Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.
68u 450 voltos kondi kapható, én HQ-tól rendelem. A 3842-es ic melletti indító kondit is kicserélném, vagyis a 47u 50 voltost. Teljesen feltőltött akku feszültsége kb. 41 volt, de a töltő 44 voltnál kell kikapcsoljon. Cseréld ki a kapcsolót, ezeknél az elektromosoknál általános probléma.
Rendben olyanom biztos van itthon akkor azt is kicserélem.
Magát a kapcsolót gondolom nem tudom szét kapni csak az egész cseréjével oldható meg a probléma?? Töltés közben mértem az akku feszültségét jelenleg 43,4V-nál tart. Nem tudom mennyire természetes hogy a power led ami pirosan világít töltés közben kialszik esetleg ha feltöltött utána zöldre váltana hogy fel van töltve az akku???
A kapcsolót ki tudod cserélni, ahoz nem kell az egészet. Egyszerűen csavarhúzóval kipattintod a helyéről és a vezetékeket át forrasztod.
A töltőknél a töltés visszajelzés meg van oldva. Régebben két egyszínü led volt piros és zöld, most az egyik led piros a másik két színü, vagyis piros-zöld.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Ha valami gondom adódna most már tudom hova kel fordulnom
Na ma hozzá láttam kicserélni a kondikat.
A 450V 68µF már ki lett cserélve de amit te írtál IC-t olyan nincs legalábbis ilyen jelölésűt nem találtam a panelon. A másik amire figyelmes lettem az hogy a c16-tos jelölésű kondinak a nyák szerint 100V 4,7µF kellene lennie,ehelyett egy 50V 4,7µF van beforrasztva(gyárilag) ezzel foglalkozzak vagy esetleg elírás lenne??? A garancia papíron volt feljegyezve egy hiba a töltővel, látszik mit is cseréltek ki. Szóval ez a töltő közel 10 éves csodálom hogy ilyen jól bírja magát. A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2014
Csatlakoznék a bandához. Ma végre kész lett odáig hogy tudjak vele menni egy teszt kört. Motorja 250W 24V, Sima mezei PWM szabályzó hallos gázkarral. A gyorsulás szót nem ismeri, de a végsebesség maxra töltött akksival 30km/h volt sík úton. A lánccal kell még babrálnom mert valamiért félúton ledobta utána nem is mertem annyira húzni neki. (És akinek a fejében megfordulna a gondolat hogy milyen beteg elme rak egy biciklire 70cm-es egyenes csőkormányt...hát én )
Sziasztok egy kis segítségre lenne szükségem. Megtudnátok mondani nekem, hogy ez milyen háromfázisú motorvezérlő ami a képen van(60 vagy 120 fok)? Illetve, hogy miért is néz így ki?
Mármint mitől éghetet meg ennyire, motorhiba okozhatja? A bal alsó sarokban egy alkatrész a felismerhetetlenségig elégett meg a kondi lábai elfüstöltek. Mérni még nem mértem rajta semmit, érdemes egyáltalán nekiállni vagy inkább új vezérlő?
Segítség képen.
A 36V-os Loftym gyalogátkelőn áthaladás közben önállósította magát: "gázadás" nélkül alapjáratban húzott."Gyújtás KI-BE, többé nem indul. Kb. 5Km pedálozás után szétszedtem a vezérlő egységnél keresgéltem. A HALL csatlakozás("gázkar"csatlakozás) lehúzása-visszadugása után a hajtás megindult(forgott a kerék). Vélhetően a Hall csatlakozás a hibás. A fogantyút szétszedve meglepett a hiba oka: letört az egyik Hall vezérlő mágnes. Megtisztítás után a mágnest visszaragasztva a hajtás hibátlanul működik.
Hello! Nem rossz. Valamilyen láncfeszítő görgő vagy lánckerék kellene a lánc feszesség állításához, ha a tengellyel nem tudod elég feszesre állítani. Lehet, hogy valamilyen vezető lemez is megtenné. (Nyugi, nekem gyári 66cm-es kormányom van. Legalább jobb az irányíthatóság 10-20kg akku mellett.)
Merész dolog harminccal menni első fék nélkül.
A lényeg hogy kőnyű legyen ), 30-rol meg első fekkel pofára eshet
Ha nem lennének hubmotoros gépeim, és én építenék:
1. A hátsó kereket hajtanám. Egyszer elszálltam 30 körül a kieső/blokkoló első kerék miatt. Elég volt. 2. A hátsó kerék hajtásánál célszerű már meglévő kerékpár- és egyéb lánckerékkel rendelkezőt választani, ha pedállal is hajtani akarjuk. Nem hátrány lemerült akkuk esetén pedálozni tolás helyett. Jobb oldalt lévő kerékpárracsni tekeréshez, bal oldalt lévő hajtás. Lánc helyett lehet, hogy jobb a fogazott szíj. Babetta kerék esetén át kell szerelni a pedálhajtást a bal oldalra, annak jobb oldalán helyezkedik el a motorlánckerék. Az újabb Babettáé nagyobb fogszámú. 3. -Az akkuk nehezek. Erős váz kell. -Fék is kéne. -Valamiféle rugózás, hogy ne törjön szét se a váz, se az akkuk ne rázódjanak szét. -Erős csomagtartó, amire akár ülni is lehet néha. Hirtelen fény gyúl, és az építő rájön, hogy a Babetta bölcsővázassá alakítva épp megfelel ezen követelményeknek, és alacsony áron hozzáférhető.
A súly kulombsegre gondoltál-e ? Miért van sok elektromos cuccon feltüntetve (leírásban) hogy 90Kg-al az autonómiája 15km ? A babetta + 40kg , rugók, olaj benne , vastagabb masszívabb váz stb.
SKY: Enyhén ferdén volt beállítva a hátsó kerék azért verte le, mint utólag kiderült. Most már príma. Hát ez az, széles kormánnyal jobb irányítani ha már meg vagyunk rakva akkuval, ami esetemben elég magasan is van.
zolika60: Az első tesztkörnél fék se volt rajta és úgy nézett meg a rendőr vele... szerencsére csak elmosolyodott Egyébként ez a hátsó patkófék is csak ilyen lelki nyugalomra jó, a tudat hogy van féked, de nem sokat fog. szsrobert: Jók az ötletek, nekem ez pedig csak "kényszermegoldás, az elektromos rollerem kihullása miatt. Mert ugye villanyparipa nélkül nem élet az élet. A babettás dolog nem rossz ötlet, csak hogy törvényes maradjak (nincs jogsim) 300W-ig mehetek el ami egy babetta vázhoz nem épp elegendő, persze az más tészta hogy simán felragasztanám az MY1016 250W matricát egy 48V 2kW brushlessre... A másik, hogy pénzem most abszolút nem volt. Tehát ilyen amit találok abból építek megoldás. Egy kérdés mindenkihez. Olyan lehetséges hogy nem akkumulátorral viszem magammal a delejt hanem folyadék formájában, gondolok itt most a benzinre? Egy 3,5LE Briggs simán eltekerne egy 800W-os generátort szinte alapjáraton, és abból lenne erő menni is meg normális világítás egyebek...
Sziasztok.
Nemrégiben kicseréltem a töltőben(TL-100) a 450V 68µF-tos kondenzátort egy 420V 120µF-osra. Mióta kicseréltem nem akar 41,6-nál tovább tölteni úgy csinál mintha leállna a töltés. Esetleg lehet ez a kondi cseréje miatt?
Először is hány voltot mérsz a kimeneten? Megközelítőleg 44 volt körül kell lenni. Mérd ki a szekunderen levő 2 vattos ellenállásokat, utána az 1N5408-as diódát.
A kimeneten ugyan annyit mérek mint előtte 43 valamennyi most pontosan nem tudom de az stimmel.
Arra gondoltam hogy lehet nem állt le a töltő a másik kondival és azért ment feljebb.(csak feltételezés) Ha lesz egy kis időm kimérem.
Sziasztok.
Biro F Ma kicsit méregettem, a töltő kimenetén 45,1v-tot mérek üresen. Szépen tölt is egészen 41,4V-ig aztán folyamatosan csökken az Amper 1,4-ről egészen nulláig és ennél jobban nem is tölti az aksikat hiába hagyom rajta ez mitől van? Még a régi kondival ennél feljebb töltötte. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
A kimeneti feszültséget a potival tudod állítani, érdemes 44 voltra levenni 45 volt helyett.
Írtad, hogy a töltőt már javították, a szekunderen lévő 2 vattos ellenállások értéke mennyi és pontosan hány amperrral tölt a töltő.
Igen volt már javítva de a primer oldalon.
Teszek fel képet is a töltőröl. Meg mérem őket nem soká. A potival akkor állítsam be a feszültséget mikor üres állapotban van? Nekem nagyon úgyfest a dolog hogy töltés után nem vált át csepptöltésre.
Na próbáltam kimérni hogy mekkora amper folyik töltés közben de csak egyszer felugrott 1,04 A-re ezután lecsökkent 270mA-ra, 40,1V-tot mérek jelenleg az aksikon.
Az R12-es ellenállás értékét nem tudom mert a műszer felvillan egy érték ezután 0(nulla) próbáltam több tartományban is de ugyan az,felette lévő 1,9Kohm-mot mutat a műszer. A szerviz cserélte K1358-as Fetet,az R6-tos ellenállást, D7-es diódát,A D2-D4-es diódát. A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
A trimmer potin állítottam most pontosan 44V se több se kevesebb terhelés nélkül.
Ma kértem kölcsön töltőt hogy az mit csinál az aksikkal.
Szépen tölti már csepptöltés van,nem úgy mint az enyémmel. Kimértem az üresjárati feszültségét a töltőnek és 42,4 V-tot mutatott mégis efelé töltötte az aksikat és most csökkenti a feszültséget szépen lassan.
Ahogy írtam, ennél a töltőnél 44 volt a kimenő feszültség. Az R12-esen levő ellenállás helyére tegyél 0,1 ohm 2 vattos ellenállást és úgy mérjél töltő ampert.
Szia.
Tegnap csak sikerűlt kimérnem az R12-es ellenállást is 0,6 ohm. Kicserérjem kisebbre?
Sziasztok!
Van egy Polimobil elektromos biciklink. Kb. 5 hónapos. Olyan 1-másfél hónapja, ha este rátesszük töltőre, reggelre a töltő hol zöldre vált hol meg marad pirosan. Mi lehet a hiba? Gariban lehet ezt valahogy intézni? Azért kérdezem mert ha az aksi miatt csinálja az aksira csak fél év a garancia, az meg ugye lassan lejár.
Hello Mindenkinek! Hozzáértő Kollégák tanácsát kérem,elektromos kerékpár ügyben. Sokat javítottam már sikeresen,de ez kifogott rajtam.Egy fázist(kék) nem kapcsol. Kimértem a HALL-okat,kettő kapcsol föld potenciálra a visszajövő szálon,egy HALL pedig csak 3 Voltra csökkenti az 5.2 Voltot. A másik 2 HALL vagy 5 Volt körüli feszt ad le,vagy 0 Voltot.De a középső HALL vagy 5 Voltot, vagy 3 Voltot ad ha lassan mozdítom a kereket..Gondoltam ,biztos rossz a HALL. Kicseréltem mindhármat,és ugyanaz a jelenség.Megjegyzem a középső HALL fordítva van belehelyezve.(hassal lefelé).Van egy kis panel benne ami tartja a HALL-okat,és az szerint is így kell behelyezni,mert így pászol a lábkiosztás.Ha széthúzom a Hall csatlakozását,akkor a vezérlőből ami megy a HALL-hoz vékony piros,azon 5.2 Voltot mérek,de ha összedugom,és akkor mérem ,akkor ez leesik 3.5 Voltra.Tehát működés közben a HALL-ok csak 3.5 Voltot kapnak tápfeszt. Vagy a vezérlőben a fesz stabilizátor ment el? De akkor sem értem,hogy a középső HALL miért nem kapcsol a kimenetére 0 Voltot? Volt mér ilyen problémátok? Tudtok-e segíteni hozzá értő Kollégák? Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2014
Üdv.
A kis panelt hagyd ki és forraszd rá közvetlen a vezetékeket a hallra. Ilyenkor megszűnik a probléma, de azért alaposan átnézném a vezeték köteget is.
Köszönöm,reggel megpróbálom. Majd jelentkezem!
Sziasztok Kollégák. ! Lenne nekem egy kis problémám az akksi töltővel . Olyant produkál,hogy a kimenő fesz ingadozik le-fel .a töltést jelző led-ek piros és zöld, pislognak de nem felváltva,nem is egyszerre,hanem egymástól függetlenül. A piros kb.másodpercenként,a zöld ettől picit ritkábban.Nem rajzoltam le a kapcsolását,mert kb.ugyanaz a primer kapcsolása mindegyiknek. UC 3842-es vezérli a primert. Beiktattam a + ágba a trafó elé egy 100 Wattos izzót,hogy megvédjem a FET-et.Ez az izzó most villog (kb. ez is másodpercenként),ha bekapcsolom a töltőt.Nem fog kiégni az izzó,vagy a FET ha így próbálgatom? Szerintetek mit mérjek Kondi,vagy IC? Ha így nyugodtan szabad próbálni hogy villog a 100W izzó,akkor lemérném a 7-es lábon a feszt.Kíváncsi vagyok véleményetekre,és várom válaszotokat!. Tibor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |