Fórum témák
» Több friss téma |
Valóban , irtam is hogy ahhoz a részéhez nem nagyon értek ezért is írtam csak a dolog ezen oldaláról
Amúgy leirhatná vki hogy is kell elképzelni ezt a működési elvet, ami a régi hűtőknél volt haszmálatos.
Nekem olyat kellene feltalálni, amihez nem kell gáz, és kutat fúrni sem kell, mert társasházban lakom.
Oda a legegyszerűbb , ha veszel használt mobil klímát. kb 30e.
Társasházba gondolom hely sincs akármilyen szerkezetnek. Én oda nem tudok mást tanácsolni sajnos. Szerintem.
Üdv mindenkinek! Megkezdeném a fórum ébresztgetését ***
* Üdv neked! Megkezdem a figyelmeztetésedet egyenlőre 7 napra! A fórumszabályzat elfogadása kötelező, így az ismeretének a hiánya, ezzel jár! Moderátor A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
Én is szeretnék hozzászólni a témához.
Én a kocsiba (3 ajtós suzuki) szeretnék valami (a beépített ventilátornál) hatékonyabb hűtést.Nem kell hogy klíma minőség legyen,csak a forró levegő helyett hűvösebb levegő jöjjön a légtérbe.Próbálkoztam már kis vödörrel ami közében meg volt felezve, a felezőben 5 mm-es furatok (kb 100 db) rajta jégdarabok.És a vödör tetején egy 12 v-os 12 cm-es venti.Ja és a vödör alsó 1/3-nál körbe 8 mm-es furatok (kb 50 db) a levegő kiáramlásért,az alatta lévő üres rész a megolvadt jég helye. Nem rossz de nagyon kevés.Olyasmit szeretnék csinálni mint pl a tesznyós vagy orion air cooler csak kicsiben.Az axiál ventilátort kellene kiváltanom radiálra és akkor hatékonyabb lenne és akkor a vízből is tudna hidegebb levegőt kinyerni.Csak egy a bökkenő.Nem tudok szerezni hosszú radiál ventilátort.Ha meg lenne az alkatrészem hozzá akkor a kivitelezés nem lenne nehéz,mert az elvet tudom.És az áramlástechnika sem egy bonyolult dolog.
Most találtam a conrad féle mini klímát. Ilyesmire gondoltam,de sajnos semmi féle leírást nem találtam róla (vajon miért ).Ami kérdéses:a ventilátor kialakítása és a levegő ki áramlása (iránya)
Szia.
Meg se próbáld. Amint hőcserélőbe kerül az a jég pillanatok alatt leadja a hőjét, viszont a levegő hőmérséklete egy tized fokot sem fog csökkenni. Nemhogy 5 liter esetén, de még 50 liternél sem lenne elegendő hatásfoka. Szóval nem működik.
Valószínűleg a vizes klímát találtad meg. igen egyszerű szerkezet, a víz párolgási hőjét hasznosítja. (mint nyári estén az aszfalt locsolása) pár fokot tud azért hűteni.
Nekem az elég is lenne,hogy ha utazunk az autóval akkor ne legyen 48 fok a kocsiban csak 32.Most próbálkoztam egy pár megoldással amik működnének is de csak,egy bökkenő.Egy olyan mini szivattyú kellene ami 12 volt feszültségű és persze nagy nyomást tudna csinálni és a kimenő oldalon tudna porlasztani de ne robbantsa szét a teflon csövet.Próbáltam kibuherált habfújó szivattyújával,de a 0.2 mm-es furatot nem szerette a szivattyú mert az 4 mm-es csövön préselte a vizet.Az örvény szivattyú lenne jó de baromi nagy fordulatszámmal.Gondolkoztam az ejtőtartályos megoldáson is de az meg csepegne és hiába hogy erős és nagy fordulatszámú ventilátorom van nem tudja porlasztani csak fröcskölni.
Régebbi ablakmosó-szivattyú + mezőgazdasági permetező porlasztója ?
Felhívom figyelmedet, hogy zárt térben a vízbeporlasztásos hűtés csak pillanatnyi "kellemet" tud. A megnövekvő páratartalom hamar nagyon gonosz lesz ...
Gondoltam ablakmosó szivattyúra,de ha jól tudom nem szereti a folyamatos járást.De viszont van mindenem itthon (szivattyú,porlasztó+spirál).Már csak olyan gyűszűt (porlasztót) kell találnom ami max 0.5 mm furatú.
Köszönöm!!
Ezzel a megoldással egy szuper gőzfürdőt készítesz majd. De lehet, hogy ez a célod.
Az nem olyan biztos. mert amikor a sima asztali venti elé permetezek vizet akkor rögtön kellemesebb a környezet.
Az autó zárt tere pillanatok alatt megtelik párával és csak akkor jön a mulatság! Ha meg lehúzod az ablakot vagy szellőztetsz, akkor ugyanott vagy, mint előtte.
A hátsó két oldalra billenő ablakot nyitva szoktam ilyenkor már hagyni.Persze nem állandóan menne hanem csak kb 5 percenként kapcsolna be a szivattyú.
A vizes klímának van "split" változata is. Lakókocsikban, kishajókon használják.
Tulajdonképpen ez is kétkörös, a ventilátor egyik lapátja forgatja egyrészt a levegőt a külső körön, ahol a vizet párologtatja, a másik oldalán ugyanannak a ventilátornak másik lapátja a belső levegőt. Elég gyéren hűt, de cserébe nem fogyaszt sokat. Bár amit eddíg láttam, az tető kivágásba volt építve.
Próbálkozz alkohollal , az nem okoz bajt az autó elektromos és egyéb rendszereiben , és hosszabb úton te sem leszel búskomor ......
Fél óra utazás után meg már az sem fog érdekelni milyen meleg van.....
Szia.
Eszembe jutott a nagynyomású benzinszivattyú. Az tud több bar-t is és 12V-os. Ez a víz porlasztós hűtés szerintem se jó ötlet amúgy.
Az ötlet jó és használható is , KÜLTÉREN .Balatonon minden kerthelyiségben ilyen van és kellemes a klíma , de zárt helyre főleg autóba nem való ...
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Én is a zárt térre értem, kültéren nagyon jó dolog az biztos!
Azért egy jó törkölypálinkával kipróbálnám akár itthon is
Pfffff ebbe ne menjünk bele. A sörös változat is jó lehet! A műhelybe jó volna egy ilyen "frissítő légkondi"
Rávetődök megépítem 2*2m a műhely oda egy kicsi ventillátor és szivattyú is elég ...Viszont egy szikra is elég ha már megvan a levegőben a megfelelő alkohol koncentráció , dejó hogy leszoktam a cigiről....
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Kicsiben kipróbáltam pár éve a kutas változatot. Kicsi szivattyú, szigetelt barbicső, ladahűtő ventilátorral és arra ment egy lemezből összehajtott terelő, 4 db 110-es csonkkal. Erre szigetelt légtechnika gégecső, majd ugye a befújás a műhelybe. Bár kísérleti alkotás volt unalmamban, de nem rossz ötlet, csak tökéletesíteni kellene szerintem. Nekem tetszett, csak aztán nem volt időm szórakozni vele.
Habzsolni kell az alkoholt befele, ne menjen pocsékba. Én cigizek, bár nem tántorít el a dologtól. Szerintem fejezzük be az offolást meg a témától való elkanyarodást, nehogy szó érje a ház elejét, de ha összefutunk valahol egyszer, arra iszunk!
Udvarra a gyerekeknek csináltam már nagyban.Ott tökéletes és a gyerekek oda vannak érte (és mi is ).Csak egy sima álló ventilátor amely külső ívén 6 mm-es rézcső.És 4 oldalról kap porlasztást.Ugyan ezt szerettem volna kicsiben.
Ezt értem de végig gondoltad hogy beteszed autóba , egy 2 köbméteres légtérbe ???
Azért is írtam hogy nem folyamatosan menne szivattyú.Meg persze nagy fordulatú kis (5 cm-es ventilátor).És persze a hátsó bukó ablak nyitva lenne ugyanúgy.A gyári venti a forró fémről szippantja a forró levegőt,és az nagyon nem jó.Kb 100 km után érzem azt hogy "na mostmár kicsit hűvösebb.Amikor jeget tettem a szélvédő alá a víz elvezetőbe egyben a beáramló levegő útjába már az is sokat ért.De a forró fém gyorsan elolvasztotta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |