Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Régóta tartó autóhifi kisérletezésem közepette gyűjtöttem pár új tapasztalatot. Rájöttem, hogy minden amit ezelőtt tapasztaltam a Nissan Sunny 1.4LX lépcsőshátú járgányomnál, nyugodtan újra értékelhetem,vagy el is felejthetem a Honda CRX 2-es-emnél. Egyszerűen nem működik amit eddig gondoltam. Azt hittem, hogy az ajtóba és a gyári hátsó helyre beteszek egy-egy pár komponens szettet, hátra meg egy bivaj ládát és kiváló hangzásom lesz. Közben találtam olyan 25cm-es Pioneer hangszórókat, amiket régen kerestem. Bevágtam az MDF kalaptartóba és kipróbáltam. Nagyon kellemesen szól, néhány kompromisszumot levonva. Aztán beszereltem a szetteket az ajtóba és hátra. Elkészült a láda is és végül neki leselkedtem két 16-os szettel, egy 25cm-es pioneer párral egy JBL épített reflex ládával, és két db kiválló erősítővel. Munkát vállaltam dögivel, mert előre-hátra mind a két szettnek keretet kellett vágni arra a pár percre, amíg teszteltem. Ráment a napom és elmondhetom, hogy közelebb kerültem a megoldáshoz, de semmi esetre az én elképzelésemhez. A ládám külön szépen szól. Az Ultimete 16-os szett is az ajtóban. Együtt elég jók, csak picit keveslem a közepet. Mondjuk, ha így maradna, akkor is ki lehetne egyezni a hangzással. Viszont, szerettem volna a 25-ös Pioneer 4 utasokat is hallgatni és bevonni a rendszerbe. Elképesztő felfesezésre jutottam. A láda és a kalaptartóba épített hangszóró nem zenélhet egyszerre, mert kioltják, felarősítik egymást. Minden esetre nem befolyásolják semmiképp jó irányba egymást. Hallgathatatlan zene szól a kocsimban, ha minden szól. Lehet hangolgatni az erősítők beállításaival, de ha a Pioneerekről elveszem a mélyet, akkor nincs értelme a 25-ös átmérőnek. Ha pedig a mélyládáról vágom túlságosan a mélyet, hogy a Pioneer is érvényesülhessen a kalaptartóban, akkor meg a reflex ládának nincs értelme, mert alig észlelhető. Gyakorlatilag egy rossz band-pass láda is többet nyújtana mint a JBL a reflex ládában. Kicsit elkeseredtem, mert nem tudom mindkét hangcuccot egyszerre hallgatni a kocsiban, de ez van. Valamelyikről le kell hogy mondjak. Ha pedig le kell mondjak, akkor a JBL ládáról mondok le, mert az még nem az enyém. Marad az ajtóban lévő szett,és a Pioneer a kalaptartóban. Viszont ezt picit kellene hangolnom. Ebben kérném a tanácsotokat. Eddig bármilyen hangeszközt tettem a kalaptartóba, mindegyiknek volt egy érdekes kongó hangja a csomagtartóm miatt. Ez szerintem a csomagtartó alakja és anyaga miatt lehet. A hátulja két szélén szép íves és teliben fényes műanyag. Úgy gondolom,hogy egyszerűen viszhangzik és kong. Gondolom, mindenhonnan középre verődik vissza a hanghullámok egy része. Ha ezt le lehetne csillapítani, akkor biztos még szebben szólna a kocsimban a zene. Van itthon pár négyzetméter filc, amit használni tudnék. Szerintetek, ha bevonnám a csomagtartó belsejét ilyennel, akkor lecsillapítaná a káros hullámokat? Mivel szokták ezt a filcet felragasztani? Nem lenne olyanragasztó, amit később esetleg a szükségtelenség esetén le lehetne takarítani teljesena műanyag burkolatról? Köszönöm hogy elolvastatok! És ha válaszoltok! Sziasztok!
Szívesen meghallgatnám élőben a kocsidat, hogy tudjak segíteni. De sajna látom nem pesti vagy.
Egyébként két műanyag ív nem igazán fog bele szólni a mélyláda munkájába. Minimálisan lehetséges, de nagyobb hullámokat állít elő a láda, minthogy sem egy kis műanyag beleszóljon. Nem sértésként mondom, de egyébként sok hiba van rendszeredben ha hangminőség felé szeretnél menni. Ha hangerő felé, akkor nem szóltam. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2013
Szia!
Igen, hangzás felé szeretnék menni. A kongó vishangos hangot pedig nem a mélyláda miatt szeretném megszüntetni, hanem mert a kalaptartóba szerelt 25 cm-es Pioneert szeretném hallgatni. A mélyládát egyenlőre elvetettem, mert a kettő együtt hallgathatatlan. Neolyan zavaró hangra gondolj, ami átrendezi a zenében szóló hanghullámokat. Inkább csak ad a zenének egyfajta hangszínt. Ezt a hangszínt szeretném hogy inkább mélyebbé válljon. Valahogy a haszontalan tónust szeretném hasznosítani. Tudom hogy elsősorban a hangszórón múlik, de minimálisat kell hogy tudjak hangolni rajta. Nem? A hangfalakat is ki szokrák bélelni vatelinnel, hogy mélyebb hangja legyen. Szerinted?
Sziasztok!
Van egy pár üres videoton hangfalam és mélyládát szeretnék készíteni. A magas sugárzó helyén van a reflexcső,és a közép sugárzó helye le van zárva. A kérdésem az,hogy 20-cm woofert vagy 16,5cm woofert tegyek bele? A válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Szerintem inkább 20cm legyen, mint 16. Sok hang el veszik a csomagtartóból az utastérig, bár ez függ attól is, hogy sedan, vagy kombi, vagy akármi más. Meg talán túl nagy lesz a reflexcső és a láda térfogat egy 20cm-es hangszórónak, de hát próba szerencse!
Áhh szia! Kösszi a segitséget!!
Kb. 21 literesek ezek a videoton ládák. Hát kombi autóba használnám nyáron,télen a lakásba venném hasznát. Tehát akkor maradjak a 20cm-es woofernél?
Milyen mélynyomót teszel bele?
Hát ha 20cm akkor EZT
Szerintem jó lesz, csak ha nagy lesz neki a doboz nem lesz olyna ütős mélye, inkább csak búgni, meg buhogni fog (tapasztalataim szerint, de majd kiderül!) Ha nem tetszik majd ahogy szól, akkor próbáld meg zárt doboznak!
Mivel hajtod majd? Nem baj ha 8 ohm-os?
Az autó erősítőm tud 8 ohm-ot is. Legalábbis az van ráírva.
Oké,renben.
De egy 20cm-es woofernek átlagosan hány liter a ládája?
Bármennyi lehet, a hangszóróhoz kell méretezni.
Kidobni nem akarom a két videoton ládát,mert jó állapotban vannak.
Akkor 20cm-es hangszórót veszek bele. Köszönöm a segítséget!
Persze, hogy tudja, nagyobb impedanciával lehet terhelni, csak a fele teljesítmény oda lesz rögtön.
Ha együtt kioltják egymás hangját próbálj meg polaritást cserélni a JBL-nél. Vagy ha tud az erősítőd fázist fordítani akkor használd azt. De ha a minőség felé venném az irányt a helyedben én a kalaptartós hangszórókat elfelejteném! Előre egy jó szett, az ajtót rezgés csillapítva, hátra a láda és aprólékosan beállítva mindent elégedett leszel.
Szia!
Most raktam bele a Videoton ládákba a 2 db 20cm-es Sal srp2030-t de nem az igazi. Kicsit furán mozog a membrán,nem az a szép egyenletes kimozdulás. Ezen hogy lehet javítani? Kisebb reflexcső? Több tömítés?
Esetleg valakinek valami ötlete?21literes videoton láda.A reflexcső hossza 18-20cm kb.Az átmérője 8cm.
Szerintem nézd meg, hogy a doboz térfogata és a reflex cső megfelelő a hangszóród paramétereinek. A Sal oldalán általában fent vannak az ehhez szükséges adatok. Az ellenőrzéshez a JBL speaker shop nevű programot ajánlom. Az értékek megadása után minden adatott megad a dobozzal kapcsolatban. Illetve kiszámolja, a szükséges térfogatot.
Igen, értem amit mondasz. Próbáltam a polaritás váltást mindkét verzióval. Felcseréltem először a ládán, utána a kalaptartón. Minden esetben volt érezhető változás, de szépen nem szólt.
Egyébként egyet értek azzal, hogy a kalaptartós dolog kétséges, de ezeket a 25 cm-es Pioneereket elvileg arra készítették. A CRX csomagtartója eléggé kicsi és úgy döntöttem, hogy amilyen hangot most produkál egyedül a csomagtartóban, talán megér pár kört, hogy megpróbáljam picit hangolni hozzá a csomagtartót. A teljesítménye miatt elvileg erő is van, kitettem a ládát és most csak a Pionereket hallgatom majd. Tulajdonképp ennek a hangjával nem vagyok már olyan elégedetlen, mert viszonylag szépen szól. Csak az a problémám, hogy valahogy a csomagtartómnak van egy olyan érdekes hang túnusa, amit nem szeretnék hallani a zenében. Egyenlőre úgy döntöttem, hogy bevonom a csomagtartó belsejét csillapító anyaggal, ami számításom szerint elnyeli ezt a hangot. Ha úgy látom, hogy használ neki, akkor továbbmegyek és akár vatelinnel is bevonom. Gondoltam arra, hogy a kapaltartó alatti teret kettéválasztom és külön térként üzemeljen a két hangszóró területe. Esetleg a két teret nem egy elválasztóval lezárni, hanem kettővel és a két tér között lenne egy kisebb harmadik reflex kamra, amit a keleptartó tetején megnyithatnák. Hogy oda nyomja a mélyet és azon keresztül gerjessze a hullámokat. Nem tudom ez mennyire irreális ötlet, de sokat gondolkodom ilyeneken. Vagy esetleg simán csak elválasztom a két oldalt egymástól és a kocsi gyári hátsó ülésé támláját, ami amúgy sem egy komoly dolog, kicserélném egy bútorlapra. ebbe tenném a reflexcsöveket oldalanként. Nagy marhaságokat írok?
A szét választással, szerintem sokra nem mész, bár ha van időd és energiád próbáld ki. Ha a Pioneer hangszórók gyárilag is kalaptartóba készültek (free air) valószínű a csillapítása úgy van méretezve, hogy egy több száz literes csomagtartó lesz a "doboza". Amit kipróbálnék, egy papalant terítenék a csomagtartóba, esetleg kettőt. Előszór csak a vízszintes felületre aztán kihajtanám oldala, esetleg még egyet raknék be még erre. Ez talán egyszerűbb mint csillapítóanyaggal teli ragasztani a kocsit. Az üléstámla fúrást pedig kihagynám! Ha ismert a hangszóród pontos típusa a neten meg kellene próbálnod a paramétereit megkeresni és a JBL speakershop programmal kiszámítani, hogy mekkora térfogat kell az adott hangszóróhoz és összevetheted a kocsid csomagtartójával. De ez két hangszóró esetén el kell különíteni a két dobozt(a csomagtartót) Én még mindig a láda felé mennék Ha használni szeretnéd a csomagtartód, egy ládát csak kiveszel, míg egy ketté választó valamit már nem olyan egyszerű.
Szia!
Végül is tegnap megtörtént a csomagtér ketté választása. Természetesen csak próbaképp. Meghallgattam először egyben, utána pedig szétválasztva. Hát nem tudom. Megmondom őszintén, hogy tényleg nem jobb ha szétválasztom. Majdnem hogy rosszabb hangja van, de időm sajnos nem volt, hogy rendesen kipróbálgassam. A zenéim is olyan zenék, amiket már nagyon unok, ezért nem tudok elfogulatlan lenni. Egyenlőre hagyom így és írok egy új CD-t. Valamint megnézem, mennyiért lehetne venni Vatelint és próbaképp kibélelem. A kettéválasztott állapotú csomagtartót két puha takaróval teszteltem. Az egyik olyan szőrös falvédőre hasonlít. Szerintem ha valamit ki szeretnék hozni ebből a hangszóróból, akkor egybe kell hallgatnom őket. De akkor is csak a vatelinezés segíthet, mert natúrban nem jó. Ha a típusát megnézem, akkor ki tudod nekem számolni a szükséges litert? Én nem tudom hogy kell, a programot illetően pedig nem hiszem hogy lesz energiám letöltögetni innen-onnan, aztán feltelepítgetni, stb. Pedig jó lenne egy irányvonal, hogy merre kellene elmennem. Mondjuk bíztam benne, hogy a kis csomagtartó meg fog felelni neki, mert volt nekem már ilyen hangszóróm, csak az a lépcsős hátú Nissan Sunny 1.4LX-ben volt. Abban a kocsiban egyszerűen úgy szólt mint egy Sokol rádió. Egy hétig tűrtem meg a kalaptartómban. Akkor kipróbáltuk egy kb.80 literes félig kész hangfalban, amit a barátom épített 40cm-es mélynyomóval. Bulizós hangfalat éppített. Csak úgy a kivágott lyukhoz oda tartottuk a kalaptartóval együtt az egyik hangszórót és 200 Watton olyan mélyet nyomott, hogy lefújta a kalapot a fejünkről a reflexnyíláson kiáramló levegő. Ezért gondoltam, hogy a CRX-ben lehet hogy jól szólna. Ennek kicsi a csomagtartója. Meglátjuk. Max veszek helyettük egy mélynyomót az új ládámba és hátul csak láda lesz. Közben rájöttem, hogy van kép a Pionerekről, Így a típusát is meg tudom nézni. Pioneer TS-A2511 A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
Szia!
Szívesen kiszámolnám, de megpróbáltam a típus alapján a paraméterit megtalálni a neten,de sajnos nem jártam sikerrel. Lehet a Pioneer forgalmzó esetleg meg tudná mondani... De én még mindig a láda mellett voksolnék Az sokkal praktikusabb és könnyebben elérhető a kívánt hangzás egy olyan ládával ami passzol a hangszóróhoz!
Köszönöm szépen!
Azt hiszem egyet értek a véleményeddel. Meghirdettem a pár hangszórót. Ha esetleg elmenne, akkor veszek egy Magnat Xpressz mélynyomót és beteszem az általam készített reflex ládába. Az konkrétan egy Magnat Xpressz reflexszláda pontos másolata. Régen nekem volt ilyenem és nagyon szépen szólt. Nem kísértem tovább az ördögöt. Volt szerencsém sokat kisérletezni a közelmúltban a hangszórókkal és a hangzásokkal. A legjobb hang akkor jött ki, mikr az ajtóban szólt egy szett és hátul csak egy láda szólt. Sosem gondoltam volna. Szerintem megcsinálom így és hallgatom a zenét.
Annó a hőskorban a "bukósisak" Pioneer-ok igen kedveltek voltak. Ha Golf II-t láttál dübögni, akkor abban nagy eséllyel az volt. Kellő térfogatú csomagtartóval a kalaptartók királya volt.
Aztán egyszer beültem egy kis autóba, amiben varázslatos hang szólt és a mély is igen rendben volt. Kérdeztem az elemeket, és a fej és a 4 hangszóró után megálltak. Vártam volna az erősítőket és a mélynyomót, de nem volt. Az első szettre már nem is emlékszem, de a kalaptartóban egy Philips páros ült. Visszafogott design, de nagyon jó hang. Nem értettem, se a kalaptartót, se a méretét (nem volt nagy, mint a Pio), se a Philips-et. Megmutatták az akkori Philips katalógust és ezzel a hangszóróval kezdődött, valamint 10 oldalon keresztül mutatták be a felépítését, megoldásait. A beépítő barátom azt mondta a szájtátásomra, hogy "Ennyi, ez tényleg ilyen jó.".
Szia! A régi Philips-ekről nekem sincs rossz véleményem. Nem kel még csak nagyban sem gondolkodni, mert volt a nagy Sokol rádió. Kb. akkora és hasonló mono kivitelű ugyanolyan méretű Philips rádió került hozzám Ausztriából. Olyan hangja volt annak a primitív rádiónak, hogy nem is kellett kikapcsolni. A régi dolgok szerintem mindenképp jobbak voltak. Ma már csak a Wattot írkálják nyakló nélkül a hangszórókra. Vannak ma is megoldások, amikkel el lehet kápráztatni a leendő vevőt. Csak az a baj, hogy mikor bekapcsolja az ember és próbál zenét hallgatni, akkor 3 perc sem kell neki, hogy kiderüljön mennyit ér az egész. Egyébként sokat írtam már be ebbe a fórumba az autóm hifija kapcsán. Ha régebben is olvasgattad amit írtam vagy kérdeztm, akkor talán emlékezhetsz, hogy én is két pár hangszóróban gondolkodtam. Hiszem, hogy elég kell hogy legyen az is, ha megfelelő tipust választ az ember. Hát én beleválasztottam. Vettem két pár Clarion szettet. ...Nem kellett volna. Gyenge szar szövetes membránszél, nyávogó magas és trombita középhangok. Mély gyakorlatilag semmi. És akármit csináltam vele. Ha betettem volna 4db. 16 cm-es Videotont, lehet hogy szebben szólt volna. Igaz, hogy drága hangszóróra nem igazán tudok és nem is nagyon akarok áldozni.
Hello ! Van egy Quantum esx Qx 1222-es mélynyomóm,5000/2500-as. Ezt a nyomót be akarom építeni egy SPL ládába, de sajnos van két paraméter amit nem tudom mit jelent. Szeretném kérni a segítségeteket, hogy pontosan mi mit is jelent? gyakorlatilag hogyan nézzen ki a mélyládám? köszike
Box Volume 85 liter Fb 80 Hz Port Sise Area 1450 sqcm ( ezt nem tudom) Port lenght 51 cm ( ezt sem tudom) SPL Gain +18,5 db
Sziasztok! A véleményetekre lennék kíváncsi a hangszórók elhelyezésével kapcsolatban. A rendszer elemei egy 13cm-es 2utas koax pár a műszerfalban a magnóról hajtva. Egy 16cm-es 2utas koax pár a kalaptartóban és egy kis mélyláda hátul, ezek egy 4 csatornás erősítőről vannak hajtva. Azon gondolkodtam, hogy a 16-osok jobb helyen lennék elöl az ajtóban, csak nem tudom megérné e a sok fúrást faragást. Ajtókárpit fűrészelés, kiemelő keret... Az biztos, hogy teltebb hangjuk lenne a zárt ajtóban, meg közelebb is lenne a hallgatóhoz. Talán még valamilyen színpadról is beszélhetünk a műszerfalban lévő két kisebb hangszóróval együtt. Esetleg valaki már túl van egy ilyen áthelyezésen és pozitívak a tapasztalatok?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |