Fórum témák
» Több friss téma |
A tápba mindenképp tennék biztosítékot. Valami engedjen, nehogy felgyújtsa esetleg a házat ha valami zárlat keletkezne. Nem szükséges amúgy túlbonyolítani
Közben raktam a táp két ágába, meg a hangszóró kijárathoz is, a nagy pufferek miatt van hely bőven a nyákon Amint befejezem, fölrakom! Ha valami nem tiszta, visítok, amúgy meg köszönöm a segítséget
Nos, valami ilyesmire gondoltam. Ha erre mennek a földek, nem okoz gondot? (kiegyenesítem még rajta a dolgokat, nem lesz ez ilyen kesze-kusza )
Olvasd el mit ír Király Tibor a tápellátásról!
Szia!
Jobb oldali táprész +- a össze van kötve a biztosítékkal, tehát zárlatos!
Olyan kérdésem lenne, hogy milyen alkatrészek szükségesek a táp részére a szűréhez? Megvan alapból a táp rész ami a trafóból, az egyenirányító diódahídból, és a pufferkondenzátorokból áll. Miket és hova tegyek még bele, hogy simítsam és szűrjem az erősítő számára a tápellátást?
Másik kérdés: Ha rendelkezek hangszóró védelemmel és hangszínszabályzóval amiknek külön kell tápot adni (12-15VAC), akkor ez bezavarhat ha külön trafóról mennek? Ezeknek is csináljak szűrést?
A végfok táp nem igényel több kiegészítőt, a 100nF szűrést az általam ismert panelek mind tartalmazzák.
A 12-15V tápegység nemcsak, hogy lehet, de kimondottan ajánlott, hogy független legyen.
Nagyon jó ez az írás! A szakmai részen kívül ez is jó volt benne; "Viszont nem tudom nem idézni egyik kedvenc mondásomat, minden nagyon egyszerű, amíg nem értünk hozzá."
kokozo! Köszi, jogos az észrevétel. Az olvasottak alapján nekifutok újra!
Készítettem egy új rajzot az olvasottak alapján. Megpróbáltam mindent figyelembe venni, amit az írás említ. Egyedül a kondik maradtak indokolatlanul nagyok, ugye amperenként 1000uf lenne ideális a leírás alapján, most ezek vannak itthon, ez marad, kisebbet még tudok tenni bele Hálás lennék, ha átnéznétek, hátha itt is valamit elkötöttem, mint az előzőben
Szia! Látom sikerült alkalmazni a leírtakat, jó lesz!
Nekem lenne észrevételem, ami nem a tápoldalt érinti.
1. A panelterv bal felső részén van egy kondenzátor az IC mellett. Az ott nincs jó helyen. Nem könnyű elhelyezni, de a jelenlegi formában szinte rátapad a bordára. Javaslom onnan elmozdítani. Van egy másik szempont is, amit most még figyelembe vehetnél, mert később már nem lesz rá lehetőség, mégpedig az IC felfogása a bordára. A saját csavarjával való szigetelt felfogás az egyik legkevésbé jó megoldás. Lehet hűtőtönközni, de nálam nagyon jól bevált a leszorító kengyeles felfogatás. Javaslom ezt az utóbbit, de akkor előre gondolni kell arra, hogy elférjen a kengyel, és a rögzítő csavar is. 2. A hangszóróhoz csak egy vezeték menjen az IC-ről, a másik meg közvetlen a csillagpontból. Csak pár centiméter nyákvonalnak látszik, de az elv is ott van mögötte. 3. Minek kell az AC-ra egy-egy 100nF? Láttam már ilyet máshol is, de ott sem értettem. Végül a visszatérő, de mégis kihagyhatatlan kérdés. Miért van szükséged saját tervre. Reloop készített egyet, amit jól átgondolt, és többszörösen ki is van próbálva (Én is csináltam pár tervet, és mások is). Mi ingerli arra az építőket, hogy a saját tervüket használják, ami nem mindig -szinte sosem- üti meg az "elődök terveinek" minőségét?
Szia!
Köszönöm a tanácsokat! A kondit mindenképpen odébb teszem. A hűtőtönk nem szimpatikus, de a leszorítókengyel tetszik ez jó ötlet, szintén elfogadom! A hangszóró földpontját is törlöm és átteszem a csillagpontba. A 100nF-ot még régen láttam egy gyári erősítőben, rontani semmiképpen se ront a dolgon... A végső kérdésre a válasz; az embernek mindig vannak igényei, ezek az igények az idő múlásával alakulnak, ahogy az egyén öregszik, kialakul a jól bejárt út, amin szeret sétálni. Ha valamit építek szeretek mindent egy nyákra tenni, nem szeretem, ha a dolgok a levegőben lógnak, nem szeretem a vezetékezést, ezt le is írtam Reloopnak. Egyébiránt nem szeretek birka módra az árral sodródni, nem szeretem a "tipikus" ujjá építéseket, szeretek valamit hozzátenni, amitől az enyém lesz az a dolog. Hasznos oldala is van; tegyük fel, kinyomtatom, vasalom, marom, fúrom, forrasztom, hallgatom, van egy erősítőm, amiről annyit tudok, amennyit. Így már többet tudok (sejtek) a dologról, a tápról olvasottak, a Te tanácsaid... Nálam ez az oka a folyton új nyákot tervezek, készítek című őrületnek. Vicsys által készített chronotemp, az általam után épített példány néhány plusz dologgal
TDA7294-hez ha a szigeteléshez csillámot használok akkor szükség lehet hűtőpasztára is vagy csak elég a csillám?
Igen szükséges a hővezető paszta. A felületek között légzárványok maradhatnak nélküle, ami nem híres a hővezetőképességéről
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2013
Én a Thermaltake gyártmányú hőközlő pasztát szoktam kenni, fecskendőben árulják, és a gyártó szerint 2W/mK a hővezetési tényezője. Az ARCTIC COOLING MX-4 gyártmánynak, ami piszok drága, 8W/mK hővezetési tényezőt adnak meg, tehát nagy különbségek vannak! Ha van otthon szilikon zsírod, vagy fehér színű hőközlő pasztád, az is jó. (Szilikon zsír hővezetési tényezője tipikusan 0,4 W/mK, a fehér pasztáké 1W/mK körül.)
Én azért szoktam a Thermaltake-et használni, mert a teljesítményelektronikák megfelelően méretezett, és kivitelezett hűtése egy igen sarkalatos pont, ezen belül is a konstrukcióban található szerkezeti elemek közti lehető legkisebb termikus ellenállás megvalósítása nagyon fontos. Ugyanúgy mint az áram, a hő is tudja a fizikát. (Sajnos gyakran jobban, mint mi.) A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2013
Van egy 2*25V-os toroid trafóm. Tudna valaki küldeni egy tápegység kapcsolást? 2*100wattos 7294-et akarok vele működtetni.
Tessék. A pufferekkel párhuzamosan tegyél 100nF szűrést.
Köszi, akkor erre kössem rá párhuzamosan a két erősítőt?
És a pufferek mekkorák legyenek? 6800µF jó?
Két darab 100W-os végfokhoz szerintem karcsú lesz a 6800uF. Olvasd el te is ezt, én sokat tanultam belőle. Igen, rákötheted, csak arra ügyelj, hogy csillagpontos legyen mindig a földelés.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2013
Még hozzátennék egy gyakorlati tapasztalatot a hűtés témához, amit ma tapasztaltam. A HE Store nevű webshopban vettem szigetelőlapot, konkrétan a SILI 150 x 220 terméket, amiről még hővezetési tényező adatot is közöl a forgalmazó: 1 W/mK állítólag. Hát szerintem meg ennek a példánynak kb.0,05 W/mK LEGFELJEBB! Soha ne vegyetek ilyet, ha jót akartok a végfokotoknak.
Nem kétlem, hogy a jó fajta szigetelőlapok megfelelő hővezetési tényezővel rendelkeznek, csak az a baj, hogy ránézésre ez a paraméter nem látszik. Javaslom a csillámlemez alkalmazását, az 0,4-0,5 W/mK tuttira. És ugye nem azért építünk végfokot, hogy megsüljön.
...És nem is szép, de sokkal nagyobb mint a csillámok, ezért van ahol elkerülhetetlen.
Én öntapadós kapton szalagot használok egy ideje, eddig semmi gond vele. 0,45W/mK a hővezetése.
Szia! A hűtőzászló furatán keresztül fogattad fel az IC-t? Ebben az esetben a gumi benyomódása miatt az IC hátlap és a hűtőborda nem lesz párhuzamos, érdemes oldalról megfigyelni. A lábak felőli oldalon nem, vagy alig jön létre a megfelelő hővezetéshez szükséges kontaktus. A megoldás bemutatására Alkotó kollégától kölcsönzök egy rajzot.
sziasztok! azt szeretném kérdezni hogy szerintetek meg lehetne -e hajtani 2 tda7294-et egy 400w-os 54v-os trafóval. mivel a trafón csak 1 szer 54v-os kivezetés van ezért virtuális földet használnék.
Az 54 voltos tekercsel feszültség kétszerező kapcsolással elő lehet állítani kétszeres feszültségű tápot, de 60-70 volt jöhet létre. Ez tönkre teszi a TDA7294-et. A trafó szekunder tekercsét legcélszerűbb áttekercselni kétszer 25-28 voltra.
Szia! Nálam kifogástalanul működik. Készült már sztereó változatban is.
A képen szereplő tápegység megfelelő lenne egy lm1036 ic meghajtásához?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |