Fórum témák
» Több friss téma |
Ismered a PB137 áramkört? Pont erre a célra való, egy darab akku töltését végzi, legfeljebb 1.5A árammal.
Szia! Igen jól gondolod, hogy ciklikus üzemben lesznek használva, de a kapcsolásban már kicseréltem a diódát egy 1N5400-ra, mert a 4001-es melegedett, szóval az nem lessz gond, de köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet, mikor terveztem, nem is gondoltam erre
Szia! Nem ismerem ezt az IC-t, de utánnanézek. Nem szeretném túlbonyolítani a dolgot, de azt sem akarom, hogy az akkuk hamar kileheljék a lelküket. Ha ez az IC direkt erre való, akkor tuti jót tesz az akkuknak, köszi a tippet
Már utánna is néztem, és nekem sajnos nem jó ez az IC, 13,7V a töltési végfesze, ami 1 db 12V-os akku puffertöltéséhez jó, nekem pedig 2 db sorbakapcsolt akkut kell ciklikusan töltenem, azaz 14,4V a szükséges töltési végfeszültség akkunként, szóval nekem 28,8V töltési végfeszre van szükségem. De azért köszi.
Szevasztok. Más topicot nemigen találtam. Motoromból kivett (nem zselés), hanem karbantartásmentes (vagy mi pontosan a neve) aksit, lehet-e tölteni ilyen táppal? Ha igen, hány A / V-on?
Ha valakinek épp nincs kedve töltőt barkácsolni, hanem egészben venne egyet, merre lehet kapni 12v-os akkutöltőket cirka 120mA-esben? 1.2Ah-s az akku, amit töltenék. Amiket találtam weben (pld hestore és hasonló helyek), mind minimum 800mA-esek. Szabályozható / automata töltőt pedig valahogy nem nagyon találtam.
Sziasztok!
Adott egy 24V-os elektromos roller, amit két sorba kapcsolt 12V 7Ah-ás zárt akksi hajt meg. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e tölteni az akksikat külön-külön úgy, hogy ne kelljen a kábeleket leforrasztani az akksikról minden egyes töltésnél (mivel csak 12 voltos töltőm van) az ábrán látható módon? Tehát először feltöltöm az egyik akksit, majd ha az feltöltődött, utána a másikat. Köszönöm előre is a segítséget. Üdv: Aegis
Hello. Ennél a töltőnél a transzformátor szekunder oldala csak 18V váltakozó lehet, vagy nagyobb is jó? A feszültséget az ic szabájozza, vagy feszültség osztók? Mert azt tudom, hogy az IC 10-40V-ot bír.
Ha 12 V -os ólom akkut szeretnél tölteni, akkor ahhoz olyan töltőre van szükség, amely biztosítani tudja a max 14,4 V töltési végfeszültséget, és természetesen az akkumlátor kapacitásának megfelelő áramot. Ehhez olyan transzformátor szükséges, ami az egyenirányítás után a kapocsfeszültség minimum 3 - 4 V -al nagyobb, mint a töltési végfeszültség, innen származik az a 18 V körüli feszültség. Ehhez olyan trafó kell, ami a névleges terhelő áram mellet, 12,8 Veff értéknél nagyobb váltakozó feszültséget ad. Lehet ez a feszültség jóval nagyobb is, (maximálisan a szabályzóban alkalmazott eszközök feszültség tűrése), de akkor a töltésszabályzó áramkörnek, a max. töltőáram, és a szabályzón eső feszültség szorzatának megfelelő többlet teljesítményt el kell tudni disszipálnia.
A postodban nem utaltál vissza arra, hogy milyen töltőről van szó, és ne haragudj, de én nem kerestem meg. Ezért írtam általánosságban, de gondolom nem baj.
Igen, lemaradt a link, pedig be akartam szúrni. Bővebben: Link
Megnézek otthon 1-2 transzformátort, hátha elég lenne letekernem pár menetet valamelyikről, főleg 12V néveleges feszültségű akkuknál használnám, de ha már csinálok valamit, akkor az legyen jó, és tudja a 6V-ot is.
A rajzon szereplő transzformátoron rajta vannak a szükséges feszültség adatok. Elég valószínűtlen, hogy tudsz ide pont megfelelő transzformátort "kotorni". Valószínűleg a készítése, vagy készíttetése válik szükségessé.
Sziasztok! Az normális, ha egy zselés akkumulátor töltése során az akkutöltő beépített feszültségmérője 13,6V-ot, a multiméter meg 14,27V-ot mutat?
Szia!
Mindkét érték lehet normális, de én egy harmadik műszere hagyatkoznék. Ha viszont, e kettő érték között kellene választani, biztos nem a nyolcszáz forintos műszer által mért értéket, venném kézpénznek. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2013
Hello! Egy mérés értékét, nem csak a pontossága, hanem a mérés eljárása is meghatározhatja. Tekintve, hogy nem biztos, hogy a töltőáram időben állandó, vagy is tisztán egyenáramról van szó, erre mutatott érték kapásból akár más-más is lehet. De ettől még lehet egyik/másik pontatlan. üdv!
Először is köszönöm a gyors válaszokat! Keresek egy ismerőst akinek van egy minőségibb multimétere és lemérem azzal is, mert addig nem merem rátenni az akkumulátorokat nehogy hazavágja őket Egyébként az a furcsa, hogy ha rá van kapcsolva az akksira a töltő, de csak készenléti állapotban van, akkor ugyanazt a feszültséget mutatja, mint a multiméter, viszont ahogy elindul a töltés, akkor mutatkoznak csak a két eszköz által mért feszültségben különbségek. A készülék leírásában 0,8A van feltüntetve kis kapacitású akkumulátorok töltési áramaként, és ezt bizonyos időközönként 2-3 másodperc erejéig lekapcsolja az akkumulátorról egy relé, majd visszakapcsolja.
Akkor itt, a számunkra ismeretlen működés, befolyásolja a mért értékeket. Valószínűleg, valamelyik mérőmű, érzékenyen reagál rá. Én abból indultam ki, hogy a kéziműszered hajlamos nagyobb feszültség kijelzésére, merülő telepnél (9voltos belső telep). Ha teheted, keress az ismerősöknél, analóg műszert, ezzel mérd meg az akkumulátor feszültséget.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, 28 db sorba kötött 12V-17Ah-s zárt (VLRA/AGM) aksi töltését kell megoldanom. Egy elektromos mopedautóban vannak az aksik, azért van ilyen sok sorbakötve, mert egy frekvenciaváltót működtetek egyenáramról, a frekiváltó 300V DC-ből csinája a 3x 230V AC-t, és egy kalickás motor hajtja a járgányt. Eddig úgy töltöttem az aksikat, hogy átkötögettem párhuzamosra az akkupakkot, de ez nagyon időigényes, és nem is merem másra bízni (pl. a barátnőmre), mert a sorba kötött aksiknál már életveszélyes a feszültség, nem mindegy hova nyúlunk. Csináltattam 28 db BMS modult az aksikhoz, ezek elvileg megakadályozzák az aksik túltöltését, így lehet sorba kötve is tölteni a pakkot. 28x 14,4V = 403V max. töltőfeszültségre lenne szükségem, de elég 2-2,5A töltőáram. Egy 1 kW-os toroid trafót tudok venni, egyenirányító van a frekiváltóban, ha az AC betápra kötök kb 300V AC-t, akkor a DC buszban kb. 400V DC lesz. Csak kellene valami feszültség stabilizálás, és egy áramkorlát. 400V-os akkutöltőről nem találtam a neten kapcsolási rajzot, de ha lenne egy bevált kapcsolás, azt le tudom gyártatni. Ha valakit esetleg érdekelne, az elektromos Aixamomról van itt egy videó: http://www.youtube.com/watch?v=HRVkTELHQTQ https://www.facebook.com/pages/Electric-Aixam
Üdv. Adott egy 12V-os zselés akku, kérdésem az lenne : hogy viseli töltés szempontjából ha egy sima, 12V 500mA dugasztápot teszek rá ?
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2013
Azt nem írtam, hogy a táp kapcs. üzemű. Lemértem, 11.94V-ot ad le, gondolom a névleges terhelés eléréséig ezt tudja is fixen.
Ebből kiindulva ha megpufferelem, és beállítom az áramot az akksinak (mondjuk 500mA-re) akkor az szépen tölti egyre csökkenő árammal, míg a fesz ki nem egyenlítődik. Jelen esetben az nem gond, hogy a 11.94V nem 100% töltöttség az akksinak. Szerintem ez így működhet egész jól, mit gondolsz ?
Egész jól működik, amíg megvan a hálózat. Ha ekkora feszültséggel töltöd, ami az akku névleges feszültségét sem éri el (12,6 V), nem hogy 100 % -ra nem lesz feltöltve, még 10 - 20 % -ra sem. Amint megszűnik a "töltés", az akkud pillanatok alatt lemerül.
A "pufferelés" mit sem fog segíteni, ahhoz, hogy az akumlátor kapacitását még csak megközelítő pufferelést tudjál csinálni, igen nagy értékű kapacitásra lenne szükség. Az akkumlátor maga is egy nagy puffer. Ha úgy lenne ahogy gondolod, az elektromos autókba nem akkukat pakolnának, hanem jó nagy kapacitású kondenzátorokat.
Értem, logikus.
És ha mindezt egy 14-15V-os kapcsoló táppal csinálom ugyan ilyen felállásban ?
Tökmindegy milyen táppal csinálod, a lényeg azon van, hogy a töltési processzus megvalósuljon.
Ehhez az szükséges, hogy a processzor előtt elő kell állítani egy 14,4 V -nál magasabb tápfeszültséget, ami biztosítja a megfelelő töltőáramot. Maga a "processzor" nem feltétlen bonyolult áramkör, biztosítania kell (12 V -os akkumlátor esetén) 14,4 V -ig a kapacitásnak megfelelő áramot, a 14,4 V elérésekor a töltőáramot meg kell szütetni, ill. át kell kapcsolni csepptöltésre, ami azt jelent, hogy a töltőfeszültséget 13,6 - 13,8 V -ra kell csökkenteni. Az akkumlátor kapocsfeszültségének 10.6 V -ra csökkenésekor el kell indítani a töltést, ill. ha ez nem lehetséges, le kell kapcsolni a terhelést. A terhelést visszakapcsolni, csak 12, 6 V töltöttségi szint felett lehet visszakapcsolni. Ebből a procedúrából azt valósítasz meg, amit akarsz, csak töltőnél elég csak az első részt, szünetmentesnél a teljes procedúrára szükség van.
Sziasztok!
Adott egy olyan projekt, ahol ugyan olyan típusú és kapacitású akkumulátorokat kellene csoportokba rendezve tölteni. Egy nagyobb volumenű szünetmentesítés lenne a cél. Át böngésztem már a fórumokat, utána olvasgattam a dolgoknak ebben a fórumban is. A Vicsys által közölt cikkben szereplő, UC3906-os vezérlő áramkörrel ellátott kapcsolás elég kompakt a számomra a kivitelezéshez. Kérdésem az lenne hogy hogyan lehetne megoldani az említett áramkör alapján azt, hogy akkumulátor csoportok is tölthetőek legyenek? A cél az lenne, hogy egy darab vezérlő áramkörrel lehetséges legyen tölteni 4db 12V/12Ah, párhuzamosan kapcsolt, zselés akkumulátorból összeépített akkupakk. Elegendő lenne egy más típusú darlington tranzisztort alkalmazni, vagy használható az eredeti tranzisztorral, persze ez esetben az ellenállás értékeket kell újraszámolni? Nem azt kérem hogy helyettem csinálja meg valaki, hanem csak útmutatást kérnék hogy mely irányba induljak el a kivitelezéssel. Segítségeteket előre is köszönöm.
Hello! Ha párhuzamosan kötöd a négy aksit, az olyan, mintha 1db 48Ah-ás lenne amit 5A-el tölthetsz. Tulajdonképpen csak a végfok teljesítményét kel növelni, és a töltőáramhoz számítani a Shunt értékét. Erre pld. itt találhatsz példát. A tranyók komoly hűtéséről gondoskodni kell. Az IC adatlapján minden számítás meg van. Valamint egy Rádiótechnikában is. De egy excel táblát is tettem fel a számítások megkönnyítése érdekében ide..
üdv!
Köszönöm a segítséget! A excel táblázatot már korábban letöltöttem, az említett módosított kapcsolást átnéztem már mielőtt írtam a fórumba. Biztonság kedvéért feltettem azért a kérdést fórumba, hátha hasznos lesz még valakinek, meg persze nem akarok átszaladni semmi felett, ami esetleg alkatrész károsodáshoz vezethet.
Sziasztok!
Adott egy Mannesmann zselés akkus lámpa és egy kérdésem volna ezzel kapcsolatosan: 6v 4ah 20hr akku (zselés) van benne. Bővebben: Link Legegyszerűbben hogyan tudom ezt tölteni?( gyári elektronika elromlott/nincs is meg) A legegyszerűbb megoldás kellene mert nem sok hely van a lámpában az akku körül. Dugasztáppal tölteném. Köszönöm!
Hello! A legegyszerűbbet az LM317 Adatlapján találod. üdv!
Köszönöm! 7812-re is gondoltam vagy van még itthon LM2576T-adj. Ezek jók?
Mekkora feszültséggel kell tölteni a 6V akkut?
Megnézted az adatlapot? Mert erről a kapcsolásról van szó. Az 1* ellenállást 1,5ohm-ra választod, a töltőáram kb. 0,4A lesz. A töltési feszültség, rajta van az aksin. Ha nincs kb. 7,2V.
De mit szeretnél egy 7812-vel? Az 12V-os stabi, az aksi meg 6V.. LM2576-ot akkor érdemes alkalmazni, ha túl nagy a töltőfeszültség az aksihoz képest, vagy nagy a töltőáram. De ekkor is az ADJ típusát célszerű választani. üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |