Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Chip tuning
 
Témaindító: rwtop, idő: Máj 6, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 8
(#) rwtop hozzászólása Máj 6, 2006 /
 
CHIP-TUNING kapcsolási rajz Autóba.kellene a kapcsolási rajza.Jó lenne egy pár lóerövel megnövelni a teljesítményt!!!írajtok!!!
(#) tatabike válasza rwtop hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Hm. Szerintem a chip-tuning nem alkatrész-cserével, vagy átépítésével operál, hanem a motorvezérlő elektronika átprogramozásával. Ez pedig csak szakszervízben oldható meg.
(#) rwtop válasza tatabike hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Átböngésztem mindent!!!A CHIP-TUNING Aklatrész.
azt a dobozt ami a motorházban van azt cser´Älik ki,kérdeztem Üzletbenn.Ha házilag építem meg az takarékosabb!!!
(#) sirály12 válasza rwtop hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Tatabikének igaza van, az nem egy alkatrész.
Lehet, hogy cserélik, de nem azért, mert másat raknak bele, hanem mert így gyorsabb, nem kell a vevő előtt babrálni a beállításokkal. tehát kapsz egy ugyanolyan cuccot, ami máshogy van beállítva.
Esetleg biggyesztenek rá egy kapcsolót, hogy kedvedre kapcsolgathass a beállítások között.

Ítt jegyzem meg persze, hogy persze vannak külön erre kihegyezett cuccok is, de azok nem egy pár ezres kategóriában vannak.
(#) tatabike válasza rwtop hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Hát úgy igen, persze, hogy alkatrész. És egy doboz. Ez jó. Gondolod, hogy házilag tudnál olyat csinálni? Dobozt esetleg, de a belsejét... Mondjuk nem vezérel sokmindent, csak gyújtás, szelepek, gázpedál-állás figyelés, levegő-benzin keverék arányának szabályozása, lehet még a katalizátor lambda-szondájából is megy oda néhány adat, motor hőfoka, gyújtási szög, meg ilyen "egyszerű" dolgokat. Aztán ezt mind összehasonlítja mindennel, aztán kiötli, hogy melyikkel mit csináljon...Mondjuk percenként 5ezres fordulatnál erre nem sok ideje van... Házilag ilyet....
(#) sirály12 válasza rwtop hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
ajánlom figyelmedbe itt a fórumon is volt egy olyan téma, hogy autódiagnosztikai adapter, amivel lehet akár tuningolni is.

címe: link
(#) bladika válasza rwtop hozzászólására (») Máj 8, 2006 /
 
A chip-tuning a motor vezérlő elektronika programjának finom hangolása az autódban található konkrét motorhoz ugyanis bármennyire is ugyan az a motor két egymás után készült autóban, két ugyan olyat nnem lehet csinálni!Ez az optimalizálás! Vagy esetleg van amikor károsanyag kibocsájtás,fogyasztás és egyebek nem számítanak akkor egyes értékeket feljebb húznak!Nekem van 1.7CDTIm abban azthiszem az optimalizáláson kívűl még egy picit emelik az üzemanyag nyomást is!

Én nem ajánlom neked az otthoni barkácsolást!Ez egy olyan dolog amihez hatalmas hozzáértés kell!Drága mulatság ha valamit elrontasz!
Nem egy vagy két dolog függ egymástól hanem 10-20 dolog és ehez nagyon komoly ismeretekre van szükség!

Minden esetben programozás a chip tuning! Van amikor a gyári chipet át írják, akkor nincs alkatrész csere!Van amikor kiszedik a chippet és egy írhatót raknak a helyére vagy egy előre felprogramozott másikat! És vannak az úgy nevezett boxok mint ami nekem is van! Azt símán a gyári csatlakozókra dugják!A computer és a szernzorok közé! Ez újra számolja finomhangolja a szenzorok adatait és "hamis" adatokkal átveri a gyári computert! Pl azt továbbítja hogy a lambdaszonda túlsok oxigént érzékel így a motorcomputer több üzemanyagot fog befecskendezni! Persze ez nem ilyan egyszrű ez csak egy nagyon buta példa volt!

Bocss a mennyiségért!
(#) doki válasza sirály12 hozzászólására (») Máj 8, 2006 /
 
Üdv mindenkinek!

Csak a rend kedvéért.. Az említett adapterrel NEM lehet tuningolni, ez a készülék ehhez túl kevés.
Örülni lehet annak, ha a hibakódokat tisztességesen kiolvassa... A tuningolás amúgy erősen féltett tevékenység, mert hála a sok jószándéku amatőrnek felkapott téma, és ugye van a kereslet kínálat témaköre...
(#) nyulbul válasza rwtop hozzászólására (») Máj 8, 2006 / 4
 
Kezdjük előröl. Sok mindenki sok igazat mondott ezért mos összegezném. Így néz ki egy motor vezérlő. Az alsó bal /AM29f400/ IC tartalmazza a motor működéséhez szükséges adatokat.Mellette jobra /nagy kocka/ van a "proci"ami nézi a gyujtás jelet stb.stb. és összehasonlítja az /AM.../ben levő adatokkal,s ennek fügvényében vezérli PL a befecskendezést/bal felső oszlop 4 tranyó/stb.stb.
Mivel régen/nem Ronáld/ még nem volt ennyire kiterjedt komunikáció a gyártókkal ezért az AM...... es IC-t kiforrasztották és átírták. ettöl büdösebb lett,többet evett, de jól ment. Azóta az autógyártok kiadtak egy két dumplistát bizonyos tuning cégeknek amit egy laptoppal meg egy gyári interfésszel/amit már többen lemásoltak/ a szerviz csatin keresztül fel lehet tölteni az /AM.../-be. Ezután több élelmes hozzáérő/nem a cora szütyős/kitalálta hogy csinál a mot.vez és a motor közé egy átjátszót és a bejövő adatokat /mint pl lamdaszonda oxigén szint / meghamisítja a teljesítmény érdekében.A benzinnyomás az álandó
Szerintem te egy ilyen nyákrajzot kersel. Én az igazit is megvenném

DSC00335.JPG
    
(#) (Felhasználó 2863) hozzászólása Nov 19, 2007 /
 
Sziasztok!

Két darab epromot 27c256 szeretnék párhuzamosan, egymást felváltva, egy foglalatba bekötve használni. Röviden egyik eprom a gyári szoftware, a másik tuning. A két eprom lábait sorba kötve, és csak a táp lábát kapcsolnám, egy gyári/tuning kapcsoloval. Szerintetek ez igy müködöképes lenne?

Zsiráfka
(#) biglacko válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
NEM NEM
(#) Medve válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
A két IC-t párhuzamosan kell kötnöd, és a CE lábbal választhatsz, hogy melyik működjön. Ha szoftveresen ez nem okoz problémát.
(#) (Felhasználó 2863) válasza Medve hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Értem, szoftveres problémán mit értesz?
(#) Medve válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
A chip váltást szinkronizálni kell az olvasási ciklusokhoz, de gondolom, ezzel a jellel semmi probléma!

Egy gondolot: Ha pl egy memóriában 16 bites adatokat tárolunk, és a két byte olvasása közötti pillanatban váltunk, akkor zagyvaságot olvasunk ki. Ha egy szabályos olvasási ciklus közepén akkor ugyszintén, hiába párhuzamos a memóriánk. Tehát a kapcsoló után egy parancstárolóra lesz szükség ami eltárolja az akaratunkat, de csak akkor engedi az átkapcsolást amikor a processzor (a szoftver) erre lehetőséget ad
(#) dcsabi válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Ha leveszed a gyújtást egy kis időre és úgy kapcsolod át, akkor nem okoz gondot. Vagy menet közbe akarod kapcsolgatni? Próbálkozni lehet, a Medve szerinti eset
valószínű, kárt talán nemokozol.
(#) Medve válasza dcsabi hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Vagy!!! Kétáramkörű kapcsoló, az egyik az EPROM-ot kapcsolja át, a másik egy párszáz ms-os monofloppal reset impulzust ad a procinak. Fapados, de működik. Tudjuk, hogy hol a reset láb?
(#) nyulbul válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Csak egy kérdés.
A 27xxx-ben milyen adatok vannak?
Nem az M29xxxxx tartalmazza a működési paramétereket?
(#) (Felhasználó 2863) válasza dcsabi hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Igen, menet közden szeretném átkapcsolni.
(#) (Felhasználó 2863) válasza Medve hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Fogalmam sincs melyik a reset láb.
(#) (Felhasználó 2863) válasza nyulbul hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
27c256 ban vannak az adatok, pontosabban 2 eprom van bennne.
(#) kobold válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Nov 19, 2007 /
 
Az adatlap szerint a 27C256 úgy üzemel, hogy ha a CE (Chip Enable) logikai 0 szintű, akkor az OE (Output Enable) vonalon kapott lefutó élre történik az adat kimenetre kapuzása, feltételezve, hogy a címvonalak állapota stabil (ezt az eredeti vezérlő úgyis intézi).
Aztán azt írja az adatlap, hogy minden további nélkül párhuzamosítható több memória-chip, és kifejezetten azt javasolják, hogy a CE vonal válassza ki a megcélzott chip-et, míg az OE a központi processzortól jövő, olvasást indító vonal, minden memóriánál közös. Eszerint mindössze a következőket kellene tenni:
- eredeti chip CE vonalát leválasztani a nyákról
- tuningolt chip párhuzamos rákötése az eredetire, de annak is szabadon kell hagyni a CE vonalát
- egy felfutó élre billenő flip-flop órajel-bemenetét össze kell kötni az OE vonallal
- chip-választó kapcsoló egyik ága test, másik ága a flip-flop adatbemenete, ugyanide egy felhúzó ellenállás
- kapcsoló nyugalmi (kikapcsolt) állapota a test felé menő vezeték bontását jelenti, azaz a flip-flop adatbemenete magas szinten van
- a flip-flop Q kimenete a tuningolt chip CE vonala, Q negált kimenete pedig az eredeti chip CE vonala lesz (vagy fordítva, csak jól kell feliratozni a kapcsolót...)

Amelyik chip CE vonala magas lesz, annak a kimenetei nagyimpedanciás állapotban lesznek, azaz nem zavarnak bele az adatbuszba. Mivel OE lefutó élénél van kiléptetés, mi meg felfutónál váltunk memóriát, elvileg a központi proci ezt nem veszi észre, mert az OE magas szintjénél úgyis nagyimpedanciás lesz az összes kimenet, vagyis a központi proci még az alacsony szintnél be kell, hogy olvassa az adatot.
Azért a sajátomat nem biztos, hogy átforrasztanám
(#) (Felhasználó 2863) válasza kobold hozzászólására (») Nov 20, 2007 /
 
Huha! Amit leirtál kicsit nekem kinai. Tudnál nekem egy sima elméleti rajzot késziteni? Csak hogy átlássam. Egyébbként nagyon sokat segitettél, amit igy is köszönök.

Az enyémet nem kell forrasztani foglalatos. Arra gondoltam hogy csinálok hozzá egy külön panelt ami csatlakozik az eredeti foglalatba.
(#) kobold válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Nov 20, 2007 /
 
Erre gondoltam, de most vagy jól, vagy nem... Valaki majd csak ledorgál, ha elbactam
IC1 az eredeti, IC2 az új memória.

elv.png
    
(#) Norbi1 hozzászólása Nov 22, 2007 /
 
!!!!!!!!!!!!FIGYELEM!!!!!!!!!!!!!!Sziasztok még uj vagyok itt,szeretném kérdezni hogy tud e valaki készen vagy legyártani alaplapot Interface-t autodiagnosztikához????pl Visa-Uniscan,KLinterface,Tacho pro,BMW scanner,Galletto 1250....stb.csak az alaplapkéne IC-t tudok szerezni kérem jelentkezzetek priviben vagy MSN és E-mail-en cimem norbi-norbi@freemail.hu vagy Skype-on Norbi1114!!!! Kérlek keressetek meg!!!!! SURGOS!!!!!!!!!!!
(#) Dudus válasza Norbi1 hozzászólására (») Nov 22, 2007 /
 
Ez egy express apróhirdetésébe való post volt, de ez egy fórum !

Ezek egy részébe eprom tartalom is kell, nem sokra mész a PCB-vel.

(szerintem)
(#) JB-Oct tuning hozzászólása Máj 4, 2008 /
 
Sziasztok. Nincs valakinek chippelés terén némi programozói tapasztalata véletlen. Nekem egy ecu módosytó prg-re lenne szükségem.
(#) tom7878 hozzászólása Júl 18, 2008 /
 
Itt is találtam hasznos infót arról, hogy milyen teljesítménynövekedést érhetünk el!
chiptuning információk
(#) alex89 válasza tom7878 hozzászólására (») Júl 31, 2008 /
 
igen ám csak jóvolna ha valaki tuna valami prograot amivel optimalizáli tudnánk az autókat...
(#) Vecike hozzászólása Márc 8, 2009 /
 
Üdv! Építettem egy eprom égetőt! És C20NE motorkodú motort szeretnék chippelni! Honnét tudnék szoftvert szerezni? Azaz eprom tartalmat? motronic 4.2 és 1.5-höz is kéne! Köszi előre is!
(#) darkman30 válasza Vecike hozzászólására (») Márc 8, 2009 /
 
Pl. Tőlem!
Következő: »»   1 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem