Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   113 / 344
(#) mk1golf1.8 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jún 1, 2012 /
 
Ez csillagba van elkötve, de nem lényeges. Ez eredetileg 3 fázisú villanymotor volt, egy szivattyúhoz, nincs 220 Voltos lehetőség, pont ezért melegszik a gép. Nem a kondi miatt, már csak azért sem, mert a kondi értéke KW-onként kb 70 uF.
(#) pucuka válasza voodoo hozzászólására (») Jún 1, 2012 /
 
A tulajdonos előtt nem áll senki, még a haszonélvező sem, ő csak a tulajdon által termelt haszon illeti meg. Nagy teher, de pl nem adhatja el a tulajdont, (lakást) és nem is szólhat bele a tulajdon használatába.
De ne erről vitatkozzunk. 1f motort nem lehet 3F hálózatra kötni, ha nem áll rendelkezésre az N (nulla) vezető, mert akkor nem áll rendelkezésre a 230 V.
Ez viszont nehezen hihető, mert egy lakásban kell lenni legalább egy konnektornak, amiben biztos van N vezető, legfeljebb a terhelhetősége kisebb, mint amire szükség lenne. A probléma inkább az szokott lenni, hogy védőföld nincs a lakásban. A bérleti viszonyok csak abból a szempontból érdekesek, (és ebben is elég pontatlan vagy) hogy önálló lakásról, vagy csak (néhány) helységről van szó. Így elég nehéz pontosan válaszolni, mindenesetre az összevissza kötözgetést (egyik vezeték innen, a másik onnan, a harmadik meg egész más helyről) kerülni kellene, mert az a módszer előbb utóbb megbosszulja magát.
(#) voodoo válasza pucuka hozzászólására (») Jún 1, 2012 /
 
Mindegy én akkor is ugy tudtam hogy a főbérlő az az aki FŐ és ő a tulaj is egyben mármint a fő bérlője. Mivel az elműnél is bérleti szerződést köt a tulaj vagyis bérlő lesz. Akkor ő a fő bérlő hozzám képest. Fő mérő óra és al mérő óra. Ennyi. Nem igaz hogy ezen ennyire ki lehet akadni.... Mellesleg a haszonélvező sokkal magasabb rangú mint a tulaj csak annyi, hogy el nem adhatja de megtiltani megtilthatja hogy a tulaj ott lakjon! De mindegy átmegyek inkább a pihenő pákások topicba ott beszélgethetünk erről
(#) proli007 válasza whitaker26 hozzászólására (») Jún 1, 2012 /
 
Hello!
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy én csak abban próbálok segíteni, hogy a kérés érhetően legyen feltéve.
De akkor most ez egy komplett gépezet, amiben nincsenek huzalok-bekötések? Vagy így próbálsz rajzot szerezni egy meglévő gépezethez? Mert akkor ez egy hosszú menet lesz, kivétel, ha valakinek ilyen berendezése van, és tudja mi, hogyan működik, és rajza van hozzá.
Lehet jobban jársz, ha keresel valakit aki testközelben segít. Mert kérdés feltevéseid alapján az ismereteidet így távolról megbecsülve, nem fogunk/fogsz vele boldogulni. De ne legyen igazam..
üdv! proli007
(#) whitaker26 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 1, 2012 /
 
Hello!Megint én zavarok.Igen ez egy komplett gép,csak az a része nincs összekábelezve,amit tegnap írtam.Benne van a trafó,a két kapcsoló,aminek csak az alja van felfogatva,meg fel van csavarozva bele a mágneskapcsoló,és ennyi.Így szerezte a cimbi,vki szétberhelte A kapcsolókkal kellene megoldanom,hogy melyik motor forogjon.
(#) proli007 válasza whitaker26 hozzászólására (») Jún 1, 2012 /
 
Hello!
Szerintem tegyél fel képeket, amin az egész, és a részletek is látszanak, valamint írd le pontosan mit is várnál a működtetéstől. (x motor forog, y bekapcsol, csiszol, előtol...)
üdv! proli007
(#) ha9pi.feri válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Szia!
A motorod, ha eredeti, tehát az adattáblája szerinti biztos, hogy deltába van kötve. Üzemi kondenzátornak szerintem sok a 70uF. Próbáld ki üzemi kondenzátor nélkül járatni (csak indításhoz használd a 70 µF-ot) és úgy nézd meg, hogy melegszik-e.
(#) Tams84 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Szia! Egy 30 mikrossal próbáltam azzal egyáltalán nem melegedett, csak nehezen indult. Szóval biztos hogy a nagy kondi a melegedés oka. Majd nézek egy köztes értékűt.
(#) mk1golf1.8 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Nem akarok hülyének tűnni, de honnan látod, hogy delta motor? Mikor gyári szivattyú motorok között alig látni delta motort, mindegyik csillagba van elkötve, főleg ekkora teljesítménynél. Nagyobb teljesítménynél oké, de ilyen picinél...??
(#) pucuka válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Az adattábláról látja, a 3×380 V előtt ott a delta (háromszög) jel, és csak mindössze három kivezetése van. Ha a motor nem lett áttekerve, akkor az adattábla az érvényes.
(#) mk1golf1.8 válasza pucuka hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Ezer bocsánat, már egy korábbi hozzászólásba írtam, hogy rossz a monitorom, elég sötét képet ad, na meg a kép se a legjobb, de így nézve látok ott "valami" háromszög féleséget.
Ebben az esetben valóban delta motor, ha az tényleg egy háromszög.
(#) jocijoco hozzászólása Jún 2, 2012 /
 
Sikerült szereznem egy 1,7 KW-os 220-as motort. Startkondis de alapból üresen is 6 A vesz fel terhelve meg simán 10-14 fölé megy. Próbakép a startkondit levéve egy 18 mikrós kondít bekötve az áramfogyasztás 6 A-rol 4-re est. A motor 4 kivezetéses. Van valakinek ötlete hogy szabad e így üzemeltetni, esetleg hogy lehet megállapítani hogy mekkora kondival szabad használni.
(#) voodoo hozzászólása Jún 2, 2012 /
 
Hali!

1 fázisú 230V os motornál hány Ohm-t kell mérjek multiméterrel? Honnan lehet kideríteni, hogy zárlatos-e vagy sem?
(#) mk1golf1.8 válasza voodoo hozzászólására (») Jún 2, 2012 1 /
 
Minden motornál különböző, de a segédfázisnak az ellenállása nagyobb, mint a főfázisé, mivel annak a huzalátmérője általában kisebb. Menetzárlatot nehéz kimutatni vagy inkább mérni, ha nem tudod, hogy mennyi az eredeti ellenállása a tekercsnek. Próbáld meg beindítani a motort, és áramerősséget mérni. Ha van adattábla, és van rajta áramerősség, akkor ahhoz tudsz viszonyítani.
(#) mk1golf1.8 válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Milyen márkájú a motor? IMI motorokhoz van gyári adatom rengeteg, hogy melyikhez milyen kondi, meg esetleg milyen relé kell.
(#) voodoo válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Hu hát köszi a gyors válaszokat Egyenlőre be se tudom indítani mert leveri a 10A-es biztosítékot bár érdekes hogy be- beindulgat. Nem tudok mire gyanakodni.
Amúgy egy Güde 415/10/50 ez a neve a kompresszornak. Nem tudom milyen moci van rajta. 2.2kW 230V. Kis dobozkájába 2 kondi egy kissebb és egy nagyobb található.
(#) jocijoco válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Sajna az adattábla le van kopva, semmit nem látni rajta.
Köszönnöm a segítséged.
(#) jocijoco hozzászólása Jún 3, 2012 /
 
Megpróbálom a segédfázis ellenállását lemérni, hátha ez mutat valamit.
(#) mk1golf1.8 válasza voodoo hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Pár hete csináltam egy 220as kompresszort, azon is 2,2KW-os motor volt, az üzem közbe vett fel 8A-t. Induláskor az lényegesen több amit egy pillanatra felvesz. Lehet, hogy ezért nem tudod beindítani.
(#) mk1golf1.8 válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Ha jól látom ez IMI motor. Ha azt megteszed, hogy szétszeded, és a vasmagot megnézed, hogy milyen hosszú, illetve külső, belső átmérő, meg horonyszámot is megmondod, meg csinálsz egy pár darab képet a tekercsről, akkor a típusát meg tudom mondani neked, meg a kondik méretét is.
(#) pucuka válasza voodoo hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Menetzárlatot nem lehet ohmmérővel kimérni.
(#) jocijoco válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Nem tudom szétszedni, a ventilátoros ékszíjtárcsa kúpos, és sikerült úgy meghúznom,hogy valószínű szét fog törni lehúzáskor. Viszont csináltam két képet egy mérőszalaggal. Lesz ami lesz rákötöttem egy 10 mikrós és egy 18-as kondít. Áramfelvétel 2/3 -ra eset, kéz melegre melegedet fél óra alatt. Még nem éget le, eddig 100 bár nyomást csinált. Most jön a neheze 100-rol 220 bár nyomásig, ha kibírja így marad. Ez 1 óra folyamatos üzemet jelent.
(#) VIM válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Szia! Ha jól látom a szíjtárcsa lényegesen nagyobb átmérőjű, mint a motor pajzsa. Ez nem megengedett hajtási mód abból a szempontból, hogy a motor teljesítménye maximum a pajzs átmérőjéig terjedő hajtási átmérőig terhelhető! Ettől nagyobb átmérőjű szíjtárcsa használata jelentős nyomatékvesztéssel és a motor tönkremenetelével fog járni. A másik dolog, hogy ha nincs adattábla és vélhetően IMI motor, akkor a kapocslécről kellene képet mutatni (remélhetőleg az eredeti helyzetben vannak a szegmensek). A tengelyátmérőből és annak magasságából konkrétumokat lehet mondani.
(#) voodoo válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Mit tudok csinálni akkor ennek ellenére mivel ahol lakom csak 400V ~ 3 fázis van fázisonként 10A?
(#) jocijoco válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Tengelyátmérő 24 mm, azért van ekkora szíjtárcsa mert a kompresszor belsejében van egy fogaskerék áttétel, ami a bemenő fordulatot 4,5 : 1 -be lassítja. A gyári motor 5800-as fordulaton hajtót be, ez 1400-al de mivel a szíj áttétele 4 : 1 és a gyári motorra hajtok rá, így a kompresszor ugyanannyit pörög. Mivel a gyári motoron van egy röpsúlyos kuplung, azt nem szeretném kihagyni a rendszerből. Már írtam itt a gyári motorról 1,5 KW 220/380-as és 400 herces. Egy képet berakok , összerakva így néz ki.
(#) VIM válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
"Panyema", csak azt nem, hogy miért így oldod meg az áttételt és miért ezzel a motorral? Ez a motor amivel "most hajtasz be", indítókondenzátoros, de Te lerontottad a túl nagy szíjtárcsa átmérővel a nyomatékokat. Ha állandó üzemű kondenzátorosat használnál, annak meg kicsi az indító nyomatéka, amin lehet segíteni egy + starter kondival induláskor. A nyomatékok kedvezőbben alakulnának ha az áttételt egy 2800-2900f/p fordulatú motorhoz tudnád igazítani.
(#) jocijoco válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Nincs baj az indító nyomatékkal, most néztem 100 bár nyomáson is indul a 29mikró kondival, indító nem is kell.
Az áram felvétel most 9A volt és 10 bár emelkedés után visszaesett 8A-re. A tengely magassága a talp felfekvő felületétől 93-95 mm. Eddig itt kondi nélkül 12-14 A is felvet. Azt hiszem így hagyom, aztán lehet viszem tekercselni de akkor már állandó kondisra.
(#) VIM válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Egész 40mikróig emelheted ha állandó üzemű kondenzátoros a motor. Pedig ha jól láttam csak egy áthidalás volt a kapocslécen és az a relés motoroknál használatos.
(#) jocijoco válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Három után beindítom, és egy az egyben felnyomom 220 bár-ig, ha ezt kibírja állandó kondis motor, eddig 150-nél pihentetni kelet mert olyan forró lett., majd 175-nél megint meg kelet állni. Majd 4 után megírom mi lett.
(#) VIM válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
...de tegyél rá még 10mikrót!
Következő: »»   113 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem