Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vag-com-hex interfész (kábel hibák)
Témaindító: illestibor, idő: Máj 20, 2008
Témakörök:
Udv mindenkinek!Ha valaki tudna segiteni jo lenne!Van nekem egy diagnosztikai interfeszem, meghozza egy vag com usb 7.041 kompatibilis, az uj utangyartott!Jo kis penzert vettem ezt is es most meg kifingott de aminthallotytam mar nem csak nekem van ez a baj!Igen tudni illik hogyha ujabb verzioju programmal hasznaljuk a program tonkreteszi az illesztot, vagy valami ilyesmi!Na de nekem nem volt semmi programvaltasom es tonkrement.Azt hiszem!Usb-re valo dugas utan csak egy olyasmi jelenik meg hogy USB DEVICE, elotte vag-hex usb device...es egy fel perccel elotte meg teszteltem a kocsimat, miutann gyujtast adtam es megint akartam tovabb folytatni a dolgot mar az az uzenet vart hiogy nincs interfesz!Mi tortenhetett?Tnleg kitolt velem a progi ?De az adott verzioval hasznaltam, vagy az ftdi-vel tortent valami?Csatolok par kepet, a szetbontott interfeszrol.Ha valakli tud segiteni, kerem szepen tegye meg!Udvozlettel.
Elektronikai szempontot figyelembe véve, ha az adapter rajta volt a kocsi áramkörén akkor a gyújtáskor keletkező fesz tüskék szétvitték a processzort.
De vajom melyiket, mert az az erdekes hogy mostmar nem ismeri fel csak ismeretlen usb-s eszkoznek.Amugy meg laptopon volt, de maskor is ment a kocsi meg gyujtottam.
A nagy tranyonal latszo pedig egy 7805-os!Vajon ez atengedi a tuskeket?hat hogy van ez akkor megcsinalva?Nem lehet hogy ez eprom torlodott ki?es azert nem ism eri fel?Van ebben egy PLD- ic is.Programabble logic device.Ezt hogy lehet program,ozni?Vajon ez is trlodhetett?
Kozben utannaneztem a dolognak, kiveve az ftdi ic mellol az epromot amiben tarol;ja a konfiguracios fileokat felismeri mint usb-serial converter...... nagyon gyanus hogy a konfiguraciokat tartalmazo eprom (93c46)tartalma ment el...... esetleg nincs valakinek egy ilyen tartalom...??Megkoszonnem szepen!!!!
senkinek nincsotlete/
Valakinek nincs meg veletlenul az eeprom es az atmel ic tartalom?Segitsen valaki?
egy másfajta felépitésü VAG-COM adapter rajza és szoftja megvan ha megfelel.
kirakom ide is a tartalmakat. hátha kell valakinek.
A kapcsolási rajzot is feltennéd? Előre is köszi:
Itt van a rajz.
Köszönet a rajzért és a tartalomért! A 16V8 milyen hardverrel lehet felprogramozni?Kerestem neten de csak gyári programozókat láttam.
Tibor!
A kínai és egyéb utángyártott adapterek szériaszámai tiltva vannak a szoftverben ezért csak azzal a verzióval szabad használni amelyikhez vetted. Ha frissebbet használsz, akkor törli az FTDI EEPROM-ját és az ATmega162 EEPROM-jában lévő azonosító adatokat. Így egyrészt a géped nem ismeri föl másrészt ha mégis akkor nem megy vele a program. Előfordul, hogy csak a 93C46 megy tönkre. ( Kínai minőség ! ) Kicseréled és felprogramozod az MPROG 3.0 - val amit az FTDI oldaláról leszedhetsz. Ahhoz, hogy működjön szükséges a csatoló sorszáma, amiről klónozták. Ha valakinek lenne is tartalma nem fogja odaadni, mert könnyen letiltódik a jogtiszta kábele amit, ha magyar verzió, majd 200.000HUF-ért vett. Amit AGK nevű orosz kollega kirakott az csak max. 504-es verzig működik. Amúgy ez illegális és a magyar forgalmazó és az USA beli gyártó (Ross-Tech LLC) elég sok jogi eljárást kezdeményez mostanában a hamisítókkal szemben! Többek között fennakadnak a VÁM-on a kínai csomagok ha ez van benne!
Szoval az a furi hogy nem hasznaltam mas szofttal, merthat nem is igen van ujabb(704.1)de megis egyszer csak nem megy
elotte teszteltem, csinaltma valamit a motornal, kihuztam visszadugtam es mar nem ismerte fel; tobbe: a szeriaszam a 93c.. ben van tarolva?Valakinek van meg ilyen kabele,nem jart igy?
Sokan járnak így. Ha ez történt, akkor nem nagy a gáz, elég a 93C46-ot kicserélni ( jó bele a 93C56 is) és az MPROG-gal újra felprogramozni. Ha angol nyelvű programmal használod, akkor az FT232BM eeprom-jában lévő szériaszámot nem ellenőrzi csak a kontrollerben lévőt, oda bármit írhatsz, viszont ha magyar klón, akkor csak azt írhatod bele, ami a kontroller-ben van a kettőnek egyeznie kell. Azért nem valószínű, hogy a gépjármű rendszereitől kapott sallert, mert az FT232BM,93C46 az USB-ről kapja a tápot.
tehat ezek szerint akar ennek a meglevo 504-esnek is a 93c..tartalmat is beirhatom nem lessz baj belole?merthat nem tud senki ujabbat ugy latom.Az meg elegge megoldhato lenne es nagyon is orulnek neki! merthat a mikroprockot felprogramoznui mar kicsit bonyolultabb!
Igen, működni fog de csak az angol programmal.
Látod, ezért használom az obd2-eobd kábelt és a szoftot.Jó áron garanciával kapom meg öket.
Nem egyről beszéltek! VW csoport javításakor nem sokra mész egy EOBD kiolvasóval a VAG-COM pedig egyenértékű a gyári diagnosztikával.
Dehogy nem . Viszont a obd2-höz kapok normális áron(maga a rendszer sem drága) vag 2x2-es átalakitót.Bővebben: Link
És mire mész a 2x2 átalakítóddal, ha azok a gépek amikben ez van nem OBD2-esek? Ill. a VW is, mint mindenki más, csak a törvény által előírt dolgokat vonta bele az OBD2 diagnosztikába, hogyan illesztesz kulcsot tanítod fel a komfortelektronikát, hogyan nullázod a szervízkijelzőt... vagy hogyan cserélsz motorvezérlőt EOBD műszerrel?
Zöldkártyához találták ki (pici túlzással) az OBD2-t. Javításhoz gyárival megegyező mélységű eszköz kell pl. VW-VAG-COM Opel-OP-COM Volvo-VCT2000 stb.
tehat szerintetek fogom tudni megint hasznalni az eredetileg 704.1 es verziot?vagy csak 504essel probalkozzak?persze mindez angol verzioval?
Ha a mikrokontroller programja nem sérült, akkor igen. ( nem tudod megszerezni a szériaszámot? Akkor menne a magyar is, ha eredetileg ment vele.)
magyarral nem probaltam, de a szeriaszamgondolom elment a 93c.. eprommal melegebb eghajlatra! nem tudom honnan tudnam visszaszedni! de megprobalom, valahonnan!
Szoval nem igazan akar menni! Nincs valakinek meg egy legalabb 604-es verzioju eeprom tartalma! en mar annak is nagyon orulnek,az 504esben nincs benne egy par dolog ami hasznos nekem.
ATmega tartalomra gondolsz_? Abban nem tudok segíteni, nekem gyári a kábelem.
Sziasztok! Ha érdekel a dolog, akkor 10Ft-ért helyrerántom az interface-edet úgy, hogy többé nem lesz vele probléma. A kínai interface-ek konfigurációs bitjei rosszúl vannak felprogramozva, ezért mennek egymás után tönkre . Tel.:0620/9792389
Raksz az ATmegába is firmware-t? Melyik verzióval lesz jó?
SZoval a dolog az lehet erdekelne, de mkivel valoszinunek tartom hogy neked is kinai erdetu firmware-od lehet , es semmi garancia nincs arra hogy nem jarok e megint ugy! Egy masik gond hogy kulfoldon vagyok, tehat megprobalok ismerostol interfeszt kiolvasni es azt beirni! Van egy mukodod csak az 604 es de az mar megy tobb mint egy eve neki
azt hiszem annak megyek neki! De milyen konfiguracios bitek vannak elallitva? Nekem csak azt a nyamvadt 93c46 ost kellene felprogramozzak konfiguracios adattal de a serial interfeszt nem latja az Mprog. Esetleg nagy segitseg lenne ha direkt az eprom tartalmat valaki eltudna nekem kuldeni amiben konfiguraljuk az ftdi232 es ic-t.Elore is kosz!
De most tenyleg senki nem tudna nekem priviben kuldeni valami kis szoftot? Ami beirok a dolgokba hogy menjen az interfesz! Kerek valakit...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |