Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlök mindenkit.
Adott a következö töltő 36v os akunak ,44 volt van ráirva de csak 42,5 v jön ki ez jó ? , és nem megy a ventillátor nem tudom vajon ha melegedik akkor kapcsol csak be ? és a zöld led világit ez nem akkor kéne ha föltelt az aku ? vagy forditva rakták be a ledet ? mellékeltem egy képet a töltöről.
Üdv.
A töltő kimenő feszültsége jó. A zöld led jelzi, hogy hálozaton van a töltő és a piros amikor tölt. Töltés indításakor a zöld led kialszik a piros led világít és a ventillátor bekapcsol. Töltés befejeztével a piros led kialszik a zöld led világít és a ventillátor leáll.
Szia! Igaza van Biro Ferinek,a ventilátor csak akkor indul,amikor rajta vannak az akksik is, és megindult a töltő áram.Üdv!
Ezt látta már valaki?
Ötletes, és egyedi megoldás, hogy nem kell telepíteni külső akkumulátort. A videó elején meg is mutatják, hogy simán csak a kereket kell kicserélni. Ki nem találtam volna ezt, hogy egybeépítsem a motort az energiaforással, igaz kicsit aggasztó, hogy okostelefonos alkalmazással működik, mertha az lefagy, vagy elkezd rosszalkodni, akkor aztán félő, hogy semmi nem állítja meg, de rendkívül kényelmes lehet.(a vezérlésre értem.) UI: a videón 4:10-nél még a belvilágról is van egy-két részlet. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2013
Köszönöm mindenkinek a válaszokat , még egy dolgot nem értek a fökapcsoló második pozicióba ,P re kapcsolva mit jelent .Nem vettem észre külömbséget de szerintem nem potyára van .
Sziasztok
Nekem lenne egy elsőkerék agymotorom 3-fázisú ami amikor terhelem rezonálo hangot ad ha nem erölködik vagy ha kipörög akkor csendben van. ez természetes?
sziasztok!
Javítok egy LOFTY 36 V os motort.Mi lehet a probléma ha a műszerfalon lévő akkufeszültség mérő ledek gyorsan kikapcsolnak negatív irányban,tehát feltöltöm világít mind,és ha megyek vele először egy majd mégegyés végül kettő világít,de a motor megy rendesen, Hol keressem a hibát?
Szia! Szerintem nincs annak semmi baja,csak az akksik vacakolnak. Hamarosan csere lesz! A kijelzője nem szokott tönkre menni,úgy értem vagy működik,vagy nem.A Tiéd működik.Persze,lehet más baj is,de ha a motor működik szépen,akkor ezek az okok kizárva!Csak az akksi feszültsége esik le,ami cserével orvosolható! Üdv!
sziasztok!
Köszönöm amit leirtatok,de az aksikat terhelővillával mértem meg,mivel autóvillamossági szerelő a szakmám. Terhelve a feszültség nem esett le a kapcsokon. A vezérlő elektronikában van egy piros led ami villog ha nem működtetem a gázkart,ha ráhúzom a villogás abba marad A vezérlőelektronikából kijövő 3 vastagabb vezetéken a negatívhoz képest 19V ot mérek ,ez jó? Teljes gázszektor működttetésnél. Esetleg mit lehet észrevenni a motron ha pl:menetzárlatos?Vagy mitől nem lehet teljesítménye? Vagy mitől kapcsolnak ki a ledek a műszerfalon?
Sziasztok
Még nem kaptam választ, igaz de kíváncsi lennék a véleményetekre,hogy miért ad rezonáló hangot az elsőkerék agymotorom.36 v 3 fázisú álitolag 300 w-os de nincs ráirva .Csak amikor erőlködik akkor hallani azt a rezonálo hangot amikor kipörög vagy könnyű neki akkor csendes.És az miért van,hogy amikor lekapcsolom az áramot a kulcsal vagy kihúzom az aksi csatlakozót és bekapcsolom a lámpát , viszafelé tekerem a kereket akkor világít a lámpa.Lehet forditani a forgásirányon?Akkor töltene vissza valamenyit ?Minden szín szerint van kötve,amikor megvettem be volt kötve minden.A gumin a forgásirány is ugy volt jelölve ahogy most forog.A motornak a nevét sajna nem tudom csak anyi van ráirva,hogy DB36v2012080337.A vezérlője 36 v 15 a 120 fok.Ha valaki segitene azt megköszönném.Amúgy a motornak elég jó a nyomatéka kb 32 km/órával megy.Ja ez egy átalakító szett .Mentem már vele vegyes üzemmódban ojan 120 km-ert az aksi kb 40 km-ert bir.
Szia, akkor szokott ilyet csinálni, ha egy 60° motort egy 120°vezérlő hajt.
A kieső két kód hangja az, amit hallasz (piros keret). Csináld meg ezt az áramkör (Lásd kép), és ellenőrizd le a motor fázis szögét ( ezáltal a Hall-ok működését is csekkolod ) . A színek szerinti bekötésre vigyázni! Mert tönkre tehető a Hall a rossz bekötéssel! A melléklet a felhasználó kérésére módosítva. -moderátor- A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Üdv.
Ha úgy van ahogy mondod akkor lessz valami baja ,mert az elektromoságban nem nagyon vagyok jártas nem akarok bajt csinálni.
Szia! Nincs annak semmi baja.Azért hallod a rezonáns hangot mikor erőlködik,mert a vezérlő kapcsolgatja a fázisokat,ami négyszög jel.(nem színusz amikor fokozatosan növekszik,hanem négy szög,ami vagy van maximális jel,vagy nincs,tehát nulla)Mikor erőlködik,akkor azokat a lökéseket jobban kifejti,ezáltal jobban érezhető.Ha a motor működéssel nincs rendben valami,akkor az terhelés nélkül is érződik(rázkódik a motor).De ha ez nálad nincs,akkor kutya baja.Azért világít mikor forog a kerék,mert a motor,az egy (dinamó)is.Állandó mágnesek az álló rész+tekercselt a forgó rész.Kontakt nélkül is az állandó mágnes meg van ,és mivel forgatod a kereket forog a tekercs,ezért feszültséget indukál benne,és ez tölti is az akksikat amikor csak gáz adás nélkül gurul,de ez a töltés minimális.Üdv!
Köszönöm válaszodat .A töltéssel kapcsolatban én nem is az aku töltésére gondoltam,hanem arra,hogy ha lemerül vagy tul gyenge és nem akarom kínozni akkor világitana a lámpám.
De mivel a lámpa csak akkor világit amikor hátrafelé tolom így ez nem megy.Azértis gondoltam a forgásirányváltásra.
Ezúton is köszönöm moderátori segítséget.
A kép cserével látható is vált hogy minden kerék motor átalakítható 60°-ról 120°-ra vagy vissza. A középső (A vezeték színét motor válogatja, kék vagy sárga ) Hall mechanikus vagy elektronikusan a jelének megfordításával.
Sziasztok a következőben kérnék segítséget.
Van egy Lofty elektromos kerékpár és a következő a hibajelenség a motorja nem fut szabadon(feszültséget kap de nem indul). Az összes csatlakozó széthúzása után a motor szabadon fut, de a három motorvezeték(Zöld negativ kék 35v sárga 35v) összedugása után ugyanez a jelenség.Lehet hogy a motorvezérlő rossz?? Köszönöm előre is válaszotok.
Sziasztok!
Kicseréltem egy 36V-os Alfa Centaury gázkarját, mert letörött a hall lába. Volt másik, rátettem, meg se nyikkan. A csatit széthúztam, a vezérlőből megvan az 5V, de ha a pirosat és a harmadik színt összezárom se indul a motor. Ugyanakkor a piros és a harmadik(zöld) szín közt is 5V van. Valaki meg tudná írni, mi szállt el a vezérlőben? Kösz a választ!
Hello! Nem érteni a kérdést Hogy lehet az,hogy a motor feszültséget kap de nem indul.Ha minden vezetéket szét húzol akkor pedig megy?1-Ha a kulcsot elfordítod,hogy legyen a kerékpárban áram,és ha kézzel fordítod a kereket akkor nehezen fordul?2- Vagy mikor adsz gázt,és nem fordul csak moccan a kerék?És ilyenkor ha próbálod kézzel fordítani akkor fékezi?1-es estben a vezérlőben zárlatos valamelyik fázishoz tartozó FET. 2-es esetben a motorban lévő HALL-ok elszálltak. De mikor próbálod,nem csak a motor vezetékeit (vastag kék,zöld,sárga)kell össze dugni,hanem még azt az 5 szálat is(vékonyak) ami még a motorba megy. Üdv! Tibor
Hello! Ha csak a gázkar romlott el,és előtte minden oké volt,akkor menni kell neki.A fékkarok szokták letiltani a motort.Azt nézd meg hogy jó-e?De le tudod mérni műszerrel,hogy amikor beszereled a gázkart,és elfordítod, akkor mérd meg hogy a gázkar küld-e vissza jelet a vezérlőbe?A fekete,és a harmadik színű vezeték között változik-e a feszültség amikor elfordítod a gázkart?Üdv! Tibor
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2013
HELLO.
Addig eljutottam, hogy az elektronikában a pufferkondi egyik lába le volt törve,. Most, ha a piros(+), és a zöldet összezárom, megy a motor. A gázkaron nem változik a feszkó, állandó 5V van az 1-2, és 1-3 lábon. 2-3 közt 0.megnézem a féket. Üdv István
Hello! Ha megy a motor,akkor a féknek semmi baja. Ha összezárod a pirosat(+)és a zöldet,megindult a motor,akkor rossz ez a gázkar is.A feketére ráteszed a műszer fekete kábelját,a zöldre pedig a műszer piros kábelját és ha fordítod a gázkart,akkor a műszer kell hogy mutasson feszültség változást ha jó a gázkar.Ha nem mutat,akkor rossz a gázkarban a HALL. Üdv!
Ok!
tettem rá egy 1K potit azzal tök jól szabályozható, a gázkar pedig vadi új volt, de hát le kellett vennem a csatlakozót, mert még véletlenül se stimmelt! Meglátom kicserélik-e, a neten rendeltem. Üdv: István
Sziasztok!
Elektromos biciklibe vettem még tavasszal 3 új ritar 12v-os 14ah-ás aksit. Nem rég az egyik aksi tönkrement 10 Volt maradt benne, míg a többiben meg volt a 13. Vettem a rossz helyére egy ugyanolyan aksit, mivel még csak kb. 20 ciklus volt a másik kettőben, a boltos csóka azt mondta ez így nem gond. Beszereléskor pontosan 12,9 Voltot mértem rajtuk. A gond ott kezdődött hogy a töltő néha nem választja le magát ha feltöltötte a pakkot. Bár mióta az új aksikat töltöttem vele, még az elején egyszer megesett hogy kb 10 óra múlva se váltott zöldre, de aztán normálisan működött. Csak a régi öreg aksikkal csinálta ezt rendszeresen. Most hogy egy aksit kicseréltem a háromból, megint nem kapcsolt le ez a szemétláda és mivel erre nem számítottam, 12 órát voltak töltve az aksik. Mikor megnéztem melegek voltak (de nem forrók) és halkan sercegtek. Nem púposodtak fel, a töltő leválasztása után 5 perccel 13,8 Voltot produkáltak egyformán. A töltő gyári, elvileg 1,5Amperrel tölt (még sose mértem) és 42,5Volttal. Ez volt az első töltés a lecserélt akkuval, 35Voltig merítettem őket előtte. Aggaszt ez a hosszúra sikerült töltés meg a meleg sercegő aksik. Mentem vele pár kilométert, nem volt semmi gond (még) az aksik feszültsége is megegyezik (az én feszültségemmel). A zselés aksik töltésével foglalkozó témában azt ajánlotta egy kolléga, hogy külön töltsem az aksikat 12 Voltos töltőkkel. Építéshez nem fogok hozzá inkább, hanem veszek három 12Voltos gyári töltőt. Tudtok ajánlani jó töltőt? Sikerült jól lerövidíteni ezzel az aksik élettartamát? Vagy majd kiderül? Köszi a választ előre is!
Helló mindenkinek!Segitségre lenne szükségem,akku vagy töltövel kapcsolatban.A 4 éves 36 V os akkujaim hirtelen 2óra alatt full teli voltak a töltő zöldre váltott, 40-41 V de alig volt néhány km amit birt.Vettem új akkukat ritar 12V 14Ah ,4 szer töltöttem de 2óra és zöld a töltő,rámértem 36V lead a töltő.Tud valaki segiteni ilyenkor mi van? előre is köszönöm!
Ilyenkor valószínűleg rossz atöltő, ezért külön-külön feltöltöd az akkukat 12V-os töltővel.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
Sziasztok! Remélem tudtok segiteni,hozzám került egy elektromos kerékpár,márkajelzést sehol nem találtam csak az évjáratát 2007-es,nem mai. Tegnap tultekerték a "gázkart",persze eltört,egy helyi "hozzáértő" (bár én sem vagyok a helyzet magaslatán) rátett egy hasonló bontottat,de a 3 vezetékkel nem birt bevallása szerint (piros-fekete-zöld) ő ezeket elkötözgette,próbálgatta,ennek az lett az eredménye, hogy zöld-zöld,piros-fekete,fekete-igy vannak össze párositva és teljesen ugy viselkedik mint amit direktre kötöttek,már próbáltam gyári szinsorban semmit nem csinál. A régi gázkarral is ez a hiba mostmár. Segitenétek hol keressem a hibát? előre is köszi
Sziasztok!
Én egy ablaktörlő motorjából szeretnék rásegítést a kerékpározáshoz. 12V os. Láttam hozzá 10 Ezer forintért akkumulátort, amit elektromos kerékpárhoz árulnak. egy aksis csavarozómat azt hiszem tönkrevágtam, mert úgy szerettem volna feltölteni, hogy teljesen lemerítem, de mivel el kellett mennem otthonról, rábíztam ismerősömre, és hogy lemerítsem, a ravaszra tettem egy műanyag szorító bilincset hogy teljesen lemerüljön. Ismerősöm pedig úgy tette rá a töltőre, hogy nem vette le róla a bilincset. mire haza értem, már nem reagált semmit. Mi lehet a baja?
Hello! Általában,ha a töltő nem vált zöldre,akkor annak az akksik az okozói. A töltő csak egy maximális áramot enged áthaladni az akksikon(1.6A). Ha az akksik töltődnek,egy idő után ez az áramfelvétel lecsökken,mivel az akksik már 'jóllaknak'. Ha egy bizonyos áramerősség alá esik az az áram érték amit még felvesznek az akksik (0.4 Amper),akkor a töltő átvált zöldre. Ha viszont az akksik nem tudnak feltöltődni annyira sem hogy 0.4 Amper elegendő legyen nekik(különböző hibák miatt),hanem csak húzzák az áramot,akkor a töltő ezt látja,és nem tudja lekapcsolni a töltést.Ez általában az akksik hibája szokott lenni._Ekkor melegszenek is.Próbáld meg kölcsön kért töltővel,de szerintem az sem fog kikapcsolni.Biztosra akkor mehetsz,ha beteszel egy amper mérőt,és állandóan figyeled a töltő áramot.Ha elkezd csökkenni,és nem megy 0.4 A. alá,hanem elkezd egy idő után ujra növekedni,akkor az 5 nap után sem kapcsol ki. Üdv!
Sziasztok.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy elektromos bicajt akarok építeni de ki szeretném számolni hogy kb mekkora sebességre lesz képes névlegesen. Tehát tegyük fel hogy a bicikli velem együtt és az akksikkal 100 kilogramm, a motor meg egy targoncából való 2.2 kilowattos 24 voltos 6 newtonméteres hidraulika motor és 2400 as fordulatú. Szóval tegyük fel, hogy nekem körülbelül 50km/h sebességre kellene megcsinálni és lehetséges lenne e? A fordulat az másodpercenként a motornak 40 de nekem olyan 6 kellene amit ugye áttétellel meg is csinálnák de a 2.2 kW mire lenne elég azt nemtudom. Pl egy kismotor ami 2,5 - 3 Le megy vagy úgy 50 el de ott igaz-e vastagabb a kerék és nagyobb a tapadása is. Szóval segítseteh ha tudtok. Tudom nem egyszerű mert rengeteg a változó. Súrlódás, Légáramlat, sebesség, össztömeg meg ilyenek. Esetleg még tudnák szerezni ha a főnököm engedi olyan motort ami a targoncát hajtja az már elég erős van de nemtudom milyen mert az adattáblája nem látszik mert belül van nagyon mjad ha csak szétbontom és 24 voltos azis de az már nagy és súlyos is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |