Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vag-com-hex interfész (kábel hibák)
Témaindító: illestibor, idő: Máj 20, 2008
Témakörök:
2 oldallal visszább már leírtam hogyan kell orvosolni!
Szia.
Ugyan ez a dump volt anno nekem is és sajna meg van lőve a szerial benne. Hamar demoba vált.
usb isp programozót rádugom gépre és a piros led(programing indicator)világít folyamtosan!nem a zöldnek(power indicator) kéne világítani? avr stúdióban stk 500 nem tud csatlakozni rá connect failed! mi lehet a baj?
Üdv!
Van egy VCDS kábelem amit ha ráteszek a gépre rögtön felismeri és telepíti a driverét (ross tech hex usb) ha elindítom a programot és ott tesztet csináltatok megtalálja a program, viszont ha kocsira teszem a kábelt megtalálja viszont azt írja nincs kocsihoz csatlakoztatva. Van ötlet mitől lehet? USBASP-vel újra lehet írni az atmega162 tartalmát? Válaszokat előre is köszönöm.
A kérdésem a következő: egy jól működő VAGCOM-ban mekkora az atmega162 oszcillátorának amplitúdója csúcstól csúcsig?
A válaszokat előre is köszönöm
üdv mindenkinek.
bocsi a láma kérdésért de a már emlitett probléma nálam is elő jött ismét (csak én azt hittem hogy megint elszállt a kábelem) unregistered lett . a kábel volt már javitva és valószinű hogy a 32-bites problémás javitást kapott mit csináljak vele mert az mprog-gal hiába rakok rá akármit felismeri a progi de UNREGISTERED marad ha a fejem tetejére állok akkor is . ha valaki tud rá megoldást és el is árulja az jó lenne ... köszönöm szépen ellőre is. Ja és nem utolsó sorban BOLDOG KARÁCSONYT MINDEN FORUMOZÓNAK!
Szia.
Előre tudom , lessz aki lehurrog, de az Atmega tartalom nem különböztet meg 32, vagy 64 bites verziot, csak a usb-driwer különbözik.
tudom de valami mégis különbözik mert aki ezt itt irta tudomásom szerint ért a dologhoz.
idézet " Sziasztok! Akinek itt a fórumon javítottam és frissítettem a kábelét 11.11-re és a 11.11.0.ás szoftvert használja és nem kapott tőlem emailt, az PÜ-ben keressen meg! Ugyanis van egy olyan gond, hogy a 11.11.0-nak a 32bit-es verziója rövid időn belül letiltja a kábel licensz adatait és "Unregistered" lesz. A 64bit-es verzióra ez nem vonatkozik! " ezért kérnék valami segitséget mert én elvesztettem a fonalat meg egyébként sem értek hozá csak az itt leirtakból szedegetem szedegetném össze hogy magamnak megttudjam csinálni a kábelem amit szintén csak magán célra használok.( tudom vigyem el az autót egy hozzáértő szerelőhöz (NINCS már elnézést a helyi szakbarbároktól) vagy vegyek eredeti kábelt ... ezek nem megoldhatóak ) tehát ha valakinek lenne épitő ötlete és megosztaná velem nagyon hálás lennék .
Üdv mindenkinek és Kellemes Karácsonyt!
Erre a kérdésemre tud esetleg valaki választ? Előre is köszönöm.
Szia.
Neked is kellemes Karácsonyt. Sajnos az 1Z-s motorvezérlők az eredeti kábelekkel is dobálja a kapcsolatot. Gondolom Te régebbi verziot használsz, mivel KK/L-es kábel-t emlitesz. A régebbi progik-ban volt egy keresési beállitási opcio- Ha jol emlékszem "Car init" ablak. Itt állitsd "1"-re a keresési feltételt először. Nagyon lassu ennek a motorvezérlő-nek a kommunikácios paraméterei. Hirtelen ennyit tudtam tanácsolni.
Nem mondasz hülyeséget, úgy van ahogy mondod.
molnarp gondolom "bütykölt" sw-t ad a kábelhez, ezért tiltódik le. Unregistered akkor lesz a kábel, mikor a VCDS felülírja a kábel license-t. (érvénytelen lesz a licensz). Az eredeti licensz szétszerelés, forrasztás és AVR programozás nélkül visszaírható a kábelbe.
most már csak az a kérdés hogyan .
légyszi elárulni (természetesen nem mentettem el semmit amig működött )
Szia.
Az ujabb verziok , a 704-es Vcds verziok már jobban kezelik a kommunikáciot ezekkel a vezérlőkkel és nem kel bajlodni a keresési feltételek megadásával. Az ujabb verziot a te progid-hoz viszonyitottam. Csak mejegyzem , hogy a VWtool is aránylag biztosan kommunikált a motorvezérlővel.
Boldog ÚJ Évet Kívánok mindenkinek!
Köszönöm szépen a segítséget, hétvégén majd hazamegyek remélem lesz időm rá és hogy találok valami olyat ami fellelhető lesz a neten és használható.
Neked is Hasonlo jokat.
Ha további segitség kell , szolj.
Szia.
Közben más auto adatait keresve , igaz Passath-nál találtam rajzot de ugyanez a motor. Nos a lényeg a lényegben, hogy a motort az Immon keressztül tudod csak diagolni. Sokszor előfordult már hogy az auto indult de ezek a rendszerek nem tartották stabilan a kommunikáciot. Érzékeny a tápfesz ingadozásra is. Ha nem boldogulsz vele akkor a következőt tudod csinálni. Megkeresed az immo dobozt. Az Audi-nál az oracsoprt mögött jobra van . A "2"-es láb megy a motorvezérlőre . A 3-as a diagcsatira. Vagy külön kapcsolot teszel és összezárod a motor beindulása után , vagy külön kivezeted a Vezérlőtől a diag szálat. Volt , hogy összezártam még inditás előtt, nem volt gond belőle.
Sziasztok!
Olyan 10 éve vettem egy VAG kábelt FT232B IC-vel. Akkor kellett, később kallódott, kölcsön is adtam, majd mostanában megint elővettem és nem, vagy csak részben működik. Jelenségek: - Win XP alá szépen feltelepíthető, a gép látja, de a LED-je nem világít (ne vitassátok, ha bedugom az USB-be, jelentkezik a hardverek között) - forrasztási hiba, rövidzáras égésnyom nem látható rajta - VAG-COM 409-1, 704 alatt kereséskor Port Status: Ok, Interface: Not found Van egy programom (a VAG-COM-mal került hozzám), az Mprog.exe. Szépen megtalálja és az EEPROM teljes címtartománya alatt FF a tartalom. Fogalmam sincs, hogy ezek releváns információk, vagy sem. Kérdésem vannak mégis. 1. Jó ez még? Nekem igazából Fiat olvasáshoz kellene, az a bizonyos 3 színes adapterkábel már meg is van, persze nem működik, hiszen magát a kábelt nem látja a gép, csak a portot. 2. Ha jó, mit kell tennem, hogy használható is legyen? 3. Ha nem jó, mit tehetek, mit mérjek rajta, mit cseréljek? Esetleg dobjam el nyugodtan és vegyek egy másikat? ÉS ha igen, milyet? Mindegy? Csak az ebay.de-n tudok vásárolni, vatera, bazár, stb. kizárva. Köszönöm, hogyha valaki tud érdemben segíteni.
Szia.
10 éve a Vag a 409-es verzio volt a piacon igy az egy sima KK/L-es kábelként lehet értelmezni.
Korrekt, nincs is másra szükségem, nem kell az ELM327-es okosítás. azzal a kábelemmel nem működik. annak az OBD-dugóját szétszedni csak roncsolással tudnám, hogy átalakítsam a multiecuscan.net oldalán javasolt módon.
Vissza a KK/L kábelhez. Mit nézzek, hogy keressem a hibát? Az eddig tapasztalatból nekem az jött ki, hogy az FT232B működik, az SMD tranzisztorokat beforrasztott állapotban méregettem (tudom, hogy nem korrekt, de csak ősöreg cseh pillanatforrasztó pákám van, ami nem alkalmas SMD-hez), szakadást, illetve zárlatot nem fedeztem fel. Tanácstalan vagyok. Látod az előző hsz-omban írtam is, hogy a 409-es verzióval próbáltam, de nem találja, nem látja rednesen. Lehet, hogy az első illesztéskor rá kell dugni egy autóra? A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
Szia.
Akkor először az utolso kérdésedre a válasz : Igen. Autora kell kötnöd mivel eléggé megbonyolitva oldották meg akkoriban az illesztő fokozatokat . Az első kérdésed, megjegyzésedre a válasz : Tévedsz mivel nem kell roncsolnod semmit az Elm-nél . Felül ahol a Led-ek vannak a matrica négy sarkát szikével megemeled és láss csodát alatta lessz a csavar. Csak akkor modosits rajta ha tényleg ott van a "Can" szálaknál a 120 ohm-os ellenállás mivel az ELM +"=-es adatlapja alapján másként oldja meg a 120 ohmos szint illesztést.
Mostanra már rendeltem egy másik KKL kábelt, szóval...
Az ELM-est nézegettem, felfedeztem az egyik sarokban a csavar helyét eláruló "légbuborékot", de nem volt szívem még megbontani. Aztán lehet, hogy holnap reggel tiszta fejjel neki ugrok. Ha a Can szálnál ott az ellenállás és kiveszem, a Can-szálakhoz beforrasztom a kondit, meg az új ellenállást, akkor még csak félúton leszek, mert a cél a Multiecuscan használata egy Fiat Ulysse-n (2002, 2.2JTD), amiben az eddigi jelek szerint egy Bosch vezérlő van, a EDC15C2. Legalábbis a a Peugeot 807-ben, amivel együtt épült, ez van. Szóval lehet, hogy kivárom az új kábelt (kedd) és azzal megyek neki először. Ha nem boldogulok, akkor szedem inkább szét az ELM-es csatlakozót. Bármi ötletet, információt elfogadok, ami előrevisz ebben.
Szia.
Akkor kezdhetsz is neki, mert személy szerint nap mint nap használom a Fiat progit , és tényleg jo, /az edc 15-ös vezérlők többnyire csak aelm-el fognak menni. Amugy a motor-nak a modositás nélkül is mennie kell mivel csak a Can miatt van kapcsolodási hiba. Amugy egy idő ota nem kell modositani mert sokan jeleztek vissza a kis sárgáknak, igy ők is modositottak , javitottak.
Sziasztok! Mivel igazából nem igen volt vesztenivalóm így nekiálltam magam dolgozgatni a 11.11-es kábelommal. Odáig jutottam, hogy teszteléskor már megtalálja az interface-t de selfteszt failed. Viszont teszteléskor ki sem teszi a can tesztet. Képet csatoltam róla. Esetleg valakinek valami ötlete? Esetleg valami más firmware kellene bele? Ebben a kábelben nincs gal IC. Valahol olvastam, hogy némelyik kábelből ki kell venni a Gal IC és helyette kell pár átkötés. Nincs valakinek erről infója? A segítséget megköszönném. Üdv és mindenkinek sikerekben gazdag új évet kívánok.
Szia!
GAL nélküli kábelek bajosak. Pár egyik külföldi fórumon jött ki egy srác ezzel a megoldással, amit a kinaiak gyorsan le is másoltak. Spórolnak így pár centet a kábel előállításán. Később kiderült, hogy nem minden funkció működik tökéletesen GAL ic nélkül. Ez leginkább a KKL-es műveleteket érinti. A megfelelő működéshez módosított szoftver vagy loader szükséges. Üdv. leader
Na jó, hagyom magam
Amiért kivártam, az az volt, hogy az ELM-es kábellel, Scanmaster-ELM-mel, Alfáknak kialakított kapcsolati menü alatt megszólította az ECU-t, bár sok zöldséget írt ki. Ezért gondoltam, hogy a "klasszikus" KKL kábel és a 3 adapter majd csodát tesz, de legalábbis kapcsolatot. Holnap érkezik a KKL kábel, ha a posta is úgy akarja, majd meglátjuk...
Szia.
Nem kifejezetten a kábel hiba. Ez inkább program hiba. Nem teljes kompatibilizácio, nem a kábel hanem a szoftver részről.
Szia. Köszi a választ. Éjszaka sikerült passzossá tennem a kábelt 11.11.3 alatt, de csak úgy hogy frissítette a kábelt offline módban. Pass lett a selfteszt, de kkl tesztnél megszakad a kapcsolat mondván hogy túl sok a kommunikációs hiba, de néha azért beolvasta az ECU-t. Erre a problémára lenne megoldás egy loader? Köszönöm a segítséget.
Szia.
Nem nekem szolt az irásod, de hátha nem haragszik meg a Kérdezett, és Te sem. Nálam ez a tünet mindig a "haldoklás" előjele volt többnyire. Ritkán volt a diagolt vezérlő kommunikácios hibája. Akkor is az élő adat vizsgálatakor jelentkezett. Volt, hogy a hibás gyujtás miatt /szakadt kábel" zavarodott meg a kommunikácio. Ha csak állo motornál végeztél mérést, tesztet akko...
Szia!
Őszintén szólva sok féle kábel megfordult már a kezem alatt, de NOGAL-os még nem. Annyi negatívumot olvastam róluk (instabil KKL), hogy tesztre sem méltattam. Én biztos nem bajlódnék NOGAL-os kábellel, inkább beruháznék egy normális klónra. Pár oldallal korábbi hosszászólásomban (itt: link) leírtam, hogy szerintem mi egy jó klón kábel esetében nélkülözhetetlen. Amit még érdemes tudni, hogy kínai klónok között ne reménykedj stabil kábelekben. Szinte csak olyan 11.11.4, 11.11.3 vagy 12.12.0 (11.11.0-nál újabb) kábel volt nálam, amiben már egy évek óta feketelistás (pl: 10.6.4) serial/licensz volt, és csak a VCDS alkalmazás van megbütykölve hozzá. Ezek a kábelek szerintem csak donornak jók, sok a szutyok módon módosított, instablian működő kínai szoftver. 11.11.0-s firmware és eeprom publikusan fellelhető a neten (akár itt: Link). Ezt érdemes beletölteni, gond nélkül működik az eredeti gyári 11.11.0-s angol programmal. Csak egy két dologra kell figyelni használatkor (ezt leírtam itt) Ha ennél újabb angol, vagy magyar klón kell, akkor azt nem a kínaiaknál kell keresni... Szerkesztés 1: Annyit azért módosítanék, hogy mind szimulátorban, mint pedig tesztpanelen NOGAL-os kapcsolást használok (Csak ATMEGA és FTDI rész, GAL áthidalással). De értelemszerűen ezek kocsira nincsenek kötve. Üdv. leader A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |