Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Multiméter - miért, milyet?
Lapozás: OK   45 / 129
(#) Collider válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
12V jönne a tápegységből, 9V-ra regulálom, rákötöm diódán keresztül az elem +ra, a negatív pedig közös lenne a földdel. Ez miért lenne baj?
(#) Massawa válasza Collider hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
Mert egy elemes müszert összekötsz egy külsö táppal, amire ez nem lett tervezve. Ezt csak akkor teheted meg, ha van a müszeren csatlakozo külsö tápra, ha ilyen nincs, akkor megsérted a biztonsági szabályokat - a táp galvanikus érintkezésben lesz a müszer belvilágával igy közvetve a mérözsinorokkal is.
Azonkivül a külsö táp zajt is vihet a müszerbe ( visz is ) amitöl a mérések hibásak lesznek.
(#) Collider válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
Leválasztótrafóval és fesz stabbal már jó lenne, jól értem?
(#) Massawa válasza Collider hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
Amennyiben a trafot belegyömöszölöd a müszer bodéjába akkor igen, de van jobb ötletem:

Szerezz egy induktiv töltöt ( manapság boldog boldogtalannak kinálják telefonok vezetékmentes töltésére) és ezzel töltsd a 9 V-s akkut. Ez biztonságos, modern és a müszered hordozhato marad.
(#) Collider válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
Nyertel. Azzal a különbséggel, hogy tudok én is építeni induktív töltőt.
(#) flocsy hozzászólása Jan 9, 2014 /
 
Sziasztok,

abszolut kezdő vagyok elektronikában, és a vasutmodellezés felől sodródtam ide, de érdekelnek pl Arduinos dolgok is. Szeretnék egy digitális multimetert venni, de még mielőtt rákérdeznék 2-3 konkrét modellre szeretném leszűkíteni a lehetőségeket. Már majdnem meggyőztem magam (googlellel) hogy a 10-20$-os árkategória helyett inkább felmenjek 50-70$-ig, de a következő dolgok mennyire fontosak? Sajnos a legtöbb ellentmodásos (azaz ebben az árkategóriában kb, ha az egyik van, akkor a másik nincs...)

- az hogy a kapacjtást nem csak 100mF-ig, hanem 3-4000mF-ig méri
- RMS / True RMS / RMS: AC / RMS: AC+DC / RMS: AC + AC+DC
- AC néhány mV-ig lemegy, és nem csak 2-4V-ig
- kijelző mondjuk 4000 / 6000 / vagy 22000-ig
- analog graph
- hőmérő
- frekvenciamérő
- fordulatszám mérő

Előre is köszönöm
(#) Massawa válasza flocsy hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
A vasutmodellezéshez untig elég egy kicsi mutatos voltméter. Az esetek 90%- ban a feszültséget fogod mérni rossz körülmények között az asztal alatt.
A maradék 10%-ban rövidzárlatot mérsz ( keresed a drotok végeit), meg itt ott ellenállást.

További funkciokra a terepasztalon nincs szükséged, és nem is lesz.

Ha elektronikus kütyüket akarsz bütykölni a mühelyben ( vagy az annak kinevezett konyhában), akkor kell csak egy "digitálisabb" müszer.
A true RMS mérés jo dolog, ha valaki pontosan tudja értelmezni a mivoltját, ha nem akkor is jo, de nem döntö. Ugyanez a kapacitás mérésre. A nagy kondikra rá van irva jol olvashatoan, hogy mit tudnak, mérni nem igen kell. ( ha meg rossz, akkor azt máskép is meg lehet állapitani). Igy a kisebb méréshatár tökéletes.
Minden, még a legrosszabb müszernek is az alapméréshatára 2 V, ami az olcsobb müszereken 1,999V-t ir ki, azaz ezzel is le tudsz olvasni 1/1000V-t = 1 mV. Ha ennél kisebb feszültségekkel van dolgod, akkor nézz drágább müszer után ( ez azzal jár, hogy több helyes display is kell).
Analog graph, többnyire a mutatot jelyettesiti, mert a digi müszerek átka, hogy a változo feszültséget nem tudod leolvasni - mutatos ebben bajnok. Igy a bargrafos müszer jo, mert mutat valamit, amikor a számok semmit nem mondanak. A bargraf ráadásul gyorsabb, igy elég egy pillantást vetni a kijelzöre és már tudod milyen feszültség tartományban vagy.
Arduinos stb. dolgokhoz elég felesleges - mert sok értelmeset nem tudsz leolvasni.
Hömérö aligha kell.
Frekvenciamérö néha jol jön pl. a PWM beállitáshoz. A fordulatszámmérö is hasznos lehet, ha a motorok fordulatszámára vagy kiváncsi. Ügyelj arra, hogy érintésmentes legyen. De mind a két funkcio nélkül nagyon jol el lehet lenni.
(#) flocsy válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
Na valamit nem értek, mert előttem mindenki olcsót akart venni, és azt mondta mindenki nekik, hogy érdemesebb egy komolyabba beruházni, most meg majdnem az ellenkezőjét hallom. Akkor egy ilyen teljesen alap, mint ez a noname multimeter jó lesz elsőre?
(#) Massawa válasza flocsy hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Mi a leirtak alapján tudunk csak tanácsokat adni. Az általad közzétett kérdések alapján most ez igy jött össze. Azokra a feladatokra, amiröl beszélsz a legolcsobb analog müszer a legjobb. ( lassan 50 éve modellezek és két analog müszerem van, az utobbi a kedvenc - egy kis mutatos voltméter talán 5 dollárba került valamelyik olcsoboltban). Optimális a méréshatára (15 V) és gyors a csipogoja. Kicsi, de nagy fehér skálával - a terepasztalon mást nem is használok.
A mühelyben meg van 2 Fluke meg egy Metex müszerem, egy is elég volna, de az idök folyamán igy alakult. ( igy nagyobb az esély, hogy egy mindig kéznél van és müködik - mert nem merült le az elem).
Nefelejtsd el, hogy a müszer téged szolgál azaz olyan kell, amit tudsz használni, igy ehhez a feladathoz, nem az álmokhoz, kell müszert keresni. Ha majd összefutsz decibelekkel, mikrovoltokkal meg a fene tudja mivel, akkor jön el az ideje egy komoly müszernek.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
(#) flocsy válasza Massawa hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
OK, ez igaz, akkor azért még kicsit pontosítanám a leendő felhasználási területeket:

- terepasztal építés - continuity tester, Volt mérő

- modell építés - pl első körben szükségem lenne (konkrétan most) arra hogy meg tudjam mérni egy picuri motor áramfelvételét: DCA, viszont, mivel pont azon ügyködök, hogy egy PWM szabályozó kéne ehhez, gondolom előrelátó leszek, és olyat keresek amin van ACA is.

- Ha már PWM, gondolom a frekvencia jól jön, bár talán kevésbbé fontos

- mivel mostanság kedtem berendezni a "műhelyemet", és sok helyen láttam hogy a különböző forrasztópákákról miket írtak, gondoltam, ha mondjuk lesz benne thermometer, az is jól johet, de ez is abszolut opcionális.

- ezenkívül van egy régen vett, de sajnos még bontatlan Arduino Decimilám, amihez vennék egy kitet, és azal szeretnék majd játszadozni kicsit. Programozó vagyok, így a software részétől nem félek, de gondolom az Arduino barkácsoláshoz már jól fog jönni átlagos egy digitális multimeter sok funkciója. Kicsit meglepődtem, hogy azt írtad, hogy sok értelmeset nem fogok tudni leolvasni vele, mert pont egy olyan tutorialt láttam pár napja, ahol egy Arduinós projekthez használták a multimetert

Na ezek összeírása után eldöntöttem, hogy én egy digitális multimetert veszek. Igazából az elején én is a 10-15! kategóriát néztem, csak aztán ahogy láttam pár tutorialt, egy kivételével mindegyik nagyon lehúzta a belépő szintűeket, és azt javasolták, hogy kezdőknek is érdemes egy picit komolyabbat venni, vagy legalább egy ismertebb nevű cég alapmodelljét.

Na ezek után napokig hasonlítgattam rengeteg Uni-T, egy Kyoritsu, pár Mastech, és egy Fluke multimeter adatait, de még kicsit le próbálom szűkiteni a kört... Mondjuk a Fluke nem valószínü, mert nagyon "alap" és a 90$-os ára kicsit húzós. Szerintem vagy egy noname 10$-os, vagy egy 15-70$ közötti Uni-T mellett fogok dönteni.
(#) Massawa válasza flocsy hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
1. Helyes meglátás.
2. Helytelen, a PWM nem váltoáram (AC) hanem szaggatott egyenáram, igy ha itt biztosra akarsz menni ( ami szerintem azonban felesleges) a true RMS adna neked DCA üzemmodban értelmes adatot. A valoságban azonban sokkal egyszerübb a motor áramfelvételét sima egyenárammal két pontban lemérni : üresjáratban meg állohelyzetben (max. Terhelés, de csak nagyon rövid ideig mérd!). Ez a két adat elég a jo tervezéshez.
3. Ahogy gondolod, de valoban nem annyira fontos, legfeljebb arra, hogy nekünk elmond, hogy milyen frekin dolgozol.
4. A forrasztopáka hömérsékletét nem igen fogod tudni ezzel lemérni. ( meg hát nem js igen kell
5. a mikroprocesszoros cuccukban elöbb vagy utobb az ember igyekszik lecsökkenteni az alkatrészek változatosságát (egyforma ellenállások 1 ill. 10kOhm, tipikus kondenzatorok 0,1 µF meg néhány elko ill. dioda. Ezeket meg bármilyen mezei müszer elég pontosan kimér - a kondikban is elég ellenállást mérni - mert az nem igen lehet bennük . Minden más mérés 2-3 értékre korlátozodik 5V-ra a processzoron és környékén, tápfeszre 5-50V, valamint a szakadásmérésre ( continuity test). Inkább a kezelhetöségre ill. A gyorsaságra valamint a szondák formájára kell koncentrálni. ( ugyanabban az árkategoriában) én magam csináltam a szondáim, mert egy ideje ilyesmit nem igen látni. A sima szonda végébe egy nagyon hegyes acéltüt ( üveggolyos gombostü vége) forrasztottam mert ezzel biztosan egy kis mélyedést tudok nyomni még az SMD lábba is és nem csuszik le onnan amig mérek.
Az én Metex-m nagyon hasonlit a te általad kiszemelt müszerre. A continuity teszteren kivül minden mással meg vagyok elégedve. Egy elem nálam évekig el van benne ( ami nem rossz tulajdonság, de ebben ugy látszik a sok kudarc után most szerencsém van. 2-3 másik gombelemes müszerem csak hentereg valahol, mert azok örökké le voltak merülve).
Valoszinü, hogy ezek a Metex tipusu müszerek más neveken is elöfordulnak, igy gyakorlatilag nagyon egyformák (vollcraft, uni-t, best stb.), szoval inkább a külsöségre koncentrálj meg a hozzáadott tartozékra.
Meg hát 10-30€,USD,GBP nem a világ egy ilyen müszerre, mert nagyon sokat tudnak ( az én elsö sokat tudo Sanwa analog, tükörskálás müszerem majdnem egy honapi fizetésembe került ).
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
(#) flocsy válasza Massawa hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Na eldöntöttem, UNI-T 136B, hacsak valaki nagyon lebszél róla.

Ebben ugyan nincs RMS, de van frekvencia mint extra. Ezenkívül az általam ismert (tutoriálokból) alap funkciók mindegyike: ACV, DCV, ACA, DCA, ellenálás, kapacitás, dióda teszt (és mivel 9V-os elem van benne, gondolom a fehér LED is fog világítani), szakadás jelző.

Érdemes venni hozzá aligátoros "probe"-ot? És ha igen, a linkelt valyon jó-e ehhez?
(#) abcdabcd válasza flocsy hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Amúgy jónak tűnik ez a műszer egyszerű mérésekhez, egy dolog ami érdekes, hogy az uni-t hivatalos oldalán nincs listázva lehet ennyire új? Mert amúgy minden külső jeggyel rendelkezik, ami alapján "láthatóan uni-t", ha más gyártja nekik végülis mindegy...

Amin esetleg ne lepődj meg, én is tapasztaltam, meg ahogy hallottam amúgy se egyedi eset, az általad választott műszert Itt tesztelő emberke is belefutott, hogy a gyári zsinór szakadt... szóval azt még lehet kell venned mellé.
(Mivel gondolom az angol nyelvű leírásokból informálódtál, az "aligátoros "probe" " az magyarul krokodilcsipeszes mérőzsinór )
Amúgy ha kell venned mérőzsinórt én ajánlom ezt: Bővebben: Link Ez jó hosszú(120cm/zsinór), kis ellenállású mérővezetékből áll, ami bár a leírás szerint sem szilikon zsinóros, de elég hajlékony, a mérőcsúcs olyan kialakítású, hogy banán aljzatba is bedugható, a vége mégis hegyes, maga a mérőcsúcs szára is masszív nem hajlik könnyen... ha összehasonlítod más kapható zsinórokkal, elég jó ár érték arányú bár biztos van aki mondhatja, hogy ő "ennyiért multimétert vett"

TRUERMS: arra való, hogyha olyan jeled van, ami nem pontosan szinuszos jelalakú, akkor, az ilyen áramkört tartalmazó műszerekkel, meg tudod mérni ennek is az „effektív átlagértékét” (azaz azt a DC feszültségértéket, ami ugyanakkora teljesítményt fűt el, ugyanazon a terhelésen, mint az éppen mért váltakozó jel), és ezt tudja, csak az egyenáramú, de változó értékű összetevőre mérni(DCRMS), vagy csak a váltakozóáramú (ACRMS) összetevőre, vagy a teljes jelre összesen (AC+DC RMS), ezeket pl mindenféle vezérléstechnikában használják, pl PWM jel…, és pl érdekel téged, hogy ennek mennyi a pontos értéke pl 12,227V akkor van szükséged ilyen mérésekre…
-Vagy váltakozó jelek pl még audiónál vannak, de ott meg nem feltétlenül lényeges, a jel nagyon pontos értéke, meg ott szinuszos mérőjellel mérve egy sima multi is megteszi… (persze ezeknek a frekvenciaátvitele amúgy se túl nagy általában, szóval egy, nem sok-10ezerbe kerülő digitmultival lehet nem is tudsz pl 20kHz-es jelet mérni, viszont mondjuk analógból lehet kapsz olyat olcsón, amivel igen…ha egyáltalán szükség van ilyen mérésre)

Amúgy az Arduinoról annyit, hogy a kolléga az előzőekben lehet arra értette, hogy sok értelmeset nem fogsz leolvasni vele, hogy persze magában a processzorban nem tudsz nyilván mérni vele A tápfeszeket tudod ellenőrizni, hogy megvannak-e, vagy azt, hogy valahol nincs-e szakadás a panelodon, ehhez tényleg nem kell különösebben speciális műszer, sokféle multiméter van ami megfelel ide... Az arduinonál végülis a szoftver valószínű, ami a legfontosabb „tényező”…
Ha esetleg te készítesz magadnak, valamilyen kiegészítő áramkört az eredeti arduino panelhez, akkor ott lehet, hogy többet kellhet méricskélned…
Viszont lehet, hogy akkor nem is multiméter, hanem oszcilloszkóp kell a mérésekhez, mert sokszor lényegesebb a jel alakját látni, mint pontosan tudni, hogy az értéke mekkora. Egy multiméter amúgy is vagy effektív értéket ad, vagy átlagértéket, vagy esetleg csúcsértéket, de azt mondjuk nem adja meg, hogy meddig tart esetleg az adott csúcs stb… és pl egy tápnál lehet pont az a lényeg, hogy vannak rövid „tüskék” a jelen, és pl ez zavarja valamelyik áramköri elemet a készülő panelodon…

Amúgy az egyel "drágább" multik, pl UT-61E amivel többet tudnak, az a nagyobb felbontás egy méréshatáron belül, tehát a 20V-os méréshatárban egy 4,5digites kijelzőn (ami 5 számjegyet takar ) mV-okat is le tudsz olvasni, de ezek a műszerek is ezt a kisebb méréshatárban pontosabban teszik... Akkor pl ebben, amit linkeltem van még pc-s kapcsolat, ami esetleg arra jó, hogyha valamilyen mennyiség változását akarnád felvenni grafikonra, és nem kézzel akarod rajzolni azt a grafikont...(gyári tartozékként rs232-es kábel van csak, amit viszont nem tudsz használni, ha a pc-den nincs soros port). Meg ebben pl van TrueRMS mérés(specifikáció szerint 10kHz-ig)…

A "mégdrágább multik" meg ahogy itt isBővebben: Link bemutatják többek között, hogy többféle beépített védelemmel rendelkeznek, mint olcsóbb társaik...

Meg, amúgy, ha később kell esetleg valami olyan mérési dologra egy másik multiméter, amit ezzel nem tudsz megmérni, akkor veszel még egyet, egy multiméter úgyse elég

Száz szónak is egy a vége alapon: bármilyen multimétert veszel, arra figyelj, hogy a megfelelő méréshatárban mérj, illetve, árammérés állásban, ne akarj feszültséget mérni(ettől a Fluke-ban is kimehet a biztosíték és ott a nagyáramú bizti x*1000Ft-os tétel...) --> ez azonnali rövidzár a tápegységnek stb... bár árammérésre se van feltétlenül túl sok szükség általános használat esetén... esetleg akkor, ha valamilyen, pl teljesítményLED áramát szeretnéd mérni... de ezután nem szabad elfelejtkezni a mérőzsinór feszültségállásba visszadugásáról, és akkor a bármelyik multiméter hosszú életű lehet...

(kicsit hosszúra sikeredett, de remélem hasznos lesz)
(#) flocsy válasza abcdabcd hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
köszi a részletes választ. Ismerem azt a tesztet, és én az UT61C-n gondolkodtam még, de végül úgy döntöttem, hogy jó lesz az olcsobb is, aztán mikor már nem, majd tudni fogom már mi az ami tényleg hasznos és aszerint veszek majd valamit.
(#) coyote83 hozzászólása Jan 12, 2014 /
 
Valakinek nincs véletlen egy maxwell mx-25302 és egy mx-25201és multi forgókapcsolójáról egy fénykép? Mert nekem természetesen lehullot 1-2 tappancs
(#) flocsy válasza abcdabcd hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Igen, fura, hogy nincs fent a weblapjukon, és a legtöbb helyen csak kínai leírás van hozzá, vagy az se. Olyan, mintha belső piacra készítenék...

Most azon filózom, hogy érdemes-e +6$-t fizetni, és olyan helyen venni, ahol angol leírást adnak hozzá, vagy vegyem meg a legolcsóbb helyen kínai leírással, és olvassam el mégegyszer a weben, hogy kell nagy általánosságban használni egy multimetert? Ez lesz az első műszerem, értelemszerüen.

Jól gondolom, hogy ezek az alap multimeterek annyira hasonlítanak, hogy tök mindegy, és különben is a legfontosabbat (ha jól vettem le) már láttam egy tutoriálban: mindig állítsam vissza feszültség mérésre a tekerentyűt (vagy még jobb OFF-ra) árammérés után, hogy minimalizáljam a biztosíték kiütésének veszélyét a következő használatkor, valamint, hogy áramot sorosan, a többi dolgot párhuzamosan mérünk.
(#) abcdabcd válasza flocsy hozzászólására (») Jan 16, 2014 /
 
Akkor lehet, hogy ez a helyzet, hogy ezt csak maguknak gyártják leginkább
Ahogy nézem a multiméterre "rendesen" feliratozva van minden, hogy melyik mennyiséget melyik "lyukban" kell mérni szóval a leírásra így nincs szükség, hacsak nem látni akarod leírva is külön, de amúgy bármelyik multiméter leírásának ezt a részét használhatod ilyen szempontból akkor tényleg...

Az árammérésnél, bár lehet csak pontatlanul fogalmaztál és érted a dolgot, de leírom, hogy nem az átállítás a fő lényeg, hanem, hogy a vezetéket is dugd át!
Pont ez szokott lenni a hiba forrása, hogy a vezeték az árammérés "lyukban" marad, és csak a kapcsoló lesz átállítva más mérésre, viszont a vezeték két vége ilyenkor még mindig a belső árammérő sönt két végéhez kapcsolódik ami elég kis ellenállású (~rövidzár)

Szóval árammérés folyamata:
Kezdéshez, áramkörbe semmi sincs csatlakoztatva,áramkör nincs áram alatt.
Aztán először a multin a vezetékeket be kell dugni a megfelelő vagy mA vagy 10A/20A feliratú "lyukba", ezután a műszert átkapcsolni a megfelelő mA/10A méréshatárba, csatlakoztatni az áramkörhöz, és végül az áramkört bekapcsolni/csatlakoztatni a táphoz.
A mérés végeztével pedig visszafelé ezeket pont ugyanilyen sorrendben elvégezni

De amúgy árammérésre úgyse lesz valószínűleg túl sok szükséged, esetleg egy kész mikrovezérlős projektnél meg lehet mérni, hogy mennyit is fogyaszt az áramkör, de végülis amúgy ha nagyjából tudod a fogyasztást az lehet bőven elég(pl a benne lévő alkatrészek adatlapjairól a fogyasztásukat nagyjából lehet tudni, és akkor el lehet dönteni, hogy pl 100mA es vagy 1A-es stabilizátor kell hozzá), általában a pontos érték úgyse nagyon számít... esetleg akkor ha a kész cuccot elemről/akksiról akarod járatni...

Az első pár mérés után úgyis rájössz nem túl bonyolult...
Ha meg esetleg valamikor hülyeséget mér a műszer, akkor lehet, hogy valami más méréssel sikerült a biztit kinyírnod benne, szóval ha rendellenes jelenség van akkor az elemen kívül a biztit is érdemes megnézni...
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2014
(#) flocsy válasza abcdabcd hozzászólására (») Jan 16, 2014 /
 
Jó, akkor megrendelem a legolcsóbb helyen kínaj leírással.

Speciál pont az első mérésem árammérész lesz, mert többen kérdezték, hogy mennyi áramot vesz fel a 3V-os motor terhelten, hogy ehhez lehessen méretezni a PWM áramköreit.

Jó, hogy mondod, hogy a multimeter vezetékeit is vissza kell dugni, efelett elsiklottam.

Ha kiégett valamelyik biztosíték, akkor nem végtelen az ellenállása és 0V valamint 0A folyhat rajta?
(#) abcdabcd válasza flocsy hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
Hát ez egy érdekes kérdés, hogy "kiégett", konkrétan én láttam már olyat, hogy nem volt kiégve, de az eredeti szál helyett egy jóval vékonyabb hajszálszerű szál maradt csak a biztiből, szóval "félig égett ki" más magyarázatot nem tudok de az tuti, hogy ránézésre ilyen volt a bizti és a csere meg is oldotta a problémát. (bár most a kezembe vettem egy 125mA-es biztit ez olyasmi hajszálvékony, mint emlékeim szerint az volt, de az biztos, hogy ott akkor a csere megoldotta a dolgot)....

Amúgy csak "szőrszálhasogatásként", láttam, hogy nem szakmabeli vagy, de a feszültség nem folyik, hanem az van két pont között, és annak a kiegyenlítésére, a két pont között, ami folyik, az az áram. Amúgy ha tényleg szakadt akkor ott nem szabad áramnak folynia...
A 0V az a rövidzár jellegzetessége, mivel nincs fizikailag két pont így nem lehet köztük feszültség, ha tökéletes a rövidzár(azaz R=0Ohm --> U=R*I--> U=0*I=0), de ez már az eredeti témától eléggé elkanyarodik az elméleti villamosságtan irányába
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
(#) Myers hozzászólása Jan 19, 2014 /
 
Helló!
Vennék egy multimétert. Igazából egyelőre csak feszültség és árammérésre (, esetleg még hőmérésre) kellene, tehát elvileg elég lenne egy 2000 Ft-os. De ha már veszek egyet, akkor egy kicsit komolyabbat kéne, inkább autorange-eset.

Ezeket néztem:

Axiomet AX-MS8250 (Maxwell 25221) 10,5K Huf
Előny: autorange, hőmérő, NCV, Auto power off, megvilágított LCD
Hátrány: a 10A-s aljzaton nincs biztosíték, Maxwell <- sokat szidtátok.

SMA MY-64 6K Huf
Előny: hőmérő, Auto power off
Hátrány: kézi méréshatár állítás, a 10A-s aljzaton nincs biztosíték, egyedi csatlakozójú hőmérő szonda

SMA MY-68 8K Huf
Előny: autorange
Hátrány: nincs hőmérő, nincs Auto power off

POWER MAN MM-082 8K Huf
Előny: autorange, hőmérő, Auto power off
Hátrány: ?

Extech MN16 10K Huf
Előny: autorange, hőmérő, Auto power off
Hátrány: 1-gyel kevesebb aljzat, kis áramokat ugyanazon az aljzaton mér, mint feszültséget


Én a Axiometre gondoltam, szerintetek? Vagy hagyjam és vegyek valami 2K Huf-os egyszerűt?
(#) abcdabcd válasza Myers hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
Vagy vegyél egy olyat, amit itt a kolléga fentebb linkelt UT-136B, bár az itthon lehet nem is kapható, szóval csak a neten keresztül lehet beszerezni... az is automata méréshatár váltós, amúgy a többi funkció relatív mérés meg min max meg ilyenek a kérdés, hogy megérik-e neked azt a plusz X ezer forintot... sőt lehet az az automata méréshatárváltás se létszükség, van amelyikben amúgy is lassú állítólag... meg az automata kikapcsolás amúgy néha zavaró is lehet, van amelyik mérés közben is kikapcsol... de ha meg úgy gondolod hajlamos lennél bekapcsolva hagyni, akkor tényleg egy jó dolog
(#) abcdabcd válasza abcdabcd hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
Viszont eszembe jutott még egy dolog, a linkjeidet végigkattintgatva, az MM-082-t nézve, hogy "jé ebben van AC mV mérés", bár pont így nagy hirtelenjében átnézve ezeket az auto-méréshatárváltós műszereket, nem derült ki a számomra minden esetben, hogy akkor a műszer mit tud, meg ahol boltot linkeltél és nem írták ki, bevallom nem kerestem tovább, szóval az adatnak valahol meg kell lennie a neten...
Ezekből a műszerekből amikben van AC mV mérés (meg AC uA), a "mérőegyenirányítót" nem spórolták ki...
Pl az extechnél a linkedről letölthető pdf-ben is csak annyi van, hogy mekkora a max méréshatár és mekkora a felbontás (gondolom ez meg a legkisebb méréshatárban) ami ott még jobb is, mint DC esetén, szóval valószínű az is jó lehet ebből a szempontból.

De egyébként ha ilyesmire nincs szükséged, akkor még mindig egy egyszerűbb műszerrel is jól járhatsz, viszont, ha ennyit akarsz érte adni, akkor szerintem csak olyat vegyél amiben van AC mV mérési lehetőség is... ha már ennyiért lehet kapni ilyet... (bár ez még mindig nem TRUERMS mérés, azaz csak szinuszos jel esetén ad effektív értéket, egyéb jelalaknál meg a jel alakjától függően ad "valamit", de a semmitől még mindig sokkal jobb)

Meg a hozzászólásodból gondolom amúgy, hogy AC jeleket egyébként se nagyon mérnél... Szóval lehet tényleg egy egyszerűbb műszer az, ami neked kell, hacsak a csilivili funkcionalitás nélkül nem tudsz élni
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2014
(#) progee válasza Myers hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Én most vettem POWER MAN MM-082 -t.
Meg vagyok vele elégedve. Robusztus, nagy kivitel.
Előnye az automata méréshatárváltás, hőmérséklet mérés, óriási kijelző, adattartás.
Egyedüli hátránya, hogy nincs a kijelzőnek háttérvilágítása.
Van egy testvére a MX-POWER-MAN-MM-076
ennek nem automata a méréshatár váltása, szélesebb a mérési tartománya, van háttérvilágítása, viszont nem tud hőmérsékletet mérni.
(#) Myers válasza abcdabcd hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Közben átnéztem a leszedett pdf-eket, de már nem tudom a linkeket.

A legkisebb VAC méréshatár:
Axiomet AX-MS8250, POWER MAN MM-082: 4V (Az MM-082-nél 4V-ot ír a pdf a legkisebb VAC-nak)
SMA MY-68: 3,26V
Extech MN16: 400mV
SMA MY-64: 200mV (ami furcsa, mert ha a műszert megnézem, akkor ott 2 V a legkisebb VAC)

De nem is ez a lényeg, mert valóban nem nagyon lesz szükségem mVAC mérésre, kapacitásra és frekvenciára sem, ezért gondoltam a 2000Ft-osra, de mégis jobb lenne valami jobb.

progee: ezért is vettem számításba.
(#) Myers válasza Myers hozzászólására (») Jan 24, 2014 /
 
Végül vettem egy Maxwell 25201-est. A semminél jóval több, de mégis alig volt több, mint 5K, elég lesz nekem.
(#) Artredis hozzászólása Feb 2, 2014 /
 
Üdv mindenki!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ti az extech ex420-ról mit tudtok? Eredetileg egy ex330-asat akartam venni, azonban az most elfogyott és legközelebb csak júliusban lesz kapható és addig viszont nem akarok várni. Vagy esetleg milyen multimétert ajánlanátok ebben a 10-20 ezer forintos kategóriában? Meg mondom őszintén ha veszek valamit, akkor inkább valami profibbat vennék, mert azért még is csak elektromosságról van szó. Előre is köszönöm a válaszokat.
Extech ex420
(#) abcdabcd válasza Artredis hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Amúgy itt lehet kapni 330-at is...
Bővebben: Link
(#) Artredis válasza abcdabcd hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Köszi szépen! Valahogy nem találtam meg ezt a webshopot. Amúgy az extechről ti mit gondoltok? Én nem nagyon hallottam még rosszakat, de gondolom azért körbe kérdezősködök mielőtt vásárlásra adnám a fejem.
(#) Artredis válasza Artredis hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Vagy ha esetleg valaki adna egy kicsit nagyobb felvilágosítást, annak is örülnék hogy ebben az árkategóriában mi a jó.
(#) .colin válasza Artredis hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Üdvözlet!
MAXWELL MX-25328-ről vélemény? Multit szeretnék venni és elég okos szerkezet.
Következő: »»   45 / 129
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem