Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Köszi az infot! Igaz nem vagyok szakmabeli, csak lelkes amatőr,de a szekunder pumpa sem a gyújtásrendszerhez tartozik,ha jól tudom, hanem a hidegindításhoz.De javíts ha rosszul tudom
Attól még lehet rossz. Mérd meg az ellenállását. A főkábelt is cserélted?
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2014
Jeladó lesz valószínű,mert össze-vissza dobálja a szikrát,és van amikor indulna.Csatlakozók át lettek fújkálva.A leginkább az zavar hogy rárakom az akksi sarut gyújtáson, és dob egy hallható de nem látható szikrát vagy a fedél, vagy a trafó környékéről. Valahol olvastam hogy ha a modul rossz akkor nincs szikra, ha a trafó rossz lehet szikra,de ha a HALL rossz akkor van szikra.
Az a szikra valami olyan helyen ugrik át ahol nem láthatod. Például az elosztóban, ha rossz a főkábel, vagy a gyertyakábelek, esetleg a rotor. Ha jeladó baja lenne nem szikrázna.
Üdv! 1 éve lassan, hogy küszködök egy problémával. 1.6 g astrám van z16xep motorkódú. 2006-os. egyszerüen menet közben kigyulladt a motorhiba jelző lámpa. rendszertelen több hengerben égéskimaradást érzékel. és ez a hibakód változik. 5-10-50 km-en mikor hogy. itthol kiütöm a hibát, aztán kiszámithatatlan km után megint kigyullad a lámpa. 1 hengerben égéskimaradás. aztán 1 -es 2-es hengerben. már megőrülök miatta a gatyám ráment. trafóhid gyertyák stb. szervizben azt mondják adalék kell neki mert elkokszosodott a motor. a szelepek nem zárnak jól. de én mindnt megtettem, és 1 éve lassan és semmi változás. talán annyi hogy még hozzájön az is a hibával együtt, hogy leáll egy henger. aztán leállitom, ujrainditom és megy tovább mint ha semmi nem történt volna. ha esetleg van olyan aki hasonlóképpen járt, kérem irja meg hogy mi lehet a hiba amire még esetleg nem gondoltunk. előre is köszönöm.
Ezt igazából úgy lehet orvosolni, ha hengerfejet leszedik, felújítják. Mindig előszeretettel a drága trafóhidat cserélgetik, mert azt hiszik, csak attól lehet égéskimaradás. Akár lehetne injektor elpiszkolódás, de egyszerűbb trafót cserélni. De ha már volt trafó is cserélve és utána is maradt a hiba, akkor hengerfej felújítás lesz belőle.
Ha nincs hajtva, nincs elpörgetve 3000 környékéig legalább, sok a városi rövidtáv, akkor sajnos ez a hiba előjöhet. A korom és más trutyi lerakódik a szelepekre a végén pedig nem zár rendesen és kész az égéskimaradás. Ha sokáig így mennek, akkor a szelep és a szelepfészek is elég. Láttam már pár elégett szelepes motort. Egyébként egy egyszerű kompresszióméréssel, vagy hengerveszteség méréssel kideríthető lenne, hogy van-e eltérés a hengerek között. A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2014
Köszönöm. A következő lépés akkor ez lesz.
Nekem is ilyen motorú autóm van, ugyan ezekkel a hibákkal küzdöttem és valóban hengerfej levétel a megoldás. Igaz én a hiba elöjötte után 1 hónappal megcsináltattam.
Én jártam vele sokat autópályán is, rendszeresen magasabb fordulaton (~4000), de ugyanúgy előjött a hiba. Arra készülj fel, hogy kb. 150eFt ez a kis móka (igaz nekem mindenből gyári (GM-es) alkatrész lett belerakva).
Ezért a mai autókra fokozottan igaz hogy néha néha jól meg kell hajtani. Ezeknél már nem csak a klasszikus "lejjebb kerül a váll, majd meghajtva eltörik a gyűrű" dolog állhat elő, hanem az EGR szelep folyamatos gázvisszavezetése miatt komoly mennyiségű trutyi rakódik le a hengerfejben.
Amikor az enyémről le lett véve az EGR nem akartam hinni a szememnek, több mm vastagon állt a koksz mindenhol. Egyszer amikor épp a szervizben voltam percekig üveghangon bőgettek állóhelyben valami luxusdízelt. Azt mondta a tulajnak a szaki, ha szerencséje van akkor ezzel a kis mutatvánnyal megússza a szervizköltséget, ami olyan cirka 300 ropi lenne.
Érdekes dolog van...Pillangó helyzet pótméret (TPS szenzor). Élő adatból a következő látszik ha jár a motor:
- Elkezdem nyomni a gázt 3%nál megáll, a feszültség érték valamit megy fel, de alig. Már eléri a 2000res fordulatot, de még mindig csak 5-6%ra van nyitva, majd 3000en tartva is csak 8-9%ra van nyitva opcom-ot nézve. Ha NEM JÁR a motor, csak gyújtáson van, akkor gyönyörűen változik a helyzet %os értéke, vele együtt párhuzamosan a feszültség is, s teljes nyitott állapotban meg van a 4,99 V. Mellettem egy ugyanilyen x16xel motorú astra, az tökéletesen működik. Vettem egy új Hella potit, de a helyzet változatlan. Három szál megy a csatijában, megnéztem az 5V megvan gyújtáson. Ötlet, hogy mi lehet a baj?
Járó motornál multiméterrel nézd a szenzorból jövő feszültséget és op-commal a számítógép által írt értéket. Ha a multiméter jól mutat, de a gép nem, akkor lehetséges, hogy a motorvezérlő vacakol.
ECU csere már volt régebben, semmi változás.
Sziasztok! Van egy 95'ös opel b corsám 1.4es... már 3 éve megvan és folyton előjön egy probléma amivel nem tudok mit kezdeni, még a szerelők sem, pedig többhöz is vittem már. a probléma a következő: ha hideg van nem indul vagy ha mégis akkor van úgy hogy 1-2 km után leáll. ez a probléma melegben is előfordul néha. van hogy hosszas próbálkozás után ismét beindul és napokig semmi baja. kiszámíthatatlan és annyira idegesítő. tudnátok esetleg valami segítséget adni, mégis mi lehet a baja?
Leginkább forrasztási hibára tippelnék, és hogy hol lehet az egy nagyon jó kérdés.
szikra van igen, benzint adagol, csak éppen nem indul be. néha felhörög és leáll... a gyertyák rendben vannak.
Szia! A motor hőmérséklet szenzor csatlakozását gondolom a szerelők már átnézték, de ha nem akkor nézd át.
Igen, köszönöm én is megcsináltattam a teljes hengerfej felujitást. 130 ezerbe volt. És úgy néz ki hogy minden ok. Mindenkinek üzenem akinek ugyan ilyen autója van, és égéskimaradás problémák vannak vele, ha módja van rá újítsa fel a hengerfejet. Én egy évig küzdöttem vele. Köszönöm még egyszer a jó tanácsokat.
Sajnos ez a hiba nem csak ennél a motornál és márkánál jön elő, hanem szinte bármelyik márka motorjainál előjöhet.
Jobban jár ha kiköti az EGR-t. A motorvezérlő felé a működését pár száz Ft-ból lehet helyettesíteni hogy ne legyen hibakód (1 relé meg 5db ellenállás az egész), és akkor nem kell 130ezerért hengerfejet felújítani.
Sziasztok!
Van egy 21 éves F Astrám, 1,4-es SE motorral. Néhány hete azt csinálja, hogy beindítom a motort, meg is, de szinte egyáltalán nem reagál a gázpedálra. Nyomom és nem történik semmi. Néha kicsit felpörög, aztán visszamegy a fordulat, de valahogy a megszokott alapjárat alá. Meg kell várnom, hogy valamelyest felmelegedjen a motor, utánna semmi baja nincsen. Mit nézzek meg? És azt hol találom?
A TPS-el küzdök. Mert járó motornál nyomom a gázt, nem követi az érték, 4000nél még csak 7%ra van nyitva. De ha gyújtáson van, akkor gyönyörűen követi a szenzor ahogy nyomom a gázt. Tegnap kapcsolási rajzból megnéztem, mi hova megy, megvan az 5V és nincs szakadás a szenzor és 15 polosú csatija, illetve a csati és ECU között...
Nem tudom, hogy hogyan tovább...
Esetleg valami zavar a gyújtásból, vagy generátorból? Ha már minden át lett nézve és ki lett cserélve, akkor valami ilyesmi gond lehet, főleg, hogy álló motornál minden jó.
Renault-nál volt már olyan, hogy az indítómotor kopott keféi miatti szikrázás megzavarta az ecu-t és zavarta a fordulatszámjelet, így nem indult be.
Generátor szíját leveszem és próba, az egyszerű...
De igazából az a baj, hogy nem tudom, hogy hogyan tovább?
Szia! Azt kellene megnézned. hogy az előző TP szenzor milyen pozícióban volt lefogatva az alaplapjára, mert nem hiába van ovális furatokkal a felerősítése az alaphelyzetének meghatározására. Lehet, hogy nem is nulláról kell indulnia annak az értéknek. Talán a pillangószelep nyitás kezdetének az ellenállás kb. 80% értéknek kellene lennie.
Jól van felrakva. Mert miután erre rájöttem, hogy gyújtáson jó, lebontottam, s igen kicsit elő van feszítve úgy kell felrakni. Viszont egy féleképpen lehet csak felrakni.
Van egy Opel Astra F 1.4 gl autónk aminek ujjabban nagyobb esőben állandóan bepárásodik az összes ablaka és a ventillátor nem akarja lefújni róla a párát. próbáltuk már páramentesítőkendővel letisztítani, de igazából nem ment le. Tud valaki valamit javasolni?
Ha van benne pollenszűrő ki kell cserélni. A párásodás alapból is opel betegség, a G-nek még nagy eső sem kell.
Eltömődött pollenszűrő (évente célszerű cseréni) vagy a belső keringetés zsaluja beragadt vagy az azt mozgató motor meghibásodott (ha van egyáltalán).
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |