Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
Újabban ezt használom idáíg nincs panaszom
http://pics.coldline.hu/help.php#reg. Oldaladat nézve nem unatkozol , sajna messze vagyunk , toronyiránt legalább300km (Balaton mellett Tapolca)
Üdv.
Sokat kerestem de nem találtam ilyenhez kapcsolási rajzot: Bővebben: Link Tudna valaki linkelni v küldeni egyet?
Sziasztok!
A csatolt képen levő Jimmy Jib joystickot szeretném után építeni, azt az infót kaptam, hogy modell távirányítóból származik maga a joystick. Valaki tudna információval szolgálni, hogy ezekben a joystickokban milyen potméterek vannak? Cserélhetőek? Szerintetek lehet ilyet bontottan beszerezni? Előre is köszi: Endre A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2013
Kész joystikot (mint alkatrészt kapni). Nézd meg az eredetiben milyen potik vannak benne, (nem sok tipus van) és olyat vegyél.
Ilyenek sok alkatrészboltban elökerülnek: Joystick poti
Sziasztok!
Tudom valamelyest ez is a modellezéshez tartozik, de abban kérek segítséget, hogy van ez az Imax B6-os töltő, amivel a modellezők szokták tölteni az akkuikat. Néztem, ez a töltő tud tölteni 14 db Nimh akkut is. Nekem 14 db 1,2V-os Nimh akkut kellene tölteni. A kérdésem az lenne, hogy helyesen képzeltem el a bekötését? (csatolt kép) Sajnos már végignyálaztam az útmutatóját, és az egész internetet, de nem találtam konkrétumot. Remélem ti tudtok segíteni.
Hello!
Biztos hogy balanszolva tudja tölteni az NI-MH akukat? Én még nem hallottam hogy azt így töltenék.
A fehér csatlakozok a balancer bemenetek - azaz minden cellárol egy kimenet (+). Ha rosszul kötöd be kijelzi a displayen.
A banándugokkal meg a telep + / - bementére mennek. Utánna már csak meg kell találnod az optimális üzemmodot. Nem tudom, hogy az NiMh- akkukhoz találsz balancert, de probáld ki. Ha nincs, akkor a fehér csatikkal nem kell foglalkozni.
Hali!
A fehér csatik kizárólag LiPo, LiIon és LiFe akkukhoz vannak! A cellaszám függvényében kell az akkut a banán csatis aljzatokra és a balanszer csatlakozókra kötni. Egyéb akkuk töltésekor nincs semmi szerepe. A menüben ki tudod választani milyen akkut akarsz tölteni, NiMh, NiCd, LiPo, LiIon, LiFe, Pb. Ha kérdésed van a töltővel kapcsolatban írj, most is van ilyen töltőm!
Azon gondolkozom, hogy egy GXR-28 motor lendkerekére satírozott fekete sáv és CNY70 egy CMOS 555-öt közvetlenül meg tud e hajtani, vagy kell hozzá komolyabb jelformálás?
Szerintem egyszerűbb megfúrni és egy pici mágnest beleragasztani a szélébe, és hall szenzort tenni oda. A gyári telemtriáknál is úgy tudom ilyen megoldással figyeli a fordulatszámot.
Nekem is ez jutott elsőként az eszembe (ámbár tekerccsel), mert a rendes autókban sem optót használnak...
Nem az enyém a cucc és a gazdája attól fél, hogy kiegyesúlyozatlan lesz tőle (tud forogni vagy 30.000-et). Ámbár ha szimmetrikusan két mágnest teszünk bele, akkor ez nem gond...
Ez a mágnes méretétől függ hogy lesz-e kiegyensúlyozatlanság, de sztm egy 3-4mm átmérőjű és hasonló hosszúságú mágnes nem okoz gonondot ha egy oldalon van akkor sem.
Amúgy mire kell a fordulat jel?
Egy 30000 lendkereket nem jo piszkálni. Elég ráragasztani nagyon vékony alu foliát vagy van ilyen festék is. Egy csepp is elég ha jo az optoérzékelö. Néha illdomos letakarni az egészet, hogy más fény ne jusson oda.
Esetleg a propellerre valami tükrözö felületet tenni? Gondolom azt könnyebb kiegyensulyozni illetve jobban eloszlik a plusz suly.
A propellert gond nélkül érzékeli az optika ( elöbb lendkerékröl volt szó).
Azt vágom hogy miröl volt szo de ha repülöröl van szó akkor nem feltétlen kell a lendkereket abajgani.
Az én optikai fordulatszámlálom 30cm-röl hibatlanul érzékeli, mint a világos, mint a fekete propellert. ( semmi sincs rajtuk).
Igazolom, nekem is ilyen kis mezei marok fordulatszám mérőm van 2-3-4 ágú prophoz lehet állítani és megy elölről-hátulról.
Neonvilágítású környezetben hazudik...
Autó, nem repülő
Meg nem az enyém... Most hogy olvasgattam, méretileg elég pici már maga a lendkerék is. Azt sem szívesen fúrná meg a gazdi...
Még mindig nem tudjuk mire is kell a fordulat jel?!
Gondoltam!
( már aki tudja mi is egy lendkerék annak a mengfurása stb. eszébe sem jut )
Hogy mire kell a fordulatszám jel?
Arduinót akar beletenni az autóba. Azt nem tudom mi az egészen pontos célja vele... Engem addig érint a dolog, hogy valahogy stabilan bekerüljön a fordulatszám az Arduinóba. Vagy digit bemeneten, vagy analóg módon feszültséggé alakítva (pl. optó, jelformáló és 555). Ez utóbbi esetben talán a CNY70 közvetlenül is meg tudna hajtani az 555-öt. Az első esetben meg talán HALL közvetlenül ráköthető egy digitális bemenetre. Miből van az a lendkerék, hogy ennyire problémás a megfúrása? Vagy a kiegyensúlyozás miatt?
Akkor hogyan szikrázik benne a rajzon lévő gyertya? Vagy az csak izzító?
Nincs benne gyújtás, izzító gyertyás "öngyulladással" működnek ezek a nitrós motorok.
Idézet: „ezek a nitrós motorok.” ... és kicsi metil is van az "üziben".
Bingo, és a legkisebb kiegyensulyozatlanság is ilyen fordulat mellett egyböl tönkreteszi a csapágyokat. Szoval ahhoz ennyi ismerettel jobb ha hozzá sem nyulsz. Arra maximum ráragaszthatsz egy csillogo foliát.
Jó, hát röviden mindenki nitrósnak hívja őket!
Amúgy metil alkohol, nitro-metán és olaj keveréke, és a nitró tartalom 1-2%-tól 30-35%-ig szokott változni attól függ hova használják! Repülőkben 5%-ot szoktak használni, és offroad autókban pl 16-20%-ost. |
Bejelentkezés
Hirdetés |