Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nem kell. Jó oda a sima teljesen, csak az a feladata, hogy az ic kimenetei ne tudják rövidre zárni egymást. Totem-pol kimenete van neki, amikor magas szinten van akkor a tápot adja, ha alacsonyan akkor testre zár, így ha simán lenne össze kötve a magasat az alacsony szépen lehúzná, ennek pedig nem örülne. Ezért kell a dióda. A tranyó bázisára pedig azért kell csak az ellenállás, hogy amikor az nincs feszültség a bázison akkor határozott testen legyen, különben mindig égne a led, mert az ic a dióda miatt nem tudja lehúzni.
Igazából a zenert nem értettem.
Sziasztok!
Megépítettem a képen csatolt órát, viszont a középső 4518-as IC sehogy se akar számolni. A 9-es lábára hiába adok külön jelet, még úgy se történik semmi. A 10-es lába a tápon van, de nem történik semmi. Mi lehet a probléma?
Hmm, milyen ismerős ez a kép. Pont most javítottam a cikkben a kapcsolást, mivel az U7 IC reset lába (15-ös) a kapcsolási rajzon véletlenül a Vdd-re lett kötve a GND helyett, valamint a két kapcsoló és az ellenállás közös pontja is a GND-re megy.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Így a jó: A jó kapcsolás
Pont most lett kész az első komolyabb próbaverzió, de sebaj, még volt benne ezen kívül 2 hiba. Ha kész vagyok majd jelentkezem, ahogy ígértem.
Sziasztok!
Tönkrement az aku töltőmbe a Volt - Amper mérő! Befaragtam a vásárolt digitális Voltmérővel. Ugyanis nem mutatja az akkumulátor feszültségét . Gondolom nem szűrt feszültség és e miatt. Kondival vagy mivel tehetném üzemképessé? Szétszedni nem lehet csak roncsolással.
Szia!
A feszültség helyett mit mutat? Ugrál a számkijelzés? Elviekben, ha rá van kötve a töltőre az akku, akkor működnie kellene a kijelzésnek. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Szia! Ha a dugó végén azt a ricnis fém anyát letekered, akkor sem lehet könnyen szétszedni?
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Szia!
Felvillan egy pillanatra. Van,hogy mind nulla van,hogy más villan be. Megszakítva a áramkört csinálja ezeket. Rajta hagyom villanás és eltűnik minden.
Nem szerelhető mint általában a szivargyújtós ketyerék.
A javasolt módosításokkal már tökéletesen működik az áramkör. Azt még meg szeretném kérdezni, hogy az IC-k adatlapján hol találom azt, hogy mekkora áramerősséget bírnak el? Gondoltam rá, hogy megduplázom a LED-ek számát, csak nem tudok, meddig mehetek el.
Nem csak aku töltésére használtam.
Egyenáramú villanymotort is hajtok vele.
Az a tranzisztoroktól függ. Annak az adatlapján az Ic ami Téged érdekel, valamint a teljesítmény(Pc, Ptot most 0,5W), azt úgy számolod ki, hogy a kollektor áramot megszorzod 0,6-al (adatlap Vce), de a biztonság kedvéért (ha nem nyitna ki teljesen a tranyó) inkább 1V-al számolj.
Az 4017 terhelhetőségét pedig az adatlap 3. oldalán találod, külön az alacsony(output low) és külön a magas (output high) szint esetére.
Sziasztok!
1,5mm2-es és 2,5mm2-es sodrott rézvezetéknek mekkora a terhelhetősége?
Köszi, de ezek a táblázatok nem csak az épületek villanyszerelésénél használt tömör vezetékekre igaz?
Nem. Jó közelítés sodrott vezetékekhez is.
Így se jó valami, mert mostmeg a másodperc számláló csak 19-ig számol.
Sziasztok,
Az autóm fűtő ventilátor szabályzó ellenállásán megadta magát a hőbiztosíték. A biztosítékon 192KR1 felirat van. Ez azt jelentené hogy 192C°-on old? Szerintetek cserélhetem ezek közül valamelyikkel? Hőbiztosítékok Üdv.: Tibi
A linkeden nem valami bő a választék
Ha kihagyod a keresőmezőből http...-t találhatsz egy ilyet:G4A192 . Ez jónak tűnik. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Sziasztok!
Az alábbi kapcsolás receiver részét szeretném megcsinálni, viszont sehogyan sem akar jelet kiadni magából. A fototranzisztor és a PNP tranzisztor is működik külön külön. De együtt sajna nem. Ha összeszerelem a rajz alapján, akkor a fototranzisztor emitter lábán nem jelenik meg negatív feszültség, ami vezérelné a PNP tranzisztor bázisát, így utóbbi emitter lábán érthetően 0V a feszültség. Az R2 mivel nem szabványos, így 1K8-cal helyettesítem. Mi lehet a baj? Dugdosós próbanyákon van összedobva nagyon sokszor ellenőrizve. Mi lehet a baja? Bővebben: Link
Szia!
A PNP tranzisztor emittere pozitív tápfeszen van, tehát nem értem, hogy miért van azon 0V.
Sziasztok!
Van egy erősítőből bontott trafóm. A problémám, amit nem igazán értek, hogy a primer tekercse műszer szerint szakadt. Bekötve hálózatra, a soros gyári értékű biztosítékot kiégeti. Természetesen a szekunder kivezetések között nincsen rövidzár. Ez mi miatt lehet? Hogyan tudnám tovább vizsgálni ezt a trafót? Kicsit értetlenül állok. A primer körben a szakadás miatt nem kellene, hogy folyjon áram - nem?
Szia! Tégy 220-as izzót a biztosíték helyére!
Igen, ez nem jutott az eszembe. Tökéletesen, teljes fényerővel világít az izzó.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Úgy néz ki áthúz a primer
Az áthúz azt jelenti, hogy menetzárlatos?
Ha zárlatos, miért nem csipog a műszer? Ezt egy esetleges trafó cserével meg lehetne oldani. Csak kérdés, hogy a szekunder oldali elektronika sérült-e, stb. Meg mekkora trafó kell hozzá? "Power consumption: 150W - 1kHz 4Omh - 45 - 45W". Eszerint egy 150W teljesítményű toroid megfelelő lenne. Van a trafón 15V - 15V segédtápfesz. Ezeknek mi a gnd-je? Nem értem a trafó rajzát, hogyan lehet mindkét ágon 15V, ha nincsen gnd. Bővebben: Link
Kellően nagy feszültség esetén az elektronok szigetelő anyagon (levegőn) keresztül is át tudnak jutni, lásd villám, robbanó motor gyújtó-gyertyája.
A primer tekercsed mechanikai sérülése, vagy egy korábbi túlmelegedés ronthatott annyit a szigetelésen, hogy ez bekövetkezik. A mérés alkalmával a szekunder fogyasztóit lekötötted? Nem lehet ott zárlat? Attól, hogy a műszer nem csipog még nem biztos, hogy szakadt a primer, lehet annak 100 ohm nagyságrendű ellenállása is, amit az ohm-mérő megfelelő állásában le lehet azért olvasni. Nézd meg azt a primert 2k méréshatárral is! Ha mégsem volna teljes szakadás, akkor terheletlen szekunderekkel ismételd meg a lámpás tesztet. A fent említett sérülések biztos feltűntek volna Neked és említetted volna. Még nem temetném ezt a transzformátort. A 15-15V helyett lehet 0-15V helyesebb lett volna. A kapcsolási rajzból ki lehet olvasni mit is állít elő az a szekunder. |
Bejelentkezés
Hirdetés |