Fórum témák
» Több friss téma |
A motor kívánt fordulatszámát meg kell szorozni a lépésszámmal, és ennek a reciproka a lépésfrekvencia. Ez maximum 80%-a legyen az optó határfrekvenciájának!
Ha biztos akarsz lenni benne, akkor kísérletileg kell az optókat megvizsgálni, függvénygenerátorról táplálva kétsugaras szkópon egyszerre vizsgálni a be és kimenetet. Először a minimális impulzusszélességet kell meghatározni, ami a határozott kimenetet eredményez, majd ezzel az impulzusszélességgel a határfrekvenciát vizsgálni.
A bemeneti jelformálót a keveredés elkerülésére akár külön kell felépíteni tengelyenként, az szerves része a vezérlőnek.
Köszönöm, ha majd megint lesz kis időm összedobok egy áramkört és kitesztelem. Így belegondolva elég sok step jel kell ha mozgatni akarom gyorsjáratban, alapból a vezérlő enkóder osztásonként léptet, tehát egy fordulat 8000 lépés az y tengelyen, a z pedig 1600 mikrolépés léptetőmocival.
Ma a mechanikát csináltam túlnyomórészt, remélem holnap estére már felismerhető formája lesz. Addig meg nagyon hízik a sok vastól amit bekebelezett eddig. Mozgatni kemény lesz....
Enkóderrel nem akkora a probléma. Ha semmi feedback nincs, a lépésvesztés hibát ad, de ha van mérés, akkor a vezérlő korrigál, gyorsjáratban pedig nem tragédia a néhány százados LAG.
Kis előrelépés, szétszedtem az egyik vezérlőt, és sikerült átalakítani 5V os vezérlésűre. ! apró ellenállás és meg is volt. Lehet ezek fényében újragondolom a leválasztó kártyát is. Egyszer már csak eljutok addig, hogy végleges verzió lesz mindenből
Na de addig küzdelem a mechanikával, egyre több dolog van vele, nem egyszerű pontosra megcsinálni.... Márpedig én szeretném kihozni belőle a maximumot....
Üdv!
Tudnál vagy tudnátok, mutatni feluletkövetésre valami megoldást? Igazándiból az is megfordult a fejemben, hogy hagyok 1-2 mm lógást a Z tengelynek felfelé és így saját súlyával követné a palackot. Mivel az elmozdulás sebessége minden irányban egyenlő lesz, így talán nem fog változni a megmunkálás "mélysége". Szerinded?
A súlyterhelésű orsónál csak kúpos, vagy gömbmarót használhatsz, és folyamatosan tartani kell az állandó előtolást, egyébként folyamatosan fog merülni a szerszám.
Kezd összeállni a mechanikám
Az egész vékony plexi és karbon lapokból történő robot alkatrészek kivágásához lett tervezve. Egyenlőre a váz minél pontosabb kivitelezése történik, na meg az elektronika össze passzintása.
Csináltam a lézerhez (hobbycncart egyik projectje) de még egy alkatrésze hiányzik az állítható felületkövető fej. Kellene még egy 20-30 mm minimum hasznos mozgást tudó szán Z re. Erre megy a motor, A lötyögés meg is van, persze ütközőre kell mennie. A marómotorodra/főorsódra kell egy határoló, ami egyszerűen leszedhető, és még állítható is. Nem bonyolult de el kell rajta gondolkozni. Azaz kell egy menetes rész állítás miatt, ráadásul legyen fixálható is, kontraanyával. Kell a forgó anyába egy cserélhető hegy (ez a felületkövető felülettel érintkező része), célszerű ipari kopásálló műanyagot választani, azaz ide is kell egy menetet esztergálni. Nem is kell csak 1/8 os szerszámba gondolkozni, mert ezek általában nem szabályos felületre szabályos mélységű gravírozásra vannak arra meg jó az olcsó szerszám is. Ez a része a legszebb esztergályos munka, azért az érintkező fejből jó pár darabot érdemes legyártani. Ahhoz hasonlítanám mint az ónszippantó végén lévő műanyag. Persze rádiuszt rátéve. Csináltak már mikrométerből is, de az távolabb van a dolgozó résztől, azaz az nem annyira pontos. Neked ide ez lenne a megfelelő. Azért a fej elkészítése/gépedre/motorodra tervezése nem lesz kis feladat.
Stewe Teljesen igazad van ebben, én inkább ide állítható fejet és súlyterhelést ajánlom. Ha lenne egy normális esztergám...
Köszi!
Ezt egy párszor biztosan el fogom olvasni, mire kirajzolódik az egész. Viszont ezek tudatában, készítek egy olyan tűt, amire húzok egy teflon csövet annyira, hogy az élből 0.1mm lógjon ki. Így nem fog tudni "mélyebbre" szaladni a szerszám. Igen, a rövid utú Z nekem is gond. Nem visz rá a lélek, hogy elvágjak egy 12 THK sint, pedig 3 is van belőle "felesleges". A forgató ellenoldalát úgy oldottam meg, hogy egy tölcsért csapágyaztam meg. Ebbe ül a palack nyaka. Nálam stabil.
A túl hosszú sínre tegyél egy nagyon hosszú szánt!
A hobbigépeknél a marómotor hosszú kinyúlásából adódó kotyogás az egyik leggyakoribb és legkellemetlenebb hiba, nem árt, ha a szán hossza, és a marómotor kinyúlása összemérhetők!
Kevés , engedni fog. Ha egyszer odaérek csinálok egy felületkövetőt, sín már meg is van hozzá, de illene egy másik gépváz mert gyenge már ehhez, illetve még pár "apróság" hiányzik.
Lényegében az állítható fejbe (állítható anya-legyen ez a neve) egy kopó fejet kellene csinálnod, ezt spéci csavarral (két nút van rajta és persze 4-5 mm es furat) tudnád rögzíteni, ezzel a lényegi felületkövető fixálva van. Az ellendarab egy az orsóhoz fixált (orsó házához) ház, ezen van egy menet vágva az állítható anyának, és kontraanyával rögzíthető. Üveghez gyémánt kell, gyémánthoz bő víz. Tükörnél nem gond, de ez nem sík felület. Volt 1/8 os szerszámba az ukránoknál gyémántszemcsés valami, nos az jól vitte, ez egy tű alakú dolog aminek a hegyén van egy picike gyémánt. Nem összetévesztendő a sivítóhoz adott dolgokkal, bár az is gyémántszemcsés, de minőségbe gyatra. 0.2 mm tud maximum vinni ez a cucc , 0.5 mm en sérül a szerszám, próbáltam vele kontúrt vágni. A hosszú sín 2x200 mm még előnyös is lenne. Nem kell csak 10-20 mm es mozgás de ha azt veszem 150 mm kocsitávolságod lenne ami nagyba növelné a stabilitást. Ráadásul a 15 ös sínek nagyobbak ez meg lapos.
Erről a léptetőmotor meghajtó ák.-ről mi a véleményetek?
Érdemes megépíteni?
Csak a 3 db ic kb nyolc ezer Ft és bipoláris.Én unipolárist szeretnék ( nem tudom miért) És az a kapcsolás amit fel tettem szinte ingyen van.
Ha nem tudom elcserélni a sineket 15-re, akkor az egyiket úgy is kettévágom (valószínű a hiwint, mert ahhoz 4e ft a 2 új kocsi)
A követőre közben akadt egy kóbor ötletem. Hasonló megvezetőt kellene csinálni, mint a varrógépek felső talpa.Csinálok rá egy próbát, remélem beválik.
Amit nagy hoho be linkelt, az unipoláris meghajtó. Te meg bipolárisat mutatsz.
Ami rajzot nagy hoho betett eléggé hiányos. Nincs benne áram korlát ...
Esetleg egy ilyennel meg lehetne oldani azt, amit írtál:
Bővebben: Link - (nem én árulom) Véletlenül van is itthon egy
Ebben igazad van de az unipoláris motor is "8 vezetékes" belül( 2 fázisú) ,6 vezetékes unipolt legegyszerűbb átkötni.
Feribá! 1200+áfa per darabja a tb6560 nak, nem hirdetem ahol kapható ennyiért, ebay ennél is olcsóbb. kozol60 nak van egy egyszerűbb terve is ehhez.
Helló Urak!
bocs kicsit off lesz a dolog, ilyen motort látott már valaki ?
Sok ilyen motor van, az eleje hozzá van igazitva a meghajtandó szerkezethez (lehet az ablaktörlö, rolómozgato, masszörszék, ajto-, ablakmozgato stb.) A flans egyenesen az áttételbe kapcsolodik)
Igen! Ami nekem van az ülésmozgató motor, de sajnos a lapított felénél mérhető vastagság 35mm.... olyan kellene nekem ami 25, nem tudod hol lehet ilyet találni ?
Hát igy hasbol nem, a legjobb kimenni egy autobontoba, vagy ilyenekre szakosodott boltokba, és ott keresgélni.
Nem is annyira kóbor ötlet az, szóval ez jó ötlet. Lehet ki is próbálom, akár maga az egész jó lehet így. Beállítása pedig nem is annyira bonyolult, valami menetes rész kellene még neki és már kész is a felületkövető, egyszerű házilag megoldható dolog.
Helló!
Rendeltem egy TB6550 - elvileg "HQ" ic-s, piros nyákos 3 tengelyes vezérlőt. Papírforma szerint az abszolút maximum léptetőmotor tápfesz. 40V lehet, ha jól olvastam. Viszont egy ismerős súgott, hogy 30V fölé ne menjek, mert könnyen elpukkannak az ic-k. Én 36V-os kapcsolóüzemű tápegységet rendeltem. Biztosan ismeritek, olyasmi, mint egy 5.25-ös helyre illeszthető darab. 10A csúcsáram leadására képes, a motorok 1Nm-esek és a fázisáramuk 1.25A. Jó lesz-e ez a táp (36V), vagy tényleg kisebb feszültségről érdemes üzemeltetni a vezérlőt? Köszi!
Szerintem lesz a te tápodban is egy poti amivel tudsz feszültséget állítani. Az enyém 48V-os, és le tudok vele menni 28V-ig. Ez szerintem nem átlagos szabályozhatóságú. A tiéden 4V-ot biztos le tudsz majd szabályozni. Nem is fogod nagy áramon járatni az ic-t tehát az sem veszélyeztet. Bár a nagy piros vezérlővel simán lehet max áramon kergetni a kisebb motorokat is, mert amint véget ér a motor mozgatása, a tartóáramot azonnal 20%-ra csökkenti. Kipróbáltam több 0.3-0.4Nm-es NEMA17-es motorral. Nem fűtenek annyira, hogy félnem kellene a haláluktól. A vezérlő maximális áramra volt kapcsolva. A régebbi piros vezérlőm az nem volt ilyen okos. Viszont ha a tiéd is szereti állás közben fűteni a motort akkor szólj, mert van rajzom az átalakításhoz. Nem bonyolult, de hasznos.
Köszönöm!
Észben tartom az ajánlatod, amint nálam a vezérlő - motorok - táp kipróbálom és ha kell, kereslek! (:
Mi a véleményetek erről az ICről?
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/drv8805.pdf
pjg!
Nekem már 2 gépem is van. Az első tiszta vas, a fényképpel ellentétben egy 3~ motor van rajta főorsónak, frekvenciaváltóval hajtva. Ezen készült a Csfk_2, ami könnyű alumínium. Azon szoktam panelt marni és azon készült az előlap is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |