Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   35 / 182
(#) yulo5310 válasza matyi16 hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Ácsi! Ez maga a lefúvószelep,arra önmagában nemigen alkalmas amire gondolsz,hacsak nem csinálsz a tartály aljába egy vízzsákot! De nem kell túlbonyolítani,a tartály legmélyebb pontjára teszel egy csapot(bármilyet,a golyóstól a sarokszelepig minden jó,16 atü ig simán bírja mindegyik) amikor úgy gondolod hogy a tartály alja szutykos,megnyitod és megemeled hogy kicsorogjon!
(#) matyi16 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Igen, az lesz a legjobb megoldás.
Tudom, hogy ez nem az, de gondoltam erre is jó lehet. (valószínűleg az is, ha a levegő kijön akkor a víz is)
De maradok a sima csapnál...
(#) yulo5310 válasza madzagos hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Hali! A tehermentesítő szelep rajt van a ny.kapcson,a visszacsapó előtt csak egy 1/4" os tömlőcsati van!
(#) madzagos válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Az én kompresszorom már 1 éve hibátlanul működik.
(#) csabi9414 hozzászólása Máj 13, 2014 /
 
Hello!
Van egy gyári einhell bt ac 400-as V hengeres kompresszorom. Ma amikor be akartam indítani, a villanymotor forgott, de a kompresszort nem forgatta meg. 2 másodpercig tekert a villanymotor, majd lecsapta a biztosítékot.
Még nem szedtem szét, mert a garancia levelét keresem, ha jól emlékszem (és ha meglesz..) még van rá 1-2 hónapom. De addig is valakinek valami tipp hogy mi lehet a gond? Csak mert ha itthon meg tudom csinálni, fölöslegesen nem futkározok vele.
A másik kérdés az lenne hohy milyen olajat használjak ebbe a kompreszorba? Egyszer voltam egy kenéstechnikai cégnél, ott 20W50 olajat adtak. Jó az hozzá?

Üdv Csabi
(#) yulo5310 válasza csabi9414 hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Hali! Elől levenni a forgattyúház deklijét,valamiért megszorult a dugattyú főtengely! De vigyázz!!,ha megbontod oda a garancia! A motor még nem hibásodott meg,csak a védő tette a dolgát. Így ne is indíts,előbb megszüntetni a hibát!
(#) csabi9414 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Rendben, köszi a gyors választ. Az olajról tudsz valami infót? Lehet hogy emiatt szorult meg? Mert nekem a boltba azt mondták hogy ilyent szoktak vinni kompresszorhoz. Nem kimondott kompresszor olaj, de azt mondta hogy ez is jó hozzá
(#) yulo5310 válasza csabi9414 hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Én az enyémbe hidralika olajat töltök,mert vékony olaj kell neki. Neked sem kell nagy viszkozitású,de jobb ha telón felhívod a márkaszervizet,ott jobban tudják mint egy mezei eladó.
(#) csabi9414 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Okés, köszönom a segítséget
(#) Chipmunk1960 válasza matyi16 hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Szia, Én ilyet vettem. Ez a nyomás szabályozó direkt kompihoz készült. A kisebbik cső, direkt a gyári visszacsapóra megy, ahol "tehermentesít", elengedi a nyomást. Ezt találtam Neked. A belinkel motor bika, /de egy 400V 3 fázisú, látszik az adattáblán/ felkondizva 240V-ra. Nem tudom, hogy lesz-e annyi indító-nyomatéka, hogy a kompit megmozdítsa? Ha körfűrészen, vagy gyalugépen lenne, és a fordulatát meg 3x oznád, vinné rendesen. Ilyen 3 fázisú motort, már kapsz pár ezerért, nekem is volt vagy 2 db 3Kw-os, de villany híján, nem tudtam használni, vagy csak nem kaptam hozzá, megfelelő kondikat. Üdv: Mike
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2014
(#) csadol hozzászólása Máj 20, 2014 /
 
Sziasztok!

Nagyon jó kis fórum, öröm végigolvasni, sok mindent tanultam innen.
Abban szeretném a segítségeteket kérni, ha van egy csepel kéthengeres, léghűtéses kompresszorom, abba honnan tudnék szelepet, szeleprugót, és a kettő közti alkatrészt (ennek nem tudom a nevét) beszerezni? Kb fél évvel ezelőtt szét lett szerelve, és ezen alkatrészek úgy elrakva, hogy meglegyenek, hogy soha többé nem kerültek elő...
Próbáltam a draspo.hu-n található katalógusból, de ott csak vízhűtéses kompresszorokkal foglalkoznak. Egyéb helyen pedig nem találtam, csak komplett egyben eladó, bizonytalan állapotú kompresszorokat.
(#) yulo5310 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
Hali! Az a motor lehet hogy három fázisú,de 230 voltos. Szó sincs 400 voltról,sőt, le is égne attól ha megkapná! Ahogy nézem a második kondit be lehet kötni indítónak, és utána csak két tekercs menne, ha már felvette a fordulatot.
(#) matyi16 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
Szia!
Koszonom a segitseget, de a motor kivetelevel minden alkatresz meg lett rendelve...
(#) csadol válasza csadol hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
Meglett ettől függetlenül érdekelne, hogy akik úgy hirdetik, illetve itt a fórumon be tudják mutatni a felújított kompresszorukat, honnan szerzik be a szükséges alkatrészeket ...
(#) fongab válasza csadol hozzászólására (») Máj 21, 2014 /
 
Szia
"szeleprugót, és a kettő közti alkatrészt "
Rúgó Egy darabb nem olcsó. és tudni kell a méretét.
A kettő közti alkatrészt egy jó forgácsoló, illetve olyan aki hőkezelést tud, az eltudja készíteni.
Ahol hengereket furnak, ott megvan minden, a dugó, henger, felüjításhoz. ( Akár dugót tudnak önteni. )
DE lehet olcsóbb, egy használtat, újjabat beszerezni, 3...4szer többe kerül legyártani.
üdv.
(#) zolika60 válasza fongab hozzászólására (») Máj 21, 2014 /
 
A rugó nem olyan kritikus alkatrész. A helyének mérete és az emlékek alapján kell keresni valami hasonlót. A másik alkatrész pedig ahogy írod is egy ügyes esztergályos hipp-hopp legyártja.
(#) Chipmunk1960 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 21, 2014 /
 
Szia, Ha megnézed az adattábláját, tisztán látszik a 3 póruspár. Z U V román jelölés szerint, ez van 240V -osnak bekötve. A másik 2 fázis-eltolását a kondik végzik. Ezért mind 2 kondi állandóra van bekötve, ezért kicsit erősebb a motor. A nulla, és 1 fázis között 240V van, 2 fázis között 400V! De ha nekem nem hiszel, olvasgasd a "Villanymotor bekötése" topikot. Itt van egy indítókondis 240V-os villanymotor bekötése. A dobozban, a jobb oldalon látható tekercs a villanymotorhoz van méretezve. Ez 'figyeli' a főfázison átfolyó áramot, és egy érték fölött meghúz, és áramot ad a segédfázisnak, az indítókondin keresztül. Mikor a motor kipörgött, és leesett az áramfelvétele a relé elenged a s lekapcsolja az indító kondit. Üdv: Mike
(#) yulo5310 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 21, 2014 /
 
Hali! Én elhiszem neked,Román cuccokban nem vagyok járatos,de akkor nem 230/400 V lenne ráírva. Mert ott a nulla vezető is . Ha deltába kötnéd 400 voltra leégne pillanatok alatt,tehát ezek 230-as tekercsek.
(#) Chipmunk1960 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 21, 2014 /
 
Szia, Én fentebb az 5W... motorolajat ajánlottam, mert azt használom a kocsiban is, és van itthon. De a hidraulika olaj is nagyon jó, csak általában nagy kiszerelésben van. Mikor még voltak munkagépeim, volt otthon dögivel, de már munka sincs s gép sem kell A 20W-set én is sűrűnek tartom, s nem ért, ha legalább fél szintetikus.
(#) yulo5310 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 21, 2014 /
 
Még egyszer átnéztem a rajzot,szó sincs 3 fázisról,csak a tekercseket lehetne 3 fázisra bekötni,de csak szigorúan csillagba! A V2_Z1 tekercsen lévő kondit lehetne relés indítóra bekötni.Üdv!
(#) csadol hozzászólása Máj 21, 2014 /
 
Köszi fongab és Zolika60!
(#) Sigma748 hozzászólása Máj 24, 2014 /
 
Tiszteletem Hölgyek és Urak!

Mostanság kaptam egy hűtőgép kompresszort, leginkább modellezéshez szeretnék belőle használható egységet varázsolni egy 20l-es tűzoltópalackkal mint tartállyal karöltve.
Őfelsége a kompresszor, még lezárt csövekkel
A hűtő amiben volt, elméletileg még működött, láttam is anno ahogy teszi a dolgát, aztán pár hónapot pihent valahol. Sajnos a vezetékeit a kompresszornak elég barbarisztikusan levágták, én pedig a bekötéséhez nem értek igazán, bár megpróbálkoztam a dologgal. Sajnálatosan az eszköz fityiszt mutatva nekem nem hajlandó működni, egy árva mukkot sem hallat. Biztos ami biztos alapon megkérdezem tőletek, hogy jól kötöttem-e be a szerencsétlent, vagy azért tol ki velem, mert én kötöttem be rosszul.

Engem kissé már az is összezavart, hogy két darab jó vastag hálózati kábel szerűséget látok kikígyózni a kompresszort vezértlő "elektronikából". Ezek egymás alatt helyezkednek el, a felső szokásos három eres, az alsó pedig négy vezetéket tartalmaz. Gondolom, az utóbbi, négy eres nincs a képben, az inkább a világításért, ill ki tudja még milyen vezérlésért felelt a hűtőben, így azt figyelmen kívül hagytam. Talán itt követtem el az első hibát?

a következő képen látható, az adott pillanatban egyik végénél sem bekötött, arasznyi kábelt értem felső alatt, azt próbáltam bekötni -amelyiken egy pár centis rózsaszín zsugorcső is fityeg a képen-.
kép 1 - a kábel amit megpróbáltam bekötni

Amennyire jól láttam, viszont a felső kábel vezetékei is pont oda vannak bekötve, közös pontra az alsóval, így pláne zavarban vagyok. A kompresszorban olaj biztos van, úgy hoztam el, hogy minden kivezetése le volt zárva, és miután egy vasfűrésszel a 3 közül kettő ilyetén problémáját megoldottam, sajnos egy kevéske olajat kifolyatva el is pazaroltam, de szerencsére csak minimális mennyiséget.

Mindenesetre így próbáltam meg bekötni, azonos színeit passzítva a vezetékeknek a csatlakozási pontokhoz:

Így próbáltam bekötni.


Tehát csak ehhez a 3 vezetékhez nyúltam, egyebet nem tettem, összegezve a dolgot: jó vezetéket kötöttem-e jó helyre, illetve kellett volna-e valamit még tennem a működésrebírás érdekében? Amennyiben nem, mit kellett volna még pluszban, vagy máshogyan tennem, amennyiben pedig jó volt az elképzelésem, mi lehet a masina nyavalyája?

Segítségeteket, tanácsaitokat előre is nagyon köszönöm! Üdvözlettel: Sigma748
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
(#) fongab válasza Sigma748 hozzászólására (») Máj 24, 2014 /
 
Szia
Sajnos nem egészen látom a bekötésed De itt talász rajzot
A hűtőgép az körül belül 2/3 üzem ( de ez márt sok a igazi 1/3 üzem 2/3 pihenés ) 1/3 pihenés. A 20l tartályt amire feltermeled, túl fog melegedni, 2....3l tartály az a igazi, hűtőgépnél.
Ha bekapcsolod hangja van?( motór bugás, ésetleg a bimetál kapcsol? )
A kimenő vezetékek között van a hőfok kapcsóló vezetéke is. ( ha rövidre van zárva a hűtő indul )

És első lépésbe a cső végek szabadok ( átjárható ) legyen. Mert ha bele van zárva a gáz vagy levegő, ( a gázt le kell sziyatni nem illik szabadba engedni. Ózóra szükség lehet még ) akkor nyoműás lesz a nyomó oldalon és nyomás alatt nem indul el. ( bimetál kapcsolgat. Hasoló történik ha 2percre elmegy a 230V és hűteni kell neki. Ha itt le van zárva, akkor csak a szelepen keresztül tud, a nyomás elszökni, ha ez megtörténik, akkor azt a kompresszort, inkább kuka mellé.

Építésnél figyelj rá, hogy nem indulhat, nyomás alatt. ( ha elindult akkor márt nem érdekes, de egyfázisú motor egyébként is nehezen indul ne nehezitsd, te is. )
üdv.
(#) Sigma748 válasza fongab hozzászólására (») Máj 24, 2014 /
 
Sajnálatosan én amúgy teljesen laikusként tudom csak szemlélni ezeket a vezetékeket.
Annyi biztos, hogy én csak 3 kimenő vezetéket hosszabbítottam meg gyakorlatilag, egy Fázis-0-Földelés hármast, arra szereltem egy sima egyik eret megszakító kapcsolót és egy hálózati csatlakozót -vagyis reményeim szerint csak pótoltam azt a kábelt, amivel az eredeti hűtő is be lehetett dugva a hálózatba- . Semmit sem zártam rövidre -legalábbis szándékosan biztosan nem-. A kompresszor egyébként meg sem mukkan, semmi hangja nincs, de ha pont az általad említett rövidrezárás okán kapott feszültség indítaná be, akkor ez talán nem is csoda. A hőfok kapcsoló vezetéke így fogalmam sincs melyik lehet, talán az alsó nagy kábel közül a 4. vezeték (mindegyik nagy kábelben a szokásos kék-barna-zöld&sárga fut, kivétel az alsóban, ott ezek mellett van egy fekete is, ami nem tudom, mi lehet) ? Hogy lehetne ezt hozzá nem/alig értőként relatívan könnyen azonosítani?
Van még egy két különálló érből álló vezetékpár, mindkettő sima fehér burkolatban, és valami purhab szerű anyag borítja őket, biztos, hogy valahonnan a hűtő testéből jöttek ki annyo, talán ez is lehet a hőfokkapcsolóhoz menő pár... :S


Kérdésem még, hogy mindhárom csővéget felszabadítsam? Valahol mintha azt olvastam volna, hogy a 3-ból egy nem jó, ha nyitott, mert az csak a gáz pótlására lett létesítve az eredeti hűtőgépekhez. A másik kettő természetesen nyitott, úgy próbálkoztam.

A tartályt én max 6-8 BAR-ra szeretném feltölteni, és abból lenne majd szükségem 2-2,5 BAR-ra hosszútávon, természetesen a tartályhoz visszacsapó szelep, nyomáskapcsoló, golyóscsap, vízcsapdás reduktor, manométerek lesznek szerelve (ha a kompresszort sikerül működésre bírni).
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza Sigma748 hozzászólására (») Máj 24, 2014 /
 
Szia, A vezetékeket tartó lemez alatt találsz egy 'kütyüt', ami a kompresszoron lévő 3 lábra van feldugva. Ebből egy N, amásik L, a 3. a segédfázis, amire a feszt a 'kütyü' kapcsolja. Ezen kívül, van még egy kerek henger alakú hőkioldó relé. A 'kütyü' egyébként a segéd-fázis relé. Az a bizonyos vezetékpár a igen a termosztátból jön, rövidre kell zárni, hogy a motor be-induljon, de ki is lehet kötni. Nekem is volt ilyen benti használatra, jó mert csendes. nem akarok vitatkozni, de mikor a fagyasztóba bepakolsz egy vágott disznót, s gyorsfagyasztó gombot benyomod, azzal gyakorlatilag rövidre kötöd a termosztátot, és folyamatos üzemben megy 12-24 óráig. De ha aggódsz a túlmelegedés miatt párhuzamosan köthetsz vele egy ventillátort, ami hűti. A kompi 10-12 bárt simán bír, ha CO-palack abban 50 Bar nyomáson van a gáz. A 2-2,5 bar ok, mert le tudod szabályozni, csak mennyi az a légmennyiség, amire szükséged van? Tehát mire akarod használni? Akkor pontosabb tanácsokat tudunk talán adni. Üdv: Mike
(#) fongab válasza Sigma748 hozzászólására (») Máj 25, 2014 /
 
Szia
" Kérdésem még, hogy mindhárom csővéget felszabadítsam?" Nem csak kettőnek kell szabadon lenni. Ha azok szabadok akkor ne nyulj hozzájuk. A szívó csöre tehetnél valami legszüröt. Ha nem mást szivacsot a motorba minnél kevesebb kosz menjen bele.

Chipmunk1960 nagyon jól leírta a bekötését. Én vezeték szinére nem adok az bármi lehet. ( csináltam márt hoszabitot 200Ft ost, dugó csere: zöld, barna, piros szin volt. A piros a földelés volt. Részemről, én a zöldet választotam volna, földelésnek. )
Azt azért második lépésként megnézném hogy el e jut a motorhóz a 230V? ( vezeték folytonos e? Áram relé folytonos e? Bimetál nem szakadt? Stb.,stb. Ha ezek épek akkor márt csak a motor maradt.

Chipmunk1960 Igazad van a fagyasztó, az mehet 24órát is. De egy 1...2köbcentis dugótól, ne várjuk el a 20 literes tartály feltöltését. Ahhoz szerintem, márt egy lakás klima kompresszor, a megoldás. De festékszorót, erről se használnék.
üdv.
(#) Tomi111 válasza Sigma748 hozzászólására (») Máj 25, 2014 /
 
Üdv!
Én használok ilyen kompresszort tartállyal. Egy kis szódagép kompresszora, ez kondenzátoros indítású. Nekem nyomás alatt is elindul. Kb 7 barra állítottam a kikapcsolást. Tartály is van rajta, kb 30 literes. Ha felnyomatom 7 bar-ig, akkor elég pl egy poros régi tv kifújásához, vagy két-három autógumi felfújásához. Viszont utána kb fél óra vagy több is, míg újra feltermeli 7 barra. Mondjuk én szétvágtam és kivezettem a szívócsövet, így nem belülről szív. Így csak minimálisan hordja el az olajat. Lezárni teljesen nem szabad ezutás sem, mert valamennyire visszadolgozik a házba (az eredeti szívó csövet szabadon hagytam)
Ja és jól tömítettre kell megcsinálni, ne szökjön a levegő sehol. Ha két hétig nem használom, akkor sem esik a nyomás! Mindig felnyomava hagyom, használat után, így ha kell kéznél van azonnal, nem kell várni, míg feltölt.
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2014
(#) yulo5310 válasza Tomi111 hozzászólására (») Máj 25, 2014 /
 
Nekem is hűtőkompresszoraim vannak-voltak,soha semmi gond velük,az olajra figyelni kell! Én 5 dl hidralika olajat töltök bele,az kell neki,nem szereti a sűrű olajat. Oldalt megfúrtam a legmélyebb pontján,hajtottam bele 8 millis könyököt,arra egy átlátszó szilikoncső,és mindig tudom hogy mennyit eszik! A szívó és a töltőcsövet közösíteni kell,és máris könnyebben kapja a levegőt! Légtartályról csak annyit,nekem volt dupla komprim 40 literes tartállyal,vígan dolgoztam vele,míg el nem kunyerálták! Üdv! Doxa53
(#) Tomi111 válasza yulo5310 hozzászólására (») Máj 25, 2014 /
 
Üdv!
Az olajat nekem is le kell cserélnem. Most motorolaj van benne, 10W40-es, de télen egyszer-kétszer induláskor kinyomja a hőkioldót. A motor indul, megy kb egy percig, de gondolom nagy áramot vesz fel. Kicsit melegszik, utána jó. Bár ilyenkor nyáron meg nincs vele gond.
(#) yulo5310 válasza Tomi111 hozzászólására (») Máj 25, 2014 /
 
Az olajat a motor tengelye hordja fel a kulissza műhöz,és pont ezért nem lehet nagy viszkozitású. Egyébként ha már komprinak használjuk,akkor nem kell ragaszkodni a gyári töltethez(3,5-4,5 dl,nyugodtan mehet bele akár 6 deci is,a lényeg hogy vékony olaj legyen,és tiszta! Én félévente leeresztem a tartályból a trutyit,az esztergához,fúráshoz meg elhasználom.
Következő: »»   35 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem