Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Köszönöm a válasz, szerintem egy véleményen vagyunk. Láttad a linkben az új árát, valószínű ezért lehetne nagyon olcsón megvenni használtan. Ami egy kicsit elszomorít, hogy előbb-utóbb csak ilyen kacstápos készülékeket lehet majd kapni.
Szia, kedves kolléga, betettem a 22K-ellenállásokat az R6-os pozícióba a hangja dögösebb és lényegesen halhatóan mélyebb lett, de a kivezérlés semmit nem változott sajnos gyengécske maradt. Később kicseréltem az R-12,13,14-es ellenállásokat is 100,Ohm-rol 75,Ohmra de nem változott semmi. Tehetetlenségemben már azon agyalok mi lenne ha a mély csatlakozók kimeneti paneljára csinálnánk egy szint emelő erősítőt hang erő szabályozóval, és ebben kérném a véleményedet és a segítségedet ha lehet mert sajnos szorít az idő. A széles sávú rész az tökéletes szét tudnám vele hajtani a vég fokokat. előre is köszönöm a segítségedet.
Meg kell keresni hol vész el a jel. Adj a bemenetre 70Hz-et (például ezzel: Bővebben: Link)
Mérd meg multiméterrel AC állásban C4 (2,2u) után, valamint a kétféle kimeneten.
Nekiláttam összerakni egy szűrőt, hogy sk. tudjak méréseket végezni.
Technikailag lehetetlennek tűnik, hogy egy szűrő kimenetén ne tudjon 1,5V torzítatlanul megjelenni. Valami rejtett ok is lehet a hanghiba mögött. Mikor ennyi műveleti erősítő dolgozik együtt bizony könnyen kialakulhat közöttük egymásra hatás ami gerjedésben nyilvánul meg. Hasznos tapasztal lenne, ha a szűrőben az NE5532 helyén megpróbálnál egy TL072-est. A mérésed eredménye is fontos információ lesz azért. A pótlólagos jelerősítő miatt épp az említett gerjedési veszély végett aggódom.
Bárhol is akarjon az ember erősítőt venni bármilyen célra, ez legyen az első kérdése: kapcsoló üzemű tápegységes?
Ahol erre a kérdésre az eladó nem tud válaszolni ( autókereskedésben arra, hogy diesel, vagy benzines, automata, vagy kéziváltós) ott be kell írni a panaszkönyvbe. Egyszer majd csak felfogják...
Nem tudom ezt a hozzászólást hová tenni, amikor én akarok venni valamit, mielőtt bemegyek a boltba már tudom hogy kapcsolós e az erősítő tápja, vagy benzines e az az autó amit venni akarok. Az meg hogy az eladó mit mond kit érdekel (pl az egyik vezető házimozis kereskedő cég "esze" cukrász...).
Egyetértünk.
Sajnos tényleg így van ez, ráadásul az eladó úgy is azt fogja mondani amit a vevő hallani akar. Ez már egy jó előre betervezett marketing fogás. Aki meg képben van és tudja mit akar venni (vagyis céltudatos vásárló) annak meg mondhatnak bármit..
Az a helyzet, hogy igazat kell adjak neked, általában én is tudom, mit akarok venni, de ettől még tele írkálom a panaszkönyvet, ha az eladó alapvető információt sem tud adni a termékről. Fogd ezt fel egyfajta hobbinak nálam.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2013
Valami nem O.K.
Sziasztok! Találós kérdés, illetve kérés. Építettem egy autós erősítőt. Szobában tápról tökéletes. Ami érdekes és elgondolkoztató a következő: két külön szál az autó akkutól (+) (-), hangfrekvenciás jel az ajtóhangszórókról, az erősítői akkor is szól ha csak a hangszóróról jövő két vezeték egyikét kötöm rá, ha mindkettőt bekötöm, meg sem szólal. Ha csak egy plusz hangszórót kötök rá arra két vezetékre ami az ajtóhangszórótól vezettem, akkor ott mindkét vezeték kell, hogy szóljon a hangszóró ( ami vezetékkel az erősítőt hajtaná meg hangjellel ). Amikor az egy vezetékkel ( hangjel )"megy" az erősítő rendesen szól, erősít, brutális jó erős a hangja. Mikor viszont ráadom a gyújtást, és jár az autó motorja sistereg, a motor fordulatszámától függően. Teljesen tanácstalan vagyok, mert 60 000 µF kapacitás van a pufferben. És szobában 12 voltról labortápról minihifi hangszóró-kivezetéséről tökéletesen működik. Véleményetek???
Sajnos, oszcíloszkópom nincs a számítógépem is csak egy kezdetleges valami de mindent meg teszek, hogy a méréseket meg tegyem. A 70Hz játszhatom írott CD lemezről CD lejátszóval a méréshez ?
A Zeitnitz programot érdemes letölteni. Mellékelem a jelgenerátorának kezelését. A szkópja is hasznos eszköz az amatőr műhelyében. Természetesen bármilyen forrás jó a méréshez. A 70Hz-et azért ajánlottam mert a szűrő átviteli sávjának a közepére esik.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2013
Az ajtóban lévő hangszórókat ( valószínűleg) szimmetrikus jel hajtja, azaz egyik szál sem azonos a karosszériára kötött testtel. Tehát, ha bármelyiket testre teszed zárlatot csinálsz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2013
Egészen pontosan hol van az a limiter? Az ábrádon látható szub basszus szűrő előtt, vagy után?
Nem testel le semelyik vezeték.
Ha az erősítőre kötöm akkor semmi hang. Ha simán hangszóróra kötöm van hang. Azt nem értem, hogy ha adok áramot az erősítőnek, akkor elég egy a hangszórótól jövő vezetéket bekötni, és van hangerő, de sercegős, ahogy a motor jár. Tiszta anomália!!!!!
Leírom egyszerűbben:
Jön két vezeték az akkutól. (-) és (+), jön két vezeték a hangszórótól. Ha simám hangszórót kötök a két vezetékre arra a két vezetékre ami az ajtóban levő hangszóróktól jön - akkor szól a rákötött hangszóró. Jön a két vezeték az akkutól, azzal van táplálva az erősítő. Ha a bekötött erősítőre rákötöm mindkét vezetéket ami a hangszórótól jön meg sem mukkan. Ha csak az egyiket vezetéket kötöm be azok közül ami a hangszórótól jön akkor van erősített hangerő, de serceg ahogy jár a motor. Az erősítő szobában labortápról kifogástalan. Halvágy sejtelmem sincs hogy hogy lehet ez....
Az a gond, hogy nem értelmezed, érted amit highand írt. "szimmetrikus jel hajtja"
Szép Estét!
Értem! De akkor mi lehet a megoldás?
Két problémát kell orvosolnod. Az szimmetrikus jelből aszimmetrikusat kell csinálni, és zavarszűrést kell eszközölni a beszűrődő sercegés kiküszöbölésére. Az autós erősítős témában nézz körül, ez a kérdés oda tartozik, és a szakik is oda járnak..
Mindegyik jó, őket használják gyári cuccokban is. Applikációtól függ melyik alkalmasabb az adott célra. Ezeket ált. az adatlapokban feltüntetik. Nemrég elhangzott, hogy sávszűrőkbe a TL072 jobb pl.
Az 5532-nek szerintem finomabb hangja van, bár quad405-ben használva, azt mondják gerjedékenyebb, én mondjuk ilyet nem vettem észre, a 4558-assal sokat találkoztam olcsó kínai cuccokban, bár ettől még lehet jó. De azt mondom, próbáld ki őket, ha van rá lehetőséged, IC-foglalat, és cserélgesd őket, melyiknek milyen a hangja. Én inkább az 5532-re szavaznék.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2013
Köszönöm pont ezt tettem meg igy maradt bent az NE ic annak szép hangja van.
A pioneer is ált. a JRC műveleti erősítőket alkalmazza. Mindegyik az adott célra jó. 4580 pl. speciálisan hangszínszabályzásra tervezve... A TL-eket meg pl. az angol Soundcraft keverőkben használják előszeretettel.
Papa! Tegyél be LM833-ast, oszt lepődj meg.
Hát ha lenne itthon, kipróbálnám. Bár nem biztos, mert szereztem preckós LT ic-ket, quadba, azóta is a pócon vala.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |