt-á alakítani.(ebben az öregem talán tud segíteni, ő vágja az analóg elektronikát nagyon)
A programot én írtam, és Volt bemenet kell, 0-5V ig lehet AD bemenet. Abból bármit tudok számoltatni. Most is azt mér és az alapján számolja az értéket ami most nagyon fals.
(#) Stewe válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
A frekvencia átalakítása sem bonyolult, digitális impulzus generátor kimenő jelének effektív értéke, egyenesen arányos a trigger-frekvenciával. Az impulzusszélességet a minimális periódusidőnél kisebbre kell választani.
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Újra értelmeztem amit írtál.
Az a "koaxális cső" nem véletlenül egy fém cső amiben van egy réz huzal a közepén?
Csak mert máshogy nem tudom elképzelni a pozitív negatív véget.
(#) Sebi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
De igen! Ezt próbáltam leírni, bocs, ha nem volt elsőre érthető. A cső persze a gk házzal össze van kötve, negatív potenciálon van. Végülis készült neki egy menetes dugó, amivel belecsavartuk a tank felső lemezébe.
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Akkor lényegében a kondi egyik lába a cső ami testen, a másik lába a középső vezeték, és az értékét a folyadék szintje határozza meg.
Nem értek az 555höz, de ha jól sejtem egy billegtető van készítve aminek a sebességét/frekvenciáját a kondi értéke határozza meg.
Viszont azt nem tudom, hogy gondoltad PIC el közvetlen mérni. Ott egy AD bemenetem van csak egy lábon. Nincs több szabad láb. Ott pedig csak VOLTot tudok mérni, amiből INT(egész)éréket tudok kiíratni, de ez analóg bemenet ha jól tudom.
(#) Sebi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Nem írod melyik PIC-ről van szó, de az biztos, hogy az analóg lábat lehet digit ki és bemenetnek is használni. Viszont azt is tudom, hogy nem minden (port)láb alkalmas számlálásra/frekimérésre. (Azt hiszem interrupt kell, de nem vagyok annyira otthon benne...)
Amúgy nem lenne gond a frekit mérni vele és pontosabb is.
Ha nem megy a dolog, integrátorral feszültséget kell generálni a frekivel, ahogy már említettük.
(#) ecsike88soft hozzászólása Ápr 24, 2012 /
 
Sziasztok, mar az elobbiekben irtam, hogy hogyan lehetne atforditani egyszeruen egy auto uzemnyag szondjarol kapott feszultseg vagy annak ellenalasa, hogy jo legyen egy GPS helymeghatarozo keszulek 0-6V feszultsegmeresere.
Koszonom varom valaszotokat
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 24, 2012 /
 
18f4620as pic, de foglaltak a megszakítások így csak a voltmérés marad AD bemeneten.
Lenne pár kérdésem.
Az egyik, hogy mekkora átmérőjű cső lenne a jó. Gondolom nem mindegy hogy 30mm vagy 10mm.
Az elképzelés az lenne, hogy a gyári úszó helyre egy bakelit lap lenne téve. Alatta tömítéssel. Arra lenne rögzítve egy 45 fokban döntött cső és benne a középső vezeték. Ezek a vezetékek jönnének ki csak a bakeliton keresztül. Az egész szerkezet a tankon belül lenne.
Így a másik kérdés, hogy a cső felső része is lehet e nyitott? Így működhet-e a "kondenzátor"?
Analóg elektronikában annyira nem vagyok jártas. Amire eddig nekem kellett azt hamar megtanultam, de amit még nem használtam, ezért inkább kérdezek. Vagyis, hogy nincs az elektronikáról rajzod... ?
Találtam a neten egy olyan kapcsolást, amin van +5-15Vig bemenet és test, és egy négyszögjel kimenet... ez jó lehet? Bővebben: Link
Ha igen akkor a "szintmérő"-t nekem a C (baloldali) kondi helyére kell tennem, jól értem a rajzot?
A kijövő jelet milyen IC-vel lehet átalakítani, ha tudod, had ne keressek az adatlapok között.
(#) Hagens hozzászólása Ápr 28, 2012 /
 
Szeretnék egy üzemanyagszint mérőt, ami legalább 12 ledes, vagy 2db 7szegmenses kijelzője van.
A jeladó tele tanknál kb 22R tartaléknál pedig 230R ezt az intervallumot kellene lekövetnie valami kapcsolással.
Kérlek segítsetek ebben.
Előre is köszönöm az ötleteket!
Csaba
(#) Sebi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 28, 2012 / 1
 
Igen jó az 555-ös alapkapcsolás amit linkeltél. Átalakításhoz elég lehet egy soros ellenállás és egy paralel kondi Ami a PIC analóg bemenetével van tkp párhuzamosan. Vagy LM2907
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Ok, értem.

És a cső kialakítása jó lehet úgy ahogy írtam. Mert akkor nekiugrok a hosszú hétvégén és megcsinálom a "műszert".
(#) Sebi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 29, 2012 / 1
 
A cső átmérője 6...8mm, ha a teteje zárt, akkor oldalról - a bakelit spka közelében - kell egy furat radiálisan, hogy szabadon mozoghasson a folyadék, ne legyen kompresszió.
555 az oszcillátor, LM2907 az f/U átalakító. (vagy a soros R, paralel C.)
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Ok, pont van 8as csövem.
Nem tudom számít-e de réz cső. Réz huzalom is van, tönkrement trafóból. 555 van itthon, azt még meg tudom építeni. Igen 2907 az f/U átalakító. Előző hsz-ben, elnéztem rendesen 2904nek ami U/f átalakító.

Köszi, kereslek ha nem gond, ha elkészültem a "szerkezettel".
Következő: »»   8 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem