Fórum témák
» Több friss téma |
üDV! Nekem hasonló gondom volt.Az utolsó menetnél alíg akart menni. A gond a gyujtás jeladó csatlakozónak a tövében volt, az idő és a hideg-meleg változástól a műanyag megkeményedett és eltört a vezeték, és rázkódásnál hol érintkezett hol nem.És emiatt a 250.000-et futott katalizátor ü.a. gal telítődött és eltört vagy megolvadt a kerámia.
És igaz nem elektromos hiba,de valakinek tapasztalata kuplunggal kapcsolatban? Mikor kell cserélni,mert még gyári , 250 e km futott , 90 % ban városban.
Én 230 ezernél cseréltem ( F Astra ), de még mehetett volna egy kicsit. Ezt nagyon jól megcsinálták akkoriban.
EZ a kérdés értelmetlen,ha kicsit is belegondolsz.
Ez nagyon függ a vezetési stílustól,és hogy hegyvidékbe használod-e futóval,több személlyel vagy főleg egyedül. Nem olyan mint a kondenzátor,hogy xy típus lehet számítani 6-7-évente tönkre megy. Műhelybe volt ford b-max 8000-km nél lett kuplungszett cserélve mert lilára égette a bácsi,aki ezt garanciába akarta intézni természetesen,de volt olyan céges autó ami 300-ezernél lett cserélve,mert ha már le lett bontva a váltó akkor kérte a szerkezet cserét is. Érzed hogy hogy fog a pedál,a féluton már kezd és nem atom kemény akkor még rendben van,egészen a még a rugó el nem törik benne,vagy szét nem megy a kinyomócsapágyad.
Sziasztok!
Az Opel Astra G-ben ki kellett cserélnem az indexkapcsolót. Kicseréltem, minden rendben is volna, de nem kapcsol vissza (ki) a kapcsoló a kanyarodás befejezésekor, ezért nekem kell visszakapcsolnom az index-karral. Ez azért lehet, mert nem gyári, hanem utángyártottat vettem? Esetleg a szerelésnél történt valami? Az index visszakapcsolása egyébként a kapcsolóval kell, hogy történjen, vagy a kormányoszlopon vannak valami bütykök? Köszi, ha valaki tudna erre válaszolni! Balázs A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Ha nincs tökéletesen a helyén, nincs rendesen benyomva, akkor előfordulhat. A kapcsoló kormányoszlop felőli oldalán van egy kis bütyök, amit a kormány nyom meg, amikor fordítod és ezáltal kapcsolja ki az irányjelzőt. Alaphelyzetben ez a bütyök nem lóg ki, csak ha valamelyik irányba kapcsolod a kapcsolót. Ekkor ha balra van kapcsolva a kapcsoló, akkor a bütyköt felfelé megnyomva visszakapcsol. Jobbra kapcsolva pedig lefelé megnyomva kell kikapcsolnia a kapcsolót.
Ricsi!
Köszönöm a gyors válaszodat, délután meg is fogom nézni, hogy mi is a helyzet. Az, hogy a válaszod helyes lehet, azt abból következtetem ki, hogy a régi (rossz érintkezőjű) kapcsoló kivételekor láttam is azt a kapcsoló burkolatából kiálló bütyköt. Arra viszont nem emlékszem, hogy az újnál is lett volna-e az a kiálló bütyök, de gondolom, mert hasonlítgattam egymáshoz. A teljesség kedvéért elmondom, hogy az volt a bajom a régivel, hogy a tompított bekapcsolásakor és indexeléskor néha be-be kapcsolt a reflektor is. Aztán, ha megmozgattam az index-kart, akkor elaludt, de ez rendszertelenül megismétlődött - a közlekedés többi résztvevőjét meg nem akartam mindenféle villogásaimmal megtéveszteni, kellett a csere. Viszont finoman szétszedtem a régit és semmilyen fizikális elváltozást (hibát) nem találtam benne. Megtisztogattam, megkenegettem - és nem dobtam ki...
Sajnos általában ez szokott a gond lenni. Általában a fényváltó része romlik el mindig.
Kedves Ricsi!
Tökéletes volt a diagnózisod: az indexkapcsoló nem volt teljesen betolva a helyére, de ezt megtéve már minden rendben! Köszi még egyszer a segítségedet! A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Inkább: Ez a kérdés ebben a formában lehet értelmetlen.Csak az átlagra voltam kíváncsi,hogy mi a tapasztalat ,és elismerem kevés kevés infót adtam meg.De(alföld,normál vezetési stílus,1-2 személy városban,futó nélkül. És az érdekelt volna hogy, lehet menni vele nyugodtan ,amíg elkezd csúszni,vagy egyszer csak megáll ?
Mehetsz nyugodtan, amikor észreveszed, hogy kezd csúszni, még lesz idő a cserére. Nem fog megállni. ( Nekem egyszer rossz volt a váltókar végén (?) az a stift és nem tudtam csak 3-asba betenni és úgy indultam. Még dombnak felfelé is. És ez elég sokáig így volt... még ezt is kibírta.)
Nyugodtan mehetsz vele amíg nincs csúszás. Még utána is óvatos vezetéssel sok ezer kilométer megtehető. Az öregebbik autómban 650ezer kilométernél csak azért cseréltem kuplungot, mert akkor generáloztam a motort és nem akartam visszatenni a régit. Pedig biztosan sokat elment volna még.
Opelnél az a jó, hogy ahogy kopik a kuplung a pedál egyre fentebb jön, így mindig biztosan összekapcsolódik, mert nem tűnik el a holtjáték, csak hosszabb lesz a pedál útja.
Sziasztok.Opel G Astrámat leállítottam,következő indításkor a kulcsot elfordítva a visszajelzőlámpák égve maradtak az autó viszont nem indult.Előre is kösz
Szia.Nem forog úgy viselkedik mintha rá sem adtam volna a gyújtást. Nem lehetséges, hogy letilt valami.
Nem, hacsak nincs benne valami utólag beépített szerkentyű. Először azt nézd meg ha az önindító vezetékére direktben kötsz áramot forog-e.
Sziasztok. G Astra X17DTL. Felfedeztem, hogy utólag is be lehet üzemelni a tempomatot az Astrákban, csak az a gondom, hogy ezt az ECU-ban is engedélyezni kell. Van op-com, de kéri a security kódot amit sajnos nem tudok. Cseréltem benne régebben ecu tartalmat is (konkrétan felülírtam a régit). Szóval van-e valamilyen ötletetek, hogy hogy lehetne kideríteni a car pass jelszavát? Milyen tapasztalatotok van az utólagos tempomattal kapcsolatban?
Ha nem lett volna tartalom cserélve, akkor Opel szervizben le tudnák kérni alvázszám alapján a kódot, de lehet a megváltozott tartalom miatt nem lenne jó hozzá a kód. Bár lehetséges, hogy a kód nem íródott felül. A szervizen kívül mást nem tudok, hogyan lehetne kódot szerezni.
Ha legalább kattogna, azt mondanám, seprűnyéllel kocogtasd meg
Este megpróbáltam és minden gond nélkül indult az autó,sokszori índításra is.Ötleteket szívesen várok.Előre is kösz
Nehéz kitalálni olyankor amikor nincs hiba. Talán ki kéne takarítani az önindítót. Esetleg megkopott a lendkerék már azon a helyen ahol megszokott állni a motor. Ha újra jelentkezik a hiba tedd sebességbe az autót és egy kicsit mozgasd meg, hogy elmozduljon a megszokott helyéről a motor. Ha utána indul akkor lendkerék hiba.
Sziasztok!
Van egy nagy problémám az opelemmel, megpróbálom összefoglalni a lényeget, több autószerelő is látta, de nem sikerült rájönni, hogy mi a gond: Adott egy Opel Astra F '93 C16NZ motorral, Delco gyújtásrendszerrel, a példa kedvéért legyen kék. Mondjuk, hogy már 3 szerelő is látta, de pár óra szerelés után mindegyik a sarokban duzzogott, mondván, hogy ezt az autót csak a bölcsek kövét őrző főmágus autószerelő-mester tudja megjavítani. Az autó működése közben az alábbi hibák tapasztalhatóak: 1.) Ha már egyszer sikeresen elindult a motor, akkor az autó hidegen/melegen szépen jön-megy, húz, mint a barom, nem rángat, nem hagy ki, jó az alapjárat, nincs hiba. 2.) Elindítás hidegen általában pöccre megy, de nem tökéletes (mintha rándulna egy nagyot a motor, mikor beindul, nem tudom jobban leírni). 3.) Melegen néha elindul egy fél főtengelyfordulatra szépen. Ez mostanában egész ritka. Amikor nem indul rögtön, akkor egy nagyon izgi dolgot csinál: amikor indítózok, akkor szépen forog az önindító, aztán amikor már érzem, hogy indulna, akkor hirtelen megáll a folyamat. Olyan, mintha valaki jó erősen satubafogná a főtengelyt, az önindító fordulata leesik, de érződik, hogy nagyon erőlködik. Érzésre olyan, mintha a motor visszafelé (?) akarna elindulni és ellene dolgozik az önindítónak. Elsőre úgy tűnik, mintha az önindító lenne rossz, de ha lehúzom a gyújtástrafót az elosztóról, akkor az önindító a végtelenségig teker hiba nélkül. Ezután, ha újra indítok, akkor forog, de nem kapja el, kb. 5-10 másodperc után viszont, elkezd eléggé füstölni (a kipufogó), ha ilyenkor abbahagyom az indítást, akkor egy nagyon gyenge alapjáratot tapasztalok, ami szépen lassan egy perc alatt beáll egy normál alapjáratra, ezután lehet jönni-menni az autóval. Alkatrészek, amiket eddig cseréltek: önindító generál, generátor generál, új akkumulátor (2x), új gyújtástrafó, új indukciós jeladó, új gyújtásvezérlő (ezt kétszer is cserélték, ez a második vadi új benne). Az autószerelőm összevissza állítgatott az előgyújtáson, mondván, hogy az a rossz, de kb. semmi nem változik, hiába állítjuk bárhova. Bocsi, kicsit hosszú lett. Nagyon hálás lennék bármilyen segítségért, én már tanácstalan vagyok.
A bölcsek kövét nem őrzöm, de azt bizton állíthatom, hogy az előgyújtás véletlenszerű állítgatása nem hozhat eredményt. A javítás folyamán ellenőrizték-e a gyertyakábelek ellenállását? Valamint a motor testeléséért felelős kábelt, mert ezek például okoznak sámánisztikus jelenségeket. A delco gyújtás elég gyenge muzsika. Ha jól sejtem ebben a gyújtás elosztóban van az elektronika, aminek gyakran kontaktos a csatlakozója. Azt is megvizsgálnám a mágusok helyében. Ez karburátoros vagy monojetronikos autó?
Palako : Talán megálmodtam a hiba okát: Vezérlés 1 foggal át van ugorva,akkor szokott ilyeneket csinálni, és a gyújtásállítással lehet kicsit javítani rajta.
Zoli60: '93 ban jöttek ki karbisok? Mert úgy emlékszem a kifutó Kadett is injektoros volt.
Volt ilyen meg olyan is ebből és Kadettből is emlékeim szerint, de már pár éve nem szerelek autót. A vezérlés átugrásra nem gondoltam volna, bár nem lehetetlen, de elég ritka. Ha már ugrik kiszokott három-négy fogat gyalulni és meg is áll.
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat!
zolika60: Gyújtáskábeleket ellenőriztük (multiméterrel), szikra is van óriási, így a gyújtásra azt mondanám, hogy az talán rendben. Testkábelek mindenütt újak. Utánanéztem a monojetronikos jelentésének ( ), igen, szerintem ilyen motor, az biztos legalábbis, hogy nem karburátoros. marcihobb: Ez egy nagyon érdekes elmélet, ugyanis mostanában pont rángattuk is elég sokat. Ugyanis az egész úgy kezdődött, hogy márciusban megállt az út szélén az autó útközben. Kiderült, hogy nincs gyújtás. A szerelők kicseréltek már szinte mindent (trafó, indukciós jeladó, kábelek, stb.), mire kiderült, hogy a gyújtásmodul a rossz. Közben, amig javították az autót, generáloztattam a generátort is, mert már kicsit csapágyas volt, abban cseréltek csapágyat, diódahidat, szóval felújították. Ezután ment is szépen az autó. Majd kb. 1 hónapja kimerült az akku. Behúztuk a kocsit és elvittük autóvillamossági szerelőhöz, aki mondta, hogy rossz az akksi. Vettem újat, de aztán az is kimerült, így újra berántottuk és vissza a szerelőhöz. Ő rájött, hogy a testkábelek a hibásak, azokat cserélte, töltés azóta jó, viszont utána ilyen furán indult, mint ahogy fentebb is írtam. Mindegy használtam így, mondták a szerelők, hogy majd "kiadja" és akkor majd megjavítják.. Rá két hétre viszont új fordulat, megint elpusztult a gyújtás modul, azt cserélték gariban, gondoltam ettól elmúlik ez a furán indulás, de nem! Mostmár jön-megy az autó, de furán indul és az okát sem tudják. Viszont a vezérmű átugrás számomra egy teljesen hihető hibának tűnik és egybevág a jelenségekkel, holnap ellenőriztetem! Köszönöm!
De ilyen idős autónál minden csatlakozót szét kell húzni, és WD-40-nel befújni.A computer résznél is.Én csak kíváncsiságból húztam le, és meglepődtem,mert elég jól védett helyen van, (az utastérben) és mégis oxidos volt! És amióta az ü.a szivattyú csatlakozóját befújtam, az is hallhatóan jobban muzsikál. Jó kis hétvégi szórakozás
sziasztok!
Van egy 2004-es opel astra G 1.4.Az a bajom vele hogy a központi zár állandóan vissza zár ha be csukom az ajtót.Meg olyat is csinál hogy ha kulccsal ki nyitóm mindig vissza zár. |
Bejelentkezés
Hirdetés |