Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Üdv!Azt szeretném kérdezni ,hogy a potenciál különbséget eltudná - e nekem valaki magyarázni , mert nem egészen értem.Arra gondolok , hogy mindenhol azt olvasom , hogy mindent a földhöz képest nézem stb.
Szia!
Tegyük fel, hogy van egy elektrosztatikus terünk. Ebben ki választasz egy tetszőleges nulla pontot(felveszel egy koordináta rendszert és itt az origo). Kiválasztasz egy pontot, amibe elhelyezel egy q töltést. Na most, ha ez a próba töltés elmozdul az origoba, akkor a mező munkát végzett rajta. Ezt a munkát elosztod a q töltés nagyságával, akkor ez az érték már független a q-tól, ezért alkalmas a kiszemelt pont jellemzésére. Ez az érték a potenciál. Ha veszel két különböző pontot és ezeknek meghatározod a potenciálját. Ha ezeket a potenciálokat kivonod egymásból, akkor megkapod a két pont között lévő potenciálkülönbséget, vagyis a feszültséget. Remélem jól írtam le, kicsit már fáradt vagyok Üdv, mate_x
Sziasztok, azt szeretném kérdezni , hogy 24V váltót akarok felpufferelni kb 30V ra, egyenirányítás, kondi -val, kb 460-500mA terheléssel, ehhez mekkora értékű pufferkondit használjak?
Hello!
Általában amperenként minimum 2200uF. Erősítő pufferéhez inkább 4700uF. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2012
Ez egy VFD csöves óra tápja, akkor olyan 1100µF körüli érték akkor jó?
Hello! Most azt kérdezed, hogy jól osztottál-e kettővel? Megnyugodhatsz jól! üdv! proli007
Írtál 2 variációt. A VFD nem erősítő, de kitudja, lehet erre is más szokott lenni az érték, én csak kérdeztem.
Ha nagyobb kicsit az általában nem baj. Ha kisebb valószínűleg pukkan.
Hali.
Van egy bringás digitális km órám. Rátettem motorra és 75 km/óránál többet nem tud mutatni. Megállapítottam, hogy a mágneses szenzor a gyenge pont, mivel 10jel /s-től több jelet nem bír venni, mert mechanikus hallani, ahogy kattog. Gondolkoztam, hogy nem-e lehetne hall szenzorral helyettesíteni, vagy bármivel amibe nincs mozgó alkatrész, magyarán bír akár 20jel/s-t is. Milyen hall szenzort ajánlanátok nekem ehhez ami ugyanolyan jelet adna a 2 eres kábelra mint a gyári szenzor? Gondolom a gyári az nyitja vagy zárja az áramkört mikor a mágnes közel van hozzá.
Ha a tengelytöl a legtávolabbi pontra rakod akkor is kevés?
A mágnest csak 1 helyre tudtam tenni a motron, ha a tengelyt nézzük és haladunk kifelé akkor kb a 3/4-nél lehet.
Ha kijjebb vagy beljebb raknám attól mi lenne más? A mágnes elhaladás/s attól még ugyanannyi lenne egyazon sebességen.
Bővebben: Link ezt nézd emg ir és van kapcsrajz is
Talán jó is lenne csak ez IR vevő, nekem pedig mágnesre kellene, hogy reagáljon ugyanúgy mint a gyári csak mozgó alkatrész nélkül.
Mivan??
Bocsánat, ha valamit rosszul írok, de a "Photo Modules for..." nem egy fényre reagáló modul?
Nekem mágnesre kellene hogy reagáljon, mint a hall szenzor.
Ok értem de szerintem a hall is lassu mondjuk találtam gyorsat de 12eFt az szerintem irreális. Jobban jársz ha ir-t használsz, villa egyikoldalán egy ado a másikon a vevö és kijön n 100Ft-ból
Hello!
Hogy lehet tisztán tartani egy optikai jeladót, egy motoron? A többi küllőt kivágja? HA a hall lassú lenne, nem lehetne használni gyújtásjeladóként. Nem? üdv! proli007
TLE4905 hall szenzor. Open kollektoros, szoval a jel a zaras, magyarul GND. De mivel neked bifazisos jeled van (fel-le, ahogy a magnes kozeledik majd tavolodik), es vagy a fel- vagy a lefuto elre triggerelt a szamlalo, igy mukodni fog. Persze, csak ha az ora fizikailag (software-ileg vagy kijelzoileg) tenyleg kepes ennyit mutatni.
Ha en bicajcomputert tervezo kinai mernok lennek, nem szamolnek 80 feletti sebesseggel, igy a fel digitet az elejerol lehagynam. Igy megsporolnek vagy fel eurocentet, ennyivel nagyobb lehet a haszon vagy olcsobb az ar A fo baj az, hogy nem tudjuk, hogy az eredeti reed rele milyen ket pontot kotott ossze. Foldre huzott-e valamit vagy ellenkezoleg, tapot adott neki? Igy attol fugg, hogy a kapcsolasod melyik pontjarol kell levenni a jelet. Viszont 3 vezetek kell majd: Tap, fold, jel.
Köszi szépen a segítségedet!
Az óra 99,9-et ki tud írni már próbáltam úgy, hogy beállítottam 999,9 cm-ert a kerék kerületének. Az eredeti szenzort kitudom mérni, csak 2 eres vezeték jön tőle. Na majd holnap..
Szia! Nem tudom, mi van a Te jeladódban, de pl. a legtöbb bringás óra reed csővel megy. Annak ellenére, hogy mechanikus alkatrész, ez a legegyszerűbb megoldás és 30 imp/sec. tempót is stabilan bír. Ezt tapasztalatból mondom! Lehet, hogy nálad túl messze van a mágnes, és nagy tempónál nem tud minden körben meghúzni. Az is előfordulhat, hogy a szofrver van korlátozva. Végülis, egyszerű halandók ritkán bicikliznek 75-nél gyorsabban. Persze, ez tipus függő paraméter. Az én Polar CS500-asom a gyári leírás szerint 127-ig bírja szusszal - szintén reed csöves jeladóval...
75 km/h-nál akad ki tehát az 20,83 m/s az osztva 1,86 m-el az 11,2 jel.
Ha beírok nagyobb kerék átmérőt akkor kitudok vele íratni 99,9-et tehát szoftver kitudja írni. Másik dolog, ha fogom az órát és alufóliás papírral elkezdem húzgálni a két érintkezőt ami megy a szenzorra akkor előtudok idézni vele több mint 11,2 jelet és kiírja úgy is a 99,9-et ha 1,86m-re van beállítva a méret. Tehát az óra és képes fogadni akár 20 jel /s-is csak jelenleg nincs az a szenzor ami leadná neki. A mágnes a szenzortól jelenleg kb 0,5 milliméterre van, biztos ami biztos.(4 milliméterről már nem vette a jelet)
Akkor cseréld ki a csóvet egy normálisra, de legalább ellenőrizd a gyárit, hogy helyes pozícióban van-e a panelra beforrasztva? A két érintkezőnek él a mágnesnek egy vonalra kell esnie a zárás ( vagy bontás ) pillanatában.
A legtobb magnes egy zart (ontott) muanyag kapszulaban van a felerosithetoseg es a korroziovedelem miatt.
Ket dolgot tehetsz: 1. A magnes burkolatabol hamozol le, ha kicsi a koltsegvetesed, igy kozelebb teheted. 2. Veszel (szerzel, bontasz) egy erosebb magnest.
Szerintem ha közelebb teszem vagy erősebb mágnest teszek nem oldódik meg a probléma.
Mert ha egyszer egy szenzor nem bírja a gyorsaságot akkor azért nem bírja mert 2 mágnes elhaladás mellett nem érkezik visszaállni alaphelyzetbe ezért 75-nél kiakad és néha le is ugrik 0-ra. Tisztán azért mert mechanikus. Persze vannak olyan szenzorok amik jobban megvannak tervezve és bár mechanikusak de többet bírnak éppen azért. Viszont nekem nem mechanikus kellene, hanem mozgó alkatrész nélküli volna a jó, amiről tudom h akár elbír 1000 jel/s-t is.
Elkepzelheto, de mit veszithetsz, ha kiprobalod? Egy baromi eros pici magnes kb 120 Ft.
En ugyan nem ismerem a reed csovek mechanikai parametereit, de SzervizMacska szerint a haromszorosat is birnia kellene. Es lehet, hogy nem tud behuzni a tul gyenge magneses ter/ido miatt.
Na az is igaz lehet tényleg!
"magneses ter/ido" a kulcsszó. Kifogom próbálni erősebb mágnessel. Kösz a tippet!
Szia!
Láttam már ilyen kerékpáros km órát autóba épitve (a komolyabb verzió volt, 199-ig mért), abban is működött. Szerintem is próbálkozz erősebb mágnessel. üdv: hp
Sziasztok!
Szükségem lenne egy olyan kapcsolásra, ami képes a fény változását érzékelni, és ennek következtében reagálni. Szeretnék egy olyan, egyszerű 12V-os (de lényegében mindegy, csak egyenfesz.) lámpát, ami sötétedés hatására elkezd felkapcsolódni, de növekvő intenzitással. Azt hiszem, erre PWM lenne a legjobb. Tehát minél sötétebb van, annál nagyobb a PWM kitöltése. Világosodásra a reakció ugyan ez, csak értelem szerűen fordítva. Tudnátok nekem ilyen kapcsolást javasoni? Sokat kerestem, de nem találtam még. (Hasonló kapcsolás is jöhet, de a feladatot képes legyen ellátni) Köszönöm szépen előre is!
Sziasztok!
Szükségem lenne egy 0.7 uH-s tekercsre amit egy 8mm-es fúrószáron szeretnék megtekerni 0.6 vagy 0.7mm-es huzalból nem tudom eldönteni melyik lehet tolómérővel mind a kettő ugyanúgy passzol. a két szélső furat a panelban 10mm-re helyezkedik el elvileg ha átszámolom AWG-be akkor 21-22 jött ki és ezzel a calkulátorral 14 menet jött ki végeredménynek. Annyit szeretnék kérni hogy valaki ellenőrizze le hogy mindent jól számoltam-e. Előre is köszönöm a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |