Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   1394 / 2208
(#) Kovácsgabi válasza spirik hozzászólására (») Júl 3, 2012
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi hogy az Ágoston csodakönyvben publikált GU50 SE erősítőnek mekkora a bemeneti érzékenysége? 0 dB-hez szeretném illeszteni (1V csúcsban). Kell előerősítő a teljes kivezérléshez? Számítógép hangkártyáról hajtanám.
(#) bakos13gab válasza Kovácsgabi hozzászólására (») Júl 3, 2012
Számtógépről majdnem biztos, hogy nem kell előerősítő, nekem simán kiment torzításig - de ez függhet a megépített változattól. Én soha nem mértem meg egzakt módon az érzékenységét.
(#) spirik válasza Kovácsgabi hozzászólására (») Júl 3, 2012
Szia,
mivel én is kezdő vagyok ,itt kapok segítséget én is .
(#) Imi65 válasza kiszebra hozzászólására (») Júl 4, 2012
Azokba jó is, de a belinkelt rajzodon EL34-es végcsövet látok, ami a rádiókba épített végcsöveknek a többszörösét tudja. A kimenőtrafónak méretileg is illik illeszkedni a végerősítő csőhöz. Tehát, ha az nagyobb, akkor a trafót is nagyobbra kell választani.
Ugyanez igaz a táptrafóra is. Ha nagyobb a cső, nagyobb fűtőteljesítményt, és nagyobb anódfeszültséget, áramot (teljesítményt) igényel. Legalább 40VA-rel számolhatsz, amit nem árt némiképp túlméretezni, én 63VA-esnél kisebb hálózatit nem építenék bele. A táblázatból az EI84b-t választanám. Ez a méret már - megkötésekkel - akár kimenőként is megállná a helyét.

EI vasak.JPG
    
(#) marker hozzászólása Júl 4, 2012
Sziasztok! tudnátok nekem ajánlani SM102a-hoz és EL34-es csövekhez valamilyen bevált jónak tartott erősítőt. Sok erősítő rajzot végig bogarásztam de csak M vagy EI magos trafókhoz találtam rajzokat.
Max20-25W-os kapcsolásokat keresek.
(#) kiszebra válasza Imi65 hozzászólására (») Júl 4, 2012