Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   157 / 299
(#) Remci válasza nagysasy hozzászólására (») Máj 17, 2014 /
 
Szia!

Én az enyémbe tettem Amper mérőt, mutatós,beépített shunt-el. A pozítív ágba kötöttem sorba. Így látom hogy mennyivel tölt és egyszerűen be tudom állítani a megfelelő áramot. Szerintem próbálj te is sorba kötni vele egy multimétert a kimenet és az aksi közé és látod hogy hány A-ral tölt egyáltalán. Vagy mérj a shunt ellenálláson feszültséget töltés közben és abból már ki lehet számolni a töltő áramot.
(#) nagysasy válasza Remci hozzászólására (») Máj 17, 2014 /
 
Köszönöm megvan a hiba egy alkatrészt fordítva ültettem be.

Miként lehetne módosítani hogy több ampert is elviseljen? Most a trafó tudna kb 10-12 ampert. A diódák és a tirisztorok is tudják. Min kellene változtatni?
(#) Remci válasza nagysasy hozzászólására (») Máj 17, 2014 /
 
A trafón, a diódákon és a tirisztorokon múlik hogy mekkorára készíted. A vezérlésen nem kell változtatni semmit, maximum a shunt ellenállás értékét. Úgy kell méretezni hogy végáramon 0,5v essen rajta. A trafót sem árt egy kicsit túlméretezni, hogy ne melegedjen annyira.
(#) nagysasy válasza Remci hozzászólására (») Máj 17, 2014 /
 
A trafó a diódák és a tirisztorok bírják. Jelen körülmények között 7A a maximum mert a shunt melegszik nagyon. Ezt kellene tudni mekkora teljesítményű legyen a shunt.
(#) Remci válasza nagysasy hozzászólására (») Máj 17, 2014 /
 
Mekkora shunt értéke? Mivel a kapcsolás 5A-re van készítve, így 0,1 Ohm a shunt. További 2,5A -ként köss vele párhuzamosan 0,22 Ohm-ot. Nekem a 10A-os töltőmbe a shunt 0,05 Ohm, amit 2 db 0,1 Ohm /5W-os ellenállás párhuzamos kötésével csináltam. Hosszú lábakat hagytam nekik, úgy forrasztottam fel két rézlemezre. Jobban tudnak hűlni, mert 10A-nál 5W-ot fűt el.
(#) nagysasy válasza Remci hozzászólására (») Máj 17, 2014 /
 
Most a shunt nekem is 0,1 ohm. Hogyan kell a shunt értékét méretezni leírnád?
(#) Remci válasza nagysasy hozzászólására (») Máj 17, 2014 1 /
 
Az előző hozzászólásban írtam le. Tehát ha 10A-ra méretezed a töltőt, akkor a shunt 0,05 Ohm. A lényeg hogy 10A-nál 0,5v feszültség essen rajta. R=U/I. 0,5V/10A=0,05 ohm. A teljesítménye legyen 10W. De ha megmondod mekkorára akarod készíteni, kiszámolom
(#) nagysasy válasza Remci hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Köszönöm a választ. A párhuzamba kötött ellenállások teljesítménye összeadódik ?
(#) proli007 válasza nagysasy hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Hello! Igen! De amúgy a sorosaké is. Viszont lényeg, hogy egyforma értékűek legyenek, mert különben nem egyenlően oszlik meg a teljesítmény.
(#) nagysasy válasza proli007 hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Köszönöm a válasz és gratulálok a töltőhöz tényleg elsőre indul és tesz a dolgát ahogy kell. Most egy 100 Ah-ás akksi van rajta és gond nélkül tölti. Mégegyszer köszönet ezért a remek munkáért.
(#) tapasztalatlan hozzászólása Máj 18, 2014 /
 
Sziasztok. Az alábbi akkutöltőt kellene átméretezzem 42V-os aksira, az egyszerűség kedvéért úgy terveztem, hogy a TIC 126 tirisztorral nem az aksit tölteném, valószínűleg nem is bírná, hanem egy izmosabb BT151 nevű tirisztort nyitnék, amelyik az aksira juttatja a szükséges 50,5V egyenirányított szűretlen feszültséget. Mondjuk a tirisztor elé 55V-ot kapcsolnék, hogy a feszültségeséssel együtt is legyen meg a cellánkénti minimális 14,4V töltő feszültség.
Természetesen ehhez két egyenirányító hídra, valamint, spéci 55 illetve 17? volt feszültséget leadó trafóra van szükségem.
Mivel az akkumulátor kiesne az alábbi rajzból, és helyette csupán a BT151 marad így a 17V-os vezérlőfeszültséget is csökkentenem kellene, csak azt nem tudom, hogy mennyire?

Van létjogosultsága az elképzelésemnek, működne így a dolog, vagy inkább menjek kapálni?
Ha működik, akkor egy kis segítséget kérnék a vezérlőáramkör feszültségének meghatározásához

Előre is köszönöm.
(#) kadarist válasza tapasztalatlan hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Szia!
Esetleg nem 48V-os az akkumulátor?
(#) tapasztalatlan hozzászólása Máj 19, 2014 /
 
Szia.
Nem, ez 42 Voltosnak kell.
(#) kadarist válasza tapasztalatlan hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Csak azért, mert 4 db 12V-os akkumulátor sorba kötve 48V-ot ad. És így lenne értelme az egyenkénti 14,4V-os töltőfeszültségnek.
(#) tapasztalatlan válasza kadarist hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Valóbn, fáradt voltam elírtam, cellánként 2,4V a töltőfesz, itt 21 cella van. Tehát 50,4 Volttal kell minimum töltsem, az aksi maga meg 42 voltos.
(#) fongab válasza tapasztalatlan hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Szia
"így a 17V-os vezérlőfeszültséget is csökkentenem kellene, csak azt nem tudom, hogy mennyire?"
Ha megnézed a feszültség be van korlátozva 12V ra. Amin neked változtatni kell az a R2 ellenállás ezt a trisztor nyitásához szükséges áramnak kell itt, áthaladni, és ezt, a T2 nek is el kell viselni.
Az R3, R4 ellenálást a 4X12V hoz kell igazitani.
A R1 ellenállás az a 55V feszültségnek megfelelőnek kell lenni. (kb.:3,2K ohm )
A 12V és a 55V a R2ellenállás mindenképp a 55V ra menjen. A R2 és a D2 között a vezetéket megszüntetni, és a dióda kihagyható de oda menjen a 12V trafó egyenirányitva szürve A + feszültsége. A test közösítve a akkumulátor testjével.

Vigyázz ez csak a akkumulátor feszültségét figyeli, és szünteti meg a töltést. Áramot csak a trafóból kijövő feszültség fogja meghatározni. ha túl magas a feszültség nagy áramok lesznek.
Így ha még nincs trafó tekerve akkor vedd számitásba ( legyen a trafón 5....6 megcsapolás, és javaslom a 230V oldalon mert ott kisseb az áram, igy nem kell olyan csombos kapcsoló. )
üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
(#) tapasztalatlan válasza fongab hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
A 7812-es feszültség stabilizátor megbírja az 55V-os bemeneti feszültséget? Azért gondoltam két feszültségről táplálni a rajzot, mert sehol se kaptam bemeneti feszültségről szóló adatot.
Az pedig, hogy egy ellenállással korlátozzam le az 55V-ot kissé nagy veszteséggel járna...
(#) tapasztalatlan hozzászólása Máj 19, 2014 /
 
Már megtaláltam, hogy max 35V-ot bír, viszont eddig nem kaptam olyan stabilizátort, ami megbírná az 55-60V bemenetet (számolnom kell a hálózati feszültség ingadozásával), csupán DC-DC átalakítók vannak, ami viszont kissé drága is és bonyolítaná az életem...
(#) hibbantpasi válasza tapasztalatlan hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Szia!
Inkább ezt a kapcsolást alakitsd át..sokkal kevesebb munkával jár.reszursz
üdv: hp
(#) fongab válasza tapasztalatlan hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Szia
"megbírja az 55V-os bemeneti feszültséget? "
Egyszerüen, nem. De ha előtte leösztod, mondjuk 2 ellenállásal ( azért kell pár Wattos és füteni fog )
2 trafón nem gondolkodtál? Esetleg az elsőre rátekerni a 12....13V ot.
második trafóra megoldás: 12V 500mA
Vagy esetleg zénerrel, csinálsz egy tranzisztoros stabilizátort, ezt teszed a 7812 elé. Itt is füteni fog. Árba kb. ott vagy mint a trafónál mert itt kell hütőborda tranzisztor zéner stb., stb.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
(#) Mircsof hozzászólása Máj 31, 2014 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy,még a békebeli idökböl visszamaradott töltö "felújításában. Mint az az egyik képen látható megélt már pár dolgot ez a töltö (egyik secunder barna...). A trafo 2 6,2v ac kimenettel rendelkezö gyári darab.
A dióda hiddal vagyok gondban nem látom át, hogy hogy kellene bekötni hogy a 6 és a 12v is használhatólegyen külön külön. A 2 secunder tekercs egyik vége közösitve van (gnd) kivezetés.
Valaki ha venné a fáradságot és mutatna (esetleg gyors rajzolna) egy bekötési rajzot azt megköszönném.
(#) Mircsof válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Köszönöm!
Segített a dolog megértésében a rajzod bár annyi eltérés van a dologban hogy nállam a 2 6v- os tekercs közös vége egyböl az akumlátorra megy (gyárilag) amennyire megtudom állapítani a 20 éves forrasztásról.
Igy a 12v az 1-es és a 2-es pont között van. Vègülis már csak azt nem értem hogy a gnd ahogy kijön a trafobol az ugy "kopaszon" ki van vezetve a sarura igy hogy lesz abbol 12v egyen mikor a trafo másik kett vezetéke a gnd -hez képest 6v Ac.
Bocs a kusza mondatokért néha nagyonkitünik, hogy nem anyanyelv.
(#) proli007 válasza Mircsof hozzászólására (») Máj 31, 2014 / 1
 
Hello! Kapcsoló nélkül is megoldható, csak kerülni kell a 6 és 12V töltés egyidejű használatát. A két közösített szekunder kivezetés lesz a 6V plusz pólusa. A kék meg mindig az aksik negatív pontjára megy.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2014
(#) Mircsof válasza proli007 hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Köszönöm ez az!
Egyidejűleg nem lessz töltve vele, ha megnézed a fentebb csatolt képeket egyiken látszódik a 3 fekete csatlakozó amelyekből egyik Gnd a másikat meg cserélgeted attól függően épp 6 vagy 12V-al akar tölteni a tulajdonosa.
A graetz híd bekötése még nem egyértelmű, de arra megpróbálok rájönni magamtól.
(#) jog27 hozzászólása Jún 1, 2014 /
 
Sziasztok!

Keresnék egy olyan akkutöltő kapcsolást, ami lényegében azt csinálja, hogy ha az akku kapocsfeszültsége eléri a 14,4V-ot, akkor meghúz egy relét és ezáltal lekapcsolja a töltést, majd ha ez alá esik vissza valamivel, akkor visszakapcsolja a töltést (vagyis lekapcsol a relé).
Mintha korábban láttam volna már itt a fórumba, de nem találom....

Köszönöm előre is!
(#) jog27 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 1, 2014 /
 
Köszönöm!
(#) jog27 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 1, 2014 /
 
Még annyit kérdeznék, hogy esetlegesen mit kellene változtatnom a kapcsoláson, hogy egy közönséges 5 lábú autósrelét tudjon meghúzni? Ha a tranzisztort lecserélem egy BC337-re elég lehet?
Köszönöm!
(#) jog27 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 1, 2014 /
 
Renben, köszönöm!
(#) yoman917 hozzászólása Jún 10, 2014 /
 
Sziasztok!

Előrebocsátom, hogy a kérdésem felkorbácsolhat pár idegrendszert, ezért előre is elnézésést kérek.
Van egy régi trafós akkumulátor tőltőm, amiben már csak a trafó van. Egyenirányítva 15V/4A leadására képes üresjáratban. Szeretnék építeni hozzá egy szabályzót, viszont felmerült pár kérdésem.

- Hogy tudom elérni azt, hogy az akkura rákötve ezt a 15V/4A-t leadja?
- A második kérdésem az előzőből fakad: Megfelelő feszültségszabályzóval - és áramgenerátorral el lehet érni, hogy a kívánt feszültség - és áramerősség menjen ki? Vagy csak a feszültséget tudom variálni, hogy meglegyen az áramerrőség ohm törvénye alapján?
(#) pucuka válasza yoman917 hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Ebből nem nagyon van mit szabályozni. A teljesen feltöltött akkumlátor feszültsége 14,4 V körül van, a szabályzó elemen legalább 1,5 - 2 V esik. Tehát legalább 16 - 17 V -os nyers egyenirányított feszültségednek kellene lenni.
Viszont ezesetben csak az áramkorlátozást kell megoldanod. Ezt egyszerűen megteheted egy 12 V / 55 W -os izzó soros kapcsolásával. Legalább a töltésjelzésed is megvalósul. Ha nem világít az izzód, az akku fel van töltve. Ha a teljesen lemerült akkut rákapcsolod, az mitegy rövidzár viselkedik, ezért kell az izzó, hogy ilyenkor csak kb 4,5 A -t enged át magán, és közel teljes fényerővel világít. A töltés során egyre halványul, az átfolyó áram is csökken, míg el nem éri az akku a teljes töltöttséget.
De vizsgáld meg jobban a trafót, mert lehet, hogy ún. szórótrafó van benne, akkor használnak ilyen egyszerű töltőt, mert a szórótrafó kimenetén nagyjából azonos áram van, és a feszültsége csökken a terhelő áram növekedésével.
Ilyen trafónak nagy légrése, vagy mágnessöntje van. Az ilyen töltőt csak egyszerűen rá kell tenni az akkura, és megvárni míg feltöltődik. Ezt egy kis 12 V -os izzóval jelezni is lehet. Ezesetben akkor világít teljes fénnyel, ha az akkuba már nem folyik áram, mert már fel van töltve, és a trafó feszültsége is elérte a 15 V körüli feszültséget. Ez egy önműködő elektromos, és nem elektronikus szabályzás.
Következő: »»   157 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem