Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   21 / 138
(#) marcihobb válasza VIM hozzászólására (») Jún 4, 2014 /
 
Üdv! Köszi az infot! Igaz nem vagyok szakmabeli, csak lelkes amatőr,de a szekunder pumpa sem a gyújtásrendszerhez tartozik,ha jól tudom, hanem a hidegindításhoz.De javíts ha rosszul tudom
(#) zolika60 válasza marcihobb hozzászólására (») Jún 4, 2014 /
 
Attól még lehet rossz. Mérd meg az ellenállását. A főkábelt is cserélted?
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2014
(#) marcihobb válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 4, 2014 /
 
Jeladó lesz valószínű,mert össze-vissza dobálja a szikrát,és van amikor indulna.Csatlakozók át lettek fújkálva.A leginkább az zavar hogy rárakom az akksi sarut gyújtáson, és dob egy hallható de nem látható szikrát vagy a fedél, vagy a trafó környékéről. Valahol olvastam hogy ha a modul rossz akkor nincs szikra, ha a trafó rossz lehet szikra,de ha a HALL rossz akkor van szikra.
(#) zolika60 válasza marcihobb hozzászólására (») Jún 4, 2014 /
 
Az a szikra valami olyan helyen ugrik át ahol nem láthatod. Például az elosztóban, ha rossz a főkábel, vagy a gyertyakábelek, esetleg a rotor. Ha jeladó baja lenne nem szikrázna.
(#) fofoka hozzászólása Jún 9, 2014 /
 
Üdv! 1 éve lassan, hogy küszködök egy problémával. 1.6 g astrám van z16xep motorkódú. 2006-os. egyszerüen menet közben kigyulladt a motorhiba jelző lámpa. rendszertelen több hengerben égéskimaradást érzékel. és ez a hibakód változik. 5-10-50 km-en mikor hogy. itthol kiütöm a hibát, aztán kiszámithatatlan km után megint kigyullad a lámpa. 1 hengerben égéskimaradás. aztán 1 -es 2-es hengerben. már megőrülök miatta a gatyám ráment. trafóhid gyertyák stb. szervizben azt mondják adalék kell neki mert elkokszosodott a motor. a szelepek nem zárnak jól. de én mindnt megtettem, és 1 éve lassan és semmi változás. talán annyi hogy még hozzájön az is a hibával együtt, hogy leáll egy henger. aztán leállitom, ujrainditom és megy tovább mint ha semmi nem történt volna. ha esetleg van olyan aki hasonlóképpen járt, kérem irja meg hogy mi lehet a hiba amire még esetleg nem gondoltunk. előre is köszönöm.
(#) Ricsi89 válasza fofoka hozzászólására (») Jún 9, 2014 /
 
Ezt igazából úgy lehet orvosolni, ha hengerfejet leszedik, felújítják. Mindig előszeretettel a drága trafóhidat cserélgetik, mert azt hiszik, csak attól lehet égéskimaradás. Akár lehetne injektor elpiszkolódás, de egyszerűbb trafót cserélni. De ha már volt trafó is cserélve és utána is maradt a hiba, akkor hengerfej felújítás lesz belőle.
Ha nincs hajtva, nincs elpörgetve 3000 környékéig legalább, sok a városi rövidtáv, akkor sajnos ez a hiba előjöhet. A korom és más trutyi lerakódik a szelepekre a végén pedig nem zár rendesen és kész az égéskimaradás. Ha sokáig így mennek, akkor a szelep és a szelepfészek is elég. Láttam már pár elégett szelepes motort.
Egyébként egy egyszerű kompresszióméréssel, vagy hengerveszteség méréssel kideríthető lenne, hogy van-e eltérés a hengerek között.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2014
(#) fofoka válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jún 9, 2014 /
 
Köszönöm. A következő lépés akkor ez lesz.
(#) helektro válasza fofoka hozzászólására (») Jún 9, 2014 /
 
Nekem is ilyen motorú autóm van, ugyan ezekkel a hibákkal küzdöttem és valóban hengerfej levétel a megoldás. Igaz én a hiba elöjötte után 1 hónappal megcsináltattam.
Én jártam vele sokat autópályán is, rendszeresen magasabb fordulaton (~4000), de ugyanúgy előjött a hiba.

Arra készülj fel, hogy kb. 150eFt ez a kis móka (igaz nekem mindenből gyári (GM-es) alkatrész lett belerakva).
(#) Ge Lee válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Ezért a mai autókra fokozottan igaz hogy néha néha jól meg kell hajtani. Ezeknél már nem csak a klasszikus "lejjebb kerül a váll, majd meghajtva eltörik a gyűrű" dolog állhat elő, hanem az EGR szelep folyamatos gázvisszavezetése miatt komoly mennyiségű trutyi rakódik le a hengerfejben.
Amikor az enyémről le lett véve az EGR nem akartam hinni a szememnek, több mm vastagon állt a koksz mindenhol.
Egyszer amikor épp a szervizben voltam percekig üveghangon bőgettek állóhelyben valami luxusdízelt. Azt mondta a tulajnak a szaki, ha szerencséje van akkor ezzel a kis mutatvánnyal megússza a szervizköltséget, ami olyan cirka 300 ropi lenne.
(#) Laliiii válasza VIM hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Érdekes dolog van...Pillangó helyzet pótméret (TPS szenzor). Élő adatból a következő látszik ha jár a motor:

- Elkezdem nyomni a gázt 3%nál megáll, a feszültség érték valamit megy fel, de alig. Már eléri a 2000res fordulatot, de még mindig csak 5-6%ra van nyitva, majd 3000en tartva is csak 8-9%ra van nyitva opcom-ot nézve.

Ha NEM JÁR a motor, csak gyújtáson van, akkor gyönyörűen változik a helyzet %os értéke, vele együtt párhuzamosan a feszültség is, s teljes nyitott állapotban meg van a 4,99 V. Mellettem egy ugyanilyen x16xel motorú astra, az tökéletesen működik. Vettem egy új Hella potit, de a helyzet változatlan. Három szál megy a csatijában, megnéztem az 5V megvan gyújtáson. Ötlet, hogy mi lehet a baj?
(#) Ricsi89 válasza Laliiii hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Járó motornál multiméterrel nézd a szenzorból jövő feszültséget és op-commal a számítógép által írt értéket. Ha a multiméter jól mutat, de a gép nem, akkor lehetséges, hogy a motorvezérlő vacakol.
(#) Laliiii válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
ECU csere már volt régebben, semmi változás.
(#) wippy hozzászólása Jún 26, 2014 /
 
Sziasztok! Van egy 95'ös opel b corsám 1.4es... már 3 éve megvan és folyton előjön egy probléma amivel nem tudok mit kezdeni, még a szerelők sem, pedig többhöz is vittem már. a probléma a következő: ha hideg van nem indul vagy ha mégis akkor van úgy hogy 1-2 km után leáll. ez a probléma melegben is előfordul néha. van hogy hosszas próbálkozás után ismét beindul és napokig semmi baja. kiszámíthatatlan és annyira idegesítő. tudnátok esetleg valami segítséget adni, mégis mi lehet a baja?
(#) zolika60 válasza wippy hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
Amikor nem indul szikra van?
(#) Ge Lee válasza wippy hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
Leginkább forrasztási hibára tippelnék, és hogy hol lehet az egy nagyon jó kérdés.
(#) wippy hozzászólása Jún 26, 2014 /
 
szikra van igen, benzint adagol, csak éppen nem indul be. néha felhörög és leáll... a gyertyák rendben vannak.
(#) Dempsey válasza wippy hozzászólására (») Jún 27, 2014 /
 
Szia! A motor hőmérséklet szenzor csatlakozását gondolom a szerelők már átnézték, de ha nem akkor nézd át.
(#) wippy hozzászólása Jún 27, 2014 /
 
Rendben köszi szépen!
(#) fofoka válasza helektro hozzászólására (») Jún 27, 2014 /
 
Igen, köszönöm én is megcsináltattam a teljes hengerfej felujitást. 130 ezerbe volt. És úgy néz ki hogy minden ok. Mindenkinek üzenem akinek ugyan ilyen autója van, és égéskimaradás problémák vannak vele, ha módja van rá újítsa fel a hengerfejet. Én egy évig küzdöttem vele. Köszönöm még egyszer a jó tanácsokat.
(#) Ricsi89 válasza fofoka hozzászólására (») Jún 27, 2014 /
 
Sajnos ez a hiba nem csak ennél a motornál és márkánál jön elő, hanem szinte bármelyik márka motorjainál előjöhet.
(#) Ge Lee válasza fofoka hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Jobban jár ha kiköti az EGR-t. A motorvezérlő felé a működését pár száz Ft-ból lehet helyettesíteni hogy ne legyen hibakód (1 relé meg 5db ellenállás az egész), és akkor nem kell 130ezerért hengerfejet felújítani.
(#) (Felhasználó 46585) hozzászólása Jún 29, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy 21 éves F Astrám, 1,4-es SE motorral. Néhány hete azt csinálja, hogy beindítom a motort, meg is, de szinte egyáltalán nem reagál a gázpedálra. Nyomom és nem történik semmi. Néha kicsit felpörög, aztán visszamegy a fordulat, de valahogy a megszokott alapjárat alá. Meg kell várnom, hogy valamelyest felmelegedjen a motor, utánna semmi baja nincsen. Mit nézzek meg? És azt hol találom?
(#) Laliiii válasza Laliiii hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
A TPS-el küzdök. Mert járó motornál nyomom a gázt, nem követi az érték, 4000nél még csak 7%ra van nyitva. De ha gyújtáson van, akkor gyönyörűen követi a szenzor ahogy nyomom a gázt. Tegnap kapcsolási rajzból megnéztem, mi hova megy, megvan az 5V és nincs szakadás a szenzor és 15 polosú csatija, illetve a csati és ECU között...

Nem tudom, hogy hogyan tovább...
(#) Ricsi89 válasza Laliiii hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
Esetleg valami zavar a gyújtásból, vagy generátorból? Ha már minden át lett nézve és ki lett cserélve, akkor valami ilyesmi gond lehet, főleg, hogy álló motornál minden jó.
Renault-nál volt már olyan, hogy az indítómotor kopott keféi miatti szikrázás megzavarta az ecu-t és zavarta a fordulatszámjelet, így nem indult be.
(#) Laliiii válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
Generátor szíját leveszem és próba, az egyszerű...

De igazából az a baj, hogy nem tudom, hogy hogyan tovább?
(#) VIM válasza Laliiii hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
Szia! Azt kellene megnézned. hogy az előző TP szenzor milyen pozícióban volt lefogatva az alaplapjára, mert nem hiába van ovális furatokkal a felerősítése az alaphelyzetének meghatározására. Lehet, hogy nem is nulláról kell indulnia annak az értéknek. Talán a pillangószelep nyitás kezdetének az ellenállás kb. 80% értéknek kellene lennie.
(#) Laliiii hozzászólása Júl 6, 2014 /
 
Jól van felrakva. Mert miután erre rájöttem, hogy gyújtáson jó, lebontottam, s igen kicsit elő van feszítve úgy kell felrakni. Viszont egy féleképpen lehet csak felrakni.
(#) MolnarFerencne hozzászólása Júl 12, 2014 /
 
Van egy Opel Astra F 1.4 gl autónk aminek ujjabban nagyobb esőben állandóan bepárásodik az összes ablaka és a ventillátor nem akarja lefújni róla a párát. próbáltuk már páramentesítőkendővel letisztítani, de igazából nem ment le. Tud valaki valamit javasolni?
(#) Ge Lee válasza MolnarFerencne hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
Ha van benne pollenszűrő ki kell cserélni. A párásodás alapból is opel betegség, a G-nek még nagy eső sem kell.
(#) nzozz válasza MolnarFerencne hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
Eltömődött pollenszűrő (évente célszerű cseréni) vagy a belső keringetés zsaluja beragadt vagy az azt mozgató motor meghibásodott (ha van egyáltalán).
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2014
Következő: »»   21 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem