Fórum témák
» Több friss téma |
A harang higanykapcsolóval van vezérelve, de nem igazán jó,nagyot húz.
Ami a harangtoronyban úgy csinál,hogy "húúú",az a bagoly.
asszem sikerült megfejtenem, szerintem jankó ehhez a Hsz. hez akart válaszolni : Bővebben: Link
de véletlen sikerült egy új topicot létrehoznia Lool, ......majd belejön
Hali! Hétfön bescannelem a kapcsolási rajzot( ha megtalálom) , 20 évvel ezelött ilyeneket javitottam ( higanykapcsolo kiváltva és öninditós ( bárhol állt meg a harang))
Kösz a rajzot,de inkább félvezetőkkel kellene megoldani.
Én kettőt csináltam az elmult években, végállás figyelővel,
én infrás fotoszenzort tettem bele. triacos szabályzót is tettem bele, mert nehéz a tekercs erejét teljesen jól eltalálni. Aztán még egy fontos, a meghúzási időt is lehessen állítani mert ha beleng, ez is fontos hogy egyyenletesen "járjon". Az egyik helyen a hálózat este leesett 190V-ra, ezt is figyelembe kellett vennem. Ide pic 16f877-et használtam és természetesen optocsatolón keresztül hajtottam a triacot. Az egyszerübb esetben 16f628-at használtam, nekem ez egyszerübb, de aki 555-tel vagy más időzítőben lát fantáziát az is megfelel. A 628-as ba egy este megírtam a progit. A jel szünet arányt nyomógombbal állítom, és led jelzi a kimenetet, amig állítomnem engedi a kimenetre, stb... Ha érdekel, még mesélek róla....Azért mechanikusan is jólkell eltalálni a csuklópontot, ez azért nem kötél, 40kg-os erővel rángatjuk....
Én nem építettem még PIC-vel semmit mert nem ismerem sem a programozását,sem a belső kapcsolását. Ha esetleg tudnál segíteni ebbenaz szuper lenne!
Ha kell, elküldöm a progit aztán valakivel beégetteted, vagy küldök egy beprogramozott pic 628at, és lerajzolom az áramköri környezetet meg az egész harangos megoldást ha így megfelel. A pic628A 6-700ft a chipcad-nél. Két kis nyomógomb meg két opto kell a pic köré, meg persze táp, és triac . Most kevés az időm de ha igényt tartasz rá, egy két napon belül összeszedek mindent pontosan.
Kösz ez nagyon jól hangzik,de ha rajzot és programot tudnál küldeni az szuper lenne!
[off] Ha nem titkos, akkor akár itt is megoszthatod a többiekkel!
Hátha mást is érdekel a kész kapcsolás...
Ha nem okoz gondot rajzot küldjél már róla. Előre is kösz. Jankó
Ey a harang vezerlesu aramkor engem is erdekelne$Tenleg jo lenne megoszatani a tobbiekkel is
Szevasztok!
Szeretnék épiteni egy elektromos harangot, tudnátok segiteni benne? jolene egy teljes egység mivel fogalmam sincs h kell működnie. pl vezérlő egység , a tekercs menetszáma, vezeték keresztmetszet meg ilyenek. Előre is köszönöm
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. kb. 8 éve lett csináltatva elektronikus harangozás az itteni templomba, toronyóra vezérléssel együtt. Az egyik harangnak az a baja, hogy kikapcsolás után nagyon sokat kong. Van, hogy 1 percet is, de ez változó. Én megnéztem harangozás közben, és azt láttam, hogy a harang majdnem vízszintes, amikor "kibillen". Lehet, hogy ez a baj, és csak lazítani kellene a drótkötélen? Szerintem ez nem higanykapcsolós, a hengerben -amiben a vasmag mozog- látok egy kis szerkezetet, amin van egy LED, és villog, amikor a vasmag felemelkedik. Szerintem ez valami Hall-szenzor lehet. Akinek van ötlete, kérem segítsen, mert elég zavaró a harangozás utáni kongás. Üdv! Balázs A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2012
Amikor leáll a harang elektromos mozgatása, onnéttól az elektronikát nem kell már okolni semmiért.
Ha kézzel harangozol és elengeded a kötelet, ugyanúgy mellé fog ütni ugyanannyi ideig. Egyéb mechanikai dolgokat kell beállítani, megcsinálni.
Szerintem járd körül jobban ezt a témát. Elsősorban a tűz és vagyon biztonságot ajánlom áttekinteni.
Egy toronytűz különösen sokba kerül. A megrepesztett harang újraöntetése, stb. se olcsó. Minden e témában gyakorló figyelmébe.
Szia!
Én úgy tudom, hogy kikapcsolás után ez automatikusan lefékez. Na mindegy, majd megpróbálok lazítani a drótkötélen, hátha érek vele valamit.
Eddig egyszer találkoztam fékezős rendszerrel, lineármotorral húzták a harangot és volt egy közelítés kapcsoló a vezető hüvely felső végénél, ami nyilván kikapcsolta a fékezést, amikor a mozgó rész kiért a hatásos motor részből.
Rugós, vagy súlyrugó megoldás lehet a megoldás, de ehhez újra kell állítani a vezérlést, rövidebb lesz a harang útja, ne üssön túl nagyot. Persze másként is szól így a harang és akinek füle volt rá addig, az észreveszi.
Azért nem szereltek ide súlyrugót, mert nem tetszett a plébánosnak a hangja. (mármint a harang hangja ) Ez a kongás csak kb. 1 éve van, gondolom valami tönkremehetett vagy elállítódhatott. Holnap felmegyek, megnézem működés közben.
Az én "esetem" Gyulán a kat. templomban történt, a 4 harang közül az egyiknek elpusztult a közelítés kapcsolója, de mivel nem volt bőviben a pénz, azt a részét nem erőltettem a javításnak.
Különösebben semmit nem tudsz vele kezdeni, ha ilyen probléma van, de azért nézd meg. Régen volt még egy kiakasztós-elkapós mágnes szerkezet, de az a harangokra életveszélyes volt, így nem taglalom az ismertetését. Az garantáltan nem ütött mellé se indulásnál, leállásnál se, csak olyat odavágott jószerivel indulásnál, ami néhány harang életébe került idővel. Egy rossz kondstrukcióval használt harangmű évtizedek múltán visszafordíthatatlan károkat tud okozni. Általában nem nézi ott fönn senki, hogy ki van-e verődve a harang, el kell(ett) volna forgatni, csak jön a csodálkozás, amikor fazékhang jön a toronyból. Németországban tudnak repedést javítani, de bele se merek gondolni a költségekbe... Ha meg újat hozatnak, öntetnek, az meg már nem az a harang lesz.
Nem tudom, hogy ez mikor volt elforgatva, de elég kopottnak tűnik, ahol a nyelve "ütközik" a haranggal. Pár hónapja, amikor felmentem, úgy ki volt lazulva a harang tetején a nyelv anyája (kettő van egymás fölött), hogy kézzel lehetett forgatni. A nyelv olykor már az oldalával vert. Szerintem nagyon erősen húzza az elektromágnes a harangot, kb. 80°-ra kilendül. Gondolom ez sem tesz jót a harangnak.
Idézet: Akkor már lehet, hogy megéri újraönteni.„Németországban tudnak repedést javítani, de bele se merek gondolni a költségekbe...” Amiről beszélünk, az a legnagyobb harang, szerintem olyan 400 kilós. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2012
Ha olyan 5mm, vagy annál nagyobb a kiverődés, el kell forgatni a harangot.
Ha mágnes húzza, lehet gyengíteni a vasmag vékonyításával, rövidítésével is.
Az elektromágnes mellett van egy kb. 15X15-ös bekötődoboz. Abban van a vezérlés. Azt is megnézem, hátha van valami poti, amit lejjebb lehet csavarni. Viszonylag új rendszer, ezért gondolom, hogy van neki valami elektronikus vezérlése. Köszönöm az eddigi segítséget, holnap megírom, hogy mire jutottam.
Üdv! Balázs
Ha a "vasmag" úgy néz ki, mintha aluból lenne, és a "mágnes" függőlegesen bordázott, a cső pedig bakelit szerű, lineármotorral van dolgod.
Potit egy újabb rendszerű vezérlésen nem igen találsz, gondoskodik mindenki a saját fejlesztések idegen kéz általi állíthatóságának a megakadályozására. Egyedileg felprogramozott a vezérlés általában. No, majd látod... Egy valamire vigyázz. Mindenki tudja, hogy most akárhogyan is, de működik a harang. Egy rosszul sikerült beavatkozásnál téged fognak okolni, joggal, tehát óvatosan.
Köszönöm a segítséget, figyelek! Ha elrontom, akkor meg megyek fel kézzel harangozni....
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2012
Én már harangoztam párszor kézzel, vagy javítás közben voltam, vagy még nem voltam kész... Két haranggal is simán megy.
Megnéztem a dolgot. A kongást nem tudtam megoldani, viszont van egy másik harang, ami egyáltalán nem megy. Van, amikor tökéletes, viszont sokszor megmakacsolja magát. Feszítettem az acéldróton, mert nem billentette ki annyira, hogy a nyelv hozzáérjen a haranghoz. Amikor ezután bekapcsoltam azt csinálta, hogy párszor lendített rajta, aztán megállt. Amikor kézzel megbillentettem a harangot, akkor beindult, de kb. fél perc múlva megint leállt. Egy órát próbálkoztam vele, de nem jött össze. Na mindegy, majd szólnak a cégnek, aki csinálta, ők majd megjavítják. Én megpróbáltam, hátha sikerül. Szerintem a vezérléssel van baj, ahhoz meg nem akarok hozzányúlni.
Üdv! BAlázs A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |