Fórum témák
» Több friss téma |
Azok nem diódák hanem orosz tirisztorok!
A trafó nem hiszem hogy szakadt lenne mert elég masszív orosz technika . A primer trafóbemeneten mérhető fesz és a trafó is zug azt írod. Akkor a primer kap áramot az tuti. A szekunderen nem mértés semmit . Próbáld kikapcsolt állapotban ellenállás méréssel megkeresni a szekunder tekercset. Ahol van ellenállás ott van a tekercspár. nézd meg a forrasztásokat mert azok is el tudnak fáradni a trafón forraszd át az összes kivezetést. Ha ezután sincs fesz a szekunderen akkor a trafó szakadt de ezt nem bírom elképzelni.
A tirisztor nem csinálhat ilyet? még lehet ilyen tirisztorokat kapni gondolom nem..
köszi.
Beszerezhető a tirisztor vagy helyettesíthető mondjuk bt151-es.
A tirisztor nem csinálhat ilyet az tuti. A biztosíték jó? Mert van benne alul ha jól látom. A trafót ha kell ki is forraszthatod és szétszedheted a vasmagot könnyű szétszedni majd leszeded a papítr róla és akkor a kisfeszültségű szekundert látod ami elvileg szakadt . De szerintem forrasztási hiba lesz.
Üdv odáig eljutottam?hogy tölti az aksit..de hogyan..
ez magas kicsit nekem amikor ráteszem a csipeszeket az aksira akkor indul addig hiába mértem a csipeszeket semmi fesz nem volt rajtuk csak annyi ami ott a képen látható 0.30 v. Na megy a töltés és azt játsza nem egész 1 percenként vissza zuhan az ampermérö 0-ára aztán kis pihi és ujra 3 amperra fel ugrik és tölt! ilyet még nem láttam miez az ingadozás? de beis rakom a képeket nem semmi. Elöreis köszi a fáradozásod!
Akkor elvileg nem is volt baja?
Ha így van legalább ismerkedtél a belsejével. A szakaszos töltés szerintem valami féle kímélő töltés lehet . Jó az csak több időbe kerül mire feltölti az aksit.
Üdv szert tettem 1 orosz tirisztoros töltöre arra már rájöttem,hogy a csipeszek végén üzem alatt nincs fesz,
csak akkor ha ráteszem öket az aksi pólusaira. És itvan ami magas nekem ráis raktam közbe a müszert töltés közben ha ez töltés nemtudom..Azt lépi hogy nem egész 1 percenként lefel kapcsol megjelenik a müszeren a valos feszaz aksin, 9.95 v és amikor rákapcsol akkor a 14.22v és váltogat de az ampermérö is persze ugyenekkor fel le ingázik. Elöreis köszönöm a szakiktól a megoldást!
A tirisztoros töltők, feszültség szabályzók csak terhelés alatt működnek. A töltőd hibátlan.
Köszi szépen
Sziasztok
Van nekem egy CTEK XS7000 akkutöltőm ami sajnos feladta a harcot. Mivel nem garanciális már ,szétszedtem és láttam hogy az R23 ellenállás szépen (lassan) elégett benne. Sajnos nincs felelhető kapcsolási rajz a neten és a gyártó sem válaszolt a kérdésemre így abban kérném a segítséget, hogy valaki akinek van ilyen töltője, ha nem gond szedje szét és mérje meg nekem. Nagy segítség lenne. Egyébként működőképes a töltő, ha rövidre zárom az R23-at jön ki belőle feszültség. Ez az ellenállás közvetlen a 12V kimeneten van sorosan, gondolom az árammérő sönt lehet mert elég nagy méretű SMD cucc. Jó lehet még ha valaki tud szervizt ahol ezeket javítják. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2013
Sziasztok!
Tegnap tönkrement a Tronic típusú akkumulátor töltőm furcsa módon. Fel szerettem volna tölteni az ceruza akkumulátoraimat. A töltő egyszerre 6db akkut tud tölteni. Beletettem mind a 6 -ot. Mivel az akkumulátortöltő gyorstöltő ,ezért az akkuk melegszenek töltés közben. A szobában ahol töltöttem elég meleg van, ezért arra gondoltam , hogy egy PC ventilátorral lehűtőm az akkukat. Egy kis idő múlva kikapcsolt a töltő. Azóta viszont nem is kapcsol be. A töltő védelemmel van ellátva, ami egy bizonyos akkumulátor hőmérséklet után lekapcsol , ha nagyon melegszenek. A töltőben egy NTC dióda van. Az lehetséges, hogy a hűtés volt az oka , hogy tönkretette a töltőt? Én arra gondolok, hogy a ventilátor az érzékelőt kelőképpen lehűtötte, így nem érzékelte a melegedést. De a töltőben lévő alkatrészek közben felmelegedtek és így tönkrementek. A töltő panelján nem látok égést, a biztosíték nincs benne kiégve.
Sziasztok!
Van egy 10A Orosz töltőm. Meg néztem rajta a biztosítékokat és a forgo kapcsolót,tökéletesen átadják az áramot és a feszültséget. Használat közben kimérve azt vettem észre hogy be esik a feszültség 5V alá az áram erősség marad. Mi lehet a gond? A töltő:
Az akumlátor töltők áramgenerátoros töltők. Ez azt jelenti, hogy egy meghatározott áram leadására képesek, akár egy rövidzárra is. Az áram akkor is át fog folyni a rövidzáron, feszültséget mégsem fogsz tudni mérni rajta.
Azonban ha egy 12 V -os akksin töltés közben 5 V -ot mérsz, az már valószínűleg tönkrement. Nagyjából 2 - 3 cella működik, a többi zárlatos.
Szia! Fogalmam sincs mi az az áramgenerátor, de ebben a trafón kívül nincs semmi más.Egy forgókapcsoló, 2db biztosíték és egy árammérő.
A jelenség az:Felrakom tölteni az akkumulátort és innen töltök egy Lipó akksit .Ez egy univerzális töltő ami kiirja a feszültség és áram értékeket,mind a bejövő mind a kimenő szekcióban. Itt vettem észre az áram marad és a feszültség be esik ahogy a 2.tültő emeli a feszültséget.
A dolog lényege az, hogy ha a maximális áramát elérte, lecsökken a feszültség. A rossz akku rövidzár ként viselkedik. Biztosan az a rossz, mert 5V-ot még töltő nélkül sem mérhetnél rajta. Ez egy autós töltő LiPo akku töltésére nem alkalmas.
AAmi nem mukodik az egy olom akksit töltő orosz akksi töltő,Lipot pedig közben szoktam tölteni egy
IMAX B5-B6-B8... töltővel,mivel megemeltem a toltési áramot 5 A re ,ez a jelenség játszodott le. Az olom akkuval pedig most is eltudom inditani az autót... Mivel ez a lánc nem működött ,ma egy számítógép táppal töltöttem az IMAX B5-B6-B8... töltő közbe iktatásával a Lipót. Az Orosz töltő most sem jó ,az akksi most is simán indítja a kocsit. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2013
Vettem 2db 3000mAh 6s1p és 2db 2600mAh 6s1p Lipo akksikat és azokat bontottam szét 3000mAh 3s1p és
5200mAh 3s2p akksira. Természetesen a megfelelő 4JST-XH balansz csatlakozóval láttam el és ehhez kellett a nagyobb áram erősség. Mit ne mondjak a számítógép tápot is meg fektette rendesen .200W-os de a toltésnél a 12V leesett 10.1 Vra és nem ment fel az áram a kért 5A-re hanem 2.4 A-t engedélyezve töltött. Még jó hogy csak 1000mAh ment beléjük. így is 60 perceket töltött.Egyikkel még most sem végzett.Igy lett 6db jó minőségű Lipo akksim. Mindez azt jelentené hogy a számítógéptáp 25W-os? a 200W helyett? A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2013
Idézet: Akkor valamit rosszul mérsz, mert azt 5V-ról nem lehet. „Az olom akkuval pedig most is eltudom inditani az autót...”
Nem én mértem és nem én álltam meg töltés közben....
Imax B6 töltő tudja a fesz és áram mérést és mikor megállt sipolva a töltés kezdetén akkor néztem meg miket ír ki.Majd ezután vettem elő a számítógép tápot. Olom akksi töltésekor kb 3A mutatott a saját müszere, rátéve a Imaxos töltót a Lipo akksival fel ment Maxra.Feszültség meg le esett... A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2013
Akkor mérj te is. Valószínűleg az Imax töltőd nem kapcsolódik rendesen az ólom akkura.
Most akkor mi is a helyzet? A dolgok jól összekuszálódtak.
Onmagában mérve:
olom akku fesz 12.06V olom akku áram nagyon nagy olom akun rajta az orosz töltő 13.9V átfolyo áram 3.2A olom akkun rajta az orosz toltő és rajta az Imax töltő a töltendő Lipo akksival kezdetben13.8V-7.2-13.6V Most ezt produkálta , az Imax töltő leáll tul alacsony feszültség miatt. olom akkun rajta az orosz toltő és rajta az Imax töltő a töltendő Lipo akksival kezdetben0.01A-2.1A-0.00 A kezdeti kis áramról felemelkedik2.1A-ra majd vissza esik.Mivel le áll a toltés hibával. Mérések meg vannak...
Szia! Lehet, hogy én nem értem, vagy mégis ... Kettő töltő van párhuzamosan kötve de azt gondolod majd mindegyik tölti a saját akkuját. És a belső ellenállások hogy alakulnak? Nem folynak kiegyenlítő áramok? Nem értem!
Akkor sorjában? Oroszakkutöltő a töltést szolgálja az olom akkunak.Az olom akkura / mint táp áram/ vagy mint/ stabilizált labortáp/ van kötve az imax toltő , ami pedig egy Lipo akkumlátort tölt.
Ez otthon van így! Kint a szabadban simán csak az olom akksirol van töltve az Imax töltövel a Lipo. Jah és így megy ez már vagy 6 éve. Viszont csak most kezdtem el nagy áramokkal toltani,eddig kissebb 1300-1800mAh Lipo és ni-cd,ni-mh és olom akksikat tölteni. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2013
A LiPo töltő a mérést digitális módon végzi, mint a multiméterek. Nemlineáris (torz) jelen érdekes dolgokat tudnak produkálni. Ha csupán egy töltött ólomakkuról próbálnál áttölteni a LiPo akkuba, valamivel pontosabban mérne. Emellett, ha igazán profi a LiPo töltőd, kapcsolóüzemű, ami további, látszólag furcsa dolgokat művelhet. Pl. kis bemenő áramból nagy töltőáramot produkálhat.
Nagyon nem mindegy, hogy mit mikor mivel és hogyan mérünk. A régi analóg mutatós műszerek bizonyos esetekben a nagyobb, 1,5-5%-os mérési pontosságuk (pontatlanságuk) ellenére valós mérési adatot szolgáltatnak.
Rendben,csak a hec kedvéért.
Nagyon szeretem az orosz toltomet.Ha lemerült az autó akksija, 3 perc alatt feltöltötte a 10A-rel olyannyira hogy rajta hagyva a töltőt,be tudtam indítani az autómat. Tehát a hec kedvéért most kimentem és felkapcsoltam a világítást az autóba. Holnap d.u. meg kisérlem ujra a régi trükköt a 3 perces indítással. Ezek után kiváncsi vagyok ,áramgenerátorra, digitális áram mérőre torz és lineáris jelalakokra,amelyek kapcsolnak is és még pontosak is. egyenlőre koszonom a segítséget... A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2013
Csupán a mi kedvünkért nem szükséges tönkretenned az autóban az akksidat.
Több egyszerű akkutöltőben az áramgenerátor funkciót a trafó mechanikai kialakítása látja el. Van amelyikben látható mágneses sönt van, van, ahol a tekercsek megfelelő elrendezésével ez megoldható. Házilag csak olyan esetben célszerű áramgenerátoros töltő bemérésével kísérletezni, ahol biztos vagy az áramgenerátoros jellegben. Máskülönben könnyű tönkretenni. A ruszki töltők rendkívül üzembiztosak és erősek (ezeknél már csak az jobb, amit magamnak gyártottam ). Ennek ellenére már nem egyet javítottam.
Sajnos a töltés sikertelen. az akkumlátorba nem tudtam életet lehelni az orosz töltővel.Számomra evidens hogy az van meghibásodva.
Viszont a számítógép tápjával és az Imax b6 töltővel PB módon,sikerűlt feltőltenem igaz nem 10Arel de 1 őra mulva,a tültést leszedve sikerült az autót be indítanom. Most még csepp töltéssel töltöm,hogy vissza nyerje eredeti kondícioját. Van estleg valaki , aki megmondaná ezek után hol kezdjem a hiba keresést? Idézet: Sok alkatrészt nem kell vizsgálnod. Talán még egy graetz van benne. Továbbra sem hiszem, hogy ez a rossz, bár én csak messziről találgatok mérni viszont te tudsz. „ebben a trafón kívül nincs semmi más.Egy forgókapcsoló, 2db biztosíték és egy árammérő.”
Megnéztem a graetz diodák rendben teszik a dolgukat..
Viszont kaptam egy jó tippet ,egy másik fórumon. Forraszam át az ősszes csatlakozást újra. Van egy pár de szétolvasztom,meg tisztítom és újra forasztom. Most már csak holnap D.U. Jelzem ha van változás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |