Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   139 / 206
(#) nyemi válasza hzsiga hozzászólására (») Okt 18, 2013 /
 
LD497, L497, TL497, integrált áramkörök sajátossága a zárásszög szabályzás és a fordulat leállásakor a gyújtó transzformátor lekapcsolása.
De a K1055, IC-vel szerelteknek az nem tudom de valószínű PDF alapján.

Orosz modulok kapcsolásai .
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2013
(#) sevenhill válasza hzsiga hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Szevasz hzsiga! Elküldtem privátban a Skoda Favorit fellelt "dokomentációját". Ez egy régen grafitceruzával rajzolt kopott mórickarajz. (Anno meg is épült a doboz nélküli protója, de nem találom.Semmi IC, minden hozzáférhető kommersz diszkrét elemből van. Igaz, relatíve sok benne az alkatrész. Mivel akkoriban nagyon olcsó volt az eredetit Szlovákiából behozni, érdektelen lett a klónozása.) Sokat szereltünk be, főleg tönkrement gyújtású karburátoros japán autókat "szögeltünk" vele, amiknek drága vagy beszerezhetetlen volt akkoriban a gyújtásegysége. Szégyellem ide feltenni ezt a skiccet, de ha letisztázod, átrajzolod, valószínű másokat is érdekel, semmi ellenvetésem, hogy feltedd ide a kapcsolási rajzát.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2013
(#) proli007 válasza sevenhill hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Hello! Küld el nekem, átrajzolom.. üdv!
(#) pjg válasza proli007 hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Pont ezt akartam írni. Megelőztél.
(#) hzsiga válasza sevenhill hozzászólására (») Okt 22, 2013 /
 
Szia sevenhill. Köszönöm szépen a kapcsolási rajzot, és a segítő szándékot.
(#) ucsreen hozzászólása Okt 23, 2013 /
 
Kérném újra tőletek a segítséget !

Még mindig szenvedünk ezzel transmic-es V7.5-el.
Nem a PIC programjával van a probléma. Először azt hittük, hogy az a nem jó.
A következőket csinálja: 6000-es fordulatnál 200 fok lesz az előgyújtás, és így olyan, mintha leszabályozna a motor. 6000-ig tökéletesen működött, de most csinál olyat is, hogy elindul a motor a induktív jeladó nélkül is(széthúzott kábel). 10 indításból, egyszer indul el normálisan.
Valami zavaró jelet szed össze a PIC a gyújtótekercs áramköréből
Találkoztatok már ilyennel ? Mi lehet a gond vele ?

Előre is köszönöm.,
Üdv.,
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2013
(#) nyekk hozzászólása Okt 27, 2013 /
 
Üdv.
Moto Guzzi V75 -ös gyujtása ,úgy fest ,hogy feladta a harcot.A gyári, a lendkerékről vette a jelet,az előgyujtás szabályzás pedig , a karburátorok szívóerejét kihasználva oldották meg.Erre keresek valami használható megoldást.Lehetőség van a bütykös tengelyről megoldani a gyujtást,előgyujtást,meg mechanikusan,a régebbi tipusokban így van,de megszakító helyett szeretnék vagy valami hall ic -és megoldást,vagy induktív jeladóst.
Bármilyen ötletet szívesen veszek,bevált elektronika stb minden érdekel.
Előre kösz!
(#) Hidi hozzászólása Okt 28, 2013 /
 
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy a linkben szereplő kapcsolásban a BS170 es fetet mivel tudnám helyettesíteni. A válaszokat köszönöm.Bővebben: Link
(#) proli007 válasza Hidi hozzászólására (») Okt 28, 2013 /
 
Hello! Egy akármilyen kis NPN tranyóval, csak a bázis és az IC 4-es lába közé, egy 10kohm-ot kell kötni. üdv!
(#) Hidi válasza proli007 hozzászólására (») Okt 28, 2013 /
 
Köszönöm szépen.
(#) Hidi válasza proli007 hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Még egy kérdés lenne. A fet lábkiosztása d,g,s az npn tranyó c,b,e. Most hogy is kössem be? Azt értem hogy a bázis és az ic közé kell ellenállás de a másik két láb hova. Akkor a BC182 jó bele? Köszönöm.
(#) proli007 válasza Hidi hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Hello! Ugyan úgy kell betenni a BC182-őt, mint ahogy a BS170 állt A kettő "láb kompatibilis" D=C G=B S=E. Csak a bázisra menő fóliát meg kell szakítani, és egy ellenállást betenni. üdv!
(#) Hidi válasza proli007 hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Nagyon szépen köszönöm.
(#) nyemi válasza ucsreen hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Szia
Igen a fő probléma hogy a PIC-be bejut a zavar, mert a konstruktőr alapvető szabályokat nem tart be. Hardver oldalon az biztos de nem lennék meglepődve ha szoftveres oldalon is. Ezt a verziót még nem néztem, de a régebbiekkel voltak gondok.
Ha gondolod, annyit tudok segíteni, hogy írok neked gyújtás görbét az én programomba 12F683-ra, amit aztán berakhatsz 628 helyére egy "öcsi" panelen.
De ehhez kéne pár adat. Először is, hogy 2T vagy 4T van e szó, meg a képen látható két fok érték nálad micsoda?
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Nov 2, 2013 /
 
Ugye, ugye, kész a 7,6 verzió. Lassan csak szuperálni fog Elnézést, hogy egy kicsit kárörvendő vagyok, de úgy néz ki, hogy nem eléggé felkészült a konstruktőr, és mintha kapkodásba menne át a dolog.
Link:News: Previous version 7.5 did'nt work!
Bizonygatja hogy működik, még oszcilloszkópos videóval is. De engem egy járó motor, stroboszkópos vizsgálattal, jobban meggyőzött volna.
(#) ucsreen válasza nyemi hozzászólására (») Nov 3, 2013 /
 
Szia Nyemi !

2T motorhoz kell. Nagyobbik : 38 fok (36), a kisebbik : 36 fok (14)
De ha ezek az értékek nem jók, akkor én bármilyenre megtudom csinálni a lenkereket.

Előre is köszönöm.
Üdv.,
(#) ucsreen válasza nyemi hozzászólására (») Nov 3, 2013 /
 
Igazad lehet, mert kb. 25 levelet írtam neki,(kb. hülyének nézett, hogy minek foglalkozik valaki elektronikával, ha nem ez munkája, kb. ez jött le a leveleiből, de mára már elnézést kért, és elismerte. hogy nem volt jó a szoftver.) mire elhitte, hogy a programmal van a baj.
És ebben pillanatban küldött nekem egy új szoftvert, ami nincs fent a honlapján.
Tehát ezek az elektronikák soha nem működtek még motoron, csak asztalon.

Üdv.,
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2013
(#) laller015 hozzászólása Nov 3, 2013 /
 
Jó estét mindenkinek!
Az alábbi képen lévő gyujtást szeretném megépíteni egy MZ-TS125-ös motorra.
Tudna valaki segíteni abban hogyan lehetne az áramkört átalakítani 6Voltosra?
Tudomásom szerint az 555 Monostabil kapcsolásban van tehát az "időzitő" R és C tagjaihoz nem kellene nyulni,de mi van a többi ellenállással? A gyujtás egyébként megszakítóról üzemelne,feltéve ha eljutok odáig hogy 6-voltosra megtudom csinálni!
Segítségeiteket előre köszönöm!
(#) nyemi válasza ucsreen hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Hát ha kétütemű géphez kell, van egy ajánlatom. TZR250 Yamaha tuning görbéje, amit most hétvégén tesztelgettem, és nagyon biztatóan viselkedett a motor vele. A kis teszt motort (24cm2!!) üveghangig lehetett pörgetni (ilyen még nem volt).
Ez ügyben kérdezném is, hogy mi legyen a leszabályzási fordulat értéke?
(#) gulyi88 válasza laller015 hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Szia!
6 voltról nem lehet a mosfetet (Q1) rendesen bekapcsolni, ezért nem fog menni.
De ha benthagyod a megszakítót és egy félvezetős gyújtást teszel utána, az még nem sokkal lesz jobb, mint egy sima megszakítós akkus gyújtás.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2013
(#) laller015 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Üdv!
Én arra gondoltam hogy nekem ez a kapcsolás azért lenne tökéletes mert az 555 monostabil üzemmódba kötve kiküszöbölné 4000-es fordulatszám felett a megszakító lebegését azzal,hogy 1ms után már újra töltésre készteti a gyujtótekercset.Nem tudom menniyre vagyok érthető Tehát elgondolásaim szerint a gyujtótekercsnek nem kell arra "várnia" hogy visszazárjon a megszakító,hanem akármennyi ideig van nyitva a lebegés miatt, a töltése mindíg 1 illettve 3ms legyen.Mivel abszolút semmiylen fogalmam nincs a Hall rendszer kivitelezéséről,ezért gondolkodtam ebben!Remélem gulyi segítel nekem ebben!
Köszönöm a válaszodat!
(#) laller015 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Kutakodtam a fórumban és téged foglak idézni.Az előző magyarázkodásomban erre akartam kilyukadni...csakhát nem jött össze.

[quote]azaz a lehető legynagobb ideig folyatja az áramot a trafón, és csak addíg szakítja meg az áramotm amíg a szikra lefut/kialakul (~3ms)..ezzel lehet a legnagyobb zárásszöget elérni..
és akkor egyátalán nem kell semekkora szárásszög mert, a monostabilt csak el kell indítnai .... utána az magátol 3ms múlva visszaálll/quote]
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2013
(#) gulyi88 válasza laller015 hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Értem amit modasz, viszont azt nem tudom, hogy a megszakító zárásszöge csökken-e egyátalán 4000/min fordulatig (fellép-e a "lebegés" ) .
Megoldható a dolog, de egy kicsit több munkával komolyabb gyújtást is lehetne csinálni.
Csak egyébként is akkus gyujtáshoz használt transzformátor használható, a gyújtótekercses rendszerhez illeszkedő gyújtótrafókat simán felforralja.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2013
(#) ucsreen válasza nyemi hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Szia Nyemi !

Tökéletes lesz !
A leszabályzási fordulatszám legyen 11500 rpm.



Üdv.,
(#) laller015 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Eddig egy MZ-s oldalon olvastam hogy 4000/min felett tetemesen csökken a gyujtóteljesítmény a megszakítólebegés miatt.El is hittem az írónak.Meg hát végülis egy strapabíró gyujtást szeretnék ami nem HALL-os mert ahoz még annyit sem értek mint ehezViszont ma arra gondoltam hogy mi lenne ugyanezzel a felállással ha egy 555 kapcsolgatna egy teljesítménytranzisztort?
Persze az 555 és a tranzisztor illesztésén még sokat kell agyalnom,az elektró könyvet elő kell venni hozzá
(#) gulyi88 válasza laller015 hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Jó irányba gondolkozol.
Azt hiszem hogy a rádió technika évkönyv 1992 ben találsz tranyós zárásszög növelt gyújtásokat, talán 6 voltoshoz is van kapcsolás készen is...
Sajna nem tudok segíteni hogy honnan tudnád leszedni.
(#) laller015 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Van egy rajzom a rádiótechnika 1992-es évkönyve alapján készített gyujtásról,szintén MZ-s oldalon volt fent.Azthiszem ezt át is lehetne alakítani úgy hogy 555 vezérelje,persze ebben te biztos nagyobb szakember vagy,aztán majd érvelsz ellene vagy mellette!Viszont azthiszem hogy ennek értem a teljes működését is,aminek már legalább örülök!

Rtech92.jpg
    
(#) gulyi88 válasza laller015 hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Persze össze lehet illeszteni 555 -el, meg átvariálni 6 voltos ra, és megszakítósra.
kérdés hogy tanulni akarsz-e belőle, vagy csak kell egy kész gyújtás..
(#) laller015 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Igen,tanulni is szeretnék a dologból,szóval megpróbálok összealkotni valamit,aztán felteszem képekben,és szerintem segítettek,hogy ne a panel gyuljon be,hanem maximum a kipufogó!
(#) laller015 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Eddig erre jutottam.Ameddig a BC639 meg nem kapja az impulzusát az 555-től addig a BD237 nyitva,és ezáltal nyitva a BUY69-is.Nem tudom helytálló-e a dolog,de ezt majd ti megmondjátok!

IMG592.jpg
    
Következő: »»   139 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem