Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   216 / 600
(#) maga48 válasza merciabc hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Köszi Zoli! Ha közelebb jutok a hibához kereslek.
(#) momiklos válasza merciabc hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Szia és köszönöm! Csak rövid ideig hallom bugyogni, ill. mikor elzárom a melegvíz csapot, akkor 1-2 mp.-ig. Így is fenntartod javaslatodat? Én meg tudom csinálni vagy mindenképp szerelő kell hozzá?
(#) DoDo69 válasza Szendy hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
A fűtési NTC vagy PTC ha kiveszed megméred az ellenálását ha melegíted vagy negatív vagy pozitív irányba változik az érték . igy lehet eldönteni
(#) DoDo69 válasza maga48 hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Jól gondoltam , fekvőpaneles . A hibát ismerem , javítani is tudom
(#) Szendy hozzászólása Jan 22, 2014 / 1
 
Dodo, toro, Köszönöm
(#) toro válasza Szendy hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Szívesen. Ha sikerült a csere, jelezz vissza!
(#) attila22 válasza merciabc hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Szia! Az ellenállás jónak tünik megmértem hidegen+melegen ugyan azt az értéket mutatja 330 ohm de eléggé felhevül.
(#) attila22 válasza toro hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Szia! Akkor ez a kondi növelheti feszt a gyujtásnak csak ez melegszik a többi nem tehát ez lehet a hibás. Hol lehet ilyen kondit kapni? Milyen kondi azaz milyen neven keressem? Egy próbát megérne a cseréje.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2014
(#) Gombszem válasza attila22 hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Idézet:
„Milyen kondi azaz milyen neven keressem?”

Fémezett fólia kondenzátor. Rá van írva a kapacitása, meg a feszültség is. Ha tudod mérd meg (ki kell forrasztani).
Minden jobb alkatrész boltban fogsz kapni. Legjobb ha elviszed, és kérsz egy ugyanolyat (nem drága). Fontos a láb távolság, mert különben nem tudod berakni. Ha nagyobb a feszültség, az nem baj. Végső soron lehet nagyobb, de akkor fusizni kell a berakásnál. A helyzete mindegy. Vigyázni kell a szigetelésre, mert hálózati feszültség lehet rajta.
Bolt Budapesten: pl. Lomex (XIII. Lehel út).
(#) attila22 válasza Gombszem hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Aha értem és megköszönném a segitséget mindenkinek aki a segitségmre volt!
(#) promess válasza toro hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Köszönöm szépen!
(#) AccessDenied hozzászólása Jan 23, 2014 /
 
Közbe nekem is megoldódott, bekerült a 85W-os grundfos szivattyú helyére egy 115W-os laing, elég halk, és derekasan gyártja a meleg vizet meg a radiátorokat is pumpálja.

A képen látható szivattyúnak a forgórészét szedte már szét valaki? Pár tipp jól jönne, hogy hogy bomlik, elsőre valami melegen összepréseltnek tűnik a lapát és a tekercselés is a tengellyel.
(#) lexing hozzászólása Jan 23, 2014 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérem. Vaillant VU/VUW HU 240-3 típusú fali kazánról van szó. Az a probléma adódott ,hogy feltöltjük vízzel a megengedett kereteken belül(zöld rész) és rögtön ki is engedi hátul a szelepnél, mikor milyen intenzitással és 0 ra fogy a víz. Mit tudok csinálni? Köszi a válaszokat.
(#) AccessDenied válasza lexing hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Én konkrétan nem értek a kazánokhoz, de szerintem úgy hangzik, mintha a túlnyomás védő szeleped kiakadt volna, vagy beszorult bele valami kosz. Egy fotót csinálsz a konkrét szelepről, amelyik engedi a vizet?
(#) Gombszem válasza AccessDenied hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Idézet:
„... a forgórészét szedte már szét valaki ...”

Nem hiszem. De azt nem is lehet. A forgórészben egy öntött alumínium kalicka (rövidrezárt forgórész) van örökre egy egységben. A turbina lapát meg a tengelyre van sajtolva. Ezt soha nem kell (és lehet) javítani. Az állórészben van a valódi tekercs, elválasztva a vízrésztől. Tulajdonképpen evvel az ötlettel meg lehet úszni a tengely szimmeringeket, amikkel csak baj van hosszú távon. A baja ennek a megoldásnak, hogy a tengelyen nem lehet csapágy, csak vízkenés van. A másik baj az álló és a forgórész közötti műanyag köpeny miatt a megnövekedett légrés, ami a hatásfokot (teljesítményt) rontja. De ez ilyen értékeknél nem sokat számít.
Visszatérve: a motor nem javítható gyakorlatilag sehogy. Ha egy másikból át van rakva a forgórész, korántsem biztos hogy a tengelyátmérő, stb. stimmelni fog. Itt pedig nagyon szigorú tűrések vannak. Csiszolni, esztergálni nem lehet, mert kerámiából van. Legfeljebb köszörülni lehetne, de az meg többe kerül, mint egy új motor.
(#) AccessDenied válasza Gombszem hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Milyen műanyag köpenyre gondolsz? Mekkora szerencse egyébként, hogy a szimeringeket, amikkel csak a baj van, elcserélték javíthatatlan kerámia csúszócsapágyra. Arra gondoltam, hogy valahogy át kellene ezt alakítani, azért szedném szét.
(#) lexing válasza AccessDenied hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Erről van szó.
(#) Gombszem válasza AccessDenied hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Idézet:
„Milyen műanyag köpenyre gondolsz?”

Az állórész és a forgórész közötti részt. Ebbe a "köpenyben" van benne a forgórész. Ez a köpeny (üreg) választja el biztonságosan a "vizes" és az "áramos" részt.
(#) promess válasza lexing hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Szia!

Biztonsági szelepet kell cserélned(3Bar).De,előtte ellenőrizd le a tágulási tartályt is.Lehet,hogy lyukas,vagy csak hiányzik belőle a nyomás.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2014
(#) promess válasza AccessDenied hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Hello,jobban nem lehet szétszedni,de nem is kell!A világ egyik legjobb szivattyúja a Grundfos,15 évet is elmennek,de ha megáll(igaz ritkán)akkor kuka.
(#) mugab válasza promess hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Lehet elég csak kinyitni és átöblíteni, mert rárakódott valami és azért nem zár rendesen.
(Azért kellett kapnia nyomást hogy elkezdett ereszteni. Rendszeresen előfordul régóta működő rendszernél)
(#) toro válasza promess hozzászólására (») Jan 23, 2014 / 1
 
Szívesen, máskor is!
(#) toro válasza AccessDenied hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Alá ment a kosz a biztonsági szeleptányérnak!
(#) promess válasza mugab hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Igen,ez így van,de az a tapasztalat,ha egyszer "megszólal"akkor.....nem bírja sokáig.
Nem a rendszer nyomásra gondoltam,természetesen,hanem a tág tartály levegő oldali nyomására.Valószínüleg,ha nem ellenőrizték,már nincs meg a megfelelő Levegő nyomása.
(#) AccessDenied válasza lexing hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Igen ez az, ahogy a többiek is írták, szerintem is tisztítani vagy cserélni kell.

Gombszem: Nekem az rozsdamentes acélból van.

promess: Már szét szedtem jobban, 10 évet bírt ki ez, de nem volt szűrő a rendszeren. Most már raktam be egyet. Valahogy életre kellene kelteni, mondjuk valami alternatív megoldással.
(#) promess válasza AccessDenied hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
"alternatív"megoldás:kitisztítani,ha szerencséd van egy darabig "eldöcög"
durva megoldás,ha 2-3-szor megnyitod,talán eláll....
(#) Gombszem válasza AccessDenied hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Idézet:
„Nekem az rozsdamentes acélból van.”

Igen. Ez tényleg kimaradt a szövegemből. De nem csak a Grundfos meleg vizes szivattyúiról írtam, hanem általában, mint újabb (ötletes) megoldásról. Pl a mosó, mosogatógép szivattyúiban is újabban ugyanilyen megoldás van, de ott műanyag van. Valószínűleg azért, mert nagyon kicsi a teljesítmény, és lehet vastagabb az elválasztás. A rozsdamentes acélfal a Grundfos esetében valószínűleg néhány tized mm, ami műanyagból nem menne (vastagság, nyomás, hőmérséklet).

Idézet:
„Valahogy életre kellene kelteni, mondjuk valami alternatív megoldással.”

A Grundfos nem javítható szerintem. De túlél mindent. Ha kézzel könnyen forog, és nem kotyog, akkor annak mennie kell. Esetleg pucolni érdemes.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2014
(#) promess válasza promess hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
bocs,ezt a biztonsági szelepre írtam,a szivattyúra nem tudok alternatív megoldást,csak csere,de egy használt működő grundfos sztem többet ér akármilyen szuper kínai.
Esetleg egy Wilo-t tudnék még elképzelni(valamivel olcsóbb)
(#) AccessDenied válasza Gombszem hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Igazad van. Az én szivattyúm kikopott, már nagyon rázkódott, búgott. Arra gondoltam, hogy megérdeklődöm valamelyik nap pár boltban, hogy nem létezik-e 22mm-es külső átmérővel meg 8mm-es belső átmérővel valami rozsdamentes csapágy, ami tud működni víz alatt is, vagy valami sima csapágy+szimering megoldás... Bár szerintem ebből még a tengelyt is ki tudom húzni. Esetleg tőlük: Bővebben: Link megérdeklődni, hogy egy tengely+két karikát mennyiért vállalnának be. Esetleg mit szólna a kerámia tengely egy bronz karikához?
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2014
(#) merciabc hozzászólása Jan 23, 2014 /
 
Sziasztok! Nem tudja valaki hogy radiant RBC20e midi -nél sárga lámpa gyullad egyböl ha bekapcsolom. Ha ujra inditom, keringet,gyujt,majd folyamatos szikráztatás mellett
(6-8mp.),egyszercsak kidobja megint sárgára.
Elektróda tiszta, rendben, kábel rendben,nem szakadt,vezet rendesen.
A honeywell gyujtó a hibás, vagy az alaplap?
Vagy az alaplap valamelyik reléje adta meg magát?
A honeywell gyujtót szétszedtem,abban is van 2db, relé.
Kontakthibát nem találtam rajta.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2014
Következő: »»   216 / 600
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem