Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok !
Vagy itt van ez 64 led tényleg véletlen ,mindenféle állítási lehetőséggel ! Bővebben: Link Üdv István
Köszi, de a videóból azért csak az derül ki, hogy milyen szép, és jó az az áramkör. Az áramkör, az nem.
De nem is nekem van szükségem erre, én csak arra mondtam példát, ha valaki netán zajgenerátorral szeretné megoldani. Én úgy tudom, hogy pl. C nyelvben vannak algoritmusok a véletlenszám előállítására, ha már mikrovezérlő, akkor talán ezt kéne használni.
Persze,bocs ,csak a válasz gombot használtam !
Mivel eladásra gyártom ,nem publikus sajnos.... Igen Mikrokontroller van benne és igen ,jól tudod ,van ilyen algoritmus ,ebben is az van.
Sziasztok!
Az ilyen (ál)véletlen sorozat előállítása nem nehéz. Különböző hosszúságban is meg lehet oldani, de van néhány lehetőség, aminél egészen egyszerű: pl. 31 bit esetén elég hozzá egy két bemenetű XOR művelet. (Az előbb próbáltam a neten keresgélni, de sajnos nem találtam meg azt az oldalt, ahonnan kinézhető további megoldások, hogy hány bit esetén melyikeket és hogyan kell visszavezetni a bemenetre a cél elérése érdekében...) Kell egy 32 bites léptetőregiszter (4 db 8 bites egymás után), a 28. és a 31. bitek XOR műveletét kell a bemenetre visszavezetni. Ezt akár áramkörrel, akár mikrokontrollerrel egyszerű megvalósítani. (Valójában 31 bit is elég lenne hozzá) Ha csupa 0 van benne, akkor nem indul el, vagyis ettől eltérő kiindulási állapot kell. Az ismétlődési ciklus 232 - 1, vagyis kb. 2 000 000 000 lépésenként ismétlődik. Ennek tetszőleges 8 bites szakaszát kiválasztva és D/A konverterre vezetve remek zajgenerátor készíthető, megfordítva pár kolléga fentebbi ötletét. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2014
Az eredeti probléma (és nem is az én problémám) nem a zajgenerátor, hanem a véletlenszám generátor előállítása volt. Innen jött, hogy zajgenerátorral lehet valódi véletlenszám generátort alkotni. De erre egy modell ház világításához nem hiszem, hogy szükség lenne.
Bőven megfelel az algoritmus által létrehozott, vagy az általad is említett számláncos megoldás.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, hogy van egy modell vasutam ami 9V-os motorral rendelkezik. Szeretnék bele tenni Tran DCX76D dekódert de az ugyebár 12V-tal működik. Lehetséges az, hogy szabályozva lehessen a motorra ráküldeni a felszültséget, hogy a 9V-os motor elbírja?
Szerintem ennek még jobb ha utánaolvasol. Ez a dekóder DCC rendszerben "váltakozó árammal" működik. Semmi esetben sem 12V való neki. Természetesen előfordulhat, hogy megy analóg (egyenfeszültségű) pályán is, de akkor már minek a dekóder? Ha ki is akarod használni a tudását mindenképpen digitális vezérlőre lenne szükség hozzá!
Valamit benéztél. Megy az egyenfeszültségű pályán is, ott is kell a mozdonyt digitális úton vezérelni.
Bővebben: Link
Biztos vagy benne, hogy a motor csak 9 V -al működik? Milyen motor van a modelledben. A modellekbe legtöbbször külső gerjesztésű motor van, aminek a fordulatszámát a kapocsfeszültséggel változtatják. Nem hiszem, hogy a motorod max 9 V -ot bír. Az ilyen (és a soros gerjesztésű) motoroknál nem is a feszültség a lényeg, hanem a max áram, amit elvisel. Ezért valószínűleg a motorod a 12 V -ot is el fogja viselni.
Amit kinéztél, az egy DCC mozdony vezérlő dekóder. Bővebb információkhoz visszaolvashatnál ebben a topikban. A sebesség vezérléséhez egy központi rész, a síneken keresztül CV kódokat küld a dekódernek, ami a kódoknak megfelelően a 12 V sín egyenfeszültségről PWM -el szabályozza a motor fordulatszámát.
És ha tanulmányozod a megelőző hozzászólásban linkelt dokumentumot, láthatod, hogy a dekóder 8 - 18 V közötti sínfeszültségnél üzemképes.
1. Trainmodules eszközdekóder - Roco Multimaus párossal van valakinek tapasztalata? Jelzőt kötöttem rá, és nincs folyamatos üzemem gyors programozással címet állítottam a gombbal, utána CV3-at próbáltam 0-ra állítani a folyamatos üzemhez, de CV módban Err1-et dob, POM módban meg nem ír semmit, de nem is változik meg a gyári 4*25ms. Hobbivasúton olvastam, hogy Multimaus reset segíthet. Megvolt, de ugyanaz. Legutóbb már direktben köktöttem rá a Roco központi egységet a dekóderre, de semmi változás. Nincs tippetek mit kéne még próbálnom?
2. Ha Multimauson folyamatosan nyomom a jobbra/balra nyilat, akkor folyamatosan világít a jelző Ha PCre kötöm és ott beállítom,hogy folyamatosan adja a jelet (ha egyáltalán be lehet RocRailben), akkor ez károsíthatja a dekódert?
Ajjaj, lehet hogy megvan a válasz 1.-re:
Roco Multimaus update Ezek szerint lehetnek problémák más gyártók dekódereivel az alap 1.00-s verzióval. Asszem frissíttetem. Ezt házilag nem lehet valahogyan ? Digitoolsos USB-s PC interfészem van...
A Roco multimausnak a programozáskor az ACK fogadásával vannak gondjai, dekóderfüggetlenül.
CV3 = 0 lesz pedig a megoldás arra amit szeretnél, mert alapesetben minden eszközdekóder impulzus kimenetként funkcionál. Mindentől független a dekódert tápláld meg külön, és csak a sínjel kimenetét kösd a multimausra. Err1 alapesetben állandó terhelést jelent, ez lehet a gondja. Lásd: Multimaus Err1 gondok, mindenféle dekóderekkel A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
Sziasztok.
Szeretnék érdeklődni a showDCC nem működik win7 alatt, vagy legalábbis nekem nem sikerül, esetleg valaki tud valami alternatívát, vagy esetleg ahhoz valami módosítást, amivel a dcc jeleket dekódolni tudnám?
Kösz a segítséget!
Sajnos továbbra sem működik Külön táplálva a dekódert még gyorsprogramozásra sem reagál, CV3 meg továbbra is Err1-et dob. Megpróbálom frissítetni a Multimaust.
Én voltam a hülye, felcseréltem a JK sínjelet és a tápot Most viszont van egy másik gondom: RocRailben hogyan tudok DigiTools-os jelződekódert (DigiSignal N-2) beállítani? Multimaussal elvileg sikeresen beállítottam a címeket, doksiban TrainControllerhez van segítség, de ez alapján nem tudom rocrailben beállítani, legalábbis nem reagál váltásra. Az sem világos, hogy kéne-e csináljon valamit ha Multimausszal állítgatom: ha mondjuk 30 a címe egy jelzőnek és 3 fényű, akkor váltóüzemmódban 30-at beírva és jobb-bal funkciógombokat nyomogatva kéne hogy váltson a jelző? Mert hiába nyomkodom, fixen piros
Ez az a probléma, amit a hobbivasúton megválaszolt diginewl?
Megoldottad? Ha nem megy, javaslom egy rugalmasabb fényjelző dekóder beszerzését. Üdv
Igen, ez az, de még nem sikerült megoldani. Amit ott említettek, unisemafot pl. hol lehet venni, mert sehol nem lelem Vagy van valami más tipped rugalmasabb fényjelző dekóderre?
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2014
Kollégák! Sikerült belepassziroznom egy saját készitésű motor+funkció-dekódert egy ANNA nevezetű kis gőzösbe(Fleiscmann 4000 tipus). Nagyon elégedett lennék magammal, ha két nagy hiba nem rontaná el örömömet. Ezek a hibák már a dekóder előtti állapotban is megvoltak:
1./ Lassú menetben(mikor nincs elég lendülete) gyakran elakad a mozdony(főleg egyenesben) kontakthiba miatt. A mozdonyt börzén vettem ugyan, de igen újszerűnek néz ki, digitalizálás előtt szétszedtem és megzsiroztam. A sinek teljesen új PIKO-A vágányok, tiszták, és teljesen sik laminált pozdorjára vannak felcsavarozva(ez nem terep, csak egy próbapálya!). Kinomban egy 12V-os elemet(A27==27A==MN27) kötöztem a fülke tetejére, és diódán keresztül a dekóder egyenirányitott tápjára csatoltam. Igy már minden rendben lenne, dehát hogyan néz ki egy hordó a fülkén!??! Tudnátok valami más megoldást? Bár igen vidám igy: ha sebesség parancs után lekapom a sinről, tovább fut az asztalon; hiszen tápja van, parancsot is kapott, a time-out meg ki van kapcsolva! 2./ A mozdony kerekeinek fémkoszorúja túlságosan széles(kb. 0,8mm-rel szélesebb egy ROCO-mozdony kerekeinél), és ráadásul hengeres profilú(a ROCO kerekeinek profilja kúpos, kifelé csökkenő átmérővel!). Ezért okoz zárlatot az ANNA a váltó BÉKÁjánál(SZIVnél?), ott ahol az ellentétes polaritású sinszálak csak kb. 1mm-re vannak egymástól(a váltók is PIKO-A készletből valók). A zárlati áram okozta hegedés jól látszik a sinen és a kerék-koszorún is. Mit tehetnék? Lehetne valahol megesztergáltatni/köszörültetni kúposra+keskenyebbre ezeket a kerekeket? A fémkoszorúk elég vastagok ehhez a művelethez(0,5-0,6 mm). Válaszokat, segitséget hálásan fogadok.
Hát egy ilyen matuzselemet már nem kellene mindenféle digihülyeséggel molesztálni. Örülj, hogy még a lábán áll.
A kerekei már nem felelnek meg a mai szokásoknak, söt lehet, hogy märklin sinekre valok. Az áramszedést még rendbe lehetne tenni, és megvizsgálni a csapágyazást, igyekezni kell minden kereket mindig a sinen tartani. Ha már rosszak a csapágyok akkor a kerék a levegöbe emelkedik azaz megszüni, a kontaktus. Ha szerencséd van lehet, hogy van ehhez a mozdonyhoz modellkerék is kupos és keskeny futofelülettel. Az esztergályozás nem a legjobb megoldás, mert a kerék anyaga általában sárgaréz, ami igen rossz kontaktus ( piszkolodik), ezért nikkelezik a gyárak a kerekek felületét. Az áramszedö gomba megvan és müködik? A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2014
Megint csináltam valami (számomra) érdekeset, de hátha érdekel még Valaki Mást is.
Egy eltolható ajtajú teherkocsi digitális ajtómozgatását oldottam meg. A zárt teherkocsi tipusa:530802, FLEISCHMANN gyártmány, H0 méret. Ennek jól kidolgozott és könnyedén csúszó ajtaja van. Eredetileg a zárási végen szorul kissé(hogy menetközben a rezgéstől ne nyiljon), ezt meg kellett faragni hogy ott se szoruljon. Mellékelek(ha tudok) néhány fényképet, a kapcsolási rajzot és a programot. Tapasztalatom szerint az áramméréses szabályozásra(ami most benne van) nincs szükség! Az elektronika nem SMD-ből készült, igy is elfért. A legnagyobb lényeg persze a mozgatószerkezet előteremtése: ez nálam egy Sony-discman lézerfej-mozgató motorja és hajtóműve. De ebbe a kocsiba beleférne például egy kisfloppy léptetőmotorja, a tengelyével együtt. Ha valaki ezzel elkészitené, hálásan venném a fényképeket-kapcsolást-programot. Sőt eredetileg egy forgatott csavarorsó által vonszolt csavar-anyára gondoltam. A képeken látható kilógó vezetékek még a felprogramozást szolgálják: végül azokat leszedem majd!
Szia!
BCR108W helyett bcr141,az 500mA verzió a bcr533 A két fet irf 7105 * A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2015
Köszönöm a segítséget! Végül irf7309 lett a két fet (ez volt itthon , és elvileg kicsit még nagyobb áramokat is elbír) . Nagyon elrugaszkodott gondolat áttervezni a dekódert úgy , hogy tápegységként 7805 -öt használnék egyenirányításhoz S380 1A hidat? Másik jó kérdés : 16f872 eléggé kifutó darab. Elérhető a dekóder szoftvere más PIC-re is ? Sajnos nem nagyon értek a PIC-ekhez. AVR az ok. Megnéztem a 16F84 típust is , ill az avval tervezett dekódert. Ez a PIC elérhető könnyedén , viszont a dekóder nem ismeri a terhelésszabályzást.
Szia,
ha ismered az AVR-ek világát, akkor a mintaprogram alapján írd át arra. Én a Kühn által is használt 16F690-essel szemezgetek, mert az mindent tud, ami kell. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
Régen voltam itt, igy csak most olvastam hozzászólásodat.
Komplett kapcsolást és hozzátartozó programot tudok küldeni ha kell. A terhelésszabályozás nagyon hasonló az emlitett MERG-hez(PDFF-es), a dekóder viszont garantáltan jóval többet tud annál. A forrásprogram megjegyzésekkel igen bőven ellátott. Ha érdekel, jamya711@gmail.com cimre irjál.
Sziasztok!
Találtam LMD-18200 IC-ből épített booster kapcs. rajzot. Van valakinek személyes tapasztalata? Roco multimaus használható ehhez a boosterhez? Köszi.
Mintha leült volna az oldal: de azért megírom, hogy megint elkészült egy újdonság, hátha olvassa Valaki érdeklődő.
Készítettem egy dízel/gőzös hangot adó dekódert. Ötletét a Paco-féle Tu-Shuuu program adta, de az általam használt fejlettebb PIC-ben lévő több időzítő- és PWM-lehetőségnek köszönhetően annál jóval komplexebb hangot tud előállítani. A dízelmotor mély morgó hangját a beépíthető kisméretű hangszóró nemigazán képes meggyőzően visszaadni, de egy 16x8x7cm-es dobozban lévő nagyobb hangszóróval már szépen szól; a kapcsolás/program tehát jó. Viszont a kürt a modellben is elég jól szól. Gőzösnél a pöfögés és a síp is jól szól a modellben, mert mindkettő magasabb hang-összetevőket tartalmaz. A következő hangokat tudja előállítani: Dízelnél: -- a motor hangja * -- + a kompresszor sivitása * -- + generátorhang * -- + egy generál-zörej magasabb hang a motor-hanghoz keverve -- + a hosszú kürt hangja -- + a rövid kürt hangja -- és még megálláskor kikapcsolt motornál egy kompresszor-tartály-lefúvatási hang Gőzösnél: -- a fő pöfögő hang * -- + egy másodlagos pöfögő hang, ezáltal teltebb hangzás érhető el * (ajánlatos csak bizonyos sebesség-fokozat alatt engedélyezni, CV-vel állítható) -- + a fő-síp hangja -- + egy másodlagos síp hangja -- + egy magas zaj hozzákeverése a sípokhoz, amivel gőz-sípot imitálja A *-gal jelölt hangok periódusa a sebesség függvényében változik, ezzel jó gyorsítás/lassítás effektust valósítva meg! A fent felsoroltak CV-vel egyenként engedélyezhetők/tilthatók, a különféle frekvenciák is CV által változtathatóak! És még valami: ez a hangkeltés természetesen nem veheti fel a versenyt az üzletekben kapható gyári hangos dekóderekkel, ezért kérem a vájt-fülűeket, hogy ne nagyon köpködjék meg ezt a módszert. Köszönöm! Viszont csak néhány ezerbe kerül, legdrágább a hangszóró benne. Akit kimondottan érdekelnek a fent leírottak, annak a kapcsolási rajzokat és a megjegyzésekkel igen bőven ellátott forrásprogramot valamint a CV-táblákat email-ben elküldöm, ha megkeresnek publikus email-címemen.
Továbbra is ül az oldal.
Ha mégis érdekelne valakit egy egyszerű hegesztés-szimulátor, email-ben keressen: szivesen elküldöm a programját. Természetesen az eddigi közléseimhez hasonlóan ár nélkül, kollégális alapon. Az alábbi video szerint néz ki az effekt, mert pontosan ezt a megjelenést utánoztam le a programmal: https://www.youtube.com/watch?v=ScZUkjBphL0 |
Bejelentkezés
Hirdetés |