Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vag-com-hex interfész (kábel hibák)
Témaindító: illestibor, idő: Máj 20, 2008
Témakörök:
Szia. Köszönöm a válaszod. Az általad csatolt dumpot tettem fel a kábelre, igaz nem innen töltöttem le. Ez FW1.84 és nekem csak ugy lett pass a selfteszt hogy FA-30-ra irtam át a kábelt. 11.11.3-as angol verzióban olyan driver van amiben benne az FA-30-is. Majd vcds jelezte hogy frissíteni kell a kábelt és frissítettem is és utána márt a selfteszt ready lett. Tehát a kábel dumpja ok-s lett. Gondolom én. Viszont irták páran, hogy a GAL ic-t willem-el lehet csak újra írni. De találtam egy orosz csóka leírásában egy lpt portos megoldást is. Most munkában vagyok de holnap megkeresen hátha tud valaki erről valamit. Valószínű az lessz hogy veszek egy másikat, vagy csinálok egy másik panelt, bár akkor nem megy majd bele a fejbe hanem külön dobozban lessz mint az eredeti elm327-es interface-k. Bár nekem ez nem gond. Egyébként CAN teszten tökéletesen megy így is a kábel ott nincsenek kommunikációs gondok .
Üdv.: Zoli
Üdvözlet Mindenkinek!
Volna egy problémás 704.1-es VAG-COM kábel (ross-tech hex or key usb interface), amit szeretnék rendbehozni. Egy barátom gépét telepítettem újra, aki ezt a kábelt használja. Sajnos tudás hiányában próbálkoztam újabb VCDS programokkal, online is voltam stb. Sajnos így újra kellett programozni, ami részben sikerült. Újbóli driver problémák is felmerültek, most úgy tűnik rendben. A VAG COM sw teszteléskor minden rendben, kivéve Can bus, pedig elvileg azt is tudnia kellene. Ezen túl sok kommunikációs hibára hivatkozik, ugyanakkor hibakódot tudtam törölni vele. Készítettem fotókat, sajnos egyik IC-n sem látszik felirat. Tudnátok ebben segíteni? Új EPROM kellene? Köszönettel, Cs.
Szia!
Lent látod csatolásban az IC-k neveit. Ha nem kötöd autóra a kábelt (direktbe kötsz 12v-t az odb csatira, vagy 5v-ot az ATMEGA-ra), vagy KKL-es autón futtatod a tesztet, akkor CAN BUS mindig NOT OK státuszú lesz. Mikor a kommunikációs hibákat jelzi, akkor KKL vagy CAN-os autón dolgozol? Ha eddig KKL-en használtad, akkor próbáld ki CAN-BUS-os autón is, illetve fordítva... Ha csak egyiknél típusnál jelentkezik a hiba, akkor tudod hol kel körbe nézned: - CAN esetén az MPC2515 és az SI9200EY/TJA1050 körüli alkatrészeket mérd - KKL esetén a SI9241AEY ic-k környékét vizsgáld Kicsit sok kábelt látok kötve a panelodra. A színes 4 darab gondolom az USB, a másik 3 szürkét meg te forrasztottad oda. Miért van szükséges a másik 3 kábelre? Üdv. leader
Nem értelek, korábban azt írtad nincs GAL a kábeledben. Most pedig arról írsz, hogy tudnád újraprogramozni a GAL-t....
Ha kell tudok képet küldeni a GAL áthidalásáról (Ezután CAN-on 100%-on fog működni a kábeled, viszont KKL-nél lehetnek/lesznek gondok). Üdv. leader
Szia. A GAL programozást azért hoztam szóba, mivel egy új kábel legyártásához csak az hiányzik. A többi az benne van ebben a fejben is. Viszont azt a rajzot megköszönném, mivel úgy egy extra modullal is meg tudnám oldani ebben a fejben is ha vissza keresem a kkl oldalt. Forrasztás nem gond akár a kivezetésekre sem, miden megvan hozzá. Felteszem ide a GAL-os cuccokat (gal programozó lpt-re), lehet valaki ismeri és tud róla pontosabbat mondani. Köszönöm a válaszodat.
Üdv.: Zoli
Szia!
Első kép (NOGAL FT232RL.png) a szükséges átkötések FTDI232RL-hez (Fenti fekete IC, a GAL eredeti helyét ábrázolja). A második képen (NOGAL-VCDS.jpg) láthatod az eredményt (GAL kiforrasztva, szükséges lábak átkelezve) egy FTDI232BM (bal) és egy FTDI232BL (jobb) kábel esetében. Remélem egyértelmű, ha nem leírom Üdv. leader
Szia Köszönöm az infót. Természetesen érthető és az adatlapok alapján már azt is tudni fogom mit hidaltak. De amig ez nem történik meg használjak hozzá loadert?
Üdv.: Zoli
Szia Leader!
Nagyon köszönöm a választ. Nagyon örülök, hogy az IC-ket is sikerült beazonosítani, ami igazából a tőlem felkészültebbek nagyobb segítség. Nem én készítettem a kapcsolást, a 3 szürke vezeték két ledhez megy. Amúgy igen, csak KKL-es autón próbáltam. Instant fail Namost az helyzet, hogy újraprogramozás óta 1x ment (már akkor is kommunkációs hibákat írt), azóta az eszközkezelőben ismeretlen eszköznek vagy soros port interfésznek ismeri fel. VIDPIDFIX nem segít, folyamatosan elmásznak a számok. Ha sikerül ráerőszakolni a drivert, akkor sem működik a VAG-COMban, 1x volt hogy igen. Nem tudok már kiigazodni. Nem tudsz (/tudtok) valakit, akihez elvihetném javításra? Természetesen nem ingyen kérném. Köszönettel, Cs.
Szia!
Milyen számok másznak el vidpidfix után? Ha vidpidfix-xel helyreállítod a VendorID és ProductID értékeket, akkor már fel fogja ismerni a windows Ross-tech eszközként. Nem kell ráerőszakolni semmilyen drivert (driver-erőszakolás vidpidfix előtt szükséges, ha ismeretlen eszköznek látja) Ha ezután MProg-gal beleírod a megfelelő FTDI eeprom-ot a kábelbe, akkor már VCDS is látja teszt során. Azt fogja kiírni, hogy a kábelt megtalálta, de nincs autóra kötve (ennek oka, hogy az Atmega az ODB2 csati 12v-ról kapja egy feszstabon keresztül az 5v-t) Ha lefut az Atmega kap feszültséget, és a teszt során "inteface not found" hibaüzenet jön, akkor az ATMEGA fw/eeprom-ja is sérült, ezeket is újra kell írni. Atmega-ba melyik dumot írtad? Illetve milyen verziójú VCDS-sel használod? Gondolom rendberakás lépéseként legyalultad az összes telepített VCDS-t, törölted a registry bejegyzéseket, majd újratelepítés előttől, illetve óta soha nem volt interneten az a gép, ugye? Üdv. leader
Hello!
VID 0403 PID 6001 újraprogramozás előtt. Utána VID 0403 PID FA20. Na és ezek változtak meg mindig. Most megcsináltam újra egy szűz installal, a végeredmény jó, de elkerülhetetlen volt hogy ne szedjem le a FTD2XX.dll-t a VIDPIDFIX-hez, mert hiányolta. VCDS-t nem telepítettem, VAG-COM 704.1-el megy a kábel, amihez külön szedtem le a 64 bites RTUS64.dll RT-US64.inf és RT-US64.sys driver file-okat. Holnap tesztelem autóval, egyelőre a VAG-COM sw felismerte és kiírta hogy nincs autóra kötve. Egyébként ez egy másolt VAG-COM, még egy régi gépinstallról. A feltöltött ROM-ot csatoltam. Remélem jó. Üdv, Cs.
Ha a frissített/vagy újabb szoftverrel használtad újra, akkor ne csodálkozz, hogy mindig felülírodik.
Ilyenkor érdemes törölni a d1.bin, d2.bin, d3.bin, tst.bin, vcds.cfg fájlokat. dx.bin fájlokban van a korábban a kábelből kiolvasott sorozatszám is, ha ezt dekódolja és feketelistát, akkor rögtön hazavágja a kábeled. (Ha nincs autóra kötve, akkor csak FTDI-t rontja el, ha feszt az ATMEGA, akkor az epperom-jában található licensz adatot is) Amit csatolva küldtél, annak semmi köze a ROM-hoz (ATMEGA tartalma), az az FTDI eppromjának programozásához szükséges adatok. Üdv. leader
Újabb szoftverrel egyszer használtam összvissz, onnantól indult a gond, ez lett belőle. Pont ezt mondom hogy egy másolt SW-t használok egyébként, azt amivel mindig is működött.
Ok, ezek szerint az ATMEGA-ba kell még írnom egy másik romot még. Van esetleg feltöltő software ill rom javaslatod erre? Üdv, Cs.
pedig azt irja nem müködik win7 el!!
enyire szerencse dolga lenne??
ezekszerint igen, nem a hozzá adott progival használtam hanem egy n helyről letöltött progit.
Nincs androidos cuccod mert akkor már egyszerübb egy ELM 324.
6. képen U4 ic egy GAL16v8 lenne, csak ebből lespórolták.
(ezt onnan tudom, hogy van nekem is ebből a pcb verzióból, csak azon rajta minden alkatrész) Tehát kkl része nem fog megfelelően működni. Ha csak CAN-s autón fogod használni az nem gáz. Ami viszont igen, hogy ezekben a 12.12.0-s kinai kábelekben általában 10.6.4-es publikus eeprom szokott lenni, tehát afelett feketelistás... Általában az alkalmazást törik úgy, hogy működjön vele, ami vagy jó, vagy szar... Ha 2012 előtti CAn-os autón akarod használni, akkor donor ak jó lehet (11.11.0 fw + loader) Ha szervízes vag, akkor azért nem ajánlom.... A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2014
Ez viszont csak KKL-t tud csak, CAN BUS-t nem. Kb. 2005 előtti kkl-es autókhoz jó. Ennél újabb CAN-oshoz nem.
ELM midnenre jó csak normál diagnosztikára nem.
Nem feltétlen fog ismerni minden kontrollert az autóban. Van egy haverom, aki büszkén mutatta androidos torque-ben, hogy nincs hibabejegyzés az autójában. Aztán rákötöttük a VCDS-t és lefagyott a mosoly az arcáról....
köszi szépen!
akkor inkább mondom mit szeretnék! első sorba kkl-re lenne használva (2004 vw) és ha lehet akkor win7 alatt müködhetne!! egy link ,és venném is. köszönöm!
Ha biztos vagy benne, hogy az autód még nem CAN-os, akkor neked elég lenne egy olcsóbb vag-com 409. 1-es kkl kábel.
Itt egy ross-tech kábel kompatibilitási grafikon: http://download.ross-tech.com/VCDS/download/VCDSCompatibilityCharts.pdf Driver az elvileg ftdi chip kell (minden usb-s rosstech kábelben az van) , nem nehéz hozzá mókolni, de neten is fellelhető win7es driver.
golf 4 volt az utolso golf ami még még CAN-es,én úgy tudom!
köszönök mindent,akkor veszek egy sima kék kábelt,és keresek hozzá win7 drivert!
Vki tudna segiteni nekem???
Lenne 1 kinai vcds kábelem .... Problámám az lenne hogy jelenleg csak kkl en kommunikál.Igy sajnos a szervizintervallum állitás stb -be nem enged be. Can buson nem kommunikál. Elvileg vag 118 van a csatira irva. Cd-n amit kaptam több progit is kaptam Gép felismeri driver intall után és ki is olvassa a hibát. SOS ha vki megtudná nekem javitani (persze nem kérném ingyen).
Szétszedtem és GAL 16V8 chip chip van benne ha ez segit vmit
FTDI232BL tipus . A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
szevasztok! lenne egy VAG12.10 es kábelem (KLÓN) amihez adtak egy ross tech vcds beta programot , működött is de szedtem le hozzá egy régebbi vcds 11.11 es programot de nem indúlt el vele, azóta viszont azt csinálja hogy az usb nem ismeri fel a kábelt és nem tudom csatlakoztatni a netbookhoz. Viszont a csatlakozót ha csatlakoztatom az autóhoz a piros led átvált zöldre! a hardver hozzáadás sem látja a telepítő programot az usb hez.
Szia!
Ez azért van mert 11.11.0 feletti kínai kábelekben 99%-ban 10.6.4-es eeprom van. Ez azt jelenti, hogy 10.6.4-es VCDS verzióban még nem, de afelett már feketelistás a sorozatszám. A kínaiak a VCDS alkalmazást törik meg úgy, hogy az működjön a 10.6.4-es (amúgy fekete listás) kábellel. A gyári 11.11.0-s VCDS-ben tehát a kábeled sorozatszáma feketelistás, ennek megfelelően törölte az FTDI eepromját, és az ATMEGA eppromjában található licensz adatokat a program. Itt a fórumon is található 11.11.0-s eeprom, tökéletesen működik a 11.11.0-s gyári szoftverrel. Efölöttiekben viszont ezt is feketelistás. (Ez a publikus eepromok közül a legfrissebb). Tehát nem létezik ennél frissebb, a gyári programokkal 100%-osan működő kínai kábel. Amit tehetsz: ha van egy kis elektronikai és forrasztási ismereted, akkor helyre pakolhatod 11.11.0-ra a kábeled (ATMEGA, FDTI újraprogamozása, illetve ha FT232RL szintillesztő van benne, akkor GAL újraprogramozása vagy áthidalása) Ha STC gyártmányú IC-t is találsz a kábelben, akkor 1-2 alkatrészt el is kell távolítani. Egy másik variáció, ha valaki hozzáértővel helyrerakatod a kábeled. Harmadik variáció, hogy veszel egy normális klónt.... Üdv. leader
köszi leader! úgy néz ki hogy találtam egy srácot megcsinálja, szerencsémre nem a NEC féle cucc van benne ezért javítható! holnap már küldöm is neki és ő átprogramozza és küld hozzá használható programot is. Köszönöm a hozzászólást én elektronikában csak felületesen vagyok jártas, a bináris részét inkább hagyom a hozzáértőkre! a Kínai megoldotta először azt hittem megolvadt a chip de csak gyantával megtaknyolta tetejét!
Sziasztok! Az érdekelne, hogy hol tudok "normális" klón kábelt szerezni.Valaki esetleg a fórumon tud ilyet? Válaszotokat előre is köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |