Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ácsi! Ez maga a lefúvószelep,arra önmagában nemigen alkalmas amire gondolsz,hacsak nem csinálsz a tartály aljába egy vízzsákot! De nem kell túlbonyolítani,a tartály legmélyebb pontjára teszel egy csapot(bármilyet,a golyóstól a sarokszelepig minden jó,16 atü ig simán bírja mindegyik) amikor úgy gondolod hogy a tartály alja szutykos,megnyitod és megemeled hogy kicsorogjon!
Igen, az lesz a legjobb megoldás.
Tudom, hogy ez nem az, de gondoltam erre is jó lehet. (valószínűleg az is, ha a levegő kijön akkor a víz is) De maradok a sima csapnál...
Hali! A tehermentesítő szelep rajt van a ny.kapcson,a visszacsapó előtt csak egy 1/4" os tömlőcsati van!
Az én kompresszorom már 1 éve hibátlanul működik.
Hello!
Van egy gyári einhell bt ac 400-as V hengeres kompresszorom. Ma amikor be akartam indítani, a villanymotor forgott, de a kompresszort nem forgatta meg. 2 másodpercig tekert a villanymotor, majd lecsapta a biztosítékot. Még nem szedtem szét, mert a garancia levelét keresem, ha jól emlékszem (és ha meglesz..) még van rá 1-2 hónapom. De addig is valakinek valami tipp hogy mi lehet a gond? Csak mert ha itthon meg tudom csinálni, fölöslegesen nem futkározok vele. A másik kérdés az lenne hohy milyen olajat használjak ebbe a kompreszorba? Egyszer voltam egy kenéstechnikai cégnél, ott 20W50 olajat adtak. Jó az hozzá? Üdv Csabi
Hali! Elől levenni a forgattyúház deklijét,valamiért megszorult a dugattyú főtengely! De vigyázz!!,ha megbontod oda a garancia! A motor még nem hibásodott meg,csak a védő tette a dolgát. Így ne is indíts,előbb megszüntetni a hibát!
Rendben, köszi a gyors választ. Az olajról tudsz valami infót? Lehet hogy emiatt szorult meg? Mert nekem a boltba azt mondták hogy ilyent szoktak vinni kompresszorhoz. Nem kimondott kompresszor olaj, de azt mondta hogy ez is jó hozzá
Én az enyémbe hidralika olajat töltök,mert vékony olaj kell neki. Neked sem kell nagy viszkozitású,de jobb ha telón felhívod a márkaszervizet,ott jobban tudják mint egy mezei eladó.
Szia, Én ilyet vettem. Ez a nyomás szabályozó direkt kompihoz készült. A kisebbik cső, direkt a gyári visszacsapóra megy, ahol "tehermentesít", elengedi a nyomást. Ezt találtam Neked. A belinkel motor bika, /de egy 400V 3 fázisú, látszik az adattáblán/ felkondizva 240V-ra. Nem tudom, hogy lesz-e annyi indító-nyomatéka, hogy a kompit megmozdítsa? Ha körfűrészen, vagy gyalugépen lenne, és a fordulatát meg 3x oznád, vinné rendesen. Ilyen 3 fázisú motort, már kapsz pár ezerért, nekem is volt vagy 2 db 3Kw-os, de villany híján, nem tudtam használni, vagy csak nem kaptam hozzá, megfelelő kondikat. Üdv: Mike
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2014
Sziasztok!
Nagyon jó kis fórum, öröm végigolvasni, sok mindent tanultam innen. Abban szeretném a segítségeteket kérni, ha van egy csepel kéthengeres, léghűtéses kompresszorom, abba honnan tudnék szelepet, szeleprugót, és a kettő közti alkatrészt (ennek nem tudom a nevét) beszerezni? Kb fél évvel ezelőtt szét lett szerelve, és ezen alkatrészek úgy elrakva, hogy meglegyenek, hogy soha többé nem kerültek elő... Próbáltam a draspo.hu-n található katalógusból, de ott csak vízhűtéses kompresszorokkal foglalkoznak. Egyéb helyen pedig nem találtam, csak komplett egyben eladó, bizonytalan állapotú kompresszorokat.
Hali! Az a motor lehet hogy három fázisú,de 230 voltos. Szó sincs 400 voltról,sőt, le is égne attól ha megkapná! Ahogy nézem a második kondit be lehet kötni indítónak, és utána csak két tekercs menne, ha már felvette a fordulatot.
Szia!
Koszonom a segitseget, de a motor kivetelevel minden alkatresz meg lett rendelve...
Meglett ettől függetlenül érdekelne, hogy akik úgy hirdetik, illetve itt a fórumon be tudják mutatni a felújított kompresszorukat, honnan szerzik be a szükséges alkatrészeket ...
Szia
"szeleprugót, és a kettő közti alkatrészt " Rúgó Egy darabb nem olcsó. és tudni kell a méretét. A kettő közti alkatrészt egy jó forgácsoló, illetve olyan aki hőkezelést tud, az eltudja készíteni. Ahol hengereket furnak, ott megvan minden, a dugó, henger, felüjításhoz. ( Akár dugót tudnak önteni. ) DE lehet olcsóbb, egy használtat, újjabat beszerezni, 3...4szer többe kerül legyártani. üdv.
A rugó nem olyan kritikus alkatrész. A helyének mérete és az emlékek alapján kell keresni valami hasonlót. A másik alkatrész pedig ahogy írod is egy ügyes esztergályos hipp-hopp legyártja.
Szia, Ha megnézed az adattábláját, tisztán látszik a 3 póruspár. Z U V román jelölés szerint, ez van 240V -osnak bekötve. A másik 2 fázis-eltolását a kondik végzik. Ezért mind 2 kondi állandóra van bekötve, ezért kicsit erősebb a motor. A nulla, és 1 fázis között 240V van, 2 fázis között 400V! De ha nekem nem hiszel, olvasgasd a "Villanymotor bekötése" topikot. Itt van egy indítókondis 240V-os villanymotor bekötése. A dobozban, a jobb oldalon látható tekercs a villanymotorhoz van méretezve. Ez 'figyeli' a főfázison átfolyó áramot, és egy érték fölött meghúz, és áramot ad a segédfázisnak, az indítókondin keresztül. Mikor a motor kipörgött, és leesett az áramfelvétele a relé elenged a s lekapcsolja az indító kondit. Üdv: Mike
Hali! Én elhiszem neked,Román cuccokban nem vagyok járatos,de akkor nem 230/400 V lenne ráírva. Mert ott a nulla vezető is . Ha deltába kötnéd 400 voltra leégne pillanatok alatt,tehát ezek 230-as tekercsek.
Szia, Én fentebb az 5W... motorolajat ajánlottam, mert azt használom a kocsiban is, és van itthon. De a hidraulika olaj is nagyon jó, csak általában nagy kiszerelésben van. Mikor még voltak munkagépeim, volt otthon dögivel, de már munka sincs s gép sem kell A 20W-set én is sűrűnek tartom, s nem ért, ha legalább fél szintetikus.
Még egyszer átnéztem a rajzot,szó sincs 3 fázisról,csak a tekercseket lehetne 3 fázisra bekötni,de csak szigorúan csillagba! A V2_Z1 tekercsen lévő kondit lehetne relés indítóra bekötni.Üdv!
Tiszteletem Hölgyek és Urak!
Mostanság kaptam egy hűtőgép kompresszort, leginkább modellezéshez szeretnék belőle használható egységet varázsolni egy 20l-es tűzoltópalackkal mint tartállyal karöltve. Őfelsége a kompresszor, még lezárt csövekkel A hűtő amiben volt, elméletileg még működött, láttam is anno ahogy teszi a dolgát, aztán pár hónapot pihent valahol. Sajnos a vezetékeit a kompresszornak elég barbarisztikusan levágták, én pedig a bekötéséhez nem értek igazán, bár megpróbálkoztam a dologgal. Sajnálatosan az eszköz fityiszt mutatva nekem nem hajlandó működni, egy árva mukkot sem hallat. Biztos ami biztos alapon megkérdezem tőletek, hogy jól kötöttem-e be a szerencsétlent, vagy azért tol ki velem, mert én kötöttem be rosszul. Engem kissé már az is összezavart, hogy két darab jó vastag hálózati kábel szerűséget látok kikígyózni a kompresszort vezértlő "elektronikából". Ezek egymás alatt helyezkednek el, a felső szokásos három eres, az alsó pedig négy vezetéket tartalmaz. Gondolom, az utóbbi, négy eres nincs a képben, az inkább a világításért, ill ki tudja még milyen vezérlésért felelt a hűtőben, így azt figyelmen kívül hagytam. Talán itt követtem el az első hibát? a következő képen látható, az adott pillanatban egyik végénél sem bekötött, arasznyi kábelt értem felső alatt, azt próbáltam bekötni -amelyiken egy pár centis rózsaszín zsugorcső is fityeg a képen-. kép 1 - a kábel amit megpróbáltam bekötni Amennyire jól láttam, viszont a felső kábel vezetékei is pont oda vannak bekötve, közös pontra az alsóval, így pláne zavarban vagyok. A kompresszorban olaj biztos van, úgy hoztam el, hogy minden kivezetése le volt zárva, és miután egy vasfűrésszel a 3 közül kettő ilyetén problémáját megoldottam, sajnos egy kevéske olajat kifolyatva el is pazaroltam, de szerencsére csak minimális mennyiséget. Mindenesetre így próbáltam meg bekötni, azonos színeit passzítva a vezetékeknek a csatlakozási pontokhoz: Így próbáltam bekötni. Tehát csak ehhez a 3 vezetékhez nyúltam, egyebet nem tettem, összegezve a dolgot: jó vezetéket kötöttem-e jó helyre, illetve kellett volna-e valamit még tennem a működésrebírás érdekében? Amennyiben nem, mit kellett volna még pluszban, vagy máshogyan tennem, amennyiben pedig jó volt az elképzelésem, mi lehet a masina nyavalyája? Segítségeteket, tanácsaitokat előre is nagyon köszönöm! Üdvözlettel: Sigma748 A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
Szia
Sajnos nem egészen látom a bekötésed De itt talász rajzot A hűtőgép az körül belül 2/3 üzem ( de ez márt sok a igazi 1/3 üzem 2/3 pihenés ) 1/3 pihenés. A 20l tartályt amire feltermeled, túl fog melegedni, 2....3l tartály az a igazi, hűtőgépnél. Ha bekapcsolod hangja van?( motór bugás, ésetleg a bimetál kapcsol? ) A kimenő vezetékek között van a hőfok kapcsóló vezetéke is. ( ha rövidre van zárva a hűtő indul ) És első lépésbe a cső végek szabadok ( átjárható ) legyen. Mert ha bele van zárva a gáz vagy levegő, ( a gázt le kell sziyatni nem illik szabadba engedni. Ózóra szükség lehet még ) akkor nyoműás lesz a nyomó oldalon és nyomás alatt nem indul el. ( bimetál kapcsolgat. Hasoló történik ha 2percre elmegy a 230V és hűteni kell neki. Ha itt le van zárva, akkor csak a szelepen keresztül tud, a nyomás elszökni, ha ez megtörténik, akkor azt a kompresszort, inkább kuka mellé. Építésnél figyelj rá, hogy nem indulhat, nyomás alatt. ( ha elindult akkor márt nem érdekes, de egyfázisú motor egyébként is nehezen indul ne nehezitsd, te is. ) üdv.
Sajnálatosan én amúgy teljesen laikusként tudom csak szemlélni ezeket a vezetékeket.
Annyi biztos, hogy én csak 3 kimenő vezetéket hosszabbítottam meg gyakorlatilag, egy Fázis-0-Földelés hármast, arra szereltem egy sima egyik eret megszakító kapcsolót és egy hálózati csatlakozót -vagyis reményeim szerint csak pótoltam azt a kábelt, amivel az eredeti hűtő is be lehetett dugva a hálózatba- . Semmit sem zártam rövidre -legalábbis szándékosan biztosan nem-. A kompresszor egyébként meg sem mukkan, semmi hangja nincs, de ha pont az általad említett rövidrezárás okán kapott feszültség indítaná be, akkor ez talán nem is csoda. A hőfok kapcsoló vezetéke így fogalmam sincs melyik lehet, talán az alsó nagy kábel közül a 4. vezeték (mindegyik nagy kábelben a szokásos kék-barna-zöld&sárga fut, kivétel az alsóban, ott ezek mellett van egy fekete is, ami nem tudom, mi lehet) ? Hogy lehetne ezt hozzá nem/alig értőként relatívan könnyen azonosítani? Van még egy két különálló érből álló vezetékpár, mindkettő sima fehér burkolatban, és valami purhab szerű anyag borítja őket, biztos, hogy valahonnan a hűtő testéből jöttek ki annyo, talán ez is lehet a hőfokkapcsolóhoz menő pár... :S Kérdésem még, hogy mindhárom csővéget felszabadítsam? Valahol mintha azt olvastam volna, hogy a 3-ból egy nem jó, ha nyitott, mert az csak a gáz pótlására lett létesítve az eredeti hűtőgépekhez. A másik kettő természetesen nyitott, úgy próbálkoztam. A tartályt én max 6-8 BAR-ra szeretném feltölteni, és abból lenne majd szükségem 2-2,5 BAR-ra hosszútávon, természetesen a tartályhoz visszacsapó szelep, nyomáskapcsoló, golyóscsap, vízcsapdás reduktor, manométerek lesznek szerelve (ha a kompresszort sikerül működésre bírni). A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
Szia, A vezetékeket tartó lemez alatt találsz egy 'kütyüt', ami a kompresszoron lévő 3 lábra van feldugva. Ebből egy N, amásik L, a 3. a segédfázis, amire a feszt a 'kütyü' kapcsolja. Ezen kívül, van még egy kerek henger alakú hőkioldó relé. A 'kütyü' egyébként a segéd-fázis relé. Az a bizonyos vezetékpár a igen a termosztátból jön, rövidre kell zárni, hogy a motor be-induljon, de ki is lehet kötni. Nekem is volt ilyen benti használatra, jó mert csendes. nem akarok vitatkozni, de mikor a fagyasztóba bepakolsz egy vágott disznót, s gyorsfagyasztó gombot benyomod, azzal gyakorlatilag rövidre kötöd a termosztátot, és folyamatos üzemben megy 12-24 óráig. De ha aggódsz a túlmelegedés miatt párhuzamosan köthetsz vele egy ventillátort, ami hűti. A kompi 10-12 bárt simán bír, ha CO-palack abban 50 Bar nyomáson van a gáz. A 2-2,5 bar ok, mert le tudod szabályozni, csak mennyi az a légmennyiség, amire szükséged van? Tehát mire akarod használni? Akkor pontosabb tanácsokat tudunk talán adni. Üdv: Mike
Szia
" Kérdésem még, hogy mindhárom csővéget felszabadítsam?" Nem csak kettőnek kell szabadon lenni. Ha azok szabadok akkor ne nyulj hozzájuk. A szívó csöre tehetnél valami legszüröt. Ha nem mást szivacsot a motorba minnél kevesebb kosz menjen bele. Chipmunk1960 nagyon jól leírta a bekötését. Én vezeték szinére nem adok az bármi lehet. ( csináltam márt hoszabitot 200Ft ost, dugó csere: zöld, barna, piros szin volt. A piros a földelés volt. Részemről, én a zöldet választotam volna, földelésnek. ) Azt azért második lépésként megnézném hogy el e jut a motorhóz a 230V? ( vezeték folytonos e? Áram relé folytonos e? Bimetál nem szakadt? Stb.,stb. Ha ezek épek akkor márt csak a motor maradt. Chipmunk1960 Igazad van a fagyasztó, az mehet 24órát is. De egy 1...2köbcentis dugótól, ne várjuk el a 20 literes tartály feltöltését. Ahhoz szerintem, márt egy lakás klima kompresszor, a megoldás. De festékszorót, erről se használnék. üdv.
Üdv!
Én használok ilyen kompresszort tartállyal. Egy kis szódagép kompresszora, ez kondenzátoros indítású. Nekem nyomás alatt is elindul. Kb 7 barra állítottam a kikapcsolást. Tartály is van rajta, kb 30 literes. Ha felnyomatom 7 bar-ig, akkor elég pl egy poros régi tv kifújásához, vagy két-három autógumi felfújásához. Viszont utána kb fél óra vagy több is, míg újra feltermeli 7 barra. Mondjuk én szétvágtam és kivezettem a szívócsövet, így nem belülről szív. Így csak minimálisan hordja el az olajat. Lezárni teljesen nem szabad ezutás sem, mert valamennyire visszadolgozik a házba (az eredeti szívó csövet szabadon hagytam) Ja és jól tömítettre kell megcsinálni, ne szökjön a levegő sehol. Ha két hétig nem használom, akkor sem esik a nyomás! Mindig felnyomava hagyom, használat után, így ha kell kéznél van azonnal, nem kell várni, míg feltölt. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2014
Nekem is hűtőkompresszoraim vannak-voltak,soha semmi gond velük,az olajra figyelni kell! Én 5 dl hidralika olajat töltök bele,az kell neki,nem szereti a sűrű olajat. Oldalt megfúrtam a legmélyebb pontján,hajtottam bele 8 millis könyököt,arra egy átlátszó szilikoncső,és mindig tudom hogy mennyit eszik! A szívó és a töltőcsövet közösíteni kell,és máris könnyebben kapja a levegőt! Légtartályról csak annyit,nekem volt dupla komprim 40 literes tartállyal,vígan dolgoztam vele,míg el nem kunyerálták! Üdv! Doxa53
Üdv!
Az olajat nekem is le kell cserélnem. Most motorolaj van benne, 10W40-es, de télen egyszer-kétszer induláskor kinyomja a hőkioldót. A motor indul, megy kb egy percig, de gondolom nagy áramot vesz fel. Kicsit melegszik, utána jó. Bár ilyenkor nyáron meg nincs vele gond.
Az olajat a motor tengelye hordja fel a kulissza műhöz,és pont ezért nem lehet nagy viszkozitású. Egyébként ha már komprinak használjuk,akkor nem kell ragaszkodni a gyári töltethez(3,5-4,5 dl,nyugodtan mehet bele akár 6 deci is,a lényeg hogy vékony olaj legyen,és tiszta! Én félévente leeresztem a tartályból a trutyit,az esztergához,fúráshoz meg elhasználom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |