Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Sziasztok!
Ezt a fordulatszámmérőt szeretném megépíteni a simsonomra: http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=...alkat= Több kérdésem is lenne. Első az, hogy az enyém 6v-os, de ez 12 volthoz készült. Mit változtassak rajta, hogy 6 voltról is működjön. Második az, hogy találkozott valaki olyan változattal ahol a ledek sorban vannak és nem körívben? Előre is köszönöm a segítséget!
Szia! Tégy bele low drop 5V-os stabilizátort.
A LINK-elt kapcsolást nem látom a javított változatban sem, de a LED-eket teheted sorban is, vagy amilyen formában csak szeretnéd az biztos. Most már látom, de ettől még így van.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2013
Nem rossz ötlet...
Esetleg valami megfelelő feszültségkétszerező kapcsolási rajzot tudtok javasolni? Nem baj ha rossz a hatásfoka, csak ezt a fordulatszámmérőt tudja táplálni.
A 7805 helyett kell olyan stabilizátor, ami 6-7V-ról is stabil 5V-ot ad. Ez az amit ajánlottam.
Kösz, nem igazán értek én az ilyenekhez...
Hello
Megépítettem az alábbi kapcsolási rajz alapján a fordulatszám mérőt. Próbálnám indítani csak az első led világit halványan semmi más, ha ráadom a jelet a 6votos trafóról úgy sincs semmi változás. Potmétert tekergettem de nem értem el vele semmit. Valami ötlet hogy mi lehet a baj??? http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=...alkat=
Szia! A linket a válaszablak LINK gombja segítségével rakd be, így nem sokat látok belőle. Erre tippelek. A bemeneten lévő 100k ellenállást a trafós kalibrálás idejére cseréld ki 5-10k-ra.
Szia
Kicseréltem az ellenállást de így sincs semmi változás. Az első led halványan világít de semmi más. Valami ötlet???
Hello!
- Adj feszültséget egy 22kohm-on keresztül az LM3914-ek 5-ös lábára. Jelez mind? - Húzd le GND-re az 555 2-es lábát. Jelez mind? - Tegyél egy 10kohm-os ellenállást a tranyó bázis-emittere közé. - Oszcilloszkóp. - Olvass vissza.. üdv! A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2013
Helosztok.
Lada fordulatmérőt tettem simóra. C5 öt dupláztam (220n párhuzamba) Mér de nagyon kalimpál, semmi csillapítása. Gyárilag a leírás szerint a tengely volt bekenve csillapító hatású olajjal. Lehet ezt valahogy pótolni? Műszerolajat próbáltam a tengelyhez folyatni, semmit se ért. Van erre valami megoldás? Raktam egyszer trabiba egy vdo féle műszert az is kalimpált azzal se tudtam mit kezdeni.
Mekkora kellene ami nem is "lustítja" el nagyon a műszert és csillapít is? Gondolom ezt legegyszerűbben próbálgatással lehet megállapítani. Majd kipróbálom mennyire hatásos. Na majd legfeljebb BMW féle kereszttekercses + pic nem fog kalimpálni. Köszönöm a segítséget.
Sziasztok
Tud valaki működő ledes fordulatszámmérő rajzot 6 V simsonhoz? Találtam itt a fórumon egyet amiben 7805 ic kell kicserélni ha 6V rendszerhez kell. Elég ennyi változtatás rajta? Esetleg van aki kipróbálta már ezt és működött? Segítséget előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
Szia! Ez évek óta hibátlanul működik (nem értem miért nem találtad meg). Bővebben: Link Bővebben: Link
Szia
Ezt a kapcsolást megleltem csak,hogy nem volt nyákterv így át siklottam felette. Meg nekem nem kell bele aksi fesz mérő. Ha esetleg eltudnád küldeni a tervet layerben azt megköszönném. Segítséged előre is köszönöm.
Köszönöm a segítséget! Annyi kérdésem lenne még, hogy a te kapcsolásodnál a az 59/b jelű kivezetésre kell kötni a simson.hu oldalon találhatót pedig a gyertya vezetékére. Köthetem ezt is az 59/b kivezetésre? Ha a gyertya vezetékére tekerem rá, akkor milyen vezetéket válasszak?
A gyertyáról való jeladást nem próbáltam. A generátor 3x olyan sűrű impulzust ad, ezért az első tranzisztor kollektor köréből kikerül a 68nF kondenzátor (nem kell beültetni).
Tehát akkor ami a simson.hu oldalon van kapcsolásba nem kell beültetni a 68nF kondit, a jelet a generátora kell kötnöm (59/b) a 7805 meg ki kell cserélnem egy low drop stabilizátorra . Ha jól értelmezem, és semmit nem kell változtatnom a kapcsoláson.
Pontosan! A biztonság kedvéért azért megemlítem, akku legyen a szimóban.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2013
Még egyszer köszönöm szépen a segítséget !!!
Na , újra nekifogok ennek a csodának hátha most sikerrel járok, egy kis segítséget szeretnék kérni , hogy a világító tekercsről tudjam "levenni" a jelet , mit kell benne kicserélnem ?
Ha a generátorról akarod levenni a jelet akkor azt kell megépítened ami a simson.hu oldalon van csak némi változtatással. Nem kell beültetni a 68nF kondit,a 7805 stab ic-t ki kell cserélnem egy low drop stabilizátorra. A jelet a generátora kell kötni (59/b). A simsonos oldalon írt alkatrész lista nem teljes, mert a 2,2K és az 1K ellenállásból is kettő kell. Ha jól megnézzük az alsó panel rajzot meg az elkészült fotót a kettő nem egyezik. Remélem azért jó a rajz és működni fog
Természetesen csak akkor ha 6V-oshoz kell.
Így zajlanak a folyamatok a kapcsolásban 150Hz-es jelnél.
Hello
MA összeraktam a 20 ledes fordulatszámmérőt. Ha az LM3914 5-ös lábára feszt adok az összes led világít, ha az NE555 ic 2-es lábát leviszem földre akkor is világít mind a 20led. Ráraktam a motorra kipróbálni de ott csak a 10. meg a 20. led világított a köztesek pedig villogtak gyors ütemben halványan, fordulatszámtól függetlenül. Mikor rárúgok akkor meg az utolsó led felvillan és szép lassan az első ledig egyesével kigyullad. NE555 ic-t cseréltem benne de így se változott semmi. Szerintetek mi baja lehet?? Valami ötlet esetleg? ezt építette meg: Fordulatszámmérő
Ezt a kapcsolást amit linkeltél legalább 30x utánépítettem. Figyelni kell a kondik típusára , helyedbe a tranyót is megnézném hogy jól van e bent és hogy minden vezető ér átad-e. Néhány esetben én is szívtam ilyen miatt, szemmel láthatóan tökéletes volt a maratás , miután meg már mindent kicseréltem 100%-os alkatrészre utána elkezdtem méregetni a feszültségeket és bizony egy hajszálrepedés volt az egyik sávban és már nem volt jó az egész. Ja és még valami nagyon érzékeny a megfojt gyantára a kapcsolás. Mosd le teljesen tisztára körömlakklemosóval a panelt. És utána próbálgasd.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |